[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:23

Foto, Frummels? Met al jouw transformaties ben ik wel erg benieuwd :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:26

Heyhoi, mag ik ook meekletsen?

Ik heb mijn haar nu al meer dan een jaar in een donker/lichtbruine splitdye, en ben van plan weer eens wat anders ermee te doen.

Zo is het nu:

Afbeelding

Wat lijkt jullie een leuke kleur?

Blond of zwart zal ik het niet doen, en de rode tinten gaan ook vaak moeilijk doordat ik zogenaamd 'bandhaar' heb

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:13

Ik heb om grappig te doen de wash in/wash out van Kruidvat 4.3 op mn blonde haren gedaan. Het is nog best grappig geworden ook. :') Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:48

Show us!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:54

Frummels schreef:
Show us!

Jij ook ! We willen de "echte" frummels zien !

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:14

Zal vanavond even een foto maken :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:16

MorganeR schreef:
Heyhoi, mag ik ook meekletsen?

Ik heb mijn haar nu al meer dan een jaar in een donker/lichtbruine splitdye, en ben van plan weer eens wat anders ermee te doen.

Zo is het nu:

[ [url=m/8zc6a1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lijkt jullie een leuke kleur?

Blond of zwart zal ik het niet doen, en de rode tinten gaan ook vaak moeilijk doordat ik zogenaamd 'bandhaar' heb

Tuurlijk mag dat! :)
Ik zou denk ik voor een kleur kiezen met een koele/assige ondertoon. Denk dat dat je mooi staat :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:41

Mijn eigen haarkleur is inderdaad een askleurige lichtbruin.

Ik had deze online gevonden:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:24

Ik ben er uit!
Ik ga eerst voor paars voor ik terug naar de henna ga, henna kan altijd nog, paars niet meer! Ik ga echt spijt krijgen als ik het niet probeer..

Welke merken verf zijn aan te raden om het thuis mee te verven? Gewoon bij de kruidvat oid te koop dus?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:16

Zo mooi paars ga je het niet krijgen met een pakje van de Drogist. Ik zou persoonlijk gewoon naar de kapper gaan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:40

Lous schreef:
Zo mooi paars ga je het niet krijgen met een pakje van de Drogist. Ik zou persoonlijk gewoon naar de kapper gaan.

mee eens :j

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:32

Hallo!

Ik zou graag meepraten in dit topic :)! Om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik ben onlangs 20 kilo afgevallen en nu ik me zoveel beter voel wil ik dit ook uitstralen. Kortom; tijd voor iets anders met m'n haar, maar wat?!

Ik heb van nature krullen die maar al te graag pluizen. Ik was mijn haar om de 2 dagen met een milde shampoo (Jumbo-huismerk, met Argan-olie en na het wassen gebruik ik conditioner (Andrélon Keratine Repair), anders is het net touw. Ik borstel mijn haar altijd met m'n vingers, liefst onder de douche als de conditioner er nog inzit. Het wassen doe ik vooral 's avonds.

Om het 's ochtends in model te brengen maak ik het eerst nat, daarna laat ik het wat drogen in een handdoek tijdens het doen van m'n make-up. Dan spray ik eerst wat antiklit in m'n haar (Andrélon Repair) en in de punten doe ik een beetje conditioner om het pluizen tegen te gaan. Wanneer ik moet werken moet het vast zitten en zit alles strak in een staart welke ik verwerk tot knot met zo'n 'telefoonkabelsnoer-elastiek', lading haarlaak erover om het netjes te houden en klaar. Als ik vrij ben draag ik het graag (half) los. Hetzelfde ritueel als hierboven, maar dan geen elastiekjes, alleen een haarklipje en weer een lading haarlak.

Vroeger was de stijltang m'n grootste vriend, maar die laat ik tegenwoordig vooral links liggen, m'n haar raakte daar zo beschadigd van. Daarnaast moet ik fietsen naar m'n werk en is het hier toch veel te vaak te vochtig / nat buiten; tegen de tijd dat ik ergens aankom is m'n haar compleet ontploft.

Oh; handig om te weten, ik heb niet zo'n hoge dunk van kappers; de meeste kappers weten het altijd te verpesten. De laaste keer (+/- jaar terug) heeft mijn collegaatje me geknipt / geverfd, maar door omstandigheden kan zij me momenteel niet knippen. Mocht iemand een goede (thuis)kapper weten in de omgeving van Delft, dan hoor ik het graag!

Dit is het nu:
Afbeelding

Afbeelding

En dit vind ik heel mooi; zowel qua kleur als model:
Afbeelding

Afbeelding

Maar is dat mogelijk met mijn haar? Ik zou namelijk echt niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen :').

Alvast bedankt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:03

Welkom. Ik heb ook een balayage. Je ziet de balayage het beste als je je haar inderdaad in grove krullen hebt. Heel steil of heel krullend dan is de overgang gewoon stukken minder mooi. Dan komt het sunkissed minder naar voren.

Het is best lastig te onderhouden als je je bovenste haar in een spoeling hebt en de rest blond. Ik heb dus m'n haar uit laten groeien inmiddels en heb nu enkel dus een balayage zonder spoeling op m'n eigen haarkleur.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:27

Dat ligt eraan, ik heb het jaren in balayage gehad met stijl haar, dan moet je hem gewoon wat hoger in laten zetten en ook echt strepen op je uitgroei. Ik had de punten geblondeerd en op mijn uitgroei een spoeling die een paar tinten donkerder was dan mijn eigen kleur, dan had ik ook geen uitgroei. Als het te ver was uitgegroeid werkte ik het weer bij :) Maar goed jij hebt krullen dus dan maakt het geen reet uit. Ik zou willen dat ik pluizende krullen had, heerlijk zo'n afro!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:32

Ik heb ook lichtblond haar en bij mij hadden ze de wortels donker geverfd en de rest licht gelaten. Alleen was het na een maand alweer helemaal uitgewassen :=

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 04:07

Dan had je geen goede :') Mijn spoeling blijft echt maanden zitten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:56

Nou het ligt er bijzonder veel aan wat voor spoeling het is en op welke basis het gezet wordt. Ik wil ook heel graag naar grijs maar dat blijft voor geen meter zitten omdat je 't daarvoor eerst moet blonderen. Pak ik een willekeurige kleur bruin of rood zit 't maanden als een huis.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:02

Ik vind grijs ook supermooi maar bij mij pakt t altijd enkel op de delen die al eerder geverfd zijn. De uitgroei blijft gewoon blond en ik verf t altijd t lichtste blond die er is.
Zo jammer!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:19

Hoi hoi, zag dit topic voorbij komen en dacht: Perfect!

Ik heb mijn haar nu al een half jaar roze en door de kapper laten verven. Maar dat is zo ontiegelijk duur en ik denk dat ik het zelf ook wel kan. Ik kan er weinig aan verpesten denk ik, al word het pimpel paars, blauw groen of oranje xD

Maar ik ben nu dus opzoek naar roze haarverf. Wil het nu graag pastel roze maar welke verf kan ik daar voor het beste kopen?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:36

Iris82 schreef:
Nou het ligt er bijzonder veel aan wat voor spoeling het is en op welke basis het gezet wordt. Ik wil ook heel graag naar grijs maar dat blijft voor geen meter zitten omdat je 't daarvoor eerst moet blonderen. Pak ik een willekeurige kleur bruin of rood zit 't maanden als een huis.

Ja dat is logisch. Als ik een blonde spoeling laat zetten is hij ook meteen weg. Maar je hebt ook verschillende kwaliteit aan spoelingen natuurlijk.

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:38

_Reneee schreef:
Dat ligt eraan, ik heb het jaren in balayage gehad met stijl haar, dan moet je hem gewoon wat hoger in laten zetten en ook echt strepen op je uitgroei. Ik had de punten geblondeerd en op mijn uitgroei een spoeling die een paar tinten donkerder was dan mijn eigen kleur, dan had ik ook geen uitgroei. Als het te ver was uitgegroeid werkte ik het weer bij :) Maar goed jij hebt krullen dus dan maakt het geen reet uit. Ik zou willen dat ik pluizende krullen had, heerlijk zo'n afro!

Krullen vind ik prachtig, maar die pluis maakt dat het er zo snel onverzorgd uit ziet en dat is jammer ;)!

Zou graag leren hoe ik van die mooie grove krullen kan maken en hoe ik zorg dat het de gehele dag zo blijft :o.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:55

Gydja schreef:

Ik heb mijn haar nu al een half jaar roze en door de kapper laten verven. Maar dat is zo ontiegelijk duur en ik denk dat ik het zelf ook wel kan. Ik kan er weinig aan verpesten denk ik, al word het pimpel paars, blauw groen of oranje xD

Maar ik ben nu dus opzoek naar roze haarverf. Wil het nu graag pastel roze maar welke verf kan ik daar voor het beste kopen?

Pastelroze haarverf zelf pakt bijna niet. Het beste kun je knalroze kopen en dit mengen met witte conditioner.
Daarna dit bijhouden door tijdens het wassen steeds een beetje door je conditioner te mengen. Althans zo doe ik het zelf nu al een maand of twee en mijn haar blijft mooi pastelroze.
Merken die aan te raden zijn: Crazy Color, Directions, Artic Fox en Manic Panic.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:06

Lous schreef:
Gydja schreef:

Pastelroze haarverf zelf pakt bijna niet. Het beste kun je knalroze kopen en dit mengen met witte conditioner.
Daarna dit bijhouden door tijdens het wassen steeds een beetje door je conditioner te mengen. Althans zo doe ik het zelf nu al een maand of twee en mijn haar blijft mooi pastelroze.
Merken die aan te raden zijn: Crazy Color, Directions, Artic Fox en Manic Panic.

Bedankt voor de tip! Bestel je de verf meestal of zijn die merken ook gewoon in een winkel te koop? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:51

Die merken zijn bij kappers en winkels voor kappersproducten te koop. Ik bestel ze meestal, aangezien ze daar goedkoper zijn en ik op dat moment toch al een grote bestelling doe. Dan hoef ik geen verzendkosten te betalen ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:41

Zo mijn lila is groen onder in ( gelukkig al heel veel weggewassen valt al niet zo meer op ). Wil nu een hele zilvere look. Heb Directions Silver en die ga ik zo er eens in gooien. Maar zit nu eerst braaf met ketshup in mn haar met folie er om heen in de hoop het groene nog meer te minderen...en anders pech :D