Rommelende blaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje0504

Re: Rommelende blaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:30

Ik heb ook periodes gehad dat de ene blaasontsteking de andere opvolgde. Ik heb ook D manosse aangeschaft en dat werkte echt super!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 16:31

De uitslag van de kweek was net binnen. De bacterie die is gevonden is resistent tegen het werkende middel dat in de eerste 2 kuren zat die ik heb gehad dus dat verklaart waarom die niet geholpen hebben.
Echter, tegen fosfomycine is het niet resistent, dit zit in de laatste kuur -het poedertje- die ik heb gehad dus die had wel moeten werken. Het is dus toch wel goed om een afspraak te maken met de uroloog omdat nu mogelijk de plasbuis of het klepje van de blaas ontstoken is. Dat zou ook wel kunnen kloppen aangezien ik ook vooral op die plek steken heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:48

Hoe gaat het nu TS?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 19:10

De eerste dagen van onze vakantie waren een ramp, ik had weer vreselijk veel last. Dus gisteren toch maar naar Zwolle gereden om d-mannose te kopen en dat lijkt te helpen.
Na de vakantie toch maar een afspraak maken met de uroloog. Het was nog wachten op de uitslag van de kweek maar die is nu ook binnen. Of ik ook weer even €100,- kon betalen. Ik heb nu bijna mijn volledige eigen risico aan mijn blaas besteed. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:23

als het dan iets zou oplossen zou ik er vrede mee hebben... maar je loopt nu dus nog steeds te tobben :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:11

Ik zag gisteren een aflevering op tv waarin ze het hadden over een chronische ontsteking. Moest daardoor aan jou denken. Hoop dat je nu wel geholpen bent.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 13:41

Excuus voor mijn late reactie, we waren afgelopen week op vakantie en op mijn telefoon typt het dan toch minder makkelijk. Morgen gaan we weer voor 2 weken weg dus ik laat tussendoor even van me horen. :)

Ik vind het heel fijn dat de d-mannose zo goed helpt maar ik merk dat het 't probleem niet oplost, ik blijf af en toe steken voelen in mijn plasbuis. En daarnaast is het natuurlijk niet ideaal om dit permanent te blijven slikken als er mogelijk ook een andere oplossing voor is. Dus voor nu op vakantie blijf ik het wel gebruiken maar ik hoop toch echt dat er iets gevonden wordt waar iets aan gedaan kan worden.

DeMolenhoek, nooit geweten dat zoiets chronisch kan zijn. Ik mag hopen dat, dat het niet is. Nog even een paar weken geduld en dan ga ik naar de uroloog.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:15

Fijn dat de D-mannose je pijn verlicht!
Dat samen met wat je al gebruikte, veel drinken en wellicht de dosis D-mannose verhogen heb je toch een betere vakantie voor de boeg denk ik!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 14:35

Dankjewel. :) En absoluut!
Ik was ook zo bang dat dit de vakantie ging verzieken maar binnen een dag waren de aandrangklachten weg. Vanaf morgen gaan we weer 2 weken kamperen, op een camping met goede voorzieningen welliswaar maar ideaal is het niet om alsmaar te moeten plassen als je in een tent woont. :')

Ik moet zeggen dat ik de cranberrypillen niet meer slik nu ik d-mannose gebruik.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:40

Zoals velen idd zeggen laten testen op SOA en schimmelinfectie.
En never nooit meer zomaar een kuurtje halen omdat je nog een recept hebt liggen.
En goed je temperatuur id gaten houden, zeker omdat je meld af en toe steken in je zij te hebben. Ik heb ook zeer regelmatig een blaasontsteking, soms voel ik de infectie niet eens. Daardoor al 4x een nierbekkenontsteking gehad, 2x zeeer heftig. En die wil je eeecht niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 14:42

Mawrr schreef:
Zoals velen idd zeggen laten testen op SOA en schimmelinfectie.
En never nooit meer zomaar een kuurtje halen omdat je nog een recept hebt liggen.
En goed je temperatuur id gaten houden, zeker omdat je meld af en toe steken in je zij te hebben. Ik heb ook zeer regelmatig een blaasontsteking, soms voel ik de infectie niet eens. Daardoor al 4x een nierbekkenontsteking gehad, 2x zeeer heftig. En die wil je eeecht niet.

Ik stel voor dat je de rest van het topic leest. ;) soatest en vaginaal bacterieonderzoek zijn allang gedaan en waren negatief. Daarnaast heb ik nu enkel steken in mijn plasbuis en niet meer in mijn nieren. Maar bedankt voor het reageren.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:16

Oh!! Ik zou wel én én doen jolein!

Ik heb altijd een pies emmertje (je kunt ze kopen, serieus, bij de kampeer winkel) mee met kamperen :o
Hallo.. soms om het half uur en gemiddeld 2-3 x per nacht... ik plas snachts mooi in de tent. _/-\o_

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:13

DeMolenhoek schreef:
Ik zag gisteren een aflevering op tv waarin ze het hadden over een chronische ontsteking. Moest daardoor aan jou denken. Hoop dat je nu wel geholpen bent.

...er bestaat idd iets, waarbij de bacteriekweek, soatest etc etc negatief testen (op zichzelf gezien is dat fijn)
maar de pijn en het gevoel van ontsteking blijft.

De oplossing voor het raadsel heet vaak 'overbelast segment'. (Segment zegt iets over de opbouw van ons lichaam, segmenten worden genoemd naar 1 enkele wervel, uit die wervel treden zenuwen uit die dit deel van je lichaam aansturen en informatie uit dit deel terugsturen naar het brein.)

Zo kan een scheefstaande wervel verantwoordelijk zijn voor de overbelasting, soms kan diepe bindweefsel massage helpen, een stevige probiotica kuur, etc.

@ Jolien: fijne vakantie!

En daarna eerst maar eens de uroloog en hopelijk is het dan allemaal over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:58

Nou, ik geef dit nog eens een schop. Hier al weer een weekje last van de blaas. Griep gehad, verminderde weerstand en hop.

Moest dus denken aan jou ts. Ondertussen al verlost van dit vervelend probleem?