hoefnageltje schreef:Ja, wat voel ik dan? Moeilijk te omschrijven, lijkt het meest op alsof je, wanneer je een klein afstapje over het hoofd ziet, zo'n pijnlijke schok in je rug krijgt. Schokpijn noem ik dat dan maar.
Net na de operatie was een oneffen stoeptegel al voldoende voor zo'n dreun door mijn rug, )[/size]
DÍT!! DÍT is dus het gevoel dat ik aan mijn huisarts, neuroloog, orthopedisch chirurg, fysio, chiropractor probeer uit te leggen....en ze kijken me allemaal schaapachtig aan
Sorry dat ik zo binnen val, ik ben Gabriëlla, 46 jaar en loop inmiddels al 8 maanden thuis door enorme rugklachten. Eerst werd er gezegd dat ik ischias had. Braaf naar fysio maar pijn werd alleen maar erger. Toch maar naar orthopeed en röntgenfoto’s. Daar was discopathie L5-S1 op te zien. Toen een mri waarop die discopathie flink aanwezig was met een uitstulping (hernia). Bij de pijnpoli een spuit er in gekregen maar dat deed niet zo veel. Naar smc papendal gestuurd voor rugtrainings programma en dat werd nog beroerder er door. Toen naar een chiropractor en daar moest ik 5 weken 2x per week en 5 weken 1x per week heen. Hij heeft me van de uitstraling afgeholpen...geen pijn meer in bil en been
Maar waar ik echt gruwelijk last van heb en wat niemand lijkt te snappen, is van het “in mijn rug schieten”. Echt waanzinnig pijnlijke scheuten in mijn rug. En dat kunnen er 10 in een half uur zijn, maar soms ook een dagje niet. Er is geen pijl op te trekken. Wat wel duidelijk is, is dat als het er eenmaal in schiet ik die dag als een verloren dag kan beschouwen omdat het er die dag dan in blíjft schieten
Het lijkt wel of dit niet serieus genomen wordt, terwijl het vreselijk pijn doet
Stomme is dat ik gewoon “blij” werd het hier te lezen, eindelijk herkenning!!
Niemand kan mij ook vertellen wat die pijn precies is, misschien iemand van jullie??
Ik rij al 9 maanden niet op mijn paard, twijfels slaan ook toe of ik dat ooit nog zal kunnen
Betreft medicatie komt hier in dit topic zo’n beetje alles voor wat ik ook al gehad en geprobeerd heb. Oxycodon en tramadol werd ik erg “wazig” van...ik ben nu lyrica aan het uitproberen.
Maar wat ik dus graag wil weten; herkennen mensen deze pijnscheuten? En wat zeggen jullie artsen daar over?
Bedankt als je mijn geklaag hebt gelezen