Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:49

Even iets anders maar misschien hebben jullie hier ook ervaringen mee..

Ik ben na de operatie ongeveer 2 weken pijnvrij geweest. Helaas begon daarna de ellende weer, pijn in de rug, benen, voeten, voel de bovenkant van mijn rechtervoet niet meer en heb 24/7 pijn in de rug. 4 weken geleden weer mri laten maken en het is nog van de hernia waar ik aan geopereerd ben. Arts wil niet nogmaals opereren en heeft me doorgestuurd naar de pijnpoli voor blokkades. Heeft er iemand ervaringen hier mee? Ik zie het eigenlijk niet echt zitten omdat het een pijnlijke behandeling kan zijn met weinig tot geen resultaat maar de ervaringen zijn erg wisselend..

Donderdag heb ik een intake gewoon om ff te checken hoe of wat.. Mocht ik het niet zien zitten dan ga ik naar Nijmegen voor een second opinion.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 18:50

Ik heb de injectie gehad, eerst geen baat bij gehad. Daarna toch wel, nu ga ik de 18e weer heen voor een injectie omdat de 1e uitwerkt. Ik was er heel bang voor, maar ik vondt het helemaaaaaal geen pijn doen. Gewoon doen! En ik ben echt een mietje met spuiten

Captain

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:38

Dank je wel! Was het voor jou voor de uitstralingspijn?

Ik ben net bij de pijnpoli geweest. Aangezien de klachten bij mij voornamelijk in mijn rug zitten (heb wel pijn in benen en voeten maar is meer irritant dan echt pijnlijk) heeft een zenuwblokkade waarschijnlijk niet genoeg nut. Ik moet 28 augustus terug voor een t.e.n.s. apparaat die met een plakkertje en elektronen op je rug zit en kleine schokjes geeft. Het schijnt dat dat soms goede resultaten geeft bij voornamelijk rugpijn. Ben erg benieuwd.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:51

Hoihoi tijdje niet gebokt :)
Maar ik had en vraag !
Een kennis van mij heeft en hernia en heeft er bijna geen last meer van door de krullaards therapie !
Heeft iemand ervaring met deze therapie?
Ik heb me al ingeschreven want je niet geschoten is altijd mis :D
Ik kende deze therapie helemaal niet wat ik raar vondt omdat dit heel erg goed schijnt te werken bij mensen met. Rug en nek klachten en voor je bekken .
Heb er beetje over ingelezen maar bent toch benieuwd naar ervaringen !
Ondertussen heb ik gelukkig niet veel uitval meer en alleen nog hier en daar uitstralingen en wel helaas de pijn constant ondanks de morfine voel ik t 50% nog .
En wacht ik nog steeds op en belletje van de Kliniek waar ik verder ga voor Mn rug .
Het duurt altijd zo lang :(
Brand los zou ik zeggen ik ben heel nieuwsgierig of jullie er ook van hebben gehoord of hebben uitgeprobeerd :D

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:55

Captain wat jij omschrijft over die schokjes lijkt op die therapie die hierboven noemde !
Alleen is het bij hun van die trillingen waardoor die schokjes geven .
Nog nooit gehoord over zn apparaatje
Lijkt me wel beetje eng :o
Of voel je er niet veel van ?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 20:10

Captain schreef:
Dank je wel! Was het voor jou voor de uitstralingspijn?

Ik ben net bij de pijnpoli geweest. Aangezien de klachten bij mij voornamelijk in mijn rug zitten (heb wel pijn in benen en voeten maar is meer irritant dan echt pijnlijk) heeft een zenuwblokkade waarschijnlijk niet genoeg nut. Ik moet 28 augustus terug voor een t.e.n.s. apparaat die met een plakkertje en elektronen op je rug zit en kleine schokjes geeft. Het schijnt dat dat soms goede resultaten geeft bij voornamelijk rugpijn. Ben erg benieuwd.

Bij mij hielp het zowel voor de uitstraling en de pijn in Mn rug. Ik heb zo'n Tens thuis liggen. Helpt mij helemaal niks.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:41

hoefnageltje schreef:
Ja, wat voel ik dan? Moeilijk te omschrijven, lijkt het meest op alsof je, wanneer je een klein afstapje over het hoofd ziet, zo'n pijnlijke schok in je rug krijgt. Schokpijn noem ik dat dan maar.
Net na de operatie was een oneffen stoeptegel al voldoende voor zo'n dreun door mijn rug, )[/size]

DÍT!! DÍT is dus het gevoel dat ik aan mijn huisarts, neuroloog, orthopedisch chirurg, fysio, chiropractor probeer uit te leggen....en ze kijken me allemaal schaapachtig aan
Sorry dat ik zo binnen val, ik ben Gabriëlla, 46 jaar en loop inmiddels al 8 maanden thuis door enorme rugklachten. Eerst werd er gezegd dat ik ischias had. Braaf naar fysio maar pijn werd alleen maar erger. Toch maar naar orthopeed en röntgenfoto’s. Daar was discopathie L5-S1 op te zien. Toen een mri waarop die discopathie flink aanwezig was met een uitstulping (hernia). Bij de pijnpoli een spuit er in gekregen maar dat deed niet zo veel. Naar smc papendal gestuurd voor rugtrainings programma en dat werd nog beroerder er door. Toen naar een chiropractor en daar moest ik 5 weken 2x per week en 5 weken 1x per week heen. Hij heeft me van de uitstraling afgeholpen...geen pijn meer in bil en been
Maar waar ik echt gruwelijk last van heb en wat niemand lijkt te snappen, is van het “in mijn rug schieten”. Echt waanzinnig pijnlijke scheuten in mijn rug. En dat kunnen er 10 in een half uur zijn, maar soms ook een dagje niet. Er is geen pijl op te trekken. Wat wel duidelijk is, is dat als het er eenmaal in schiet ik die dag als een verloren dag kan beschouwen omdat het er die dag dan in blíjft schieten
Het lijkt wel of dit niet serieus genomen wordt, terwijl het vreselijk pijn doet

Stomme is dat ik gewoon “blij” werd het hier te lezen, eindelijk herkenning!!
Niemand kan mij ook vertellen wat die pijn precies is, misschien iemand van jullie??

Ik rij al 9 maanden niet op mijn paard, twijfels slaan ook toe of ik dat ooit nog zal kunnen

Betreft medicatie komt hier in dit topic zo’n beetje alles voor wat ik ook al gehad en geprobeerd heb. Oxycodon en tramadol werd ik erg “wazig” van...ik ben nu lyrica aan het uitproberen.

Maar wat ik dus graag wil weten; herkennen mensen deze pijnscheuten? En wat zeggen jullie artsen daar over?

Bedankt als je mijn geklaag hebt gelezen

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 18:46

Ja ik herken deze pijnscheuten helemaal, net alsof een pijnlijke elektrische schok ineens door je rug gaat, of bij in de lage rug. Mijn arts zegt dat dit komt doordat de zenuw dan extra beklemd raakt.

Ik leef met je mee, en jammer dat je hier blij van werd, maar ik hoop dat het je een beetje steun geeft ❤️