Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Zou je überhaupt wel bij dit soort type mensen willen zijn?
Ik bedoel, waarom wil je zo graag gevraagd worden. En waarom betrek je het zo op jezelf dat jij "raar en uitschot" bent? Ik denk dat je het wel mag omdraaien, en kies toch een pad met mooie mensen die bij je passen meissie...
Zoek je soort, die zijn er genoeg! En blijf niet trekken aan mensen die niet bij je passen. Jij bent anders, zij zijn anders.
Maflinger_S schreef:Edit: wat ik schreef over je scheiding is een aanname, ik weet helemaal niet van wie het initiatief tot scheiding destijds kwam. Ik begrijp echter dat dit hoe dan ook niet gewaardeerd/begrepen werd in de familie.
Jij lijkt je leven momenteel best aardig op orde te hebben, ook al zou je een paar dingen graag anders willen zien. Je hebt daartoe de eerste stappen gezet. Je mag trots zijn op jezelf. Je bent het waard.
Hannanas schreef:Complimenten voor je harde werken TS!
Je bent goed op weg, goed met jezelf bezig.
Besef is de eerste stap. Mooi om te zien hoe je de structuren gaat zien. Kun je het daarna gaan loslaten. Het is totaal niet van jou. De meeste mensen reageren vanuit hun eigen onvermogen. Dat blijkt wel weer![]()
Mooie stappen zet je!
Nu nog voor jezelf, zodat jij gelukkiger wordt. Dat is de enige goede reden.
Maflinger_S schreef:Mooie update weer TS.
Je lijkt in je doen en laten wel een beetje op een paard: je hebt een feilloos gevoel voor incongruentie. Da's alleen maar mooi, maar nu inderdaad zien hoe je dat communiceert. Gaaf!
Overigens heb ik ooit geleerd en ervaren dat elk patroon wat je een jaar hebt ongeveer een maand kost om weer kwijt te raken, door er bewust anders mee om te gaan.
Ik weet niet precies wat je leeftijd is maar je bent volgens mij geen 20 meer, dus je kunt niet verwachten dat je dit opgelost hebt in 2 maanden. Dat is helemaal niet erg, elk stapje is er 1.
Het heeft tijd nodig en het kost verdories veel energie maar het gaat de moeite waard zijn.
SVRL schreef:Vorige week hadden we het over mijn woede tegenover een bepaald persoon. Een woede die ik niet kan los laten, omdat die persoon me zo diep geraakt heeft. Ik heb toen moeten spitten naar de oorzaak van die woede, die volgens mijn therapeut veel verder in het verleden zit en door die persoon terug opgerakeld is.
Voor jou:Citaat:Ik werd op school gepest en kreeg van niemand steun. Mijn ma zei dat ik maar haar op mijn tanden moest krijgen en liet me aan mijn lot over. In het 4de leerjaar was ik het zat. Ik werd weer maar eens uitgescholden en de leerkracht greep niet in. Dus antwoorde ik voor 1 keer iets terug en bam, ik kon straf schrijven. Doodbeschaamd was ik, ik ben thuis met mijn schrift onder de tafel gekropen. Toen mijn ma vroeg wat ik daar zat te doen, heb ik wenend alles opgebiecht. Ik hoopte dat ze fier zou zijn op me, omdat ik me eindelijk verdedigd had en dat ze de leerkracht zou aanspreken. Maar nee hoor, ik moest mijn straf gewoon maken.
Citaat:Uiteindelijk liet ze me contact maken met mijn woede. Ik moest deze begroeten en er naast gaan zitten en telkens beschrijven wat ik voelde. Tja pijn, stekende pijn, ik wil weg... Alleen ik mocht niet weg en ze dwong me te blijven. Ik moest mijn woede zien als een gewond diertje dat hulp nodig heeft en van zich afbijt omdat het gewond is en dan zeggen wat het diertje nodig heeft om te genezen. Op het moment dat ze me die vraag stelde, begonnen de tranen over mijn wangen te stromen, want ik wist dat het gewond diertje in mij vergiffenis nodig heeft, vergiffenis van mezelf. En nog stopten de vragen niet en moest ik verder spitten: wat moet er vergeven worden? Wat moet er vergeven worden? Goh, het feit dat ik constant het gevoel heb dat ik hier weg wil, omdat mensen mij het gevoel gegeven hebben dat ik er niet mag zijn en ik daardoor nu denk dat ik niets waard ben (...)