Zwanger en er alleen voor komen te staan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:56

Dat heeft een advocaat mij toch echt anders verteld Prrrr; je kan pas naleving van een ouderschapsovereenkomst eisen als deze gerechterlijk bemachtigd is

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:40

Je hebt geen ouderschapsovereenkomst nodig als er maar één ouder met gezag. Dan hoef je ook geen nakoming af te dwingen. Als je twee ouders met gezag hebt en de ene ouder met gezag komt het convenant niet na, dan heb je behoefte aan afdwingen, en dan heb je ook dat stempeltje van de rechtbank nodig. Anders gaat niemand iets ondernemen: jeugdzorg niet, de politie niet, niemand. Maar als maar één van beide ouders het gezag heeft, is het simpel: die ouder beslist. Dat zal in jullie situatie anders zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:46

Ah, daar zal het aan liggen idd. Vader heeft hier ook gezag

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:21

jaime_andrea schreef:
Hier een (bewust) alleenstaande moeder. Inmiddels al 11 jaar. Ik kan iet anders zeggen dan HEERLIJK.
Nooit geen gedoe met beslissingen,omgangsregelingen,financien.. nee alles is mijn eigen verantwoording.

Ik was 33 jaar geleden onbewust moeder. TS geloof me , je kunt het makkelijk alleen . De vader erkende bij mij het kind niet. Ik was beledigd, we hadden 5 jaar samengewoond, maar beseft later hoe gelukkig ik me prijsde dat het kind mijn achternaam had. Je KAN dan contact houden met de vader, maar het hoeft niet. Je krijgt uit onverwachte en verwachtte hoek, hulp. Mensen proberen het gemis van een vader op te vangen.
Je kan blijven treuren dat het erg is dat de vader weg is en geen verantwoordelijkheid op zich neemt. Maar je kan er ook voor kiezen, blij te zijn dat er een kind komt die je met hulp van je ouders ofzo het leukste leven gaat geven, die binnen jouw kunnen legt. Als contact nu stroef gaat (ik weet niet of dat het geval is) laat die vader dan los. Alles kan via de notaris nog zo goed geregeld zijn, je krijgt een bak ellende, als de vader niet de leuke kant van een kind kan zien. Het is het niet waard. Beter opgroeien in een 1 ouder gezin en gekoesterd worden, dan een pa en ma die altijd elkaar verwijten maken dat de 1 de verantwoording niet op zich neemt.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:50

Phoya schreef:
Ik heb respect voor jullie keuze. Lijkt me wel heel moeilijk. Ik snap alleen niet waarom hij jou niet meer wilt als je zwanger bent. Waarom is zijn liefde voor jou dan opeens over? Jij blijft toch hetzelfde mens?
Vind het dapper hoor dat je dit allemaal alleen gaat doen.

Is er niemand die me antwoord kan geven op deze vraag? :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:58

Phoya schreef:
Phoya schreef:
Ik heb respect voor jullie keuze. Lijkt me wel heel moeilijk. Ik snap alleen niet waarom hij jou niet meer wilt als je zwanger bent. Waarom is zijn liefde voor jou dan opeens over? Jij blijft toch hetzelfde mens?

Omdat hij helemaal geen kinderen wil. Sommige mensen zijn echt tegen op kinderen krijgen. Willen ze echt niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:58

Phoya schreef:
Phoya schreef:

Denk zelf eens goed na.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:14

Maar TS gaf aan dat de liefde helemaal niet over is, maar dat alles nu een stuk ingewikkelder ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:21

Phoya schreef:
Phoya schreef:

Tsja meid, soms is van elkaar houden niet voldoende om je leven met elkaar te kunnen delen....

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:22

Phoya schreef:
Phoya schreef:

TS geeft heel duidelijk aan dat de liefde niet over is, maar soms kun je nog zoveel van elkaar houden, als er iets bij komt waar 1 van de 2 niet voor wil/kan kiezen moet je soms een besluit maken buiten de liefde om.

Nu gaat het om het krijgen van een kindje, maar dit gaat bijvoorbeeld ook op als je grote liefde verslaafd is. Je houdt niet minder van deze persoon, maar je kan simpelweg niet verder met deze persoon.

Even een heel ander voorbeeld, maar hopelijk zo wel duidelijk voor jou.

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 12:13

Citaat:
TS geeft heel duidelijk aan dat de liefde niet over is, maar soms kun je nog zoveel van elkaar houden, als er iets bij komt waar 1 van de 2 niet voor wil/kan kiezen moet je soms een besluit maken buiten de liefde om.

Nu gaat het om het krijgen van een kindje, maar dit gaat bijvoorbeeld ook op als je grote liefde verslaafd is. Je houdt niet minder van deze persoon, maar je kan simpelweg niet verder met deze persoon.

Even een heel ander voorbeeld, maar hopelijk zo wel duidelijk voor jou.

Precies dit dus....liefde alleen is niet altijd genoeg om bij elkaar te kunnen blijven

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:41

Phoya, sommige mensen willen gewoon geen kinderen.
Ik zit in de situatie een soort andersom, niet zwanger hoor maar ik heb niets met kinderen en zou me het liefst laten steriliseren.
Vriend daarintegen wil dolgraag kinderen.
En echt ik denk er over na uit principe en respect, maar mijn hart blijft nee zeggen tegen het idee dat ik voor een kind moet zorgen.
Want hij werkt, ik kan naast een kind sowieso ivm gezondheid niet werken dus ik zit ermee terwijl ik echt mijn vrijheid enorm waardeer.
Dan is dus zelf weer werken, waar ik wel op hoop vrijwel uitgesloten.
Voor hem is er buiten tropendeel om ruimte zat om zijn ding te doen, als moeder wordt dat met iemand die maar max 2 dagen per week thuis is wel lastig.

Ofwel ik snap ook dat als hij zijn leven niet met kinderen voor zich ziet dat hij dit ontzettend lastig vind.
En dan is de optie in goed overleg een soort uit elkaar misschien maar beter, een relatie met iemand die dit niet wilde lijkt me echt heel gecompliceerd.
En ik hoop voor ts dat hij straks zijn kind ziet en ineens stapelverliefd is, en happy ever after hoor, maar het lijkt me een waardeloze situatie nu. :(:)

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 12:45

Dank allemaal voor de tips! Ga ze meenemen:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:04

robert45 schreef:
Dat je vriend geen kinderwens heeft kan ik begrijpen. Dat hij je echter in steek laat heb ik geen goed woord voor over.

Ik kan je alleen maar veel sterkte en succes wensen.

Waarom heb je daar geen goed woord voor over?
Een kind krijgen en MOETEN verzorgen is even iets anders dan een nieuw behangetje uit kiezen dat je niet mooi vind hè.
Ik snap best dat iemand, die absoluut geen kind wil, en vriendin raakt toch zwanger dat iemand daar absoluut niet op zit te wachten. Tis niet voor niks dat hij geen kinderen wil?!
Dan staat de vrouw (ongeacht of het haar keuze is of niet) ineens boven de man zijn eigenwaarde en moet hij maar blijven? Hoezo? Ze zijn toch niet in voor en tegenspoed getrouwd?
Soms maakt één van de twee nou eenmaal een keuze waar de ander het niet mee eens is. Dan bestaat er een kans dat de ander weggaat. Simpel toch? Toch niks verkeerds aan?

Ik vind niet dat je een man kunt verplichten te blijven als zijn vriendin weet dat hij niets heeft met kinderen.
Overigens twijfel ik dan eerlijk gezegd eerder aan het pilgebruik van de dame, aangezien de pil 'zegt men' voor 99% veilig is. Eigenlijk is hij 100% veilig en zorgt hij ervoor dat er geen eisprong komt alleen moet de pil wil passen bij het lichaam en moet hij keurig geslikt worden, anders werkt hij niet (goed).

Jongen heeft duidelijk gemaakt geen kinderen te willen, wat zou hij nog meer moeten doen dan?

Bovendien vraag ik me ook af hoe goed iemand is als ouder als je geen kinderen wilt en toch door je strot geduwt wordt.

Maar goed, hier gelukkig geen zwangerschaps verhalen maar ik ik kan je aanraden om heel veel teen mom te kijken voor een goed beeld.

Zal echt niet makkelijk worden en zijn. Maar goed, ik ben ook opgegroeid zonder vader, en ik vind dat ik een fantastische jeugd heb gehad. Dat zit hem in het feit dat mijn moeder altijd thuis was. Die had een baantje in de slagerij vlak bij huis en mocht mij tussendoor ophalen van school etc. Ik was regelmatig bij oma en mn oppasmoeder maar ik herinner me dat mijn moeder altijd bij me was. Ook tijdens de grote vakanties etc. Dat is echt uniek en ik wil je als tip geven om rond die leeftijd te zorgen dat je zoveel mogelijk thuis bent. Dan maar wat minder verdienen (mits dat natuurlijk kan) maar dat is zo belangrijk voor het idee en opvoeding van een kind in mijn ogen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:09

Allereerst heel veel succes! Ik vind het ontzettend knap en sterk van jou dat je dit gaat doen!

Ik heb alleen jou berichten gelezen :)

Praktische zaken regelen is inderdaad belangrijk, dan krijg je vanzelf ook meer rust met alles en kun je van je zwangerschap genieten en straks van je kleine! Er is een topic gaande over kinderopvang toeslag, daar kun je goede tabellen vinden, als 1 verdiener met een gemiddeld inkomen zul je veel vergoed krijgen. Geld kost een kleintje hoe dan ook maar tips kunnen nooit kwaad.

Vriendin van mij ook alleenstaande moeder, het is soms zwaar maar ze geniet er echt onwijs van. Ze hoeft met niemand anders rekening te houden, kan zich volledig op haar kleintje storten, geen relatie te onderhouden enz. Wat fijn is is dat je met een bepaalde mindset erin gaat, je bent alleen dus je bent altijd degene die je kindje moet troosten, geen frustraties dus wie er in de nacht eruit moet.

Ik hoop dat je wel dichtbij in je omgeving hulp kunt vinden, zeker de eerste weken. Misschien kun je ook af en toe bij je ouders gaan slapen om even tot rust te komen en zij de zorg van de kleine op zich nemen.

Wat ik mij nog afvraag, hoe zit het met jou schoonouders? Misschien een rare vraag maar zij worden tenslotte eigenlijk wel opa en oma. Zijn deze met de situatie bekend en wat vinden ze ervan?

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 15:51

Gwenvd schreef:
Wat ik mij nog afvraag, hoe zit het met jou schoonouders? Misschien een rare vraag maar zij worden tenslotte eigenlijk wel opa en oma. Zijn deze met de situatie bekend en wat vinden ze ervan?

Mijn schoonouders zijn uiteraard op de hoogte van de situatie. Ioeal zijn bader vindt het moeilijk. Ik sta volledig open voor contact als zij daar behoefte hebben, maar wel met goedkeuring van mijn vriend. Als hij het liever niet heeft is dat iets wat hij met zijn fam moet bespreken.
Zijn ouders wonen ook zo'n 180km verderop dus niet op 'Even op bezoek ' afstand.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:19

RoyceMack schreef:
robert45 schreef:
Dat je vriend geen kinderwens heeft kan ik begrijpen. Dat hij je echter in steek laat heb ik geen goed woord voor over.

Ik kan je alleen maar veel sterkte en succes wensen.

Waarom heb je daar geen goed woord voor over?
Een kind krijgen en MOETEN verzorgen is even iets anders dan een nieuw behangetje uit kiezen dat je niet mooi vind hè.

Eigenlijk is daar wel een oplossing voor...óf je ding in je broek houden óf er iets aan laten doen zodat het niet meer kan. Je hielen lichten op het moment dat het te laat is, is wel heel makkelijk natuurlijk.
Maar wat ik uit ts haar verhaal begrijp is dat het helemaal nog niet duidelijk is wat voor deel hij uit gaat maken van het kindje of niet. Hij wil in ieder geval zijn verantwoordelijkheden tot zover nemen. Ik hoop voor ts dat ze er samen goed uit komen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:55

Dat is allemaal wel makkelijk gezegd. Maar vanuitgaande dat je de pil gebruikt etc zou en geen probleem hoeven te ontstaan. Dan kan je in het leven zoveel laten voor het geval dat de gevolgen je niet aanstaan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:19

Maar nu hebben ze wel samen wat gedaan en is de zwangerschap ontstaan.
Laten we daar op die situatie doorgaan, want het is nou eenmaal een feit. Wat als heeft niet veel zin meer. ;)

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe en hoop van harte dat de vader ook zijn eigen weg zal vinden in het leven van jullie kindje.

*Kruipt weer onder meeleessteen*

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:44

hmm volgens mij zijn ts en (ex)partner er volwassen mee omgegaan en zijn er zelfs gesprekken geweest met een prof. er bij.

dit is hin beslissing. wij kunnen er ales van vinden en het anders gedaan hebben. maar dit is hun keuze en de tijd zal het uitwijzen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:07

Al die kneuterreacties over haar ex of vriend.

Hik is er nog.
Waar zij niet kan is hij. Ik heb een dochter van 2 en der vader heeft nog nooit enige interesse in haar getoond. Geen euro aan haar uitgegeven en npg nooit wat over haar gevraagd.

Ik vins het een topgozer! Ondanks dat hij het echt pertinent niet wilt vind ik het ontiegelijk mooi hoe jullie dit doen. De tijd zal het leren!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 02:19

GabberGill schreef:

Hik is er nog.
Waar zij niet kan is hij. Ik heb een dochter van 2 en der vader heeft nog nooit enige interesse in haar getoond. Geen euro aan haar uitgegeven en npg nooit wat over haar gevraagd.

Ik vins het een topgozer! Ondanks dat hij het echt pertinent niet wilt vind ik het ontiegelijk mooi hoe jullie dit doen. De tijd zal het leren!

Volledig mee eens.

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 09:03

moonfish13 schreef:
GabberGill schreef:

Hik is er nog.

Volledig mee eens.

Dank jullie

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:27

Nog een tip. Ik weet niet hoe hoog je inkomen is natuurlijk en hoe je woonsituatie is (woon je alleen?) maar als je een laag inkomen hebt, heb je recht op kindtoeslag met eenouder verhoging. Dit kan oplopen tot 351€. Is misschien ook iets om mee te nemen als je bijvoorbeeld toch evt minder wil gaan werken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:11

moonfish13 schreef:
GabberGill schreef:

Hik is er nog.

Volledig mee eens.

Echt he. Het is makkelijk roepen vanaf een afstand. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat ik echt geen kinderen wilde. Ik slikte gewoon elke dag braaf de pil en deed wel eens aan seks zoals vele van ons. 34 weken was ik zwanger toen ik erachter kwam. Ik wilde nooit kinderen. Ben een vrij egoistisch persoon wat betreft mijn eigen leven en ik wist dat ik mijn kind weinig te bieden zou hebben. 34 weken, rugliggende zwangerschap, pilbloedingen ipv menstruatie en placenta voorop mijn buik dus dat hield de bewegingen tegen. Ze had zich tussen mijn organen genesteld.

Het verschil is dat ik niet weg kon lopen of beter gezegd rennen. Ik heb haar sowieso gehouden en zij is mijn alles geworden. Haar vader heeft altijd gedaan of zijn neus bloedt. Vind ik niet erg is zijn gemis. Daarom denk ik ook dat de TS haar vriend best wel eens kan omdraaien. Ik riep altijd `Pfffff mijn kind gaat eerder weg dan mijn paard. Ik moet geen kinderen. Lastpakken.`

Mijn vriendinnen zeggen nu `Er is geen trotsere moeder dan zij.`

De tijd zal het leren. Ik weet zeker dat het goedkomt met jullie. De liefde is er, maar dit is een klap. Afstand is soms goed en hij heeft nog steeds niet alle poorten gesloten er zijn nog ingangen. Ondanks dat hij het echt niet wilt is hij er om je te helpen. Jullie gaan super met elkaar om en ik denk dat vele alleenstaande moeders jaloers op jullie zijn.

Ik heb alleen maar respect.