Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:02

Rawr schreef:
xIrlijn schreef:
Ik heb een vraag aan alle ervaringsdeskundigen hier :D

Heeft de wake-up light bij jullie geholpen met het wakker worden of met het werkelijk opstaan?

Ik heb nu iets van 2 jaar dezelfde als TS gekocht heeft en ik heb echt wel het idee dat die helpt bij het opstaan. Een halfuur voor ik er uit moet gaat hij aan met een heel zacht melodietje en als ik er echt uit moet gaat de wekker van mijn telefoon en sta ik zonder problemen op. Daarvoor kon ik soms heel moeilijk opstaan en moest ik soms wel een uur aan snooze-tijd 's ochtends inplannen om niet als een moe en chagrijnig hoopje mens uit bed te rollen. Opstaan met één harde wekker werkt bij mij al helemaal niet want die druk ik uit en blijf ik echt liggen en val ik in slaap tot mijn collega's bellen of ik ook nog van plan ben om aan naar het werk te komen.

(...)

Bedankt voor je reactie! Dat klinkt heel positief :) Ga er binnenkort maar eens serieus naar kijken.

Druif_01

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 02:47

Die van mij heb ik vandaag ontvangen, maar is ook weer teruggestuurd, want na 28 seconden sprong hij een minuut vooruit. Nou is dat ook een manier om op tijd op te zijn, maar niet helemaal wat ik in gedachten had :D volgens Philips moest dit bijna een systeemfout zijn dus ik krijg morgen een nieuwe :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:54

Druif_01 schreef:
Die van mij heb ik vandaag ontvangen, maar is ook weer teruggestuurd, want na 28 seconden sprong hij een minuut vooruit. Nou is dat ook een manier om op tijd op te zijn, maar niet helemaal wat ik in gedachten had :D volgens Philips moest dit bijna een systeemfout zijn dus ik krijg morgen een nieuwe :)

Ha ha.
Wel een garantie om op tijd op te staan. En dan ga je de volgende avond naar bed en mag je meteen opstaan.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:33

Deze week is er bij de action een wake up light in de aanbieding voor €12.50. Zelf geen ervaring mee, maar mooie prijs om het uit te proberen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:03

Wij hadden er één voor onze dochter gekocht, omdat ze de wekker niet hoort.

Helaas heeft het helemaal niets geholpen. Ook hier wordt ze niet wakker van.

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:18

Ik heb een wake up light van philips. Wordt er eigenlijk alleen nog maar moeier van en druk hierbij de wekker vaak in mijn slaap uit. Ben nu overgestapt op het alarm van mijn mobiel, gewoon in één keer een hard geluid, waardoor je meteen goed wakker wordt. Zet dan gewoon het licht aan, zodat ik niet weer opnieuw in slaap val. Evt. kan je ook je wekker een stuk van je bed af zetten, zodat je het bewust uit moet zetten en dat niet in je slaap kan doen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:26

Ik ben er erg blij mee, maar gebruik alleen de licht functie! Hij staat bij mij aan de andere kant vd slaapkamer (anders heb ik zo'n bouwlamp op m'n giechel bij het wakker worden haha) en begint standaard om half 7 met licht geven en dan op z'n sterktst om 7 uur (dus elke dag, stel 'm niet apart in). Ik zet mijn wekker gewoon op m'n telefoon, die staat door de weeks om 7 uur en ik vind het heerlijk dat 't dan al wat licht is in m'n kamer. Ik snooze altijd nog wel een kwartiertje ofzo, maar ook als je dan je ogen dicht heb merk je dat het al 'licht' is en dat vind ik toch een heel stuk minder demotiverend uit bed stappen dan in het pikkedonker... Als ik in het weekend m'n wekker wat later zet gaat de lamp ook gewoon half 7 branden, soms ben ik dan eerder dan m'n wekker wakker maar dat kan ook komen omdat ik best een vast ritme heb.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:33

Remember schreef:
Ik ben er erg blij mee, maar gebruik alleen de licht functie! Hij staat bij mij aan de andere kant vd slaapkamer (anders heb ik zo'n bouwlamp op m'n giechel bij het wakker worden haha) en begint standaard om half 7 met licht geven en dan op z'n sterktst om 7 uur (dus elke dag, stel 'm niet apart in). Ik zet mijn wekker gewoon op m'n telefoon, die staat door de weeks om 7 uur en ik vind het heerlijk dat 't dan al wat licht is in m'n kamer. Ik snooze altijd nog wel een kwartiertje ofzo, maar ook als je dan je ogen dicht heb merk je dat het al 'licht' is en dat vind ik toch een heel stuk minder demotiverend uit bed stappen dan in het pikkedonker... Als ik in het weekend m'n wekker wat later zet gaat de lamp ook gewoon half 7 branden, soms ben ik dan eerder dan m'n wekker wakker maar dat kan ook komen omdat ik best een vast ritme heb.

Dat zou ik wel vervelend vinden dat ie dan in t weekend als je lekker kan uitslapen alsnog om 7 uur aangaat. Maar dat kun je natuurlijk zelf instellen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:12

Ik kan dan toch nog steeds 'uitslapen', 't is alleen alvast wat lichter in mijn kamer, net als in de zomer zeg maar. Maar ik slaap ook zelden uit, is dan meer wat lekker extra snoozen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 22:25

Ik heb daarvoor dus 2 alarmen erop. 1 voor doordeweeks. Die staat op 5:45 uur die van het weekend op 9:30 uur. Maar dat is meer voor het geval dat ik niet eerder wakker wordt

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:30

akishino schreef:
Zit er een sleeptimer op een wakeup light? Dat je in kunt stellen dat lamp en eventueel muziek of geluid na een half uur vanzelf uitgaat.

Dat zit er inderdaad op. Ik gebruik het vaak als ik ga slapen. Vaak ben ik dan nog even aan het lezen op mijn telefoon oid. Omdat het langzaam donker wordt merk ik dat ik ook slaperig wordt en dus makkelijker in slaap val.
Het wakker worden is ook lekker rustig en ik wordt eerder wakker dan het geluid van de wekker. Ik vind het echt ideaal.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 22:39

Dovahkiin schreef:
akishino schreef:
Zit er een sleeptimer op een wakeup light? Dat je in kunt stellen dat lamp en eventueel muziek of geluid na een half uur vanzelf uitgaat.

Dat zit er inderdaad op. Ik gebruik het vaak als ik ga slapen. Vaak ben ik dan nog even aan het lezen op mijn telefoon oid. Omdat het langzaam donker wordt merk ik dat ik ook slaperig wordt en dus makkelijker in slaap val.
Het wakker worden is ook lekker rustig en ik wordt eerder wakker dan het geluid van de wekker. Ik vind het echt ideaal.

Zit niet op alle wake up lights
Moet je even kijken bij de specs van de betreffende lamp.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:24

LizMD schreef:
Deze week is er bij de action een wake up light in de aanbieding voor €12.50. Zelf geen ervaring mee, maar mooie prijs om het uit te proberen!

Zag hem inderdaad staan. Ik heb het helaas niet zo breed, maar dit bedrag durf ik het wel voor te proberen.
Is er iemand die ervaring heeft met de wake up light van de action? Zit te twijfelen of ik hem dit weekend zal halen.

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:08

Ik heb n.a.v. dit topic ook de Philips HF3531/01 gekocht en heb hem nu een paar dagen in gebruik.

Eerder werd ik vermoeid en slecht wakker met een flink ochtendhumeur voor 30 a 60 minuten. Nu ben ik vrijwel direct vrolijk wakker zodra de wekker gaat.
Ik vind het een flinke uitgave maar voorlopig is hij het dubbel en dwars waard.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:32

Ik heb dit weekend eens wat Freebees ingeruild voor een setje Philips Hue. Wat een leuk speelgoed zeg! Ik heb er nu ook eentje op mijn slaapkamer hangen. Eens kijken hoe dat dan straks gaat met wakker worden. Heb daarnaast natuurlijk ook gewoon mijn normale Wake Up Light.