Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611


Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 02:08

Washandjes vind ik echt het toppunt van smerigheid. Vooral het hergebruik ervan.

Echt, ik heb mensen gekend die zich daarmee wassen (gezicht, onder oksels, tussen de benen, de voeten, alles met dezelfde lap) die laten dat ding drogen en de volgende dag gaan ze er weer vrolijk mee verder.

Ik moet er toch niet aan denken! :brr:

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 02:28

Dagelijks en vaak zelfs 2x.
Ik heb het heel gauw koud en als ik op stal geweest ben of anders buiten wordt ik gewoon niet meer warm, met meer pijn als gevolg.
Dus mijn haar was ik wanneer nodig, en met shampoo zonder troep en dan nog niet heel uitgebreid wassen, enkel na zwemmen (2x per week) wel.
Maar ik probeer wel het douchen te beperken, ik was niet 2x daags mijn haar en 1x kort, dus opwarmen en eronder vandaan.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 02:49

Hier de gewoonte om dagelijks uitgebreid te douchen. Soms vaker maar dan is het even afspoelen.
Heerlijk ontspannend en verfrissend, ik zou niet anders willen.
De haren douchen meestal gewoon mee. Echter shampoo en conditioner gebruik ik om de dag.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 04:17

Ik douche elke werkdag, en was dan ook mijn haar.
Ik heb een vies beroep en ga zo echt niet naar huis...
In het weekend wil ik wel eens een dag overslaan.
Maar aan de 6x per week kom ik zo.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 04:54

Palmera schreef:
Washandjes vind ik echt het toppunt van smerigheid. Vooral het hergebruik ervan.

Echt, ik heb mensen gekend die zich daarmee wassen (gezicht, onder oksels, tussen de benen, de voeten, alles met dezelfde lap) die laten dat ding drogen en de volgende dag gaan ze er weer vrolijk mee verder.

Ik moet er toch niet aan denken! :brr:


Nou je snapt toch hopelijk wel dat iemand niet eerst z'n voeten wast en dan z'n gezicht? En natuurlijk was je je hele lichaam met dezelfde lap.. Hoe anders? Als je de vaat doet pak je toch ook niet na elk vet bord een schone borstel.

Ik douche dagelijks. Soms twee keer per dag. Vind douchen in de ochtend eigenlijk fijner maar mn man doucht graag 's avonds na werk en als we dan samen in bed kruipen wil ik eigenlijk ook wel lekker fris en schoon zijn. Haren was ik om de dag of om de twee dagen.

Macyy

Berichten: 1491
Geregistreerd: 27-12-09

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 05:08

Ik douche elke dag, voel me niet fris als in zo mijn bed in kruip. Gezien mijn werk (zwembad, veel zweten, chloorwater) vind mijn haar en huid dat ook wel prettig. :))

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 05:21

Ik douche in principe elke dag, soms twee keer.
Haren wassen doe ik om de twee dagen.

Als ik echt een dag niks heb gedaan (maar dan wel uit bed ben geweest, want na een hele dag in bed liggen voel ik me ook vies) wil ik nog wel eens een dagje overslaan. Maar dat is echt zelden.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 05:38

Ik douche dagelijks. Soms zit er een 1.5e dag tussen omdat ik door mijn wisseldiensten nooit een vast ritme heb.
Ik probeer wel om mijn haar wat minder vaak te wassen, in praktijk lukt dat me niet :=.

Mando

Berichten: 15777
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 06:25

Iedere ochtend anders kom ik niet op gang.
Kom daar graag een half uur eerder mijn bed voor uit
Was dan ook mijn haar.

In de zomer wil ik nog wel een keer extra douchen omdat je dan zweet en in de winter om warm te worden.

Als ik niet douche voel ik mezelf heel vies de hele dag en heb ik het idee dat ik mezelf de hele dag ruik.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:32

Ik douche op de dagen dat ik moet werken. Dus zeker 4 keer.per week. Mijn haar was 1 a 2 keer per week. En als ik bij de paarden ben geweest douce ik maar dat is eens on de 2 a 3 weken aangezoen ik zelf geen paard meer heb en ik heel af en toe.naar een manege ga voor een privelesje.

01San

Berichten: 18772
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:38

Ik douche elke dag ,soms ook 2 x per dag

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:39

Ik douche elke dag. Waarvan 4 a 5 keer thuis en 3 keer in de sportschool. In de zomer douche ik vaak ook 2x per dag. Maar ik douche nooit lang; ben altijd wel binnen 5 minuten klaar. (tot ergernis van voormalige vriendje(s), die wilden er altijd uren onder staan. Nou ik niet :') ).

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:43

Elke dag, gaat geen dag voorbij dat ik niet douche.. incl mijn haar anders Ben ik niet schoon op mijn manier..

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:46

5 dagen in de week douch ik en 2 dagen lig ik een uur in een bad te weken O:)

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:53

Minimaal 1 keer per dag. Vaaknook 2 of 3 keer ligt eraan of ik gesport heb.
Haren wassen doe ik niet zo vaak. Max 1 keer per week.
Ik rijd dan ook geen paard meer anders zou ik ht wel iets vaker wassen.
Mijn haarwassen duurt iets te lang voor een dagelijkse routine

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:58

Wanneer ik paardgereden heb, dus ongeveer elke dag haha. Ik vind het ook niet leuk, maar sta er ook maar 5 à 10 min onder. Wassen en klaar :) Haar meestal om de dag of om de 2 dagen.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:58

Anna schreef:
Ik douche elke dag. Nooit bij stilgestaan dat er mensen zijn die dat niet doen eigenlijk :+


Had ik ook nooit tot ik ging studeren en dagelijks opgepropt in de metro moest staan. Dan leer je ineens dat lang niet iedereen hygiene belangrijk vind. Mensen zijn zich vaak niet eens bewust van hun eigen lucht.

En idd zo’n washand even overal langs, brrr... Hoe doe je dat down under dan? Hoeft geen brandslang op natuurlijk maar toch Arie&Gerrit even afspoelen lijkt me toch wel het minste...

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:00

Ik lig elke dag bijna in bad :+ Spoel me vaak daarna nog even snel af onder de douche maar echt alleen douchen doe ik bijna nooit. Haar wassen doe ik 1x in de 2 dagen.

Ik vraag me stiekem wel af waar de mensen zijn die ingevuld hebben dat ze 1 tot 2 keer per week douchen :D

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:10

Ik heb een hekel aan douchen. Ik douche om de dag ongeveer. Op dinsdag en woensdag sla ik beiden over, ik werk dinsdag tot 23.00 uur en woensdag om 8.30 uur beginnen en daarna 's avonds bij ander werk weer tot 22.30. Mijn vriend ligt dan ook te slapen en wil ik niet wakker maken. Dan douche ik donderdagochtend. Slaapt hij nog niet, douche ik woensdagavond. Ik douche iig 3 a 4 x per week en was daarbij ook elke keer mijn haar. (Wat er dan vervolgens een uurtje of 3 over doet voor het droog is)

Mijn douchebeurt duurt vaak zo'n 10 minuten, tenzij we samen douchen, dan net wat langer haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102587
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:13

Ik douche 1/2x per week. Haar wassen maar 1x per week, mijn haar wordt gelukkig niet snel vet.
Ik hou ook niet zo van douchen en op dit moment is het ijskoud in mijn badkamer. Weiger om voor die 5 minuten douchen de verwarming daar aan te zetten, zonde. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ik stink hoor. :+

Ik rij ook geen paard op het moment, toen ik dat wel deed douchte ik natuurlijk vaker.

Elke dag douchen moet ik echt niet aan denken...kost ook ontzettend veel water. :=

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:23

Bellatrix schreef:
Ik douche 1/2x per week. Haar wassen maar 1x per week, mijn haar wordt gelukkig niet snel vet.
Ik hou ook niet zo van douchen en op dit moment is het ijskoud in mijn badkamer. Weiger om voor die 5 minuten douchen de verwarming daar aan te zetten, zonde. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ik stink hoor. :+

Ik rij ook geen paard op het moment, toen ik dat wel deed douchte ik natuurlijk vaker.

Elke dag douchen moet ik echt niet aan denken...kost ook ontzettend veel water. :=


Hier 2 a 3 x in de week. Ik sport niet, rijd geen paard meer en zorg echt wel dat ik schoon blijf op mijn lichaam. Maar echt uitgebreid douchen doe ik 2 a 3 x in de week, dan was ik mijn haren ook.
Ik zit hele dag stil op kantoor. Toen ik nog elke dag paardreed en zweette douchte ik natuurlijk wel elke dag. Maar vind het nu onzin.

NorwayFjord

Berichten: 3209
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:33

Ik douche ook 3-4 keer per week, ik zit al 5 maanden ziek thuis en het enige wat ik zo’n beetje doe is Netflixen en YouTube filmpjes kijken met af en toe wat spelletjes tussendoor voor de afwisseling :')

Toen ik nog werkte en verzorgpaarden had douchte ik wel vaker, maar dan wel altijd kort (nu sta ik er gerust 10 minuten of meer onder). Alleen bij m’n moeder thuis kon ik zo lang douchen als ik wilde, nu woon ik op mezelf en kan ik maar ongeveer 15 minuten douchen en dan is m’n warme water de halve dag op... Dus moet nu ook wel echt opletten!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:53

Ik douche elke dag en was mijn haren om de dag. Als ik het koud heb kan ik gerust drie keer per dag onder de douche staan. Ik voel me altijd zo vies als ik een dag niet gedouchet heb.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:57

iedere dag en 1 keer in de week mijn haar wassen, mijn haar wordt helemaal niet vet dus daarom was ik het zo weinig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34881
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:58

Het hangt bij mij van het seizoen af. In de zomer douche ik dagelijks. Maar in de wintermaanden heb ik snel een droge huid, en is het om de dag.