Lukasje schreef:Ik begrijp de waarschuwingen over mogelijke gevaren wel. Toch ben ik ervan overtuigd dat je niet zo maar voor de lol beslist om dit product te proberen. Mensen die zich wenden tot Cbd-olie (of Thc) hebben toch niet de bedoeling high te worden, ze zoeken een oplossing voor fysiek ongemak, een alternatief voor de sowieso verwoestende reguliere medicatie die zij vaak in hoge dosis nemen.
Helaas is dat echt niet waar...
Ik was echt stomverbaasd toen ik het een paar maanden geleden met iemand had over CBD en die persoon bleek het te kennen en ook geprobeerd te hebben. Ik vroeg waarom, en het antwoord was 'gewoon, omdat het natuurlijk is en het goed voor je zou zijn en het in mijn reformwinkel lag, net zoals quinoa en andere superfoods. Ik merkte alleen niet zoveel van de CBD en nu gebruik ik spirulina'.
Mensen die echt high willen worden die gaan blowen of spacecakes bakken, die vermoeien zich niet met al die kleine dure flesjes. Maar ik besefte niet dat er inmiddels dus ook gewoon mensen zijn die CBD als 'onschuldige' superfood gaan zien doordat het in natuurwinkels in de buurt van die schappen ligt en waar je gewoon even mee kunt experimenteren, net zoals bachbloesems en essentiele olien. De winkel waar ik het een tijdje haalde heeft zelfs een groot bord buiten staat met dat ze CBD verkopen, en als je dan vraagt wat het is dan blijkt het te werken tegen zo ongeveer elk kwaaltje, dus je kunt het altijd proberen, is het niets dan stop je weer. Want de hallucinogene stoffen zijn eruit, dus 'is het veilig'.
Er zijn dus helaas steeds meer mensen die eraan beginnen zonder de bijwerkingen te kennen, zonder te beseffen dat het interacties aan kan gaan met de eigen medicatie, dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het bepaalde aandoeningen zelfs verergert en dat veel merken het helemaal niet zo nauw nemen met THC verwijderen en ook schadelijke stoffen gebruiken in het bewerken van de ruwe hennepolie.
Dus helaas gaat het idee dat mensen die voor CBD olie kiezen echt wel weten wat ze gebruiken niet op; ik ben al verschillende keren mensen zonder grote lichamelijke problemen tegengekomen die het als een soort superfood zien, net zo onschuldig als kokosolie...