Gisteravond nog een appje van mn moeder gehad. Hij heeft afgelopen nacht voor t laatst in zijn eigen bed geslapen. Vanaf aankomende nacht komt de zorg waken in de nacht en zal hij in de woonkamer op bed slapen...
Net mn moeder weer gesproken. Hij heeft goed door geslapen. Mn moeder daarintegen bijna niet. Vanmorgen werd hij wakker en moest hij naar de wc (de laatste beetjes komen er uit denk ik) ze wonen gelijkvloers en vrij klein. Hij is naar de wc gegaan en wilde nog even naar bed. Op de terugweg was hij zo moe dat mn moeder zei dat hij maar even moest gaan zitten, even uitrusten en dan de laatste 5 mtr naar bed. Hij was zo moe dat hij in de buro stoel in slaap is gevallen. Hij aan dat hij het heel fijn vond dat ze nog een nacht samen hadden geslapen. Aankomende nacht zal vanaf een uur of half 11 tot morgenochtend 7 uur iemand van de zorg aanwezig zijn om te waken. Ze gaan nog wel overleggen om hem eventueel toch te sederen. Overleggen in de trant van, mn moeder samen met iemand van de zorg aan mn stiefvader vragen hoe hij erover denkt. Hij is namelijk nogal een binnenvetter en olang het hem niet rechtstreeks gevraagd wordt, zegt hij niks namelijk.
idylle
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 12:54
Even korte update. Maaghevel is verwijderd omdat het lichaam niks meer doet. 24 upd oproepbare zorg en snachts continue zorg.
Had die maaghevel helemaal geen functie meer? Als hij wel probeert te drinken?
Heel veel sterkte gewenst
esje01
Geplaatst: 25-05-18 18:08
Ik Lees je onmacht en je verdriet. Wat een intens moeilijke tijd. Misschien als hij slaapt toch nog even langs gaan om te zien dat de rust er is? Wachten en je voortdurend afvragen hoe is het nou is ook heel zwaar. Sterkte
Myfairytale
Geplaatst: 25-05-18 18:32
idylle schreef:
Hij heeft geprobeerd wat te drinken , maar dit kwam er via de neus weer uit waarna hij een mega hoestbui kreeg. Hij mag nu niks meer eten/drinken..
Geen idee of jullie er wat mee kunnen, maar toen mijn oma ernstig ziek was hebben we haar op het laatst haar mond en de binnenkant van haar mond en tong af en toe bevochtigd met een soort sponsje aan een steeltje en water. Zo had ze geen last van extreem droge mond of pakkende tong.
@Itske; De maatregel had als functie dat hij niet zou moeten spugen als hij iets zou eten/drinken. Inmiddels zit hij zo verstopt in de slokdarm dat hij dat niet meer kan, vandaar de keuze om hem eruit te halen, want wat er nog in komt (eten/drinken) hoeft er ook niet uit geheveld te worden.
@myfairytail mijn moeder houd zijn lippen vettig met vaseline en maakt zijn mond vochtig met een in water gedrenkt watje.
Vanavond wilde hij graag een beetje blauwe sportdrank in zn mond zodat hij een andere smaak had. Mm moeder heeft toen een heel klein beetje in een glas gedaan nadat hij beloofd had het niet door te slikken. Ik hoop voor hem dat hij heel snel in slaap zakt, want ondanks dat hij geen pijn heeft wordt het nu wel afzien voor hem.
Heel veel sterkte voor jullie in deze moeilijke tijd. Het is zo'n nare ziekte en het kan ineens zo hard gaan. Ik hoop met je mee dat hij snel in slaap zakt, want dit is vreselijk