Een paar weken school, en nu al gestrest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:21

linnnh schreef:
Wat ik denk? Is dat je een enorme schop onder je kont nodig hebt.

Je weet alles, kunt alles en je gevoel heeft altijd gelijk. Maar ondertussen weet je niet wat je moet en heb je nergens zin in.

Misschien niet helemaal on-topic, maar als je een MBO-4 opleiding té veel werk vindt.. Hoe denk je dat met Neverland dan ooit te gaan regelen?

Dat gezegd hebbende.

Het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen. Je zit niet in een step-up film waarbij je ineens de oliebol wordt omdat je op straat een keer per ongeluk wat van je dans laat zien.

Grijp je kloten bij elkaar, geef jezelf een schop onder je hol en begin aan de "bergen huiswerk" die je nog hebt liggen.

En hier sluit ik me helemaal bij aan. Kom op. Je kunt vwo, zit nu op een MBO-4-opleiding. Ga eens een keer naar een decaan die je kan helpen met huiswerkschema's, zodat je een keer gaat beginnen en rond je opleiding als paraveterinair af. Dan heb je in ieder geval een diploma. En zelfs als je doorbreekt als zangeres krijg je stress hoor, TS. Dat is pas een stressvol beroep als je daar je centen mee kunt verdienen :o

AlwaysH

Re: Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:25

Ikzelf doe deze opleiding nu ook, inderdaad onwijs veel werk. Ipv leerwerk krijg je tig verslagen, presentaties en andere 'creatieve' opdrachten.

Maar juist omdat het zulke makkelijke stof is, is het (in mijn ogen) makkelijk volhouden. :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 16:41

AlwaysH schreef:
Ikzelf doe deze opleiding nu ook, inderdaad onwijs veel werk. Ipv leerwerk krijg je tig verslagen, presentaties en andere 'creatieve' opdrachten.

Maar juist omdat het zulke makkelijke stof is, is het (in mijn ogen) makkelijk volhouden. :j

Het is inderdaad wel makkelijk. Maar gewoon veel. En de combi met mij die er daarnaast nog zoveel bij doet, is niet goed :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 16:50

EINDELIJK!!! Hier issie dan! Mijn stem! Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beter heb gedaan dan dat ik dacht :')
Het lied past volgens mij ook beter bij mijn stem dan dat ik dacht.

Als je nog zang tips hebt, stuur me een pb. Want dan wil ik er meteen van leren :')

Maar ik zeg vooral: Geniet
https://www.youtube.com/watch?v=hpo8wdf35w8&spfreload=5

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:51

LoveGlove schreef:
Het is inderdaad wel makkelijk. Maar gewoon veel. En de combi met mij die er daarnaast nog zoveel bij doet, is niet goed :')

Eigenlijk heb jij geen probleem met je opleiding, maar met jezelf.
Je hebt 1001 interesses (fotografie, film, mensen, biologie, geschiedenis, knutselen, tekenen etc) en dat is allemaal leuk, maar daar heb je nu duidelijk geen tijd voor.
Je prioriteit is je opleiding, simpel. Je hebt later immer inkomen nodig. Dus dat ga je nu doen, zonder zeuren, hoppa. En je interesses zal je moeten inperken.
Je passie ligt bij zingen en optreden, blijf dat vooral doen, maar focus je op je opleiding.
Misschien is het een goede tip voor jou om een weekplanning te maken. Noteer iedere dag hoeveel tijd je wil besteden aan je huiswerk en bekijken dan hoeveel vrije tijd je over hebt. Die vrije tijd kun je indelen; de ene dag wat lezen over 1 van je interesses (geschiedenis of biologie), de andere dag wat creatiefs (tekenen/ knutselen), de andere dag iets met of voor (oudere) mensen en houd wat tijd over om te zingen.
Ik lees dat je soms 3 uur per dag zonder pauze zingt en danst tot je er bijna bij flauwvalt. Jij noemt dat doorzetten, ik noem dat dom. Weet je wat belangrijk is? Leren luisteren naar je lichaam en je lichaam sparen zodat je het optimaal kan gebruiken op momenten dat het nodig is. Wil je zingen? Prima, doe wat oefeningen, bekijk tutorials of zing gewoon wat voor je plezier en stop dan gewoon weer. Wees zuinig op je lichaam, keel en stem.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 17:01

Goof schreef:
LoveGlove schreef:

Eigenlijk heb jij geen probleem met je opleiding, maar met jezelf.
Je hebt 1001 interesses (fotografie, film, mensen, biologie, geschiedenis, knutselen, tekenen etc) en dat is allemaal leuk, maar daar heb je nu duidelijk geen tijd voor.
Je prioriteit is je opleiding, simpel. Je hebt later immer inkomen nodig. Dus dat ga je nu doen, zonder zeuren, hoppa. En je interesses zal je moeten inperken.
Je passie ligt bij zingen en optreden, blijf dat vooral doen, maar focus je op je opleiding.
Misschien is het een goede tip voor jou om een weekplanning te maken. Noteer iedere dag hoeveel tijd je wil besteden aan je huiswerk en bekijken dan hoeveel vrije tijd je over hebt. Die vrije tijd kun je indelen; de ene dag wat lezen over 1 van je interesses (geschiedenis of biologie), de andere dag wat creatiefs (tekenen/ knutselen), de andere dag iets met of voor (oudere) mensen en houd wat tijd over om te zingen.
Ik lees dat je soms 3 uur per dag zonder pauze zingt en danst tot je er bijna bij flauwvalt. Jij noemt dat doorzetten, ik noem dat dom. Weet je wat belangrijk is? Leren luisteren naar je lichaam en je lichaam sparen zodat je het optimaal kan gebruiken op momenten dat het nodig is. Wil je zingen? Prima, doe wat oefeningen, bekijk tutorials of zing gewoon wat voor je plezier en stop dan gewoon weer. Wees zuinig op je lichaam, keel en stem.

Ik heb al een schema. Ik kan niet zonder schema's leven, want dat ben ik echt een grote chaos :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:09

Ik heb je video geluisterd en je hebt een mooie stem, maar niet heel erg opvallend qua geluid zeg maar.

Ik ga geheel met Goof mee.
Heb je al een keer een studie keuze test gemaakt? Misschien komt daar een studie uit wat je leuker lijkt. Want met de interesses die je hebt kan je leuke studies volgen!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:12

Deels herken ik het wel een beetje, en is het ook wel normaal dat dingen waar je een passie voor hebt makkelijker gaan dan andere dingen.
Ik ben ook creatief, en dus een chaotisch typetje :P

Is jouw schema wel realistisch? Daar ging het bij mij een periode mis. Cursus time management gedaan toen, en leren realistisch te plannen.
Sommige dingen moeten gewoon gedaan worden. Een opleiding met baankans en dus huiswerk en leren, is daar een van. Je kamer opruimen (in mijn geval huis) ook 1.. etc etc.

Ik plan mijn dag zo dat ik aan het einde van de dag mezelf kan "belonen" met leuke dingen. Als ik bijvoorbeeld eerst ga tekenen of schrijven, is het hek van de dam en als ik eenmaal in die "zone" zit, is het lastig omschakelen naar aardappels schillen en de was doen. Andersom is veel makkelijker.

Je zingt erg goed!!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:13

Ik vind dat je een sterke stem hebt waaraan je nog veel kan verbeteren. Helaas zijn er duizenden andere meisjes die een soortgelijke stem hebben, je hebt een mooie stem, maar geen apart stemgeluid.

Als je echt wil doorbreken zul je eerst professionele begeleiding moeten nemen om jezelf te verbeteren (leren omgaan met je eigen stem en kunnen) en jezelf laten zien aan de rest van de wereld. Geef je op voor talentenshows en ga daar laten zien wat je kunt. Als je dan echt goed bent dan kom je er wel. :)

Je opleiding afmaken zou ik in ieder geval zeker doen!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:17

Ik volg de rest qua stem.

Als ik nu bv kijk naar THE voice,dan draaien ze voor dit soort stemmen vaak zelfs niet meer om omdat er zoveel in een dozijn van zijn en ze er niet uitspringen.

Eerlijk,ik zou mezelf terug met mijn voetjes op de grond zetten,de kans dat je het maakt als zangeres is zo goed als nihil,zorg dat je een goeie opleiding hebt in plaats.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 17:26

Dankje mensen :')

Eerst dacht ik echt, O nee daar gaan mijn dromen. Maar nu ben ik op volle Touren aan het denken. Mijn filosofie:

Als iedereen die doorbreekt zo'n aparte stem heeft, is normaal uiteindelijk ook apart. Dus als ik er voor ga proberen te zorgen dat die 'normaalheid' in mijn stem uniek wordt, kom ik er ook :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:28

LoveGlove schreef:
AlwaysH schreef:

Dus toch een beetje het plannen denk ik dan waardoor er stress ontstaat?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:26

Je zingt aardig hoor, maar ook niet meer dan dat. Vind je niet beter dan de kandidaten die ik voor TVOH heb horen zingen. Genoeg meiden die een paar tonen hoger kunnen. Daarom: haal eerst je diploma en doe zingen er als hobby bij. Als je echt zo goed bent, dan breek je vast wel door.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:31

Weet je, veel mensen worden tegenwoordig ontdekt door het internet, als je graag zangeres wilt worden, zou je covers/original songs op YouTube kunnen plaatsen. Dan zou ik er wel voor zorgen dat je beeld en geluid van goede kwaliteit is :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 18:32

Mazida schreef:
Je zingt aardig hoor, maar ook niet meer dan dat. Vind je niet beter dan de kandidaten die ik voor TVOH heb horen zingen. Genoeg meiden die een paar tonen hoger kunnen. Daarom: haal eerst je diploma en doe zingen er als hobby bij. Als je echt zo goed bent, dan breek je vast wel door.

Ik zei toch, ik kan ook de originele versie zingen. Die is hoger.

Ik kan ook 'And I Am Telling you' van Jennifer Hudson zingen. Maar die kan ik niet zomaar doen, omdat dat zeg maar heel hard gaat, en dan heb ik ouders die er last van hebben. Als ik een keer alleen thuis ben, zal ik die ook eens opnemen voor jullie. Daarbij moet ik daarvoor trouwens ook mijn stem opwarmen. Ik kan die niet zomaar even gaan zingen :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 18:32

Vero schreef:
Weet je, veel mensen worden tegenwoordig ontdekt door het internet, als je graag zangeres wilt worden, zou je covers/original songs op YouTube kunnen plaatsen. Dan zou ik er wel voor zorgen dat je beeld en geluid van goede kwaliteit is :)

Ja, daar heb ik de apparatuur niet voor :(
En helaas, deze meid is half blut :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:33

Maar het is wel belangrijk om ergens in te investeren als je iets graag wilt. Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar veel telefoons hebben tegenwoordig wel degelijk een goede beeldkwaliteit. Ook apparatuur voor het geluid hoeft niet heel duur te zijn als je goed zoekt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:36

idd,je hebt nu voor alles smoesjes.

als je dit echt wil,ga werken,desnoods in de vakantie,spaar voor wat materiaal en je bent vertrokken.

nu heb je overal een excuus voor en klaag je enkel dat dit en dat en ginder niet lukt en niet goed is....

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 18:44

tengeltje11 schreef:
idd,je hebt nu voor alles smoesjes.

als je dit echt wil,ga werken,desnoods in de vakantie,spaar voor wat materiaal en je bent vertrokken.

nu heb je overal een excuus voor en klaag je enkel dat dit en dat en ginder niet lukt en niet goed is....

Ja en wat nou als ik niet veel verdien met mijn baantje, en ik al een oppas erbij heb voor eens in de twee maanden ofzo, en niets anders kan vinden? Dan moet ik enorm veel sparen :D

En mam blijft stampen dat ik moet sparen voor later. Ik zit vaak heel veel met mezelf jn dilemma. Ik wil namelijk ook graag een iPad. En daar ben ik al bijna een jaar voor aan het sparen, en ik heb nog steeds maar de helft bij elkaar. Dus dan heb ik straks die iPad, kan ik weer een jaar wachten voordat ik iets nieuws kan kopen. Ik haat geduld hebben :')

Ik wil vooruit!!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:47

Je wilt vooruit, maar het enige wat je doet is dromen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:47

nee, je wil dat het komt aanwaaien....
Als je echt stappen wilt maken, zul je offers moeten brengen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:57

Liezel1 schreef:
nee, je wil dat het komt aanwaaien....
Als je echt stappen wilt maken, zul je offers moeten brengen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:59

Je zit jezelf alleen maar in de weg. Gewoon keuzes maken en te beginnen je op je opleiding focussen en die netjes afronden. Als je zo goed bent, kun je daarna toch naar het Conservatorium? Heb je in ieder al een mbo-diploma op zak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:59

Ik werd door dit topic en vooral je toekomstplannen met je stem ook wel erg benieuwd naar je zangkunsten zelf, top dat je die durfde te delen in dit topic. +:)+

Qua stem ga ik met de rest mee; als je je ergert aan The Voice & co, dan moet je je bedenken dat de mensen die jij op televisie ziet degenen zijn die er echt uit sprongen qua stemkarakter (positief en negatief); alle erg goed zingende normale stemmen zijn er al uitgefilterd in alle onzichtbare voorrondes, die halen de televisie niet eens. Ik vermoed dat jij qua stem in die grote groep goede maar niet opvallende zangers zou vallen. Die groep schnabbelt er grotendeels lekker bij op feesten en partijen en zal af en toe iets opnemen, maar wordt nooit fulltime professioneel zanger, zeker geen professionele leadzanger.

Als je denkt dat je dit wel kunt, dan zou ik zeker een gooi wagen, maar als je beseft dat het voor de écht getalenteerde zielen met een écht uitzonderlijke stemmen al bijna onmogelijk is om hiervan te kunnen leven, dan is het verstandig als je een goed financieel back-up plan hebt waarmee je kunt leven als leven van je stem niet lukt.

Je bent gedreven, dat is erg positief, maar je klinkt ook nogal naief. Een van de redenen waarom mensen zonder opleiding niet in musicals terecht komen is omdat die opleiding je visitekaartje is naar de buitenwereld. Heb je dat diploma, dan geeft dat aan dat je niet alleen kunt zingen, maar dat je ook goed kunt performen onder stress, je netjes (slaafs...) laat bewerken door regisseurs die totaal andere dingen vinden dan jij, je een teamspeler bent in plaats van een diva, je 100 avonden achter elkaar hetzelfde liedje kunt overbrengen alsof het sprankelnieuw voor je is terwijl je zwaar de griep hebt en je een rothumeur hebt, en je iemand bent die goed is in vrij hersenloos opdrachten volgen in plaats van blind elk sprankje inspiratie achterna rent, en geen rel schopt als je er vervolgens na afloop achter komt dat jouw stem in die song compleet geschrapt is omdat ze toch een andere vibe wilden maar ze gewoon bedankt voor de prettige werkervaring en je verlies neemt zonder egotrippen...
Dat is de harde realiteit van het artiestenbestaan; niet het lekker je inspiratie volgen, maar eindeloos afspraken nakomen, samenwerken en dingen doen waar je niet helemaal tot helemaal niet achter staat en die je toch moet doen omdat er anders geen brood op de plank komt.
Heb je wel een helemaal reeel beeld van wat professioneel zingen inhoudt?

Dat ligt trouwens niet alleen aan jou of aan het zingen zelf; hetzelfde geldt voor mensen die bijvoorbeeld hoefsmid willen worden omdat ze zo van paarden houden. Als hoefsmid zit je een groot deel van de tijd in je auto en werk je in praktijk helemaal niet met paarden, maar vooral met hun (lastige) eigenaren die je veel te laat bij het paard halen, adviezen niet serieus nemen enz. Als je hoefsmid wil worden, moet je je realistisch gezien dus vooral afvragen; hou ik van buiten ploeteren in de regen, autorijden en steeds met mensen praten waar ik het niet per se mee eens ben?
Dat is namelijk de realiteit.
Als je nu life changing decisions wilt maken enkel en alleen omdat je van je hobby houdt, dan is het verstandig om eerst eens rationeel na te denken over of jouw beeld van die hobby als baan wel helemaal realistisch is. Beslissen om toch professioneel te gaan zingen kan namelijk altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:04

LoveGlove schreef:
Dankje mensen :')

Eerst dacht ik echt, O nee daar gaan mijn dromen. Maar nu ben ik op volle Touren aan het denken. Mijn filosofie:

Als iedereen die doorbreekt zo'n aparte stem heeft, is normaal uiteindelijk ook apart. Dus als ik er voor ga proberen te zorgen dat die 'normaalheid' in mijn stem uniek wordt, kom ik er ook :')

Wacht, meen je dit? Meid, ga verdorie snel aan jou huiswerk! Want als je niet doorbreekt heb je helemaal niets. Je bent niet speciaal, je kunt Neverland niet kopen. Voeten op de grond en maak wat van jou leven.