Ik ga wrs de dag na kerst al beginnen.
Maar heb dan ook pas de tijd om echt inkopen te doen.
Bij mij in de vriezer liggen strax bakjes met gebakken vlees dat ik zo mee kan nemen naar bv mijn werk. Lekker makkelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nele80 schreef:Vanaf vandaag begin ik er ook weer mee.
Mijn doel is niet afvallen maar gewoon terug gezonder worden. Teveel suiker eten heeft voor mijn lichaam enkele nadelen: ik wordt er sneller ziek van en heb veel pijn. Na dit weekend een serieuze migraineaanval gehad te hebben na een etentje op restaurant heb ik er genoeg van.
Ik probeer per dag rond de 40gr kh te eten. Voor onderweg en voor als het in het gezin even hectisch is werk ik soms met vervangproducten. Ik probeer er wel naar te streven om zo veel mogelijk mijn eten zelf klaar te maken en te werken met groenten.
Janneke2 schreef:Nele80 schreef:Vanaf vandaag begin ik er ook weer mee.
Mijn doel is niet afvallen maar gewoon terug gezonder worden. Teveel suiker eten heeft voor mijn lichaam enkele nadelen: ik wordt er sneller ziek van en heb veel pijn. Na dit weekend een serieuze migraineaanval gehad te hebben na een etentje op restaurant heb ik er genoeg van.
Ik probeer per dag rond de 40gr kh te eten. Voor onderweg en voor als het in het gezin even hectisch is werk ik soms met vervangproducten. Ik probeer er wel naar te streven om zo veel mogelijk mijn eten zelf klaar te maken en te werken met groenten.
Een tip uit mijn migraine dagen: er is een gezegde over 'te veel tarwe (...gluten?) en te weinig magnesium'.
Minder tarwe en meer noten passen goed in het streven naar minder koolhydraten.
(En je zou kunnen 'spelen' met andere granen/ glutenvrije zaken zoals havermout etc.)
elenaMM77 schreef:Cemlys schreef:Bloemkoolpizza viel mij behoorlijk tegen wat khd betreft. Scheelt amper met een normale pizzabodem.
hoe maak jij m dan? want pizzabodem is pasta.. bloemkoolbodem is bloemkool.. flink verschil in khd?
of koop jij ze voorverpakt (dan zit er namelijk nog heel vaak tarwebloem in.. valt daarmee niet onder kha)
dit is een recept van gobenta, pizza voor 2 personen
Ingrediënten (1 pizza)
200 gram rauwe bloemkoolroosjes 2,9 khd – 25 kcal – 1,9 eiw – 0,2 vet
150 gram mozzarella, geraspt 1,1 khd – 176,3 kcal – 12,8 eiw – 13,5 vet
1 ei 0,0 khd – 40 kcal – 3,7 eiw – 2,9 vet
Ingrediënten topping
1 klein blikje tomaten puree 4,9 khd – 26,2 kcal – 1,1 eiw – 0,0 vet
100 gram ham of andere vleeswaren 1,1 khd – 65 kcal – 9,1 eiw – 2,9 vet
100 gram kaas 0,0 khd – 187,5 kcal – 9,7 eiw – 15,0 vet
1 grote tomaat 3,0 khd – 22 kcal – 0,7 eiw – 0,5 vet
1 ui of 3 sjalotten 2,0 khd – 11,1 kcal – 0,4 eiw – 0,0 vet
Italiaanse- of pizzakruiden
(basilicum) olijfolie
verse basilicum
Totaal per persoon: 15,0 khd – 553,1 kcal – 39,4 eiw – 35,0 vet
100 gram versgemaakt pizzadeeg zit al op 45 gram koolhydraten.
reden waarom het waarschijnlijk 'weinig' verschil lijkt.. pizzabodem stelt niet veel voor.. maar met 15 gram blijf je wel binnen kcal doel.. met 45gram heb je nog geen topings erop en kun je nooit onder de 50 gram blijven als je de rest van de dag gezond eet..
dieseltje schreef:MarjanB schreef:Je kan ook lijnzaadcrackers maken in de magnetronof idd van rookkaas
Heb je daar receptje van?