Ontstoken huid vingers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:18

GrumpyCat schreef:
Ah, ja dat herken ik ook wel Kiwiwitje, maar dan met paardenhaar. Na het borstelen moet ik ook niet met mijn handen in mijn gezicht komen, anders heb ik geheid vlekken en toestanden. :=

Ja, kikkerdril.. fijne benaming, maar daar vond ik het toch echt het meeste op lijken. :+

Er zullen vast een hoop bokkers mij een zeikerd vinden nu, :') Maar ik zou echt zsm om een doorverwijzing naar een allergoloog vragen. In de tussentijd niks veranderen van wat je nu doet. Alle smeerseltjes die ik toen allemaal kreeg, hebben geen van allen geholpen, maar een allergie bouw je op, en alles wat ik toen gebruikte, zijn spullen die ik nu allemaal niet meer mag gebruiken.
Dat heeft er dus ook voor gezorgd dat ik steeds heftiger ben gaan reageren.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 12:21

bigone schreef:
Hoe is je slaaphouding?? En gebruik je antiallergisch wasmiddel?

Ik ben een buikslaper en qua wasmiddel gebruik ik enkel ongeparfumeerde producten van Neutral. Kan je slaaphouding effect hebben op huidproblemen?

Ik ga inderdaad maandag vragen om een doorverwijzing naar een allergoloog, kiwiwitje! Dat het mijn eigen risico gaat kosten.. so be it.. maar het wordt tijd om er achter te komen waar het vandaan komt! Enige nadeel is dat ons ziekenhuis volgens mij geen allergoloog heeft (althans, kan ik op internet niet vinden).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:27

GrumpyCat schreef:
bigone schreef:
Hoe is je slaaphouding?? En gebruik je antiallergisch wasmiddel?

Ik ben een buikslaper en qua wasmiddel gebruik ik enkel ongeparfumeerde producten van Neutral. Kan je slaaphouding effect hebben op huidproblemen?

Ik ga inderdaad maandag vragen om een doorverwijzing naar een allergoloog, kiwiwitje! Dat het mijn eigen risico gaat kosten.. so be it.. maar het wordt tijd om er achter te komen waar het vandaan komt! Enige nadeel is dat ons ziekenhuis volgens mij geen allergoloog heeft (althans, kan ik op internet niet vinden).

Geen idee maar aangezien je problemen blijkbaar vooral links zitten schoot me dat zo te binnen. Indien je op je linkerkant zou slapen of op je linkerkant met je gezicht ligt, dan komt dat met beddegoed in aanraking.

x_Jeanine_x

Re: Ontstoken huid vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:28

Mijn allergietesten werden allemaal vergoed dmv doorverwijzing vanuit de dermatoloog.
Alleen is er nooit wat uitgekomen helaas. Ik ben nadelig dat ik er aanleg voor heb en dat het in de familie voorkomt.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 12:31

Ah op die manier, bigone. Het is inderdaad kenmerkend dat de grootste 'problemen' bij mij links zitten.

@ Jeanine: ik heb begrepen dat dermatologie/allergologie niet (altijd) vergoed wordt vanuit de basiszorg, dus ik ben bang dat ik moet gaan betalen (eigen risico).

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:33

Ik ben dit jaar ook niet aanvullend verzekerd, vorig jaar indd wel eigen risico op maar dat was grotendeels andere dingen. Dit jaar op 24 januari al mn eigen risico op door een ambulance ritje :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:35

Ik heb ze volgens mij allemaal vergoed gehad hoe weet ik niet meer.. Heb ook ruim 3 kwartier moeten rijden om bij de allergoloog te komen :P
Mijn allergieën zijn natuurlijk niet opgelost. Maar het is wel een verademing om te weten wat het is, en je dan aan te kunnen passen waar nodig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:04

Afbeelding

Bij mij is het echt een heel stuk minder door de Aloe Vera propoliscreme! Was een tip op een site van grootmoeders tips op Facebook.
Het droogt nu uit en jeukt niet meer.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:19

Ik zag dat het al één keer genoemd is, maar ga het nog een keer noemen: Dishydrotisch eczeem. Daar lijkt het voor mij echt op. Er komen allemaal van die blaasjes onder de huid, die op een gegeven moment indrogen en gaan schilferen en met een beetje pech begint daarna alles weer van voren af aan.
Ik heb het zelf af en toe op mijn handen en soms ook op mijn voeten. (Even voor de eerlijkheid, ik heb dit niet door een arts laten diagnosticeren omdat ik er nooit genoeg last van heb gehad en het vrij duidelijk lijkt te zijn dat het dit inderdaad is). Op een moment dat ik een uitbraak heb op mijn handen kan ik gek worden van de jeuk!! Opvallend is ook dat de blaasjes soms pijn doen als ik er heel licht langsga of ze op een buigpunt van de huid zitten. Alsof je een minuscuul splintertje in je huid hebt zitten zeg maar. Dit is meestal aan het begin van een uitbraak bij mij.
De oorzaak heb ik nog niet gevonden. Het gaat bij mij na verloop van tijd steeds weer over om dan een tijd later ineens weer de kop op te steken.

Ik las trouwens dat je enorme jeuk krijgt van tomaat/paprika. Heb je wel eens nagedacht of je niet uberhaupt intolerant bent voor nachtschade? Dus niet alleen als contactallergie maar ook bij het eten ervan?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 13:25

Ik twijfel zelf of het dishydrotisch eczeem is, Alwiene. Bij blaasjeseczeem gaat het echt om blaasjes, maar wat bij mij onder de huid zit, lijken geen echte blaasjes te zijn. Het zijn als het ware gewoon donkere puntjes (onderhuids), geen daadwerkelijke bobbeltjes.

Intolerant voor nachtschade zou best wel kunnen. Ik reageer heel heftig op het eten en aanraken van tomaten, maar paprika kan ik gek genoeg gewoon eten (aanraken weer niet). Het is zeker de moeite waard om me daarop te laten testen denk ik. :j

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:00

Citaat:
Voor de bokkers met soortgelijke huidklachten: hebben jullie toevallig ook last van huidklachten op andere plekken, behalve je handen/voeten?

Ik heb het ook op mijn hoofd. Vooral de rand van mijn haaraanzet en op mijn benen.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:27

Het is geen zwemmersexzeem.

Dit heb ik al laten onderzoeken.
En ik heb het ook op mijn vinger.

Even wat fotos voor een idee.
Deze zijn al wel ingedroogd door lekprikken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:12

Ik heb dit ook.

Ik eet geen aardappel, tomaat, paprika en aubergine meer.

Heb dit ook zelf uitgevonden nadat mijn arts steeds met zalfjes kwam.

Uiteindelijk viel het mij op dat ik meer jeuk had als ik iets at van de nachtschade familie.

Ik kan er best iets van eten, maar teveel=jeuk. Die overigens erger word als ik ook gestressed ben of veel in het water zit.

Ik zou een tijd zelf die voedingsmiddelen weg laten, is geen grote moeite ( ik eet nu bijv altijd zoete aardappel ) en je weet snel wat :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:35

ruitje schreef:
Ik heb dit ook.

Ik eet geen aardappel, tomaat, paprika en aubergine meer.

Heb dit ook zelf uitgevonden nadat mijn arts steeds met zalfjes kwam.

Uiteindelijk viel het mij op dat ik meer jeuk had als ik iets at van de nachtschade familie.

Ik kan er best iets van eten, maar teveel=jeuk. Die overigens erger word als ik ook gestressed ben of veel in het water zit.

Ik zou een tijd zelf die voedingsmiddelen weg laten, is geen grote moeite ( ik eet nu bijv altijd zoete aardappel ) en je weet snel wat :)

Geen grote moeite? Hmm ik vind het knap lastig hoor. Probeer het nu omdat mijn darmen erop reageren maar bv paprika-exract (E160c) zit in veel dingen verstopt zoals bv de cheddar kaas van de mc Donalds. En aardappelzetmeel zit ook in heel erg veel dingen.

Overigens vallen ook bv chili pepers onder de nachtschade.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:51

Ik kan dat dus nog wel eten. Dat is het verschil denk ik :o . Ik krijg het pas als ik grotere hoeveelheden naar binnen werk. Behalve bij tomaat, dan word mijn buik jeukerig ennknalrood.

Vervelend dat jij het helemaal moet scgrappen, lijkt mij lastig inderdaad!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 10:12

Weglaten van nachtschade probeer ik al een beetje (behalve aardappels, die eet ik wel zo'n 3 a 4x per week). Sowieso eet ik geen tomaten i.v.m allergie en aubergine en paprika beperk ik tot eens in de +/- twee weken. :)

Vannacht helaas een heel stuk vel van mijn pink afgetrokken, dus die heb ik nu toch maar afgedekt om bacterieën van buitenaf te vermijden. Helaas moet ik ook mijn doktersafspraak van a.s. maandag afzeggen, omdat ik plots voor school het één en ander moet doen, dat is wel heel erg balen. :(

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:22

Ik heb een soortgelijk iets op mijn vingers. Ik heb het alleen op mijn middelvinger en pink. Ik heb hiervoor hormoonzalf gekregen. Een beetje erop en het is de volgende dag verdwenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:23

Ik lees even mee, ik heb dit ook. In mijn familie zit eczeem, eerst had ik het heel erg in mijn knieholtes, daarna in mijn armholtes, en sinds een jaar of 2 is het begonnen bij mijn vingers. Mijn moeder heeft het ook op haar handen, maar niet alleen de vingers, ook de binnenkant van de hand zeg maar. Dat heb ik niet, alleen mijn vingers. Rechts is meestal erger dan links. Soms is het heel erg, waardoor ik geen andere keus heb dan een heftige zalf erop te smeren. Oliën heb ik ook geprobeerd, maar die werken helaas niet. Weer heeft ook geen invloed bij mij, in de winter had ik het, maar in Australië met 30+ graden ook. Nu heb ik er sinds 2 weken geen last van, en ik zit me aan het bedenken wat er anders kan zijn. Ik denk toch iets met het eten. De laatste tijd heb ik bijna geen beschuit en noedels gegeten, en ik ben ook gestopt met het eten van ei sinds een tijdje. Voor de rest eet sowieso geen vlees en bijna geen producten met zuivel. Aardappels en groente eet ik juist heel veel.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:32

Laat je schildklier eens testen. Als die niet goed werkt kun je gekke dingen krijgen en dus ook huidproblemen. Verder kun je groene leem gebruiken het helpt je huid te kalmeren en trekt gifstoffen er uit. Verder kun je bij de groene leem wat olijf of amandel olie aan toevoegen dat werkt verzachtend op extreem droge huid.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 10:48

PrizTwir schreef:
Ik heb een soortgelijk iets op mijn vingers. Ik heb het alleen op mijn middelvinger en pink. Ik heb hiervoor hormoonzalf gekregen. Een beetje erop en het is de volgende dag verdwenen.

Fijn dat hormoonzalf voor jou zo goed werkt! Helaas doet het bij mij helemaal niets.

@ [***]: wat vervelend dat jij er ook zo last van hebt. Ik had als kind ook veel last van eczeem in knie- en armholtes; voornamelijk in de zomer als het warm is en de huidplooien tegen elkaar aan 'wrijven' als het ware. Wellicht ligt het bij jou aan gluten, aangezien je zegt de laatste tijd geen beschuit en noedels te hebben gegeten?

Schildklier zal ik aankaarten bij de huisarts, bedankt voor de tip lolotjeh!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:10

Ja , heb ik ook last van. Begint met hele kleine blaartjes die beetje prikken, dan gaan ze jeuken en als laatste stadium vervelt de huid van mijn handen.
Ik ben bij de allergoloog geweest omdat het bij mij vaak een reactie op geneesmiddelen is. Het kan van buitenaf komen door wasmiddelen waar ik niet tegen kan ( vooral uit zeepautomaten in openbare toiletten en afwasmiddel) of van binnenuit.
Als ik geopereerd wordt krijg ik al anti- middelen zoals prednison en tavegyl ingespoten, maar als ik dan 2 weken later kijk naar mijn handen en zie dat ze gaan vervellen weet ik dat ik weer ergens allergisch voor ben geweest , maar dat goed binnen de perken is gehouden.
Er is verder weinig tegen te doen .....

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:19

heb je wel een nieuwe afspraak gemaakt?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:43

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 17:53

Bedankt voor het meedenken Wendy_Komen. Dyshidrotisch eczeem is al een aantal maal voorbij gekomen. Zelf vermoed ik dat het toch contacteczeem is.

Ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt Deugenietje. Helaas volgende week zeer druk ivm tentamens, dus ik moet even kijken hoe ik het kan inplannen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:00

Misschien door de spanning voor de tentamens dat je vingers nu zo erg zijn?