In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:32

Nou, ik stel mezelf zeer teleur maar met deze hitte kan ik me er echt niet toe zetten te gaan sporten hoor :oo
Wel vandaag 5:30 minuut gehoepeld, maar fietsen/ traplopen/ touwtje springen gaat m toch echt niet worden vandaag :o

Gnome

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:37

Ik moet zeggen dat het mij sterk lijkt dat je je doel gaat halen als je je voeding niet aan kunt passen en ook niet door zet op warmere dagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:43

En dan te bedenken dat mijn schildklierwaardes ook niet optimaal zijn dus dat kan ook beter.. :o
Maar mijn doel blijft mijn doel, dus we zullen zien hoe ver ik kom!
Inmiddels is mijn cola-zero-verslaving wel weg/ vervangen door water, dus dat is al wel een stap in de goede richting! :D

Planken ga ik ook wel even doen trouwens, maar de echte zweetdingen komen wel als het meer afgekoeld is.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:48

Hier een beetje verzaak. Vorige week wel maandag en dinsdag braaf op de hometrainer gestaan + bil oefeningen (squats, etc). Maar sindsdien helaas geen tijd meer gehad. Vind het ook een beetje lastig in te plannen. Naast de tijd (en zin) zit het probleem mijn eet- en snoeppatroon.

Ik loop fulltime stage (afstuderen), daarnaast nog werk ik nog zo'n 10 uur per week in de horeca, wat huishoudelijke klusjes voor moeders (geen heel huishouden gelukkig), paardrijden 2x per week en m'n konijnen verzorgen.

Op dit moment probeer ik maandag en dinsdag na werk te sporten, dus 's avonds na het eten ergens. Woensdag avond werk ik 's avonds zo'n 5 uur in de horeca, meestal sport ik daarom niet, maar als ik de zin heb dan af en toe 's morgens even op de hometrainer. Donderdag avond na werk rij ik paard, vrijdag is mijn lui lekker ik doe neits avond, zaterdag paardrijden en zondag thuis sporten en werken 's avonds.

Vooral op maandag en dinsdag houdt ik amper tijd over voor mijn gevoel, en dat werkt erg demotiverend. Sporten doe ik dan wel voor mezelf, maar zo voelt het niet echt omdat ik het niet bepaald leuk vindt om te doen.

Ik sta nu zo'n 20 minuten op de hometrainer, die met progamma's werkt, en dan daarnaast enkele sets van 10 squats, planken, en wat andere oefeningen. Misschien niet onverstandig om ook wat buikspier oefeningen mee te gaan nemen, maar sits up kan ik écht niet. Ik kom gewoon niet van de grond af :').

Wat nu ook niet helpt is dat ik behoorlijk gestrest ben van het afstuderen. Deadlines komen in zicht en dan nog de vraag wat ik hierna moet/wil gaan doen. Eten is al jaren een uitlaatklep voor mij en op het moment vind ik het ook echt heel lastig om niet even stiekem naar de supermarkt te fietsen uit werk om een zak chips in te slaan, en dan dan 's avonds stilletjes in bed weg te werken..

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:38

Oeh ff niet online geweest zie ik. top al die fanatiekelingen :)

@Renske_w: ik ben niet helemaal gestopt met suikers hoor, ik pak nog steeds af en toe weleens een blikje fris en ook in yoghurt bijvoorbeeld zit suiker. maar ik kon echt zakken chips/snoep/chocola aan en dat doe ik nu dus niet meer of echt maar heel weinig. ik haal het gewoon niet meer. Mijn vriend wil ook van t snoepen af dus als die er is hoef ik ook niks meer te halen en dat deed ik eerst wel. Dus ik krijg echt nog wel wat suiker binnen, maar laaaaang niet meer de hoeveelheden van eerst.

@Jindai: het is inderdaad een hele toffe work-out, alleen zit je wel enorm onder de blauwe plekken en blaren. maar ik vind dat niet erg als je dan ziet wat je in korte tijd allemaal kunt. heb ik er wel voor over haha! Hardlopen was ok, maar mijn dochtertje had het snel gehad met fietsen dus ben redelijk snel teruggegaan en daarna had ik pas weer tijd om te gaan toen het zo heel heet werd dus ben niet meer geweest. misschien na volgend weekend weer. nu maar weer even gewoon thuis :):)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:50

Ik heb vandaag met het werken in de kas al genoeg gesport. :=
Het was 37,5 graad in de kas dus met alleen al je grote teen bewegen brak het zweet uit. :')
Collega vertelde dat ze door het werken in de kas is afgevallen, hopelijk lukt het mij ook. :))

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:56

Ik heb vandaag lekker met de kinderen gevoetbald en gebasketbald, en daarna hebben we de brandslang aangezet haha :P Leuk zo'n baan :D

Merk dat ik sinds een paar dagen wat minder behoefte begin te krijgen aan suikers en 'slechte' dingen, in plaats daarvan pak ik bijna uit mezelf een boterhammetje en een glas water :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:11

Ha altijd leuk om te horen dat er meer mensen zijn die gewoon thuis sporten!
ik doe in huis vaak Gilad oefeningen, die heb ik een keer in een hele serie DVD's gekocht, flikker die in mijn laptop, en ik geniet. Moet je maar een keer opzoeken, je zult versteld staan, hoe goed die werken (spieren en condities)
Ook jog ik graag door het bos, hier in de buurt, of beklim ik heuvels hier vlakbij.
Gr FabianHorse

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:12

Super dat je dit doet TS Maaruuhh.. 5:30 min hoelahoepen zet niet veel zoden aan de dijk. Ik sta rustig 2 keer 20 minuten te hoepelen met een sport hoelahoep. Wat ik dan doe is een film kijken en tijdens de film hoepel ik en in de pauze heb ik rust en daarna de andere kant.

En eerlijk.... Ik merk nog weinig resultaat en doe het al een beste tijd. Maar, ook dit komt door mijn voeding. Zal ik minder koekjes eten zal het resultaat al veel beter zijn :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:14

PanamaD schreef:
Super dat je dit doet TS Maaruuhh.. 5:30 min hoelahoepen zet niet veel zoden aan de dijk. Ik sta rustig 2 keer 20 minuten te hoepelen met een sport hoelahoep. Wat ik dan doe is een film kijken en tijdens de film hoepel ik en in de pauze heb ik rust en daarna de andere kant.

En eerlijk.... Ik merk nog weinig resultaat en doe het al een beste tijd. Maar, ook dit komt door mijn voeding. Zal ik minder koekjes eten zal het resultaat al veel beter zijn :)

Alles wat naar binnen gaat, moet er ook af hé! :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:17

FabianHorse schreef:
PanamaD schreef:

Alles wat naar binnen gaat, moet er ook af hé! :j

Jip en ondanks dat ik elke avond tegen mezelf zegt, morgen laat je die koekjes echt liggen, heb je voor je het weet dat koekje(s) op :Y) Op een dag zal het kwartje vallen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:29

FabianHorse schreef:
PanamaD schreef:

Haha, er niks mis met koekjes, ik ben er ook zo dol op )op Danone al helemaal), maar je moet ze er wel dubbel zo flink aftrainen.
Het leven is zooo oneerlijk :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:37

Shanna, even amper sporten is verder toch ook niet erg? Als je het na deze warme dagen maar weer op weet te pakken. :j Ik heb ook niet voluit gesport hoor, het was mij ook te warm. Gelukkig is het morgen weer wat koeler! :)

Wennii, die blauwe plekken zou ik voor lief nemen, je traint er wel echt alles mee! :j Helaas geen optie hier. Wbt het hardlopen, beter wat langzamer en korter lopen dan te snel en te veel. :)

Lastig, Goldwynn. Ik heb zelf gemerkt dat ik me er in het begin echt toe moest zetten en echt zin moest maken. Je hebt al een vrij druk schema en je moet ook tijd over houden voor de leuke dingen. :) Ik denk dat je al een heel eind komt door wat gezonder te eten en minder te snoepen, maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk. Ik denk even met je mee hoor, maar zou bv sporten/fitness oefeningen via internet of YouTube wat voor je kunnen zijn, ipv de hometrainer? Dan heb je misschien nog een stukje extra motivatie omdat iemand het voor doet. :) En misschien wat uptempo muziek erbij? Dat helpt mij iig wel goed als ik de laatste loodjes nog moet. :D

Respect hoor, Renske! _/-\o_ Met dit weer werken in een kas.....moet er niet aan denken! %)

Wieneke, dat zijn (naast apenkooien) de leuke dingen van op de basisschool zitten! <3
Ik herken het wel dat je voor gezondere opties kiest. :j Ik drink voornamelijk water ipv ranja, al was dat ook maar héél weinig, maar toch. :P Ik drink bijna dagelijks een smoothie, kook altijd vers en heel zelden nog uit pakjes. Als ik tegenwoordig een omeletje bak, dan gaat daar een half zakje soepgroenten door. Wel met 2 plakjes ontbijtspek hoor, maar dat moet ook kunnen, het moet ook wel leuk blijven. :j

Hmm Fabianhorse, Gilad oefeningen dus?? Ik ga morgen eens googelen. :) Wat versta je onder heuvels? Hier zijn zát mogelijkheden om even heuvelop en af te lopen, maar dat zijn eigenlijk maar kleine bultjes ipv heuvels. :D

PanamaD, ze maakt iig een start met hoelahoepen! En dan is 5 min misschien nog niet veel, maar al wel een leuk begin en dan kan het alleen maar beter worden. :)
Ik vind het wel knap van je dat jij het zo'n tijd volhoudt! +:)+

Ik heb ook wat minder gesport vanwege de warme dagen, maar heb toch wel elke dag wat gedaan. Hoop er van de week, als het weer wat koeler is, er weer lekker vol voor te gaan! :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 01:00

Hallo mag ik mij hier ook melden? Ik ben nu een half jaar 2 x per week onder begeleiding aan het sporten. Helaas loopt het sporten af en moet ik zelf aan de slag. Toen ik begon woog ik 73 kilo en nu 66 kilo. Ik wil graag richting de 60. Dus 62 kilo zou heel netjes zijn voor mijn lengte.
Ben nu 16 jaar trouwens. :)
Vind het een erg leuk topic!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:38

Jindai schreef:
PanamaD, ze maakt iig een start met hoelahoepen! En dan is 5 min misschien nog niet veel, maar al wel een leuk begin en dan kan het alleen maar beter worden. :)

Daar heb je helemaal gelijk ik Jindai! Maar zou het zonde vinden als haar motivatie weg gaat als ze met 5 min geen resultaat gaat zien. Dat bedoelde ik ermee te zeggen :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:34

PanamaD schreef:
Jindai schreef:

Daar heb je helemaal gelijk ik Jindai! Maar zou het zonde vinden als haar motivatie weg gaat als ze met 5 min geen resultaat gaat zien. Dat bedoelde ik ermee te zeggen :D

En daar heb jij weer helemaal gelijk in hoor! :j Het zou ook zonde zijn om de motivatie kwijt te raken. Wat ik me nog wel afvroeg, wat voor resultaat merk jij van het hoelahoepen? :)

Welkom Yenni! Wat ben je al goed bezig! Weet je al wat je wil gaan doen qua thuis sporten? :)
Laatst bijgewerkt door Jindai op 30-05-17 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:36

Citaat:
Lastig, Goldwynn. Ik heb zelf gemerkt dat ik me er in het begin echt toe moest zetten en echt zin moest maken. Je hebt al een vrij druk schema en je moet ook tijd over houden voor de leuke dingen. :) Ik denk dat je al een heel eind komt door wat gezonder te eten en minder te snoepen, maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk. Ik denk even met je mee hoor, maar zou bv sporten/fitness oefeningen via internet of YouTube wat voor je kunnen zijn, ipv de hometrainer? Dan heb je misschien nog een stukje extra motivatie omdat iemand het voor doet. :) En misschien wat uptempo muziek erbij? Dat helpt mij iig wel goed als ik de laatste loodjes nog moet. :D

Daar heb je absoluut gelijk in. Ik probeer m'n porties al te minderen en zeker op werk dingen te laten staan. En als tussendoortje fruit mee i.p.v. koekjes en dergelijke. Voor vandaag heb ik:
1 halfdonkere boterham met hageslag
2 sneetjes brood tussen de middag
3 eierkoeken
1 liga evergreen
En vanavond eten we geloof ik een koude macaroni salade.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit op internet/youtube heb gekeken voor oefenignen, altijd de hometrainer. Voordeel daarvan is dat ik de tv kan omdraaien (op m'n ouders kamer) en netflix kan kijken bijvoorbeeld, of gewoon een programma. Heb je misschien een paar voorbeeldjes die zouden passen? Want als dat beter helpt, zou dat echt wel fijn zijn. Ik waardeer het ook echt dat je mee wilt denken! Motiveerd wel :)

Qua BMI zou ik niet af hoeven te vallen, ik weeg zo'n 63 of 64kg met mijn +- 1.73. Maar ik zou gewoong raag net wat strakker in m'n vel willen zitten, iets minder bolle kop en mijn billen en bovenbenen zijn gewoon stevig (bovenlijf maat 36, onder 40 at least).

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:03

Jindai schreef:
Welkom Yenni! Wat ben je al goed bezig! Weet je al wat je wil gaan doen qua thuis sporten? :)

Ja planken,balans, conditie ect dat soort dingentjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:07

Ik ben het hoepelen inderdaad nog aan het opbouwen, ik wil er ook geen blauwe plekken van krijgen en rechtsom kan ik nu wel langer dan een minuut volhouden/ de hoepel hoog houden, linksom is nog steeds rampzalig.. :+

Het moet wel leuk blijven, dus bouw ik alles liever op dan dat ik gelijk erg hoog inzet en dat de spierpijn dan zo demotiverend werkt dat ik niet meer wil of durf :+

Vandaag is de temperatuur al een stuk aangenamer, dus ik ben het nu lekker aan het luchten in huisen als ik klaar ben met het huishouden wil ik vandaag wel weer wat meer gaan doen :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:49

Hoepelen lijkt me ook wel cool. wat voor hoepel gebruik je dan, gewoon een kinderhoepel of een sporthoepel (en waar haal je zoiets) :)
Ik heb gisteren mn dumbells ff uit de kast getrokken en ben wat aan mn armen, rug en schouders gaan doen en wat gesquat en geplankt. Heb slecht bijgehouden wat ik precies allemaal gedaan heb maar ben zo'n dikke 20 minuten bezig geweest. het weer werkte niet echt mee. Heb cardio ook maar ff gelaten voor wat het was haha komt vandeweek wel weer.

Gewicht is op dit moment een beetje stabiel. Gaat nog wel overall een beetje naar beneden maar niet snel meer. ging in t begin heel hard (vanwege afkappen snoep en fris). en van t weekend heel hard gebarbequed dus da helpt natuurlijk ook niet zo O:) maar ook dat komt wel weer

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:36

Poeh al sinds vrijdag buikgriep heb helaas niet kunnen sporten maar wel 5 kilo afgevallen.
Jullie gaan wel echt lekker dames ga zo door!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:44

Goldwynn schreef:
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik probeer m'n porties al te minderen en zeker op werk dingen te laten staan. En als tussendoortje fruit mee i.p.v. koekjes en dergelijke. Voor vandaag heb ik:
1 halfdonkere boterham met hageslag
2 sneetjes brood tussen de middag
3 eierkoeken
1 liga evergreen
En vanavond eten we geloof ik een koude macaroni salade.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit op internet/youtube heb gekeken voor oefenignen, altijd de hometrainer. Voordeel daarvan is dat ik de tv kan omdraaien (op m'n ouders kamer) en netflix kan kijken bijvoorbeeld, of gewoon een programma. Heb je misschien een paar voorbeeldjes die zouden passen? Want als dat beter helpt, zou dat echt wel fijn zijn. Ik waardeer het ook echt dat je mee wilt denken! Motiveerd wel :)

Qua BMI zou ik niet af hoeven te vallen, ik weeg zo'n 63 of 64kg met mijn +- 1.73. Maar ik zou gewoong raag net wat strakker in m'n vel willen zitten, iets minder bolle kop en mijn billen en bovenbenen zijn gewoon stevig (bovenlijf maat 36, onder 40 at least).

Ik heb geen tips voor je wbt filmpjes helaas, maar ik vind bv darebee.com een fijne site. Staat vol met oefeningen en schema's die je kan volgen. Misschien dat je daar wat aan hebt? :) Die schema's hoef je natuurlijk niet precies te volgen, je kan ook de oefeningen eruit pikken die bv het fietsen aanvullen. En je hoeft ook niet elke dag te sporten hè, het moet wel leuk blijven. ;)

Iemand had het hier over planken, dat zou ik ook eens moeten doen maar ik vergeet het steeds. :+

Shanna, het is ook beter om rustig op te bouwen, ook ivm blessures. :j
Ik doe ook alles op eigen tempo, juist om het een beetje leuk te houden, anders heb ik al gauw geen zin meer. :+

Wennii, je moet ook wel blijven genieten hoor en daar hoort een lekkere bbq gewoon bij! :j

Beterschap Romy! :(:)

Ik ga straks nog even lekker een rondje hardlopen, is er iig een stuk beter weer voor!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:46

Wennii schreef:
Hoepelen lijkt me ook wel cool. wat voor hoepel gebruik je dan, gewoon een kinderhoepel of een sporthoepel (en waar haal je zoiets) :)
Ik heb gisteren mn dumbells ff uit de kast getrokken en ben wat aan mn armen, rug en schouders gaan doen en wat gesquat en geplankt. Heb slecht bijgehouden wat ik precies allemaal gedaan heb maar ben zo'n dikke 20 minuten bezig geweest. het weer werkte niet echt mee. Heb cardio ook maar ff gelaten voor wat het was haha komt vandeweek wel weer.

Gewicht is op dit moment een beetje stabiel. Gaat nog wel overall een beetje naar beneden maar niet snel meer. ging in t begin heel hard (vanwege afkappen snoep en fris). en van t weekend heel hard gebarbequed dus da helpt natuurlijk ook niet zo O:) maar ook dat komt wel weer

De action heeft op dit moment een fitnesshoepel :D Voor 7,99 volgens mij. Ik heb hem ook gekocht om uit te proberen, ik wou niet meteen een hele dure kopen namelijk.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:52

ik ga straks naar de action, zal eens kijken of ze ze nog hebben! lijkt me tof!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:42

Meelezer meld zich

Hoe groot is de hoepel van de Action ongeveer in diameter? Ik had er een gezien bij de Decatlon maar die vond ik zó lomp (dan stoot ik hier in huis alles omver :=)

Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die thuis of in de sportschool vaak een HIIT workout doen en welke dan. Anyone? :Y)