Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Ja zoiets.
Bij de HAP zitten inderdaad normale huisartsen, maar die die avond en nacht dienst hebben.
Het is ook niet de bedoeling dat je daar heen gaat omdat dat bijvoorbeeld beter uitkomt met je werktijden.
Het is voor wat niet kan wachten tot morgen. Maar ook weer niet ernstig genoeg is voor direct 112 de Spoedeisende hulp (seh) in te seinen.
karelien schreef:Als je wel kunt belasten, en nog pijnstilling genomen hebt zou ik daar mee beginnen. Een kneuzing kan de huisarts ook niets mee, en als er een factuur zit zou je het niet kunnen belasten / lopen. Zou nu paracetamol nemen (2 stuks) en indien er geen enkele verbetering is, eventueel om 8 uur dichtstbijzijnde huisarts bellen.
Nou bij een fractuur kun je t soms echt wel belasten hoor. Mijn moeder had haar enkel op twee plaatsen gebroken en liep hetzij wel kreupel zelf het ziekenhuis in. En ik heb zelf mijn kuitbeen gebroken gehad en ben zelfs nog een paar uur wezen werken vooordat ik t niet meer hield van de pijn.
s_v schreef:bruintje123 schreef:Nee je kan de huisartsenpost (hap) bellen .
Die zit er na kantoortijden als de gewone huisartsen geen dienst hebben.
Vinden die het ernstig genoeg mag je komen maar vinden die dat het wel kan wachten tot de volgende dag dat je naar je eigen HA kan moet je dat doen.
Want de HAP er is alleen voor gevallen die echt niet kunnen wachten tot de dag erop bij je eigen arts.
Is de HAP dan te vergelijken met wat de dokters van wacht bij ons doen, alleen met een grotere 'filter' qua ernst? Als je bv. een griepje hebt, zal de HAP je doorverwijzen naar je eigen HA 's anderdaags, maar als je (ik zeg maar iets) plots steken in je borst hebt, kan je er wel terecht?
XxLiindsaYxX schreef:Dank je wel.
Heb net 2 paracetamol genomen, en ga mu even onder de warme douche:)
Vrouw van hap dacht wel dat er foto’s gemaakt moesten worden
s_v schreef:bruintje123 schreef:Ja zoiets.
Bij de HAP zitten inderdaad normale huisartsen, maar die die avond en nacht dienst hebben.
Het is ook niet de bedoeling dat je daar heen gaat omdat dat bijvoorbeeld beter uitkomt met je werktijden.
Het is voor wat niet kan wachten tot morgen. Maar ook weer niet ernstig genoeg is voor direct 112 de Spoedeisende hulp (seh) in te seinen.
Oke, snap ik! Een beetje een 'tussen post' dus, met als bedoeling dat het op de spoeddienst niet volstroomt met mensen die 'kleine pijntjes' hebben?![]()
Betaal je dan ook meer voor de HAP dan voor je eigen HA, hier in BE betaal je een wacht honorarium voor de apotheker en dokter van wacht
bruintje123 schreef:Kiki
SEH is nooit gedekt. Gaat altijd van je eigen risico af. Ook met verwijzing.
Klopt S_V
Huisarts(post) is wel gedekt.
Kost dus niets.
xLes schreef:bruintje123 schreef:Kiki
Klopt S_V
Kost dus niets.
Serieus? Dus als ik morgen een hartaanval krijg en met de ambu gereanimeerd en afgevoerd word kan ik dat allemaal zelf betalen? Absurd!
De zorg in NL is zwáár bedroevend, je mag minimaal 100 per maand ophoesten maar geholpen worden, vergeet het maar. Triest
Kom zelf uit BE en kan de vergelijking goed maken. Belgische zorg is echt 10x beter...
TS, heb je nog iets voor elkaar gekregen? Gaat het een beetje?
Klopt S_V
Kost dus niets.
Serieus? Dus als ik morgen een hartaanval krijg en met de ambu gereanimeerd en afgevoerd word kan ik dat allemaal zelf betalen? Absurd!
De zorg in NL is zwáár bedroevend, je mag minimaal 100 per maand ophoesten maar geholpen worden, vergeet het maar. Triest
Kom zelf uit BE en kan de vergelijking goed maken. Belgische zorg is echt 10x beter...
bruintje123 schreef:Ja inderdaad, ga je met de ambulance mee, welke reden ook is je eigen risico wel op
maar meestal neem je die taxi ook niet voor de lol
Klopt S_V
Kost dus niets.