Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indestal schreef:Het geweldige instituut, “de zorgverzekering” dat vrijwel op de meest onmogelijke zaken bezuinigd, waarbij zelfs patienten niet bij gebaat zijn....inclusief de preferente geneesmiddelen die dus NIET het zelfde zijn, maar gewaardig aan....waarvan aangetoont is dat velen hiervan of minderwerken, of veel meer bijwerkingen of juist in zijn geheel niet werken..
Janneke2 schreef:Ach - ik had verwacht dat jij graag 1 proefschrift 'over de orthomoleculaire geneeskunde' gewild had.
Efkes voor alle duidelijkheid mbt vitamine C: de meeste mensen weten wel dat de meeste zoogdieren het spul zelf maken. Cavia's en wij dus zijn de uitzonderingen.
Een dier onder stress maakt rustig het equivalent van 15 gram vitamine C.
Bedenk verder dat de ADH hoeveelheid vooral is om scheurbuik te voorkomen.
Dus tjonge, "wat is 1 of 2 gram vitamine C slikken toch buitenissig..!"
Karl66 schreef:De vraag is niet of die 1 à 2 gram buitenissig is, de vraag is of het een geneeskrachtige werking heeft. (...)
Er zijn volop alternatieve geneeswijzen die gewoon werken. Als ik een pijnstiller nodig heb, dan pak ik een aspirine, maar als iemand dat te chemisch vindt en liever wilgenbast thee (met dezelfde werkzame stof) drinkt, dan moet je dat helemaal zelf weten.
Janneke2 schreef:..., acetylsalicylzuur (wigenbast) alternatief noemen,...
Janneke2 schreef:Ga naar pubmed en typ in 'curcumin'.
Je krijgt meer fan 10.000 hits.
En zo voort, en zo verder. Dit is maar 1 voorbeeld, curcuma. (De indiase naam van het kruid, 1 van de werkzame stoffen heet in het wetenschappelijks curcumin.)
Citaat:The likely false activity of curcumin in vitro and in vivo has resulted in >120 clinical trials of curcuminoids against several diseases. No double-blinded, placebo controlled clinical trial of curcumin has been successful.
Indestal schreef:Ach Karl66, een orthomoleculair arts weet echt wel wat hij voorschrijft en ook hij/zij doet bloedonderzoek...
Vit C is een krachtige anti oxidant en zeker niet overbodig om voldoende binnen te krijgen...dan zijn er lichamen die gewoon niet gezond funktioneren en hulp nodig hebben en daar zijn al van kleine redenen voor....regulier kijkt naar algemeenheid en heeft een norm gesteld die niet voor iedereen geldt en dan heb je pech!!
Moerman..ha! Een arts in de jaren 80! Wat wist men toen toch weinig!! Maar wat wel super was dat men bewust werd van gezond eten, dus je vitamine en mineralen binnen krijgen...zeker in die tijd werd er zeer ongezond gegeten..lekker vette jus, veel roken, weinig beweging, geen sport, lekker chips patat cola etc.....en kanker?? Dat was iets wat begon te leven omdat het werd ontdekt in zijn vele vormen...wie doet er nu nog fanatiek Moerman dieet?? Misschien de strohalm die zwaar zieken vastgrijpen?
verootjoo schreef:Indestal schreef:
Door het in he lichaam te brengen als ik snel lees, niet door het op te eten.
Indestal schreef:Het geweldige instituut, “de zorgverzekering” dat vrijwel op de meest onmogelijke zaken bezuinigd, waarbij zelfs patienten niet bij gebaat zijn....inclusief de preferente geneesmiddelen die dus NIET het zelfde zijn, maar gewaardig aan....waarvan aangetoont is dat velen hiervan of minderwerken, of veel meer bijwerkingen of juist in zijn geheel niet werken..
Wat schetst verbazing??? Aanvullend verzekerd zijn, vergoed verschillende alternatieve geneeswijzen....zou daar dan toch niet iets van waar zijn?
Ik denk eer je een ongezouten mening wil geven, ervaar eerst eens iets van deze keuken...
Maar dat zal voor de meesten in dit topic overbodige luxe zijn, immers ze mankeren niks..
En als je zeker chronisch iets mankeert, ervaar maar eens het grote grijze gebied van regulier, wat je vaak nog zieker maakt, niet serieus genomen neemt, opzadelt meer meer klachten in de vorm van bijwerkingen die voorts niet aangehoord worden....dan ga je vanzelf wel alternatief snuffelen en welicht ervarend at er nog eer te behalen valt...