Schaam jij je voor je lichaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiertje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:52

Ik heb sinds 1,5 jaar 2 middelmatige en 1 vrij groot litteken van brandplekken. Ik liep vorig jaar liever niet met een korte broek etc rond. Maar ik heb het al snel van me af gezet, omdat ik besefte dat het niks is om me voor te schamen. Al voel ik me soms wel ongemakkelijk als ik mensen er echt naar zie kijken, en dan ben ik wel geneigd om mijn been toch weg te draaien.. :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:04

Ik zeg alleen wat ik graag zie, maar ik heb ook vetrollen hoor dus ben absoluut niet dat meisje met het strakke figuur. Maar ben nu wel aan het sporten en anders eten om het te bereiken zodat ik me ook niet meer schaam in mijn bikini! Want ook ik doe dat en ja die opmerking is misschien wat uit de context en zeker in dit topic, maar ik ben lang niet de enige die stiekem zo denkt. En de vrouw waar ik t over heb is zeker geen maat 42 maar veel meer. Want daar heb ik geen problemen mee hoor. Daaarbij wat doet het er ook toe wat ik denk :D je bent toch niet voor iemand anders daar :)

Deni11

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:15

Ieder zo zijn ding, zelf vind ik moederrvlekken op voornamelijk op mijn hoofd wat minder, maar ja: sommige mensen hebben amper moedervlekken of 0, ik heb dan weer een hele egale huid en geen pukkels en andere wel. Achja, perfect is niemand.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:48

Ja, heel erg. Iedere keer als ik langs de spiegel loop. Of als ik mezelf in een weerspiegeling zie, of in de spiegel tijdens het paardrijden. Een dagje winkelen is er voor mij ook niet bij. Constant jezelf zien in spiegels, weerspiegelingen van winkelramen, kledingmaten etc. Vre-se-lijk. En dat terwijl ik ‘gewoon’ maat XS/S draag, geen dingetjes op mijn lichaam heb, een puistje hier en daar en zichtbare spieren hier en daar. Maar ik walg van mezelf, echt heel erg. En het gaat me er niet om wat een ander van me denkt. Omkleden in de sportschool/gym is geen probleem. Bikini aan geen probleem. Maar gewoon, hoe ik mezelf zie. Wat IK zie op een foto, of als ik naar beneden kijk, of in de spiegel. Ik zie niet wat ik wil zien. En ik HAAT het.

Zo, dat lucht best op.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:57

Unique6 schreef:
Ja, heel erg. Iedere keer als ik langs de spiegel loop. Of als ik mezelf in een weerspiegeling zie, of in de spiegel tijdens het paardrijden. Een dagje winkelen is er voor mij ook niet bij. Constant jezelf zien in spiegels, weerspiegelingen van winkelramen, kledingmaten etc. Vre-se-lijk. En dat terwijl ik ‘gewoon’ maat XS/S draag, geen dingetjes op mijn lichaam heb, een puistje hier en daar en zichtbare spieren hier en daar. Maar ik walg van mezelf, echt heel erg. En het gaat me er niet om wat een ander van me denkt. Omkleden in de sportschool/gym is geen probleem. Bikini aan geen probleem. Maar gewoon, hoe ik mezelf zie. Wat IK zie op een foto, of als ik naar beneden kijk, of in de spiegel. Ik zie niet wat ik wil zien. En ik HAAT het.

Zo, dat lucht best op.

Wat enorm vervelend :(:)
Zijn daar eigenlijk therapieen voor oid?

Schoot me ineens te binnen, niet echt hetzelfde maar misschien wel relevant.
Ik heb een enorme hekel aan mijn naam, maar alleen bij mezelf. Iemand met dezelfde naam vind ik het helemaal niet erg bij om die bij de naam te noemen of te horen dat iemand diegene bij de naam noemt.
Ik kan er zelf alleen echt niet tegen als iemand mij aanspreekt met mijn naam, zeker niet als mijn vriend het doet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:05

Unique6 schreef:

Zo, dat lucht best op.

Als het zo diep zit... heb je geen vorm van spectrofobie?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:07

Nee totaal niet. Ik ben gezegd met een lijf wat er altijd gezond en sportief uit ziet.
Kan eten wat ik wil, mijn buik blijft er gespierd uit zien terwijl ik niet sport.
Ben slank, mooie lange benen, mooie haarkleur van mijzelf.

Zo zie IK mezelf. En als een ander een andere mening heeft mag dat, maar ik denk dat als je zo over jezelf denkt dat ook al iets met die eventuele schaamte doet ;)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:17

Hier ook iemand die erg onzeker is....
2,5 jaar geleden was is superslank, best flinke borsten en mooie andere rondingen. Helaas door een opname in een kliniek waar ik slecht te eten kreeg en geen sportfaciliteiten had ben ik enorm veel aangekomen.

Ik heb niet enorm veel overgewicht (zat toen op het randje van ondergewicht namelijk) maar heb wel enorme groeistrepen op mijn buik en heupen waar ik me super erg voor schaam... Hierdoor wil ik ook echt niet meer zwemmen etc.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:24

Ik heb naast wat ik eerder gepost heb ook geen maatje 38.
Dus bikini hell no. Badpak liever ook niet. Dus zwem ik niet en kom ik ook niet op het strand.
Korte broek en losvallend mouwloos shirt wil dan nog wel maar afhankelijk of ik de stad in moet.
Dan met korte mouw
Skinny jeans loop ik ook niet in

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:24

Zelf was ik altijd heel slank, eigenlijk zelfs op het magere af. Tot ik 13 jaar geleden aan de medicatie werd gezet... Er is meer dan 25 kilo (!) bijgekomen. Ik schaam mij heel vaak voor mijn lichaam, maar wat ik ook geprobeerd heb, het werkt niet. En na de bevalling zit ik onder de striae en is het alleen operatief mogelijk om mijn 'hangbuik' weg te laten halen. Dit kan ik helaas niet laten doen, omdat het veel te duur is. Ik ben nu dan maar weer de zoveelste poging aan het doen om mijn medicatie af te bouwen en dan maar hopen dat ik op z'n minst een kilo of 15 tot 20 kwijt raak. Daar zou ik al gelukkig mee zijn. Meer hoeft niet eens, omdat het dan waarschijnlijk erg ongezond zal gaan ogen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:38

Ik hoop dat ik zonder medicatie ook eindelijk is 10kg kwijt raak ben erdoor ook 20kg van aangekomen. Maar woog toen ook wel weinig 65 kg voor iemand van 1.77m dus met 10 kilo minder zou ik al zeer tevreden zijn. Ik zwem wel gewoon elke week baantjes in badpak. Hou van zwemmen dus geen rede om het te laten. Zijn meedere niet slanke vrouwen die zwemmen dus maakt voor mij niks uit. Bikini doe ik wl sinds jaar niet meer aan omdat ik dat niet meer mooi vind staan. Maar in badpak of met tankini kan prima.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:43

Ik was ook begonnen met zwemmen, maar het water is helaas te koud voor mijn rug en heupen (slijtage en bulging). Nu ga ik kijken of ik in het therapiebad mag. Dat zou echt heel fijn zijn! :j

Aanvulling: Ik had mijn man eerst gevraagd hoe de vrouwen er zo'n beetje uitzagen. Ik was als de dood dat ik als enige walvis in het water zou liggen. Maar gelukkig zijn er inderdaad meer mensen met dit probleem, waardoor ik er iets minder moeite mee heb om in mijn badpak van de douche naar het water te lopen en terug.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:19

Ik heb sinds mijn 14 last van best wel erge acne, vooral op mijn gezicht, rug en schouders.
In het begin voelde ik me er extreem onzeker over, kwam niet naar buiten zonder foundation wat het eigenlijk alleen maar erger eruit zag laten zien.
Nu heb ik nogsteeds last van acne, maar schaam er (bijna) niet meer voor. Draag geen foundation meer, loop gewoon rond in shirtjes/jurkjes met een open rug en voel me er goed bij!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:55

Je moet maar zo denken niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat hij/zij minder aan zichzelf vind ookal laten de meeste mensen dat niet merken.

Wees trots op wie je bent. Dit is een stukje die bij je hoort en daar hoef je je niet voor te schamen!
Laat mensen maar kijken, iedereen is uniek op zijn/haar eigen manier.
Probeer je er niks van aan te trekken en ga lekker op vakantie, zwemmen en in een korte broek lopen.

Mensen hebben altijd wel een oordeel klaar, is het niet je huid dan zijn je oren weer raar, of heb je en gekke neus. Zolang jij lekker in je vel zit is dat het belangrijkste.

Zo heb ik hele erge 'O' benen.
Ben ik mee geboren en door het paardrijden allee maar erger geworden. Echter rijd ik alweer 17 jaar paard. In strakke broeken en rijbroeken is het ook erg goed te zien en krijg er ook regelmatig opmerkingen over. Maar ik draag gewoon rijbroeken en strakke broeken omdat IK dat fijn vind en wat een ander ervan vind jammer dan. Ik stoor me er niet aan alleen sommige mensen om mij heen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:08

Oh hier ook... momenten heb ik echt ruzie met mezelf.

Ik haat m'n oren (vind ze categorie kleine flaporen...).

Ik heb brede heupen gekregen sinds een paar jaar en lekker striemen als cadeau extra bij gekregen...

Vooraan net een A of net niet...
Voel mij dus absoluut niet vrouwelijk...

Ik ben geen natural beauty.
Ik vind mezelf lelijk, ziekelijk, ... zonder make up.
Selfies zijn altijd bij gewerkt...

Leef er mee maar volledig accepteren blijft moeilijk en zou ik dingen kunnen aanpassen met de financiële mogelijkheid meteen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 02:06

Ah nog iemand met Masto!! Ik ga morgen alles lezen. Hier ook een stippel: Urticaria Pigmentosa ofwel mastocytose! Ik zit echt onder en verdom het om me te verstoppen!! Ik loop dus ook net zo vrolijk in korte broeken en hemdjes! Krijg ik een vraag, dan probeer ik het kort uit te leggen eeennnnn doorrrr!!! Het leven is te kort om me hierdoor te laten belemmeren!!

Nb er is ook een facebookgroep: mastocytose lotgenoten. Tot later!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 02:07

Beauty is in the eye of the beholder!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:32

Ik ben als baby van 9 maand zo handig geweest om kokend water over mij te trekken. Had ook nog eens een huisarts die me liet uitkleden en in een wollen deken liet wikkelen, waardoor mijn brandwonden dieper werden. Mijn gezicht, dat niet ingepakt was, is genezen, maar verder sta ik op mijn bovenlichaam en bovenbenen vol lelijke littekens. Wordt dit jaar 46 en haat mijn lichaam als de pest. Tot de dag van vandaag ben ik boos op de arts die mij in leven hield, waardoor ik een leven vol pesterijen en discriminatie moet lijden. Mensen kijken me met een blik vol walging aan, jobs zag ik aan mijn neus voorbij gaan en mijn partner kreeg te horen dat hij toch wel wat beter kon krijgen.
Fijn als er mensen zijn die hun lichaam toch aanvaarden, maar voor mij is mijn lichaam mijn vijand en ik probeer mezelf niet aan te kijken als ik voor de spiegel sta.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:39

Oh zo hekenbaar..

Ik heb ook wel bepaalde dingen waarvoor ik me schaam maar al met al leer ik het steeds meer te respecteren dat ik gewoon mezelf ben :o

Ik schaam me voor me neus, die is best bol en groot, daarnaast heb ik twee hele grote tenen, en een kleine cup maat (A) en ben niet heel fijn gebouwd, ook zeker niet breed maar t staat niet zo mooi in verhouding.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:42

SVRL schreef:
Ik ben als baby van 9 maand zo handig geweest om kokend water over mij te trekken. Had ook nog eens een huisarts die me liet uitkleden en in een wollen deken liet wikkelen, waardoor mijn brandwonden dieper werden. Mijn gezicht, dat niet ingepakt was, is genezen, maar verder sta ik op mijn bovenlichaam en bovenbenen vol lelijke littekens. Wordt dit jaar 46 en haat mijn lichaam als de pest. Tot de dag van vandaag ben ik boos op de arts die mij in leven hield, waardoor ik een leven vol pesterijen en discriminatie moet lijden. Mensen kijken me met een blik vol walging aan, jobs zag ik aan mijn neus voorbij gaan en mijn partner kreeg te horen dat hij toch wel wat beter kon krijgen.
Fijn als er mensen zijn die hun lichaam toch aanvaarden, maar voor mij is mijn lichaam mijn vijand en ik probeer mezelf niet aan te kijken als ik voor de spiegel sta.

Ah bah wat heftig zeg! Ik zie je als een pracht vrouw hoor! Je ziet er super uit maar vind het wel triest hoe mensen hier op kunnen reageren :n

We leven tegenwoordig in een wereld waar alles perfect moet wezen, mensen worden ook steeds harder naar elkaar toe..

Een dikke virtuele knuffel :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:49

Hier ook voor o.a striae. Ik ga nooit in bikini. Wel in badbak en ik draag zomers wel luchtige korte broeken of rokjes ook al ben ik op meer dingen beslist niet trots. Men neemt me maar hoe ik ben. Maar die striae vind ik echt gewoon niet nodig om te laten zien. Gelukkig bestaan er best mooie badpakken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:05

Keell94 schreef:
Je moet maar zo denken niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat hij/zij minder aan zichzelf vind ookal laten de meeste mensen dat niet merken.

Wees trots op wie je bent. Dit is een stukje die bij je hoort en daar hoef je je niet voor te schamen!
Probeer je er niks van aan te trekken en ga lekker op vakantie, zwemmen en in een korte broek lopen.

Mensen hebben altijd wel een oordeel klaar, is het niet je huid dan zijn je oren weer raar, of heb je en gekke neus. Zolang jij lekker in je vel zit is dat het belangrijkste.

Ben ik mee geboren en door het paardrijden allee maar erger geworden. Echter rijd ik alweer 17 jaar paard. In strakke broeken en rijbroeken is het ook erg goed te zien en krijg er ook regelmatig opmerkingen over. Maar ik draag gewoon rijbroeken en strakke broeken omdat IK dat fijn vind en wat een ander ervan vind jammer dan. Ik stoor me er niet aan alleen sommige mensen om mij heen.

Je hebt helemaal gelijk, Keell94. Er zijn ook dagen dat ik er sch*t aan heb. Het is eerder op momenten dat je ermee geconfronteerd wordt dat niet alles past of netjes zit of gewoon totaaaaaaaal niet oogt (en dus juist alles accentueert). Ik droeg vroeger altijd kleding die netjes mijn contouren volgde. Dat stond echt heel mooi. Nu draag ik vooral wijde kleding. En het is dat ik niet van wijde broeken hou en daarom nog treggings draag, maar verder is alles lang en wijd.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:52

Shenavallie schreef:
Keell94 schreef:

Je hebt helemaal gelijk, Keell94. Er zijn ook dagen dat ik er sch*t aan heb. Het is eerder op momenten dat je ermee geconfronteerd wordt dat niet alles past of netjes zit of gewoon totaaaaaaaal niet oogt (en dus juist alles accentueert). Ik droeg vroeger altijd kleding die netjes mijn contouren volgde. Dat stond echt heel mooi. Nu draag ik vooral wijde kleding. En het is dat ik niet van wijde broeken hou en daarom nog treggings draag, maar verder is alles lang en wijd.

je moet dragen waar je je goed in voelt, bij mij zijn dat skinny jeans en ja dan zie je mijn 'O' benen nog meer, maar heb het leren accepteren en maak me er gelukkig niet meer zo druk om.
'wat heb jij een o benen zeg' ja en? heb je er last van? uhm nee dat niet.
leven en laten leven.

ik loop er ook wel eens tegenaan dat ik zelf al een off dag heb en dan in de spiegel kijk en denk hmm ja heb ik weer ..

en ben er wel achter dat juist de mensen die nare opmerkingen naar je maken zelf ook onzeker zijn over hoe ze eruit zien. Want wat schieten zij er mee op om een ander naar beneden te halen.
heb dan ook een onwijze hekel aan pesten, iedereen is zoals hij is. en vind je iemand niet zo aantrekkelijk of rare kleren aan hebben hou dan lekker gewoon je mond. je schiet er zelf niks mee op om rare opmerkingen te maken en voor de persoon in kwestie helemaal niet.
Niet iedereen is geboren als een Kim kardashion en gelukkig maar :P
tegenwoordig moet alles en iedereen maar perfect zijn, maar raad eens .. dat is niemand
zelfs supermodellen met een strak afgetraind lichaam hebben wel iets wat ze niet mooi aan zichzelf vinden ..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:06

Ja, en vooral aan zijkant van mijn gezicht, ik heb een lange wipneus en een groot voorhoofd waardoor het net zo'n ramp lijkt waar fietsen vanaf kunnen springen :(
Ik heb er zelf nog nooit iemand horen praten maar ik vind het zelf gewoon vreselijk. Verder ben ik ook heel onzeker over mijn lichaam, lang en te dun, wat ik ook maar doe ik kom niet aan en daar krijg ik wel opmerkingen over.
Mensen die mijn polsen vasthouden om mij even duidelijk te maken dat ik te dun ben, vreselijk vind ik het :(

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:22

SindyKaya schreef:
Ja, en vooral aan zijkant van mijn gezicht, ik heb een lange wipneus en een groot voorhoofd waardoor het net zo'n ramp lijkt waar fietsen vanaf kunnen springen :(
Ik heb er zelf nog nooit iemand horen praten maar ik vind het zelf gewoon vreselijk. Verder ben ik ook heel onzeker over mijn lichaam, lang en te dun, wat ik ook maar doe ik kom niet aan en daar krijg ik wel opmerkingen over.
Mensen die mijn polsen vasthouden om mij even duidelijk te maken dat ik te dun ben, vreselijk vind ik het :(

dat van je neus herken ik wel, als je mij van de zijkant ziet is het ook net zo'n ski schans maar van voren valt het dan wel weer mee.
ik heb dan ook een goede en een slechte kant als ik op foto's moet.
vind het ook verschrikkelijk als ze dan mijn verkeerde kant pakken want dan valt het nog meer op.
maar eigenlijk heb alleen ikzelf daar last van :P

heeft even geduurt maar heb mezelf maar geaccepteerd zoals ik ben, kan er namelijk niks aan veranderen