Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Ze bieden het aan omdat er vraag naar is. Stellen dat het dáárom werkt is geen valide argument.
Indestal schreef:Kuggur schreef:Ze bieden het aan omdat er vraag naar is. Stellen dat het dáárom werkt is geen valide argument.
Sprak gisteren nog een huisarts en die stelde dat het 7 jaar geleden al was aangetoond dat acupunctuur dus echt werkt! Is ook geen cursusje hoor....en omdat er goede resultaten zijn wordt het ook in het aanvullende pakket van de zorgverzekering voor een groot deel vergoed.....en dat voor een totaal uitgekleed zoegpakket!
[***] schreef:Voor zover ik weet is er nog nooit wetenschappelijk bewezen dat acupunctuur werkt. Hoewel er vrij veel onderzoek is verricht. Evenmin heeft men ooit door middel van microscopisch weefselonderzoek het bestaan van meridianen en/of acupunctuurpunten kunnen bevestigen
Daarbij is mijn eigen ervaring met acupunctuur als volgt: het doet (helaas) niets.
Romy1234 schreef:En daar gaan we weer....
Open een eigen topic aub!
Citaat:Nou ja zeg! Nu komt er iemand die zelf ervaring heeft als fysiotherapeut en die aangeeft waarvoor een bepaalde alternatieve geneeswijze in zijn vakgebied wordt ingezet, en dan is het nog steeds niet goed? Hoe 'eigen ervaring met alternatieve geneeswijzen' wil je het dan hebben?
Romy1234 schreef:En daar gaan we weer....
Open een eigen topic aub!
[***] schreef:Voor zover ik weet is er nog nooit wetenschappelijk bewezen dat acupunctuur werkt. Hoewel er vrij veel onderzoek is verricht. Evenmin heeft men ooit door middel van microscopisch weefselonderzoek het bestaan van meridianen en/of acupunctuurpunten kunnen bevestigenDaarbij is mijn eigen ervaring met acupunctuur als volgt: het doet (helaas) niets.
marleen_usar schreef:Wiilen altijd bewijs hebben voor dat jullie het zelf doen? Of doen jullie het ook zonder bewijs?
marleen_usar schreef:Ja bewijs of iets wel werkt dus middelen of behandel methodes.