Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:52

Wauw wat een verhaal! Prachtig dat het zo kan. Ik hoop dat die zinkende schroef zich gedeisd houdt.. en die sint-Maarten foto’s, heerlijk <3

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 15:33

Hoi hoi, voor de geïnteresseerden een update :)

Ongeveer een maand geleden ging het super goed. Ik kon ruim 2.5 week heel goed rondkomen met 1 kruk. Kleine stukjes, hier en daar, de vuilnis wegbrengen, in het lokaal van de uni, thuis overal zonder enkele pijn. Ik had eindelijk weer een klein smaakje van 'vrijheid' met 1 arm die ik kon gebruiken om een glaasje water van punt A naar B te brengen bijvoorbeeld.

Helaas raakte mijn knie toen een beetje gestrest. Dit is niet echt te voorkomen gezien mijn hele knie op een andere graad draait, en met al het 'geloop' was het misschien iets teveel van het goede geweest. Maar dat maakte op zich niet uit, ik moest het gewoon iets rustiger aandoen, verder had ik er ook geen pijnstillers voor nodig oid. Maar toen ging ik fietsen(ik fiets bijna elke dag, wordt ook geadviseerd door mijn fysio/revalidatie arts voor de beweging van mijn knie). En in stilstand besloot mijn lichaam naar rechts te vallen, en uit reflex van de gedachte "je mag NIET op je been staan", liet ik mezelf vallen. Mijn knie boog in 1 keer maximaal en met dat kleine beetje stress dat er al was is het uit de hand gelopen. Ik kreeg een pees ontsteking en kon helemaal niks meer. Strekken deed pijn, buigen deed pijn, Aantippend lopen deed pijn. Dit heeft +- 3 weken geduurd voordat het een beetje over was. De pees is nu erg verdikt en voelt als een kabel aan maar de pijn is weg. Ik ben nu sinds een paar dagen weer bezig met opbouwen. Rustig aantippend lopen, maar met 1 kruk lopen wacht ik nog wel even.

Met mijn bovenbeen daarentegen gaat het hartstikke goed, echt 0 pijn. Ik was ervan overtuigd dat de bot delen helemaal vast aan elkaar zaten gezien het gewoon heel anders en veel vertrouwder aanvoelt allemaal.

Gisteren op het ziekenhuis kreeg ik geen goed nieuws. Een beetje slecht nieuws, en niet wat ik wilde horen. De botdelen aan de bovenkant en buitenkant zijn nog steeds niet aan elkaar en zien er bijna het zelfde uit als in maart. De botdelen(binnenkant en onderkant) zijn wel dikker en steviger geworden t.o.v vorige keer. De dokter zei dat als er in 3 maanden nog geen verandering zit in het botgroei aan de buiten en bovenkant, dan zullen we wellicht nog een operatie moeten doen om een stuk bot ertussen te zetten, afkomstig uit mijn bekken.

Ik kon wel bijna huilen. Ik was er echt van overtuigd dat het allemaal wel goed zat. Ik word er ook gelijk erg moedeloos en wanhopig van.. Het plan was dat ik rond nu al zou moeten kunnen lopen (zonder krukken). Ineens komen er weer minimaal 3 maanden bij en misschien nog een operatie. Bah :r Ik ben er echt helemaal klaar mee...

In 3 maanden heb ik weer een afspraak. Ik ga in de zomer weer naar huis (Sint Maarten) voor bijna 2 maanden. Hopelijk zal dat wonderen doen aan mijn botgroei..

Dit waren de rontgenfoto's van gisteren, de eerste gemaakt van de voorkant, en de tweede vanaf de zijkant.

Afbeelding

Afbeelding
Berichtje achterlaten is lief

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:48

Ik zat van de week nog te denken aan dit topic en kwam het toevallig weer tegen. Wat een ontzettende tegenslag zeg! Maar.... 1 stap achteruit is 2 vooruit. Dus laten we hopen dat het vanaf nu weer beter gaat! Misschien doet het mooie sint maarten wel wonderen :):)
Heel veel sterkte! Ik blijf stilletjes volgen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:35

Je zult vast wel opknappen van je vakantie. Ik vind toch al dat je veel doet en kunt na die operatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:42

Ladybird schreef:
Ik vraag me wel nog 1 ding af he. als je je been breekt moet je in het gips, maar jij hebt je been eigenlij behoorlijk gebroken, maar jij hoeft dat niet. Komt dat door die stellage in je been dat dat niet hoeft zegmaar? kan je bot daardoor bijvoorbeeld ook niet scheefgroeien ofzo? hoe moet ik dat zien zegmaar?

Ik heb onlangs een tibia-plateaubreuk opgelopen,en ben geopereerd en toen zijn er ook schroeven,staven,en een plaat in mijn knie gezet. En ik heb ook geen gips gehad.Ik loop nu nog kreupel met 1 kruk.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:55

Zet hem op! Je kunt het! De laatstje loodjes wegen altijd het zwaarst.
Hoop dat je straks op St. Maarten in rust, zand, zee, zon kunt genieten en bij terugkomst er weer wat bijgegroeid is.

Heeft het ziekenhuis nog iets aangeraden? Supplementen voor botgroei. Misschien iets wat mensen met osteoporose ook krijgen? Of in een hogere dosis als je het nu al krijgt?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:02

Jemig wat een verhaal.

Ik weet hoe het is om op krukken te moeten lopen (net 3 weken geleden van mijn krukken af na 3 maand krukken)
Maar heb echt respect voor je! Ik hoop voor je dat de operatie niet nodig is en je op Sint Maarten gewoon weer rustig kunt opbouwen en alles goed gaat.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:52

Wat fijn om weer een update te zien! Wel balen dat het niet een hele postieve update is. Ik hoop dat Sint Maarten je goed doet.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:33

Jeetje Michelle, dat is niet het nieuws waar ik op gehoopt had. Wat een tegenvaller voor je.
Hopelijk genees je de komende periode op Sxm sneller.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:36

Je komt er doorheen lieverd Y;( je bent er bijna!!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:52

Succes TS met de laatste loodjes. Want dat zijn ze, vertrouw daarop. Je zet echt een enorme prestatie neer en daar mag je trots op zijn. Laatste stuk ga je ook redden!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:20

Ik kom nu pas je topic tegen maar jezus wat een pech heb je nu na die heftige operatie. Zou het misschien een mogelijkheid zijn om je studie vanaf Sint Maarten te volgen zodat je eerder kunt gaan en hopelijk de vitamine D zijn werk gaat doen?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:02

Wat een heftig verhaal.
Zelf heb ik vorig jaar mijn bovenbeen gebroken. Twee keer zelfs, een keer in maart en in augustus. Hierdoor weet ik inmiddels (helaas) hoe pijnlijk de breuken in het bovenbeen zijn. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. De trajecten duren al zo lang en dan nog zo'n tegenslag erbij. De angst om te kunnen lopen op je been snap ik ook erg goed, ik kan je daarin wel melden dat de tijd een hoop doet. Het wordt wel makkelijker op den duur. Maar dit heeft (bij mij in ieder geval) wel maanden nodig.
Ik wil je veel sterkte en kracht toewensen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:18

wow, kwam nu je topic tegen en petje af hoe je altijd omgegaan bent met je "situatie".
Heel begrijpelijk dat de resultaten van het laatste onderzoek een enorme opdoffer voor je zijn. Denk je dat het einde in zicht is en krijg je te horen een extra operatie nodig te hebben...
Dikke knuffel meid, ik duim dat het herstel van je botweefsel er de komende 3 maanden nog enorm op vooruit gaat.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:17

Stiekem lees ik al vanaf het begin mee, maar heb nog nooit gereageerd.

Zo heftig dit allemaal! Hoeveel energie vreet zo'n constant gebroken bot wel niet?! Ik duim voor je dat er over 3 maanden verbetering is en je niet geopereerd hoeft te worden.

Heb je iets (aangeraden) gekregen om de botgroei te stimuleren? Heel raar misschien, maar iets homeopathische kan ook helpen! Verledem jaar had ik mijn pols erg vervelend gebroken (totaal een ander kaliber dan dit, maar toch) en had toen homeopathische druppels. Naer mijn idee stimuleerde dit de botgroei heel erg goed! Ik zou alleen geen idee hebben wat het was, heb het ook via via gekregen :(

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 12:00

Bedankt voor de lieve ondersteunende berichtjes :) Die doen me zeker goed.

@Rivano: Dankje! :) Nee het ziekenhuis raadt niks aan, ze zeggen dat alles uit de voeding moet komen. Toch blijf ik dit raar vinden.. Ik heb het er met mijn fysio en revalidatie arts over gehad en ik ga toch maar flinke dosis vitamine D pillen slikken en magnesium en calcium pillen. Hopelijk zal dit helpen.

@amies100: Ik ga al eerder naar sint maarten :) Ik vertrek 17 juni en mis dus de laatste maand van mijn opleiding ongeveer. (Is niet erg gezien ik komend schooljaar een andere opleiding zal doen).

@Freyr: Het vreet ongelooflijk veel energie! Mensen die mij goed kennen zien het verschil wel van hoe enthousiast/energierijk ik was t.o.v. nu. Ik heb stiekem nu wat opgezocht over homeopathische geneeskunde, en ik vind het een poging waard! Is er enig mogelijkheid dat je er achter kan komen welk product je gebruikte? Anders vraag ik het wel aan mijn huisarts/apotheker.

Nogmaals bedankt iedereen :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:51

Axivoca123 schreef:

@Rivano: Dankje! :) Nee het ziekenhuis raadt niks aan, ze zeggen dat alles uit de voeding moet komen. Toch blijf ik dit raar vinden.. Ik heb het er met mijn fysio en revalidatie arts over gehad en ik ga toch maar flinke dosis vitamine D pillen slikken en magnesium en calcium pillen. Hopelijk zal dit helpen.

@amies100: Ik ga al eerder naar sint maarten :) Ik vertrek 17 juni en mis dus de laatste maand van mijn opleiding ongeveer. (Is niet erg gezien ik komend schooljaar een andere opleiding zal doen).

@Freyr: Het vreet ongelooflijk veel energie! Mensen die mij goed kennen zien het verschil wel van hoe enthousiast/energierijk ik was t.o.v. nu. Ik heb stiekem nu wat opgezocht over homeopathische geneeskunde, en ik vind het een poging waard! Is er enig mogelijkheid dat je er achter kan komen welk product je gebruikte? Anders vraag ik het wel aan mijn huisarts/apotheker.

Ik zou ook wel willen weten welk middel dat was.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:10

Hmm wat een pech zeg! Zo'n situatie is gewoon ontzettend slopend, dat het zo lang duurt! Vitamine C schijnt wel een goede invloed op genezing etc te hebben, dit is een vitamine waar je ook alle 'te veel' van uitplast.
Hopelijk doet je vakantie goed, ook voor de groei weer!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:40

Ik heb net je hele verhaal gelezen, en ik heb erg veel respect voor jou!
Ik kan me goed voorstellen dat jij je nu even ongelofelijk k*t voelt, maar als ik je verhaal lees, ben ik er van overtuigd dat jij ook dit gaat overkomen!

Je bent de selectie DGK dus helemaal doorgekomen?
Hoe hebben ze die dit jaar gedaan?
Vorig jaar heb ik zelf meegedaan (en toegelaten :D ), maar er kwam toen nogal wat commentaar op de procedure meen ik

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:46

Axivoca123 schreef:

Ik heb degene van wie ik het heb gekregen even geappt voor je! Door omstandigheden een tijdje minder contact gehad, dus ik hoop dat ze reageert...

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 15:41

@Knabbelgirl: Dankje :) Vitamne C pillen heb ik hier thuis staan. Ik moet maar weer eens braaf beginnen met die elke dag te slikken..

@gerlindie: Ik heb vorig jaar ook mee gedaan :D Maar gezien ik het hele jaar handicap zou zijn, zou ik een heleboel dingen missen/niet aan kunnen deelnemen. Dus heb ik mijn plekje voor komend schooljaar gereserveerd :) Dus geen idee hoe de selectie dit jaar is verlopen :+

@Freyr: Tof! Bedankt! Hopelijk krijg je een reactie :)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:42

Wat een pech.

Verschrikkelijk jammer, alleen, ik denk dat het erg belangrijk is dat je nu niet gaat panikeren. Blijf vertrouwen hebben, zowel in je artsen als in jezelf.

Ga niet allerhande acties ondernemen op hoop van zegen, terwijl je eigenlijk niet weet of die ook maar enige zin hebben. Homeopathie bijvoorbeeld is pure kwakzalverij. Je hoopt dat het helpt, maar uiteindelijk volgt er alleen een forse teleurstelling. Ik weet niet of je extra magnesium of kalk nodig hebt, maar voor je iets probeert, ga hoe dan ook in overleg met je artsen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:49

hey bigben, ik zat net te denken of je al gereageerd had. Maar daar was je al weer :7 :7 :7 :7

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:22

Met krukken tussen de koeien lopen is inderdaad niet verstandig :')
Ze zijn zo al lomp zat :+

Wel heel leuk dat je dan volgend jaar mag beginnen, het is echt een hele leuke studie <3

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:15

Wat een pech TS, ik heb het met een andere blessure meegemaakt. Na drie maanden revalideren bleek dat de blessure volledig terug was (pees uit de kom in mijn enkel) en moest ik wéér onder het mes terwijl ik zó hoopte er te zijn...

Wellicht kan je vitamine B12 laten checken, mocht dit te laag zijn gaat calcium en andere vitamines niet werken... Ik gebruik inmiddels als langere tijd B12 en plots is mijn calcium in orde (koemelkallergie, ik gebruik geen tabletten. Ik haal calcium dus uitsluitend uit brood en dergelijke producten).

Hopelijk hoef je niet weer onder het mes, ik duim voor je!