Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GQMMS schreef:Goed dat je middageditie doet, rust is echt belangrijk.
Ik ben met paard tegen de bakrand aangeklapt. Ik viel net bovenop de bakrand met mijn rug en vervolgens paard bovenop mij.
Ik heb mijn ribben dan ook 'in de rug' gebroken, op het dikste gedeelte, wat niet zo vaak voorkomt. Aan beide kanten 5 ribben en alle ribben waren 'trapbreuk'. Wat betekent dat ze uit elkaar en onder elkaar lagen. Rechts een klaplong en links waren mijn ribben door de long heen geprikt, waardoor hij van boven tot onder was gescheurd als het ware. En middenrifbreuk.
Het is nu 6 jaar geleden en ik heb er nog dagelijks 'last' van. Ik kan niet alles meer en moet dagen goed plannen omdat ik snel moe wordt. (Ene long minder inhoudt, ribben hebben een andere vorm aangenomen, waardoor lichaam meer moeite moet doen om alles rechtop te houden/meer energie verdoet.
Maar dit vind ik helemaal niet erg en mag absoluut niet klagen. De doktoren hadden namelijk al 'afscheid' van mij genomen en hadden niet verwacht dat ik dit zou overleven.
Ik kan gelukkig nog steeds rijden, al kan dit niet meer zo intensief als vroeger (reed er 10 per dag). Maar het heeft lang geduurd voor ik echt weer kon paardrijden.
Daarom beem je rust, dat heb ik in her begin te weinig gedaan en ik heb daar echt last van grhad, waardoor echt herstellen nog langer duurde
rayoow schreef:update..
Leek beter te gaan maar laatste week toch weer veel pijn onder mijn schouder en onder mijn borst.
Borst is ook nog steeds erg gezwollen en kan wel janken als ik de misvromingen in mijn ribben zie![]()
Wandelen en autorijden lukt redelijk als mijn schouder meewerkt, soms amper beweging in.
Ook is de gevoelloosheid in mijn huis iets uitgebreider geworden.
Aanstaande woensdag controle in het ziekenhuis en hoop dat het er beter uitzien op de foto’s dan dat het voelt.
Bloodymary schreef:Wat vervelend zeg dat je herstel zo lang duurt. Heb even terug gekeken, inmiddels al weer drie maanden geleden. Dus je zit wel weer op je pony (in Belgie is wandelen toch gewoon buiten rijden?). Of loop je er naast.
Heel veel sterkte en hopelijk goed nieuws morgen!
Morpheus81 schreef:Vreselijk hoe zo'n moment je leven ineens kan veranderen. Daar sta je als alles gewoon goed gaat nooit bij stil en dat is misschien ook maar beter. Hoe is je werk er onder? Steunen ze hier wel in?
Heel veel sterkte!
Veraaaaah schreef:Ik kom me ook weer even melden. Ik heb 2 weken terug 3 ribben gebroken door een trap van mijn paard. Gelukkig inwendig niks kapot, maar zelfs ik heb al veel moeite met de pijn, kan me niet voorstellen wat een pijn je hebt met een klaplong o.i.d erbij...
Neem vooral je rust! Op het werk zitten ze te pushen dat ik zo snel mogelijk moet komen werken maar kan s morgens van de pijn m’n bed niet uit![]()
Ik ga duimen voor een goede genezing!