Val, misselijk van de pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Val, misselijk van de pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:51

Ja zoiets.
Bij de HAP zitten inderdaad normale huisartsen, maar die die avond en nacht dienst hebben.
Het is ook niet de bedoeling dat je daar heen gaat omdat dat bijvoorbeeld beter uitkomt met je werktijden.
Het is voor wat niet kan wachten tot morgen. Maar ook weer niet ernstig genoeg is voor direct 112 de Spoedeisende hulp (seh) in te seinen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:51

Ik zou als je eigen huisarts belt vragen of hij een verwijsbrief wil faxen/mailen naar de seh. Want dan is het wel gedekt.
Sommige huisartsen zijn echt drama om een afspraak te kunnen maken, moet je eerder al half dood zijn.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:53

bruintje123 schreef:
Ja zoiets.
Bij de HAP zitten inderdaad normale huisartsen, maar die die avond en nacht dienst hebben.
Het is ook niet de bedoeling dat je daar heen gaat omdat dat bijvoorbeeld beter uitkomt met je werktijden.
Het is voor wat niet kan wachten tot morgen. Maar ook weer niet ernstig genoeg is voor direct 112 de Spoedeisende hulp (seh) in te seinen.

Oke, snap ik! Een beetje een 'tussen post' dus, met als bedoeling dat het op de spoeddienst niet volstroomt met mensen die 'kleine pijntjes' hebben? :)
Betaal je dan ook meer voor de HAP dan voor je eigen HA, hier in BE betaal je een wacht honorarium voor de apotheker en dokter van wacht :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:55

Kiki
SEH is nooit gedekt. Gaat altijd van je eigen risico af. Ook met verwijzing.

Klopt S_V
Huisarts(post) is wel gedekt.
Kost dus niets.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:58

karelien schreef:
Als je wel kunt belasten, en nog pijnstilling genomen hebt zou ik daar mee beginnen. Een kneuzing kan de huisarts ook niets mee, en als er een factuur zit zou je het niet kunnen belasten / lopen. Zou nu paracetamol nemen (2 stuks) en indien er geen enkele verbetering is, eventueel om 8 uur dichtstbijzijnde huisarts bellen.

Nou bij een fractuur kun je t soms echt wel belasten hoor. Mijn moeder had haar enkel op twee plaatsen gebroken en liep hetzij wel kreupel zelf het ziekenhuis in. En ik heb zelf mijn kuitbeen gebroken gehad en ben zelfs nog een paar uur wezen werken vooordat ik t niet meer hield van de pijn.

Ligt er ook wel aan of je een echte breuk hebt of een scheurtje. En als het een breuk is of de delen nog tegen elkaar aanzitten of de boel verschoven is.
Ik heb zelf ooit een breukje in mijn middenvoetsbeentje gehad. Deed wel zeer ja. Nooit mee na de dokter geweest. Kon nog lopen ook al was dat wat kreupel en pijnlijk. Bleek achteraf ook gebroken, dus een gebroken voet. Maar is gewoon zelf genezen en geen last meer van behalve een blijvende blauwe plek. Toen ik mijn enkel op twee plaatsen heb gebroken, kon ik er niet eens mee opstaan en ben ik met een ambulance afgevoerd. Voet stond er ook niet recht meer onder en dit is uiteindelijk ook geopereerd. Maar goed wat ik dus duidelijk wilde maken is dat je ‘gebroken’ en ‘gebroken’ hebt en ook dit in gradaties voorkomt.
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 30-01-18 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:03

Ts, let een beetje op met een echt warm bad, een scheuring in de spier betekend ook bloedingen. Zit jij lekker in je hete bad dan maak je dat erger.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:21

s_v schreef:
bruintje123 schreef:
Nee je kan de huisartsenpost (hap) bellen .
Die zit er na kantoortijden als de gewone huisartsen geen dienst hebben.
Vinden die het ernstig genoeg mag je komen maar vinden die dat het wel kan wachten tot de volgende dag dat je naar je eigen HA kan moet je dat doen.
Want de HAP er is alleen voor gevallen die echt niet kunnen wachten tot de dag erop bij je eigen arts.

Is de HAP dan te vergelijken met wat de dokters van wacht bij ons doen, alleen met een grotere 'filter' qua ernst? Als je bv. een griepje hebt, zal de HAP je doorverwijzen naar je eigen HA 's anderdaags, maar als je (ik zeg maar iets) plots steken in je borst hebt, kan je er wel terecht?

Op de hap zitten ervaren assistentes die volgens een triage systeem uitvragen. Aan de hand daarvan kan je advies, consult, visite of ambu krijgen, net wat er nodig is.
Bij twijfel laten ze je ook komen of overleggen met de huisarts.
De plekjes zijn helaas maar beperkt en de stroom mensen heel groot (ook mensen die helemaal niks op een spoedpost zouden moeten zijn).

De blessure van TS klinkt heel vervelend maar is met pijnstillers zo te lezen redelijk te houden, sta er niet van de kijken dat ze doorverwijzen naar eigen huisarts, dat de huisarts in de regio niks wil of kan doen heeft ook te maken met die beperkte aantal spiedplaatsen.
Ik zou dus toch proberen om richting huis te gaan en je eigen huisarts met een bezoekje te vereren.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:57

ben je nu wel bij de fysio geweest? of heb ik daar nu overheen gelezen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:07

XxLiindsaYxX schreef:
Dank je wel.
Heb net 2 paracetamol genomen, en ga mu even onder de warme douche:)
Vrouw van hap dacht wel dat er foto’s gemaakt moesten worden

En daarom moet je dus wel even naar je eigen huisarts, als je namelijk vanavond de hap weer belt gaan ze je weer niet doorsturen, in de avond en nacht maken ze alleen foto's voor acute zaken

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:29

s_v schreef:
bruintje123 schreef:
Ja zoiets.

Oke, snap ik! Een beetje een 'tussen post' dus, met als bedoeling dat het op de spoeddienst niet volstroomt met mensen die 'kleine pijntjes' hebben? :)
Betaal je dan ook meer voor de HAP dan voor je eigen HA, hier in BE betaal je een wacht honorarium voor de apotheker en dokter van wacht :j

Hier rond Antwerpen komen ook steeds meer HAP praktijken, die zitten bij het ziekenhuis omdat nog altijd teveel mensen onterecht gebruik maken vd spoed en die daardoor vaak overbezet is.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:30

ben benieuwd wat de fysio heeft gezegd

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:31

bigone schreef:
Ts, let een beetje op met een echt warm bad, een scheuring in de spier betekend ook bloedingen. Zit jij lekker in je hete bad dan maak je dat erger.

Plus dat je dat bad wel in komt, maar eruit kan lastig worden. Even van tevoren over nadenken of dat wel gaat lukken.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:23

Ben ook benieuwd wat de fysio heeft gezegd. Hopelijk valt het allemaal mee!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:37

bruintje123 schreef:
Kiki

Klopt S_V
Kost dus niets.

Serieus? Dus als ik morgen een hartaanval krijg en met de ambu gereanimeerd en afgevoerd word kan ik dat allemaal zelf betalen? Absurd!

De zorg in NL is zwáár bedroevend, je mag minimaal 100 per maand ophoesten maar geholpen worden, vergeet het maar. Triest :n
Kom zelf uit BE en kan de vergelijking goed maken. Belgische zorg is echt 10x beter...

TS, heb je nog iets voor elkaar gekregen? Gaat het een beetje?

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:40

xLes schreef:
bruintje123 schreef:
Kiki

Klopt S_V
Kost dus niets.

Serieus? Dus als ik morgen een hartaanval krijg en met de ambu gereanimeerd en afgevoerd word kan ik dat allemaal zelf betalen? Absurd!

De zorg in NL is zwáár bedroevend, je mag minimaal 100 per maand ophoesten maar geholpen worden, vergeet het maar. Triest :n
Kom zelf uit BE en kan de vergelijking goed maken. Belgische zorg is echt 10x beter...

Niet alles, alleen je eigen risicovol.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:41

xLes schreef:
bruintje123 schreef:
Kiki

Klopt S_V
Kost dus niets.

Wat is nu 385 euro als je daarna nog leeft??

Ik zou het er graag voor over hebben.
Weet je wat het kost aan personeel/medicatie/verblijf/apparatuur bij bijvoorbeeld een hartaanval?
Dan is 300 euro een schijntje.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:42

Ja inderdaad, ga je met de ambulance mee, welke reden ook is je eigen risico wel op :)
maar meestal neem je die taxi ook niet voor de lol :P

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:45

bruintje123 schreef:
Ja inderdaad, ga je met de ambulance mee, welke reden ook is je eigen risico wel op :)
maar meestal neem je die taxi ook niet voor de lol :P

Ik bezorg ze nog bloemen en chocolade ook. :j

Geld is toch niets waard als het om je leven gaat. Dood heb je er niets aan.

Ik vind 385 euro ook veel geld, maar snap het idee erachter heel goed.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:11

Citaat:
$ 59453.00 my hospital bill for one night stay plus surgery

There is something wrong with the health costs here

Deze kreeg ik vanmiddag op Facebook van een Amerikaanse vriend dan is ons eigen risico inderdaad een schijntje

En je beseft dat onze zorg zo slecht nog niet is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:17

xLes schreef:
bruintje123 schreef:
Kiki

Klopt S_V
Kost dus niets.

Als je geluk hebt wel, anders moeten je erfgenamen dokken :D }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:28

Ben bang dat het erger is als gedacht, aangezien TS de hele middag al niet meer heeft gereageerd.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:30

Luister naar je gevoel en bij twijfel vraag doorverwijzing. Ik ben ook naar fysio geweest en naar HA die me beide weer naar huis stuurde met neem maar pijnstilling. Nou ik kon niet slapen van de pijn (heel hard fietsen want laat voor mijn werk-->voorwiel-->tramrails-->gevallen op schouder), op hoogste dosis paracetamol icm alle NSAID's die er waren (ik weet niet verstandig voor maag, maar ik kón niet meer). Dus weer terug en tramadol gekregen, zelfs daar kwam het doorheen, dus toch een MRI en foto. Juist toch een fractuur, die alweer was aangegroeid, want alweer 6 weken verder. Niks meer aan te doen en nog steeds af en toe last van.

En oh ja aangezien de dokter en fysio zoiets hadden van jaaa gezwollen, vocht in schouder, maar niks om je heel druk over te maken, wel gewoon blijven belasten en werken... belde hij me na de MRI en foto... eh ja, er was toch wel wat aan de hand he? Misschien toch nog even paar weken rust in een mitella... Ja en bedankt! {:)-:(

Dus door blijven zeuren hoor als je denkt dit voelt niet goed.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:35

Niet gelijk zo in "paniek" schieten. Wie weet is de gewoon goed aan het rusten of met andere dingen bezig.
Ze komt vanzelf wel weer in de lucht.

Ts beterschap !!!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:52

Beterschap! Hoop dat de fisio je welkom helpen

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:49

Sterkte hopelijk is er niks ergs