Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:41

Ik kom me ook even even melden hier, nu ruim een week de sigaretten laten liggen en overgegaan op dampen. Zit nu op 12 mg en ga als deze op is over op de 6 mg. Doel is uiteindelijk naar 0 mg en dit qua gebruik af te bouwen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 03:19

Ik heb nu wel een heel raar probleem met mijn vapor (vape stick-8).. Het proeft echt constant verbrand. Het maakt niet uit of ik de coil vervang, het blijft echt verbrand smaken. Heb alles afgespoeld en even met een oorstokje door gegaan maar het blijft echt zo smaken.. Ik snap het even niet. :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:24

Heb je de vloeistof al een keer in zn geheel vervangen? Als ik terug ga naar de winkel dan maken ze m vaak zo grondig schoon en komt er nog een hoop prut uit die ik er zelf niet uitkrijg. (Wat me wel weer doet twijfelen aan de 'niet schadelijkheid van dampen'.)

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:09

Oh wat leuk dit topic!
Ik heb sinds eergisteren weer een e-smoker in mijn bezit en ben halverwege de dag (zodra hij volledig opgeladen was) ook direct gestopt met roken.

Ik heb nu 5 flesjes van 12 mg nicotine staan en dat gaat super. Ik heb nog een half pakje sigaretten liggen maar daar heb ik absoluut geen behoefte meer aan. Heel fijn hoe dat zo makkelijk gaat.

Ik wil het nicotine gehalte af gaan bouwen, dus als de flesjes bijna op zijn ga ik een stap lager in de nicotine en zo verder.

Kan iemand mij vertellen wat een makkelijke periode is om af te bouwen? Zeg iedere maand een stap lager of zo?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:36

Je kunt, als je je e-sigaret bijgevuld hebt, het flesje weer bijvullen met een lager gehalte aan nicotine. Zo gaat het haast ongemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:13

DezeNaam schreef:
Ik heb nu wel een heel raar probleem met mijn vapor (vape stick-8).. Het proeft echt constant verbrand. Het maakt niet uit of ik de coil vervang, het blijft echt verbrand smaken. Heb alles afgespoeld en even met een oorstokje door gegaan maar het blijft echt zo smaken.. Ik snap het even niet. :o

Het kan zijn dat je een dry-burn hebt. Het kan zijn dat je liquid te dik is voor je coil. Je coil kan dan zo snel de aanvraag van voldoende liquid niet opbrengen. Oplossing? Een coil gebruiken welke wat grotere "gaten" heeft. Of als je een regelbaar vermogen hebt van de batterij, deze op een lager vermogen instellen ;-)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:43

Iris82 wat raar zeg dat er nog zoveel vuil uit kan komen! Bij de mijne zou ik niet weten waar dat uit kan komen tho, het is maar een simpele stick. :p

Inxs; ik gebruik dezelfde liquid als altijd en ook dezelfde coils dus daar kan het moeilijk aan liggen.. Ik kon het altijd gewoon een paar minuten in laten werken en dan smaakte het altijd gewoon normaal. Nu heb ik hem dus in de nacht laten staan en ondertussen smaakt het wel terug normaal? In de ochtend was het nog even wat verbrand maar nu niet meer.
Maar ik vond het even heel raar wel dat het zo verbrand was terwijl ik hetzelfde 'ritueel' volgde. :p

PinaKoala; heb je lang gerookt? Ik heb mijne eigenlijk al vrij snel afgebouwd.. Direct begonnen bij 3mg en nu zonder nicotine. Maar als je echt nicotine nodig hebt zou ik de tips die al gegeven zijn gewoon opvolgen. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 01:27

Ik vind ook dat het snel toch wat verbrand smaakt. Kom geen vuil tegen en de coil is ook niet verkleurd. Bij de online shops heb ik gezegd de cbd liquid te gaan gebruiken en adviseerden zij steeds de justfog q16, dus moet kunnen.

Zelf denk ik, dat ik als ex roker toch te hard zuig. Heb hem wel laag staan.

Ik weet niet meer wie het zei en ik gebruik de cbd daar niet voor, maar las dit artikel
https://www.mediwietsite.nl/stoppen-met ... pen-helpt/

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:23

Ik heb zeker 14 jaar gerookt en met behulp van pleisters, kauwgom etc lukte het stoppen absoluut niet.

Heb eerder een esmoker gehad en toen had ik 18mg nicotine nodig om de sigaretten te laten liggen.

Zo rap naar 3 mg wordt wat lastig :o

Maar dat bijvullen met een lager nicotine gehalte is wel een hele slimme!thanks!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:39

superpony schreef:
Zelf denk ik, dat ik als ex roker toch te hard zuig. Heb hem wel laag staan.

/

Dat zou heel goed kunnen, zelf damp ik al zo lang dat ik vergeten was dat ik dat ook deed. De truc is om 3 tot 4 seconden de knop ingedrukt te houden en dan pas te inhaleren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:45

Ik leer hier nog van allerlei dingen bij.

Ik heb 30/70 vloeistof en de standaard coils van de e leaf basic, maar ik vraag me ook wel eens af of deze m wel aan kunnen. Geen idee wat ik anders zou moeten gebruiken. Ik word ook niet veel wijzer van de mensen van de e-smoke winkel. :(

superpony schreef:
Ik vind ook dat het snel toch wat verbrand smaakt. Kom geen vuil tegen en de coil is ook niet verkleurd.

Ik ook hoor. Ik verbruik veel meer coils dan dat zou moeten, puur omdat ik toch snel vind dat het anders smaakt. En weet je, als ik de coil dan verwissel dan smaakt het ook zeker beter. Dus ik denk dat de coils meer te lijden hebben dan ik denk.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 12-01-18 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:45

nynke55 schreef:
Dat zou heel goed kunnen, zelf damp ik al zo lang dat ik vergeten was dat ik dat ook deed. De truc is om 3 tot 4 seconden de knop ingedrukt te houden en dan pas te inhaleren.

Waarom zou je dat doen, wat is daar het voordeel van?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:01

Dan heb je niet de neiging om te hard aan de e sigaret te zuigen, waardoor de coil droog komt te staan en je de verbrande smaak krijgt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:06

Ik dacht altijd dat als je m te lang indrukte zonder eraan te zuigen dat je juist de coil verbrandde. :o

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:16

Iris, ik heb volgens mij hetzelfde probleem als jij. Woensdag coil vervangen, gisteren verbrand en dus terug vervangen. Deze morgen: weer verbrand.
Ik word er zo stilaan gek van, want die dingen kosten wel wat.
Knop indrukken zonder te "trekken", is wat inderdaad de coil doet verbranden, maar dit is niet normaal meer. Ik heb al wel eens een coil of 2 laten verbranden door mijn handen vol te hebben, iets te willen doen en dan mijn vapor op de foute manier vast te pakken, zodat de knop ingedrukt werd en het ding dus volledig opsmoorde.
Maar om de dag een coil moeten verbranden, waarvan ik (van de laatste 2) 100% zeker weet dat ik de knop niet heb ingedrukt zonder te teugen, vind ik toch wel van de zotte.

Edit, ik heb de Eleaf iStick Pico 25 en de Pico 75 als backup.
Laatst bijgewerkt door Xanthippe op 12-01-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:18

Nee hoor. De coil is een draadje wat gaat gloeien als het stroom krijgt, dan gaat de vloeistof verdampen en dat inhaleer je dus. Het werkt anders dan een sigaret die juist gaat branden als je er lucht door zuigt.

Verbranden van de watten in de coil kan alleen als de watten droog staan, doordat de vloeistof te dik is, of je hem op de kop houd, enz.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:20

Ja inderdaad, en als het draadje blijft gloeien als alle vloeistof verdampt is (en er geen nieuwe vloeistof doorkomt omdat je niet teugt), gaat ie dus verbranden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:22

Maar dan is je vloeistof op, dat lijkt me logisch. Als je een ketel water op het vuur zrt, kookt hij op een gegeven moment ook droog, dan is er geen water meer om te verdampen. Maar de damp gaat gewoon de lucht in, dat is bij je e-sig ook zo als je niet zuigt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:24

Het lijkt me inderdaad ook dat als je zuigt dat je de vloeistof ook aanvoert. Ze hebben in de winkel wel tegen me gezegd dat ik meteen moest inhaleren als ik op het knopje drukte. Nu zeg jij iets anders, op zich ook wel aannemelijk hoor, maar ik ben wel het spoor een beetje bijster. :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:26

Nee, de vloeistof zakt vanzelf naar je coil, tenminste, als je coil onderin zit, en volgens mij is dat tegenwoordig bij alle e-sigs zo.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:48

Hmm, nu ben ik ook in de war, ze hebben mij in de winkel ook altijd gezegd dat je MOET teugen als je op de knop drukt, omdat je de coil anders droogtrekt en dus verbandt.

Maar oké, sowieso is da bij mij het probleem niet, daar heb ik de voorbije 2 dagen echt wel op gelet.
Ik weet dat mijn liquid niet van de dunste is, maar dan nog zou maar 1 dag toch niet mogen voor een nieuwe coil?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:51

Soms zijn de coils ook niet helemaal goed. Ik heb ook wel eens dat ik maar een paar dagen met een coil doe, en andere keren werkt hij weken prima.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:53

Maar één dag lijkt me toch echt wel kort?
Ik vraag me echt al een week af wat ik nu in godsnaam verkeerd doe, want elke week nieuwe coils tikt natuurlijk wel aan. Ik wou niet gaan vapen voor het geld alleen, maar het wordt er in ieder geval niet goedkoper op als gewoon roken.

Ga straks de vaporshop nog eens binnen om te horen achter een dunnere liquid.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:26

En dat werkt bij mij dus weer niet want dan krijg ik weer keelpijn. Ik neem de verspilling aan coils nog wel even op de koop toe. Alles beter dan weer gaan roken. :=

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:29

Ah serieus, ligt de keelpijn bij jou aan de viscositeit van de liquid?
Ik ging er vanuit dat het altijd aan het aantal mgs lag, dat je keelpijn kreeg.

Het is idd beter dan roken, maar ik sinds mijn laatste sigaret op 21/12 echt wel heel veel last gehad met vapors die niet werken, plat zijn op de verkeerde momenten, kapot vallen,... Die zever had je met sigaretten allemaal niet, en dat doet me soms wel denken "roken is makkelijker en goedkoper". Maar ik ben langs de andere kant ook zo blij met het vapen: geen stinkende adem meer, geen stinkende kleren, het zal ook wel minder slecht zijn...