Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Unique6 schreef:Ja, heel erg. Iedere keer als ik langs de spiegel loop. Of als ik mezelf in een weerspiegeling zie, of in de spiegel tijdens het paardrijden. Een dagje winkelen is er voor mij ook niet bij. Constant jezelf zien in spiegels, weerspiegelingen van winkelramen, kledingmaten etc. Vre-se-lijk. En dat terwijl ik ‘gewoon’ maat XS/S draag, geen dingetjes op mijn lichaam heb, een puistje hier en daar en zichtbare spieren hier en daar. Maar ik walg van mezelf, echt heel erg. En het gaat me er niet om wat een ander van me denkt. Omkleden in de sportschool/gym is geen probleem. Bikini aan geen probleem. Maar gewoon, hoe ik mezelf zie. Wat IK zie op een foto, of als ik naar beneden kijk, of in de spiegel. Ik zie niet wat ik wil zien. En ik HAAT het.
Zo, dat lucht best op.
Unique6 schreef:Ja, heel erg. Iedere keer als ik langs de spiegel loop. Of als ik mezelf in een weerspiegeling zie, of in de spiegel tijdens het paardrijden. Een dagje winkelen is er voor mij ook niet bij. Constant jezelf zien in spiegels, weerspiegelingen van winkelramen, kledingmaten etc. Vre-se-lijk. En dat terwijl ik ‘gewoon’ maat XS/S draag, geen dingetjes op mijn lichaam heb, een puistje hier en daar en zichtbare spieren hier en daar. Maar ik walg van mezelf, echt heel erg. En het gaat me er niet om wat een ander van me denkt. Omkleden in de sportschool/gym is geen probleem. Bikini aan geen probleem. Maar gewoon, hoe ik mezelf zie. Wat IK zie op een foto, of als ik naar beneden kijk, of in de spiegel. Ik zie niet wat ik wil zien. En ik HAAT het.
Zo, dat lucht best op.
SVRL schreef:Ik ben als baby van 9 maand zo handig geweest om kokend water over mij te trekken. Had ook nog eens een huisarts die me liet uitkleden en in een wollen deken liet wikkelen, waardoor mijn brandwonden dieper werden. Mijn gezicht, dat niet ingepakt was, is genezen, maar verder sta ik op mijn bovenlichaam en bovenbenen vol lelijke littekens. Wordt dit jaar 46 en haat mijn lichaam als de pest. Tot de dag van vandaag ben ik boos op de arts die mij in leven hield, waardoor ik een leven vol pesterijen en discriminatie moet lijden. Mensen kijken me met een blik vol walging aan, jobs zag ik aan mijn neus voorbij gaan en mijn partner kreeg te horen dat hij toch wel wat beter kon krijgen.
Fijn als er mensen zijn die hun lichaam toch aanvaarden, maar voor mij is mijn lichaam mijn vijand en ik probeer mezelf niet aan te kijken als ik voor de spiegel sta.
Keell94 schreef:Je moet maar zo denken niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat hij/zij minder aan zichzelf vind ookal laten de meeste mensen dat niet merken.
Wees trots op wie je bent. Dit is een stukje die bij je hoort en daar hoef je je niet voor te schamen!
Laat mensen maar kijken, iedereen is uniek op zijn/haar eigen manier.
Probeer je er niks van aan te trekken en ga lekker op vakantie, zwemmen en in een korte broek lopen.
Mensen hebben altijd wel een oordeel klaar, is het niet je huid dan zijn je oren weer raar, of heb je en gekke neus. Zolang jij lekker in je vel zit is dat het belangrijkste.
Zo heb ik hele erge 'O' benen.
Ben ik mee geboren en door het paardrijden allee maar erger geworden. Echter rijd ik alweer 17 jaar paard. In strakke broeken en rijbroeken is het ook erg goed te zien en krijg er ook regelmatig opmerkingen over. Maar ik draag gewoon rijbroeken en strakke broeken omdat IK dat fijn vind en wat een ander ervan vind jammer dan. Ik stoor me er niet aan alleen sommige mensen om mij heen.
Shenavallie schreef:Keell94 schreef:Je moet maar zo denken niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat hij/zij minder aan zichzelf vind ookal laten de meeste mensen dat niet merken.
Wees trots op wie je bent. Dit is een stukje die bij je hoort en daar hoef je je niet voor te schamen!
Laat mensen maar kijken, iedereen is uniek op zijn/haar eigen manier.
Probeer je er niks van aan te trekken en ga lekker op vakantie, zwemmen en in een korte broek lopen.
Mensen hebben altijd wel een oordeel klaar, is het niet je huid dan zijn je oren weer raar, of heb je en gekke neus. Zolang jij lekker in je vel zit is dat het belangrijkste.
Zo heb ik hele erge 'O' benen.
Ben ik mee geboren en door het paardrijden allee maar erger geworden. Echter rijd ik alweer 17 jaar paard. In strakke broeken en rijbroeken is het ook erg goed te zien en krijg er ook regelmatig opmerkingen over. Maar ik draag gewoon rijbroeken en strakke broeken omdat IK dat fijn vind en wat een ander ervan vind jammer dan. Ik stoor me er niet aan alleen sommige mensen om mij heen.
Je hebt helemaal gelijk, Keell94. Er zijn ook dagen dat ik er sch*t aan heb. Het is eerder op momenten dat je ermee geconfronteerd wordt dat niet alles past of netjes zit of gewoon totaaaaaaaal niet oogt (en dus juist alles accentueert). Ik droeg vroeger altijd kleding die netjes mijn contouren volgde. Dat stond echt heel mooi. Nu draag ik vooral wijde kleding. En het is dat ik niet van wijde broeken hou en daarom nog treggings draag, maar verder is alles lang en wijd.
SindyKaya schreef:Ja, en vooral aan zijkant van mijn gezicht, ik heb een lange wipneus en een groot voorhoofd waardoor het net zo'n ramp lijkt waar fietsen vanaf kunnen springen
Ik heb er zelf nog nooit iemand horen praten maar ik vind het zelf gewoon vreselijk. Verder ben ik ook heel onzeker over mijn lichaam, lang en te dun, wat ik ook maar doe ik kom niet aan en daar krijg ik wel opmerkingen over.
Mensen die mijn polsen vasthouden om mij even duidelijk te maken dat ik te dun ben, vreselijk vind ik het