Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:00

Ik zit al jaren bij Ohra, heb een aantal berekeningen gemaakt en ik blijf nog steeds goedkoper uit met de zorg die ik nodig heb bij Ohra in 2018.
Ik hoor alleen maar gezeur bij de "achmea groep".

purny

Berichten: 27639
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:02

@verootjoo: omdat ik vind dat tandzorg gewoon in de basisverzekering moet zitten. Tandjes heeft iedereen immers bij de geboorte gekregen dus is het basis.
Er zijn ook heel veel mensen die de tandarts hierom mijden

verootjoo
Berichten: 35698
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:04

purny schreef:
@verootjoo: omdat ik vind dat tandzorg gewoon in de basisverzekering moet zitten. Tandjes heeft iedereen immers bij de geboorte gekregen dus is het basis.
Er zijn ook heel veel mensen die de tandarts hierom mijden

Oh zo, ja dat ben ik wel met je eens idd. Vind het sowieso een beetje raar hoe dat hele basis/aanvullend systeem in elkaar zit.

Anoniem

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:09

Ik zit nu bij bewuzt. Als ik goedkoper kan stap ik over, anders niet. Ben wel tevreden over bewuzt.

Verder denk ik er over mijn eigen risico omhoog te gooien. Maar stel er gebeurt tijdens mijn werk wat met mij, moet ik die kosten zelf betalen? Daar ben ik toch voor verzekerd via mijn uitzendbureau? Iemand die weet hoe dat zit?

purny

Berichten: 27639
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:13

Ziekenhuiszorg, medicatie en fysiotherapie is altijd de eerste 385 euro voor eigen rekening

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:15

Fysio niet als je aanvullend verzekerd bent daar voor toch?

purny

Berichten: 27639
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:15

LizMD schreef:
Fysio niet als je aanvullend verzekerd bent daar voor toch?

Voor chronische aandoeningen bedoelde ik

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:16

purny schreef:
Ziekenhuiszorg, medicatie en fysiotherapie is altijd de eerste 385 euro voor eigen rekening


Tenzij je je eigen risico omhoog gooit ;) dan moet je alles zelf betalen wat er onder je er valt tot het opgehoogde bedrag.

germie

Berichten: 26120
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:17

Ik blijf in dezelfde euro qua kosten. Misschien gaat tandarts er uit, ik ben dit jaar niet eens geweest, dus niet echt nodig om daar dan voor verzekerd te zijn. Ik hoef volgens de tandarts maar 1 keer per 1.5 jaar te komen, dus tja, dat kan ik dan zelf nog wel betalen.

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:31

Ik ga niet wijzigen. Heb collectiviteitskorting en geld wordt afgeschreven van mijn salaris (bruto). Kortom, voor mij een prima oplossing!
Eigen risico betaal ik een voorschot per maand. Wat ik niet gebruikt heb, krijg ik volgend jaar terug. Zo heb ik het ook in mijn vaste lasten erbij berekend en dan is het leuk als je daarna weer een zakcentje krijgt!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:44

Danseresje schreef:
Ik ga niet wijzigen. Heb collectiviteitskorting en geld wordt afgeschreven van mijn salaris (bruto). Kortom, voor mij een prima oplossing!
Eigen risico betaal ik een voorschot per maand. Wat ik niet gebruikt heb, krijg ik volgend jaar terug. Zo heb ik het ook in mijn vaste lasten erbij berekend en dan is het leuk als je daarna weer een zakcentje krijgt!



je zit zeker bij umc...(om je uit je droom te helpen..je betaald de premie gewoon netto hoor :D ) .

Hier ben ik overigens ook aan het rondkijken.

En ik wil de premie per jaar betalen..dus graag ook 3% korting. Ik ben nu uitgekomen op Ziezo van zilveren kruis..het is alleen nog niet bekend of er wel een contract is met het radboud. De winst van deze verzekering zit erin dat je bv medicijnen online moet bestellen bij je apotheek...(nou dat vind ik meer dan prima...)

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:47

ik betaal de premie zeker netto, maar hij gaat van mijn bruto salaris af.

en ja, inderdaad UMC

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:50

Ik heb Zilveren Kruis en ben tevreden met ze.Ik moet nog kijken of ze ook in 2018 met het streekziekenhuis in zee gaan. Gaan ze dat nu niet, dan denk ik wel aan overstappen, moet n.l. heel vaak in dat ziekenhuis zijn en het is een keigoed ziekenhuis.
De premie gaat trouwens maar 2,- per mnd. omhoog, is zekers te doen vind ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110920
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:53

Ik zit al jaren bij Univé en blijf ook bij hen. Zij hebben al zoveel vergoed dat ik niet meer over durf te stappen omdat het alleen maar minder kan worden.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:58

Univé zou ik eventueel naar toe kunnen overstappen,daar heb ik ook al mijn verzekeringen lopen. En die hebben wel een contract met het streekziekenhuis.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:08

Het blijft toch allemaal (onnodig lastig) kan mij voorstellen dat als je wat minder begaafd bent het een hele kluif is om alle addertjes onder het gras te beoordelen..........

Het valt mij wel op dat sommige hier echt extreem dure verzekeringen hebben? ik vraag mij dan af heb je het echt nodig...of is het meer voor het geval dat.


Bv die tandarts...controle is maar een 22 euro? gaatje vullen kost ook maar 40 euro.... (zelfs mensen die kronen nodig hebben.....moeten eerst x jaar verzekerd zijn en dan pas krijgen ze nog maar max 1000 vergoed ofzo).

Terwijl je ook bij je belastingaangifte zorgkosten kunt aftrekken dus wellicht is het wel veel goedkoper om zelf bepaalde kosten te betalen.

Kijk ik snap als mensen veel fysio nodig hebben dat je aanvullende verzekering aardig aantikt

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:12

Keet schreef:
purny schreef:
Ziekenhuiszorg, medicatie en fysiotherapie is altijd de eerste 385 euro voor eigen rekening


Tenzij je je eigen risico omhoog gooit ;) dan moet je alles zelf betalen wat er onder je er valt tot het opgehoogde bedrag.



Gesteld dat je een aanvullende verzekering neemt: dan wordt fysiotherapie volledig vergoed. (Tenzij je over bijvoorbeeld het maximum van 40 behandelingen heen gaat.)

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:15

Ik zit er over te denken om gewoon alleen basis verzekering te nemen. Gebruik haast nooit zorg.. alleen huisarts en om me nou te verzekeren voor het geval dat...

veerledec

Berichten: 6700
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:20

Verzekeren doe je eigenlijk altijd 'voor het geval dat', alleen bij zorgverzekeringen weten mensen soms helaas wel al dat ze zorg nodig gaan hebben. Verder kan je je afvragen wat je tegen kan komen aan onverwachte zorgkosten die niet uit de basisverzekering worden gedekt, en wat je daarvan vervolgens ool niet zelf kan betalen in geval van nood.

nomercy

Berichten: 188
Geregistreerd: 07-06-08
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:20

Ik zit al 26 jaar bij Menzis en blijf er ook bij zitten. :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:22

Ik ben dit jaar erg blij geweest met mijn top verzekering. Hoop tandartskosten en nu tijdens mijn zwangerschap ook. Uitgerekend 6 januari dus hou mijn verzekering nog een jaartje

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:49

Ik zie hier wat dingen over fysio staan en ik kan mij voorstellen dat dat niet zo te volgen is.

Fysio tot 18 jaar zit (in principe) de basisverzekering. Fysio voor volwassenen komt uit de aanvullende verzekering. Een volwassene met een chronische indicatie krijgt wel fysio uit de basisverzekering, maar moet daarvoor de eerste 20 behandelingen zelf betalen. (in totaal, niet per jaar) Als je aanvullend verzekerd bent, gaat dat van die 20 af. (dus ben je voor 12x verzekerd, dan betaal je er nog 8 zelf bv.)
Of een indicatie chronisch is, wordt in principe voor jou bepaald. (protocol)

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 19:53

Ja, beetje jammer dat mijn enkel artrose geen chronische aandoening is... Dan mag je gewoon jaar in jaar uit de volle mep betalen.

Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:01

Keet schreef:
Ik ben dit jaar erg blij geweest met mijn top verzekering. Hoop tandartskosten en nu tijdens mijn zwangerschap ook. Uitgerekend 6 januari dus hou mijn verzekering nog een jaartje

Zonder je al te veel naar je prive te vragen :o Wat zijn nou dingen om qua verzekering op te letten qua zwangerschap en evt onverwachte zorgkosten?

Weet dat een medisch noodzakelijke ziekenhuisbevalling alle verloskundige zorg in de basisdekking zit, maar daar houdt mn kennis wel een beetje op. Ja kraamzorg moet je aanvullend verzekeren toch? Verder nog tips?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:05

Eventuele vergoeding voor lactatiekundige, kolf, zwangerschapscursus, eventuele therapieën voor je bekken, kraampakket, geboortetens, bekkenbodemtherapie.

Inderdaad je eigen bijdrage voor kraamzorg wordt vergoed uit je aanvullende (vaak) en eventuele bijdrage voor ziekenhuisbevalling zonder indicatie.