Waarom zo veel makeup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:22

Jildau schreef:
Ik snap niet dat sommige vrouwen niets aan zichzelf doen.

Dus omdat iemand geen make-up gebruikt, doet die meteen niets aan zichzelf?
Dat vind ik dan ook weer een behoorlijk waarde oordeel eerlijk gezegd.
Ik vind make-up bij mezelf veel te veel gedoe, weet niet hoe het moet en in het dagelijks leven moet ik voor mijn week varkens- kippen- en koeienstallen in en soms zelfs nog meerdere keren per dag onder de douche (tijdens werk), dan is er ook allemaal geen tijd voor make-up.
Maar ik douche me netjes, draag schone kleren en kam mijn haren, dus om nou te zeggen dat ik niets aan mijzelf doe? :n

Alleen als ik een feestje heb gebruik ik een beetje mascara en wat oogschaduw, met de rest van wat er te krijgen is weet ik me geen raad.

Dat anderen het wel gebruiken vind ik helemaal prima.
Ik vind niet alles mooi, net zoals niet iedereen het waarschijnlijk mooi vind dat ik bijna niets gebruik, maar dat mag ieder gelukkig verder voop zich weten.

Maar geen make-up gebruiken is niet hetzelfde als niets aan jezelf doen.

MaTuMi

Re: Waarom zo veel makeup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:37

Toen ik nog wel foundation en poeder droeg zag je altijd heel goed die babyhaartjes die je over je hele gezicht hebt heel goed. Dat was ook 1 van de redenen dat ik stopte.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 01:55

Palmera schreef:
Percy schreef:
Dan had je de vraag anders moeten stellen. Nu is het een aanvallende vraag waarbij het niet duidelijk is wat eigenlijk teveel is. Jammer.

Ophouden nou, hoor! TS stelt een vraag. Dat veel mensen dat als aanvallend zien (blijkbaar) is niet haar schuld.
Ik heb eerder in dit topic aangegeven dat ik iets in een aantal gevallen verre van mooi vind. Maar hé, ik hou ook niemand tegen. :) Ik sla niemand daarom in elkaar ofzo! :+
En sterker nog: ik behandel je gewoon en zoals het hoort als een normaal mens, ook al staat jouw make-up voor me geen meter aan. :)

Zoals iedereen aangeeft hun make-up te doen omdat zíj dat willen, prachtig! Trek je dan ook niets aan van mijn mening en die van anderen. ;)
Niets aanvallend dit topic, het betreft meningen. ;)

Dat is apart, Jij voelt je aangesproken?

Overal waar "TE" voor staat is een oordeel.

Eigenlijk lees ik hier dat ik dan misschien wel veel make-up zou gebruiken? Of überhaupt make-up?

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 02:55

Interessant onderwerp, het woord ' veel ' Is subjectief ; wat vind jij te veel of te weinig. En dat is een kwestie van smaak.

Tja is een laag plamuur op je gezicht mooi? Dat valt te betwijfelen, maar dat is ook weer een kwestie van 'te' ( veel/weinig) .

Bepaalde mensen kunnen prima de deur uit zonder het haar maar te hoeven fatsoeneren,een geval van niet schoon maar toch fris.

Zelf werk ik met machines en die gaan er niet beter om draaien als ik ze helemaal uitgedost een service beurt geef.

Niet iedereen ziet er verzorgd uit met make-up en anders om geldt het precies het zelfde.

Make-up is grotendeels ook bepaald door je afkomst en het land waar in je leeft, wat voor ons mooi is is voor een ander ongelooflijk lelijk. Hier zijn ze bijvoorbeeld helemaal gek van de lange acryl nagels met allerlei frutsels er op, hartstilstand lelijk naar mijn mening, en dan nog het feit dat die lange nagels een hoop kapot drukken en beschadigen :+ maargoed dat is off topic

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:17

Marije_jiplover schreef:
Jildau schreef:
Ik snap niet dat sommige vrouwen niets aan zichzelf doen.

Dus omdat iemand geen make-up gebruikt, doet die meteen niets aan zichzelf?
Dat vind ik dan ook weer een behoorlijk waarde oordeel eerlijk gezegd.
Ik vind make-up bij mezelf veel te veel gedoe, weet niet hoe het moet en in het dagelijks leven moet ik voor mijn week varkens- kippen- en koeienstallen in en soms zelfs nog meerdere keren per dag onder de douche (tijdens werk), dan is er ook allemaal geen tijd voor make-up.
Maar ik douche me netjes, draag schone kleren en kam mijn haren, dus om nou te zeggen dat ik niets aan mijzelf doe? :n

Alleen als ik een feestje heb gebruik ik een beetje mascara en wat oogschaduw, met de rest van wat er te krijgen is weet ik me geen raad.

Dat anderen het wel gebruiken vind ik helemaal prima.
Ik vind niet alles mooi, net zoals niet iedereen het waarschijnlijk mooi vind dat ik bijna niets gebruik, maar dat mag ieder gelukkig verder voop zich weten.

Maar geen make-up gebruiken is niet hetzelfde als niets aan jezelf doen.

Niets aan zichzelf doen qua make-up gebruik dan. Sommige vrouwen zijn heel mooi zonder maar bij de meeste doet een beetje make-up heel veel.

Ik kan me niet voorstellen dat je die kleine moeite niet wilt nemen en je niet beter voelt met make-up. Zo zal een ander dat weer andersom vinden.

Daarnaast kun je superveel make-up dragen en dan denkt de gemiddelde man nog dat je niks draagt en van jezelf zo knap bent. :D Terwijl je met alleen een klein beetje verkeerde foundation er heel onnatuurlijk uit kunt zien. Heeft niks te maken met de hoeveelheid make-up, wel met hoe je het gebruikt en wat.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:26

Jildau schreef:
Niets aan zichzelf doen qua make-up gebruik dan. Sommige vrouwen zijn heel mooi zonder maar bij de meeste doet een beetje make-up heel veel.

Ik kan me niet voorstellen dat je die kleine moeite niet wilt nemen en je niet beter voelt met make-up. Zo zal een ander dat weer andersom vinden.

Daarnaast kun je superveel make-up dragen en dan denkt de gemiddelde man nog dat je niks draagt en van jezelf zo knap bent. :D Terwijl je met alleen een klein beetje verkeerde foundation er heel onnatuurlijk uit kunt zien. Heeft niks te maken met de hoeveelheid make-up, wel met hoe je het gebruikt en wat.

Ik begrijp je punt wel, maar je gaat er wel vanuit dat iedereen mooi moet en wil zijn. Ik heb vroeger wel make-up gedragen, en ja, ik ben "mooier" als ik die rode vlekjes wegwerk en mijn ogen wat meer laat spreken. Maar het kan me eerlijk gezegd gewoon totaal niet meer interesseren. Ik vind het niet meer leuk om m'n make-up te doen, dus ik doe het niet. Ik ben niet minder waard als ik niet "mooi" ben, doe nog steeds mijn werk even goed en mensen vinden me nog steeds even aardig. Ik zie de meerwaarde er dus voor mezelf niet in.

Anyway, ik snap dus heel goed dat veel mensen wél graag die extra moeite doen, er graag extra leuk uit willen zien of het gewoon heel leuk vinden om met make-up bezig te zijn. Maar ik vind het nogal raar als iemand anders dan niet begrijpt waarom ik niet níet wil.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:36

Percy schreef:
Dat is apart, Jij voelt je aangesproken?

Nee. Ik zal het uitleggen.

Bokt.nl is een forum. Een forum waar de leden kunnen reageren op een, door een willekeurige TS geopend, topic.

De mensen die reageren doen dat omdat ze denken iets te zeggen te hebben.
Als niemand zou reageren zou ieder topic een monoloog van de betreffende TS zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:45

Jildau schreef:

Ah, zo begrijp ik je beter.

Nou, om even toe te lichten: voor mij is het geen kleine moeite. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen nl. Heb dit nooit geleerd, mijn moeder heeft echt nog nooit in haar leven make-up gebruikt geloof ik en ik heb geen zussen met wie ik zou hebben kunnen experimenteren.

Op mijn trouwdag heeft een vriendin mij wel opgemaakt en ja, dat vond ik super mooi. Maar wel voor die speciale gelegenheid.
In het dagelijks leven heeft het voor mij nul toegevoegde waarde (varkens, koeien en ander vee geeft niet zoveel om hoe je eruit ziet :') ) en als ik naar een feestje ga, weet ik dus wel hoe ik mascara en een beetje oogschaduw aan moet brengen, maar dan houdt mijn kennis en kunde en materiaal op.
En om eerlijk te zijn, vind ik het ook niet perse nodig voor mijzelf om er meer van te maken.
Ik vind mezelf mooi genoeg zoals ik zo ben.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:57

Wat is dat toch altijd voor gapend gat tussen vrouwen die wel en geen make up dragen. Dat hele competitie gevoel tussen vrouwen is echt zo vermoeiend. :=

Ik heb een voorraad aan make up waar de MAC jaloers op is. Als ik vroege dienst heb kwak ik er wat mascara en wenkbrauwpotlood op. Als ik late dienst heb, gaan alle lades een paar keer open. Wat maakt het in godsnaam uit.. Waarom zo aan elkaar storen? Ik draag waar ik zin in heb en wanneer ik er zin in heb omdat ik het ten eerste leuk vind en ten tweede omdat het bloedmooi is.

Iemand die geen make up wilt dragen, doet dat lekker niet. Altijd dat over en weer zeuren is zó vrouwelijk en zó irritant. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:44

Giolli schreef:
Wat is dat toch altijd voor gapend gat tussen vrouwen die wel en geen make up dragen. Dat hele competitie gevoel tussen vrouwen is echt zo vermoeiend. :=

Nou inderdaad. -O-

purny

Re: Waarom zo veel makeup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:45

Ik draag nooit make up. Zou het best wel willen maar ben er echt een leek in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:51

Ik gebruik ook niets.
Heel vroeger wel gedaan maar was voor alles allergisch bij mijn ogen en dan had ik dure merken geprobeerd.
Daarna altijd make-up loos door het leven gegaan en het bevalt me super.
Krijg er ook nooit opmerkingen over. Iedereen kent me zo.
Nu ben ik ook geen meisje meisje, misschien dat dat er mee te maken heeft? je ziet me dus ook niet in jurkjes en zo draag ik ook geen sieraden. Dat zit bij de paarden toch maar gevaarlijk in de weg.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:07

Giolli schreef:

Ik heb een voorraad aan make up waar de MAC jaloers op is. Als ik vroege dienst heb kwak ik er wat mascara en wenkbrauwpotlood op. Als ik late dienst heb, gaan alle lades een paar keer open. Wat maakt het in godsnaam uit.. Waarom zo aan elkaar storen? Ik draag waar ik zin in heb en wanneer ik er zin in heb omdat ik het ten eerste leuk vind en ten tweede omdat het bloedmooi is.

Iemand die geen make up wilt dragen, doet dat lekker niet. Altijd dat over en weer zeuren is zó vrouwelijk en zó irritant. :')

Amen _/-\o_

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:09

Ik draag make-up omdat ik vind dat het toch wat verzorgder uitziet. In ieder geval bij mezelf. Wat een ander doet, kan ik mij niet druk om maken. Ik voel mij gewoon netter en verzorgder met wat foundation, omdat ik wat oneffenheden op mijn huid heb. Had ik een hele mooie huid van mijzelf, dan zou ik ook geen foundation dragen. Wel oogpotlood en mascara denk ik, want dat vind ik ook gewoon mooi.

Verder draag ik niet veel make-up vind ik zelf. Ik zie er niet anders uit als ik het niet op heb, alleen wil dan nog best eens de opmerking langs komen dat ik er moe of een beetje ziekig uitzie.