Gezichtscrème, wat werkt nou echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:56

listiglistje schreef:
Ik heb sinds kort wat van mij beautygeheimen gedeeld op facebook.
Ik ben 43, maar zie eruit als 28 :D iedereen vraagt altijd of ik botox gebruik of iets anders heb laten doen. :')
Maar ik ben zelf niet zo'n fan van dag en nachtcremes.....het onderstaande werkt echt top en ik heb al heel wat geprobeerd aan middeltjes!

1. Gezond eten (vers! en goede ingredienten zoal avocado, noten, vette vis, fruit etc)
2. Genoeg vocht/drinken (water)
3. ieder dag goede gezichtsreiniging met miscelair water en aloevera doekjes (Aldi), 2x per week goede scrub (Sally Hanssen)
4. Goede middeltjes gebruiken... zie hieronder
Hema Facial Oil!!! Gouden tip voor € 6,95 voed je huid op en top!!!
Primer Pore minimizer van Smash Box € 13,95,
Filler voor rimpels en lijntjes van de Hema 4,95 of Yves Rocher
en tot slot een super goede concealer van Lancome...echt magic!
5. Bindweefselmassages gezicht

[ Afbeelding ]

Pics van mij dit weekend zonder filter: (+ meer in profiel...echt flawless skin!)

[ [url=m/zpZA9n.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/RHYXsA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben jij zoveel afgevallen Listiglistje? Je lijkt in je profiel waar je op je paard zit veel voller :o

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:57

Palmers het potje met cacao boter en die gebruik ik eigenlijk al jaren voor alles ook na het scheren van m'n bikini lijn of op m'n eczeem of droge lippen. Dit is het enige waar mijn huid niet op reageert en omdat het goed vet is hoef ik m'n gezicht na het douchen maar 1 keer in te smeren. Bij vele andere crèmes krijg ik last van roodheid, prikkend gevoel en droog huid met schilfers na een half uur.

Tazzey

Re: Gezichtscrème, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:31

Ik gebruik nu een paar dagen het Vitamin A serum van Uncover en mijn huid doet het daar erg goed op, fijn! Qua olie zweer ik al jaren bij Gamila Secret, echt een super fijn product. Ik gebruik een olie eigenlijk alleen in de winter als mijn huid extreem droog wordt.
Nivea heb ik ooit eens geprobeerd maar ik krijg al blaren aan mijn vingers ervan dus op mijn gezicht ga ik het niet eens aanbrengen. Gelukkig zijn er zoveel verschillende producten beschikbaar, zo kan iedereen iets vinden dat bij haar past.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:53

Ben echt fan van Jetske Ultee. Mijn huid is zo opgeknapt, en haar blog vind ik ook goed. Nu doe ik daarnaast ook een paar hoog gedoseerde peelings bij de huidtherapeut in de winter, vanwege mn pigmentvlekken, dat maakt ook echt veel verschil.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:00

Het gekke is dat ik het serum goed verdraag maar de andere producten kan mijn huid dus absoluut niet verdragen. Jammer want ze zijn erg gunstig geprijsd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:53

Tazzey schreef:
Het gekke is dat ik het serum goed verdraag maar de andere producten kan mijn huid dus absoluut niet verdragen. Jammer want ze zijn erg gunstig geprijsd.

Al eens bij Deciem gekeken, NIOD is een top lijn maar The Ordinary is goed geprijst. :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:56

The Ordinary heb ik ook getest, gaat ook niet goed. Mijn huid is echt rampzalig en wat nu werkt kan over een half jaar net zo goed fout gaan. Echt bijzonder vervelend. Ik heb heel lang een crème van Lancaster gebruikt en na twee jaar ging mijn huid daar slecht op reageren. Ik zal eens kijken bij NIOD, wellicht zit er wel iets tussen. Voor nu gaat het goed met het Vitamine A serum van Uncover en mijn Dior Hydra sorbet crème.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:37

ellepel schreef:
Zonnebrandceme, :D
Heb gewoon factor 30 van nivea.
Ik ben 46, en dit werkt heel goed, ook tegen rimpeltjes.
Info waarom zonnebrandcreme prima kan staat wel op google.

Ik heb vroeger veel dure merken gehad,totdat ik mijn moeder vroeg wat zij gebruikte.
zij heeft altijd een hele mooie huid gehad.
En zij vertelde dus zonnebrandcreme!

En sinds ik het ook gebruik merk ik dat mijn huid er wel van opgeknapt is :j

Glimt dat niet enorm?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:09

Ik gebruik al jaren de 3zone crème van Olaz (in die rode pot)
Zowel snachts als overdag. Deze is rond de 30 euro per pot maar vaak in de aanbieding bij Kruidvat enz..
Heerlijke crème, trekt goed in en mijn huid is comfortabel (ik ben 46)
Heb wel eens andere crèmes gehad maar die bleven vaak op mijn huid liggen, dus te vet of ik kreeg er een rode droge kop van.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:21

Ik heb m'n Nivea detox maar aan m'n moeder gegeven en weer overgegaan op hydra bomb van Garnier en na 2 x gebruiken is m'n huid gewoon weer super glad en gehydrateerd. :D echt top spul.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:01

Ik gebruik dagcreme van diadermine, de hydratatie variant. Ik heb gauw een droge huid, zeker in de winter, terwijl ik echt wel veel vocht tot me neem, en deze irriteert mijn huid niet.
De nachtcreme vind ik vaak te vet en blijft 'liggen' op mijn huid.
Ik ben wel benieuwd of er nog iemand is die tips heeft voor een rode huid, met name mijn wangen zijn erg rood altijd, is er ook creme die dit verminderd?
Er is een naam voor de aandoening maar die weet ik niet meer.
En daarbij vraag ik me af of er iemand is met ervaring met goede littekencreme die eventueel ook zou kunnen helpen.

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:11

Ik denk dat je rosacea bedoelt :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:12

Ik gebruik de kamille dagcreme van yves rocher, echt superfijn voor mijn gevoelige huid :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:55

Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik heb niet het hele topic doorgelezen sorry.

Ik ben op zoek naar een andere (betere?) dag- en nachtcrème. Ik heb helaas geen zuivere huid maar zou dit zo graag beter willen hebben. Ik drink sowieso al voldoende water en eet niet mega ongezond dus daar zou het niet direct vandaan moeten komen.

Ik ben helaas nooit helemaal puist vrij, en dan met name mijn kin is daar heel gevoelig voor. Maar ik heb ook dat je de 'restjes' van puistjes op mijn kin blijft zien, het is gewoon niet gaaf daar, dat vind ik echt zo lelijk.

Ik gebruik de laatste maanden de vitamine e crème van Jacob Hooy als dagcreme en een argan olie van Mia Flora voor de nacht. Nu is het wel iets minder geworden denk ik door die vitamine e creme maar zijn er (budget vriendelijke) alternatieven om mijn huid mooier te krijgen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:29

Ga eens naar een goede parfumerie en vraag diverse testers en ga die eens gebruiken om te zien wat voor jouw huid werkt. Het is zo persoonlijk, wat voor mij werkt kan voor jou het tegenovergestelde bereiken.

Even een update over het Uncover Vitamin A serum. Mijn huid reageerde de eerste dagen bijzonder goed (uiteraard netjes opgebouwd) maar nu begint hij langzaam te protesteren, ik blijf nog even volhouden in de hoop dat het bijtrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:41

maai_ke schreef:
Ik ben wel benieuwd of er nog iemand is die tips heeft voor een rode huid, met name mijn wangen zijn erg rood altijd, is er ook creme die dit verminderd?

Daar liep een topic over, misschien vind je daar tips:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1935538

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:28

_Linn_ schreef:
Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik heb niet het hele topic doorgelezen sorry.

Ik ben op zoek naar een andere (betere?) dag- en nachtcrème. Ik heb helaas geen zuivere huid maar zou dit zo graag beter willen hebben. Ik drink sowieso al voldoende water en eet niet mega ongezond dus daar zou het niet direct vandaan moeten komen.

Ik ben helaas nooit helemaal puist vrij, en dan met name mijn kin is daar heel gevoelig voor. Maar ik heb ook dat je de 'restjes' van puistjes op mijn kin blijft zien, het is gewoon niet gaaf daar, dat vind ik echt zo lelijk.

Ik gebruik de laatste maanden de vitamine e crème van Jacob Hooy als dagcreme en een argan olie van Mia Flora voor de nacht. Nu is het wel iets minder geworden denk ik door die vitamine e creme maar zijn er (budget vriendelijke) alternatieven om mijn huid mooier te krijgen?

Puistjes op je kin komt vaak door (een onbalans in) je hormonen :) kan o.a. veroorzaakt worden door de hormonen die in zuivel zitten, dus je zou eens een maand zonder zuivel kunnen proberen, kijken of dat helpt. Bij mij was het in ieder geval de oplossing :)

De ‘restjes’ van puistjes zijn meestal PIH (post-inflammatory hyperpigmentation) en gaan helaas niet zo snel weer weg. Ingrediënten die hyperpigmentatie verbeteren zijn bijvoorbeeld niacinamide, vitamine C en vitamine A (retinol). Ook chemisch exfoliëren dmv een AHA (alfa hydroxy acid) en dagelijks gebruik van een product met minimaal 30 SPF zijn sterk aan te raden.

Er zijn veel producten met deze ingrediënten, hierbij moet je wel goed letten dat het ingrediënt überhaupt zijn werk kan doen. In veel producten zitten te lage concentraties, verkeerde verpakking (waardoor bijv vitamine c snel oxideert en daardoor ipv antioxidant en prooxidant wordt). Een merk waar ik echt fan van ben is The Ordinary: alle concentraties etc zijn in orde, het is heel betaalbaar en ze gebruiken geen onzin marketing zoals je bij veel merken ziet, echt een aanrader.

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad! Anders kan je ook even een PB sturen als je nog iets wilt weten :)

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:30

Tazzey schreef:
Ga eens naar een goede parfumerie en vraag diverse testers en ga die eens gebruiken om te zien wat voor jouw huid werkt. Het is zo persoonlijk, wat voor mij werkt kan voor jou het tegenovergestelde bereiken.

Even een update over het Uncover Vitamin A serum. Mijn huid reageerde de eerste dagen bijzonder goed (uiteraard netjes opgebouwd) maar nu begint hij langzaam te protesteren, ik blijf nog even volhouden in de hoop dat het bijtrekt.

Gebeurt wel vaker bij het gebruik van vitamine A! Het wordt ook wel ‘purging’ (weet de Nederlandse term zo even niet) genoemd, wat komt doordat vitamine A de celvernieuwing sterk stimuleert. Bij vitamine A en chemische exfolianten heb je dus vaak dat het eerst slechter wordt voordat het beter wordt. Heb je dit bij een product wat niet een van deze ingrediënten bevat, dan kan je huid er gewoon niet zo goed tegen en kan je beter stoppen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:56

Dankje Just_bo! De enige zuivel die ik tot me neem is met name kaas (waar ik echt dol op ben en misschien dan ook wel iets teveel zou kunnen nemen, al is het niet meer dan een boterham per dag en heel soms snij ik een wat dikkere plak af) en regelmatig yoghurt voor het ontbijt. Verder eigenlijk niet echt. Zou kaas ook teveel missen eigenlijk als ik het niet zo nemen denk ik.

Ik ga eens kijken naar dat merk wat je aanraad!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 02:41

Marie_Anne schreef:
maai_ke schreef:

Daar liep een topic over, misschien vind je daar tips:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1935538

Dank je, ik ga daar eens kijken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:06

Just_bo schreef:
Tazzey schreef:

Gebeurt wel vaker bij het gebruik van vitamine A! Het wordt ook wel ‘purging’ (weet de Nederlandse term zo even niet) genoemd, wat komt doordat vitamine A de celvernieuwing sterk stimuleert. Bij vitamine A en chemische exfolianten heb je dus vaak dat het eerst slechter wordt voordat het beter wordt. Heb je dit bij een product wat niet een van deze ingrediënten bevat, dan kan je huid er gewoon niet zo goed tegen en kan je beter stoppen.

Daarom blijf ik ook even volhouden. Mijn huid ziet er momenteel niet al te best uit.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:07

Ah ships, zit ik me iets meer in te lezen in The Ordinary producten, kom ik erachter dat je alleen maar kan betalen met paypal of creditcard oid..dat heb ik niet....nu kan ik niet aan die producten komen natuurlijk...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:55

Je kunt heel simpel een Paypal account aanmaken en koppelen aan je bankrekening.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:36

Tazzey schreef:
Je kunt heel simpel een Paypal account aanmaken en koppelen aan je bankrekening.

Ja? Zit daar geen extra poespas dingen enz. bij?

Wat is nu de beste site om de producten van The Ordinary te bestellen? Hoe lang duurt het ongeveer voor je het dan binnen hebt?

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:29

Ik bestel het altijd via deciem zelf, meestal binnen 3-4 dagen wel binnen :) op asos verkopen ze geloof ik ook een aantal producten en er zijn nog wel meer (niet-Nederlandse) sites.