Help! MEGA puist!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:14

Ik ben nu op kantoor, maar gelukkig is de zwelling zo afgezakt dat het me niet nodig lijkt nu naar de arts te gaan :) Buitenstaanders zien er niks meer aan en het is weer op het niveau van gister. Mocht het toch weer zo extreem terugkomen dan ga ik er wel even naar laten kijken want het is wel vreemd natuurlijk..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:29

Cubone schreef:
Ik ga denk ik vanmiddag even naar de huisarts.. Ik word net wakker en het is nog erger dan gister. Ik kan mijn oog amper openen :( Nu ook gemakkelijk te fotograferen dus voor de nieuwsgierigen ;)

Spoiler:
[ [url=m/O5D79B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig heb ik vanmiddag geen welkomslunch op mijn nieuwe werk waar ik net 2 weken terug ben begonnen... *kuch* Heel fijn :')

Ik heb dat ook af en toe. Ontstoken meiboomklier.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 18:00

Nu het blijkt geen puist te zijn is iedereen wel ineens stil zeg :') Allemaal teleurgesteld *D

Ik heb even zitten googlen, gezien het inderdaad waarschijnlijk een ontsteking is. Het is nu (na een lange warme dag ook echt flink hard), maar kan er niet uit komen wat het nou precies is. Voor mijn traanbuis komt het eigenlijk te hoog uit, maar voor mijn traanklier zit het te ver richting mijn neus.

Ik heb even zitten kliederen op een niet net wakker - foto van mezelf om aan te geven waar het harde stuk zit.

Afbeelding

Het is dus ook nog steeds wel een flink groot stuk, maar niet meer zo als vanochtend natuurlijk :')

Weet iemand hoe dit deel heet? Ondertussen blijf ik duimen dat het snel minder word en voorzichtig koelen want eventuele antibiotica of andere medicatiemeuk bij 40 graden zie ik ECHT niet zitten :n

Cowgirl

Re: Help! MEGA puist!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:57

Ik denk toch een ontstoken haarzakje van je wenkbrouw.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:07

Ik heb ze allemaal naar het pimple popping topic geleid volgens mij :')
Ik volg het nog altijd op de voet, want ik ben wel nieuwsgierig wat het wel is :j

Ontstoken haarzakje kan geloof ik aardig wat pijn aanrichten.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 21:33

Na voorzichtig plukken aan mijn wenkbrauw kan ik zeggen dat ik niet meer over straat kan zonder bij te tekenen.. Ik heb al vrij dunne wenkbrauwen, maar nu heb ik nog 3 verdwaalde haartjes >;) Jaaaaaaren terug zouden ze jaloers zijn geweest *D

Heb zojuist ook alles nog eens goed onderzocht in de spiegel, maar niks te vinden. Ik wil wel even duwen (voor de poppers onder ons :D), maar dat trek ik niet qua pijn..

Ik ben redelijk anti pijnstillers, maar zal ze van de week eens kopen mocht het niet over gaan en ook niet erger worden (erger is uiteraard huisarts ;)). Dan kan ik echt goed zien wat er gebeurd.

Wat een drama :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:40

Gets irritant ts.
Kan het geen verstopte traanbuis zijn oid?
Een ontstoken wimperhaar misschien?

Ik had een dikke neusvleugel... gelukkig is na 3 dagen de dader zichtbaar en inmiddels om zeep geholpen <<)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:56

Nu ik je foto zie, zie ik dat ik ook ooit zo ben opgestaan. Enorm dik ooglid. Naar de huisarts geweest en die wist het ook niet. 2 dagen later was het weg. Moest het wel in de gaten houden en als het in de avond of weekend erger werd naar de huisartsenpost. Dus blijf het wel serieus nemen, zeker als je oog zelf ook rood wordt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:20

bij mij begon het ook zo, dacht ook opkomend puistje. Was een stephokoken uitbraak, zag er na een dag uit als een varkentje, kleine oogjes geen neus en voorhoofd meer en zelfs mijn hoofdhuid ging zeer doen.

Was een rondje ab en afwachten. Heeft 3 weken geduurd voor het beetje wegebte

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:46

Hoe gaat het vandaag ts ?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 11:13

Niet zo eigenlijk :( Tot mijn grote teleurstelling zat mijn oog vanochtend weer potdicht. Inmiddels is de zwelling gezakt - maar ook letterlijk gezakt. Het is net alsof ik zojuist botox ingespoten heb gekregen. Maar ik heb in ieder geval geen wallen meer rechts :')

Ik heb net even pijnstillers gehaald en Voltaren emulgel gehaald. Ik ga nu even afwachten tot de lunch. Is het na de lunch hetzelfde dan loop ik door naar de huisarts. Ik ben er wel klaar mee.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:20

Ik zou geen voltaren rond je oog smeren :o
Plus het werkt hetzelfde als de pilversie, want het gaat je bloedbaan in en werkt systemisch (eigenlijk is het een onzin product :o het werkt heel misschien iets sneller of verzachtender omdat je het inmasseert/wrijft over de plek)
Zo heb ik het op de apothekersassistentenopleiding geleerd.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:28

Ben je nog langs de huisarts gegaan? :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:44

Nee, geen Voltaren emulgel rond je ogen smeren!! Daar is het niet voor bedoeld! Hoe kom je erop...
Wel bedankt voor dit topic, heerlijk, heb net een half uur puisten uitknijpen gekeken op youtube, zalig!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:35

Ik denk dat je er snachts aan gaat krabbelen waardoor het opzwelt. Heb ik ook eens gehad :o

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:25

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:40

Jeetje zeg' dat zal idd geen puistje wezen.
Hoe gaat t er nu mee?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 09:06

Het zit er nog steeds, maar is ook niet erger geworden. Een "strontje" in het oog is het denk ik niet gezien het bij mijn wenkbrauw begon. Ik moet nu sowieso het weekend af wachten gezien ik enkel bij mijn gp terecht kan hiervoor. Hij is namelijk de enige arts die ik ken die Engels spreekt :P

Het is gelukkig op dit moment wel wat minder pijnlijk :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 16:38

Zo, het is bijna volledig weg. Ondanks de hitte :D Er zit nog een klein hard stuk, maar de zwelling daar om heen is weg en ik word niet meer wakker met een dik oog :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:10

Cubone schreef:
Zo, het is bijna volledig weg. Ondanks de hitte :D Er zit nog een klein hard stuk, maar de zwelling daar om heen is weg en ik word niet meer wakker met een dik oog :)

Zit het harde stuk op je ooglid?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 10:03

Nee, dit loopt van mijn neusbrug naar mijn wenkbrauw toe. Inmiddels is het bijna volledig weggetrokken :D Er zit nog steeds een hard stukje, maar het doet geen pijn meer.

Tevens is de huid rondom mijn wenkbrauw inmiddels vervelt :') Ik vermoed door de hoge druk die enkele dagen lang op de huid heeft gestaan. Dit is gelukkig nu inmiddels ook bijgetrokken :D