Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DShots schreef:Nies_ schreef:Waarom eet je na de operatie plots wel gezond dan? Want de grootte van je maag zou slechts invloed hebben op hoeveel je eet, niet op wat.
Eigenlijk versterken de verhalen van de "ervaringsdeskundigen" in dit topic mijn mening alleen maar.
Maar wie zegt dat ik slecht eet? Dit heb je mij niet horen zeggen namelijk
Nies_ schreef:DShots schreef:
Slecht eten? Je kan inprincipe gewoon weer alles eten alleen je maag is een manderijn/banaan vorm. Dus als je vol zit je vol. Als ik de operatie heb gehad, ga ik ook niet slecht eten. Maar zal ik echt wel een keer patat eten of iets anders. Je mag jezelf echt wel verwennen en je zit echt niet heel je leven aan een streng dieet vast hoor?
Waarom eet je na de operatie plots wel gezond dan? Want de grootte van je maag zou slechts invloed hebben op hoeveel je eet, niet op wat.
Eigenlijk versterken de verhalen van de "ervaringsdeskundigen" in dit topic mijn mening alleen maar.
Nies_ schreef:DShots schreef:
Maar wie zegt dat ik slecht eet? Dit heb je mij niet horen zeggen namelijk
"Als ik de operatie heb gehad, ga ik ook niet slecht eten." Dat suggereert dat je dat voor de operatie wel doet.
callum schreef:Ik heb zelf 50 kg overgewicht. De rede dat ik tegen een gbp ben is omdat je altijd voedingstekorten zal hebben na zo een operatie. Ja ik je gewicht is misschien gezond maar de rest van je lijf niet echt. Ik ken er genoeg die idd keurig op gewicht blijven maar wel om de haverklap ziek zijn. Zich helemaal het schompes slikken aan supplementen om alles draaiende te houden. Dus nee als je het kan voorkomen zeker doen
DShots schreef:callum schreef:Ik heb zelf 50 kg overgewicht. De rede dat ik tegen een gbp ben is omdat je altijd voedingstekorten zal hebben na zo een operatie. Ja ik je gewicht is misschien gezond maar de rest van je lijf niet echt. Ik ken er genoeg die idd keurig op gewicht blijven maar wel om de haverklap ziek zijn. Zich helemaal het schompes slikken aan supplementen om alles draaiende te houden. Dus
Ik zit in een fb groep die in het SFG van Rotterdam geholpen zijn, ik denk zeker dat 2/3 nog op hun normale gewicht zitten en waar alles mee goed gaat. Niet elke persoon is hetzelfde toch? Ziek zijn kan gebeuren toch? Er kan mij ook genoeg gebeuren, maar ik ga me daar niet zorgen over maken!
callum schreef:Ik heb zelf voorgesprekken gehad met GB artsen deze hebben bevestigd dat dit hierdoor komt. Houd er rekening mee dat je b12 injecties zal moeten krijgen en vitamine en mineralen bij moet slikken en je darmflora krijgt een klap
callum schreef:Een sleeve is idd een ander verhaal ik heb het over de gastric bypass waarbij ze ook je darmen omleggen
callum schreef:Ik heb zelf 50 kg overgewicht. De rede dat ik tegen een gbp ben is omdat je altijd voedingstekorten zal hebben na zo een operatie. Ja ik je gewicht is misschien gezond maar de rest van je lijf niet echt. Ik ken er genoeg die idd keurig op gewicht blijven maar wel om de haverklap ziek zijn. Zich helemaal het schompes slikken aan supplementen om alles draaiende te houden. Dus nee als je het kan voorkomen zeker doen
smurffie schreef:DShots@ Maar als ik 2 keer op een dag vlees eet (kip en 100 gram bij het avondeten) kan ik er de donder op zetten dat ik ook aankom. Kwark neem ik dan na mijn krachttrainingen, verder zit mijn eetpatroon niet ver van het jouwe af en dat hou je prima vol. Alleen verdeel ik de porties meer.
DShots schreef:callum schreef:Ik heb zelf voorgesprekken gehad met GB artsen deze hebben bevestigd dat dit hierdoor komt. Houd er rekening mee dat je b12 injecties zal moeten krijgen en vitamine en mineralen bij moet slikken en je darmflora krijgt een klap
Celiien schreef:Ik vind het heel bijzonder dat hierboven wordt gezegd dat je niet meer kan werken als je obesitas hebt. Hoezo niet? Tenzij je uiteraard morbide obesitas hebt en je niet eens je bed uit kan komen.. maar als je nog de deur uit kan gaan om te lopen, boodschappen te doen, hobby's uit te voeren etc, waarom kan je dan niet werken (puur kijkend naar gewicht).
Ik heb ook een paar mensen in de omgeving die het van plan zijn/het hebben gedaan. Soms is het een stukje kracht wat mist, soms is het makkelijk. Mensen zijn gewoontedieren en komen slecht van hun gewoontes af. Als mensen het willen laten doen, prima. Maar imo niet van de belastingcenten.
Ik heb zelf ook overgewicht, en ben nu toch echt gewoon eens normaal aan het doen en aan het bewegen. Kilo's gaan er gestaag af en zit al een kledingmaat kleiner. En daar was toch ook ff een periode van cravings en hongergevoel aan vooraf gegaan.
Nies_ schreef:callum schreef:Ik heb zelf 50 kg overgewicht. De rede dat ik tegen een gbp ben is omdat je altijd voedingstekorten zal hebben na zo een operatie. Ja ik je gewicht is misschien gezond maar de rest van je lijf niet echt. Ik ken er genoeg die idd keurig op gewicht blijven maar wel om de haverklap ziek zijn. Zich helemaal het schompes slikken aan supplementen om alles draaiende te houden. Dus nee als je het kan voorkomen zeker doen
Inderdaad. Ik snap werkelijk waar niet waarom je een gezond deel van het lichaam bewust verminkt en kapot maakt.
En de opmerkingen in dit topic wijzen er eigenlijk alleen maar op dat het ook zonder kan. Zij het met wat meer pijn en moeite.
Nies_ schreef:callum schreef:Ik heb zelf 50 kg overgewicht. De rede dat ik tegen een gbp ben is omdat je altijd voedingstekorten zal hebben na zo een operatie. Ja ik je gewicht is misschien gezond maar de rest van je lijf niet echt. Ik ken er genoeg die idd keurig op gewicht blijven maar wel om de haverklap ziek zijn. Zich helemaal het schompes slikken aan supplementen om alles draaiende te houden. Dus nee als je het kan voorkomen zeker doen
Inderdaad. Ik snap werkelijk waar niet waarom je een gezond deel van het lichaam bewust verminkt en kapot maakt.
En de opmerkingen in dit topic wijzen er eigenlijk alleen maar op dat het ook zonder kan. Zij het met wat meer pijn en moeite.
Koia schreef:Typisch 'ik ken "iemand" die een operatie heeft gehad en die vreet zich heeeeeeeeeeeelemaal vol'. Wel veel mensen kennen "iemand" die dat toevallig doet. Hoeveel van jullie hebben eigenlijk zelf ervaring met fiks overgewicht? En niet 10/15 kilootjes teveel of 'ja dat randje buikvet kan er wel vanaf' maar het soort overgewicht waardoor je eigenlijk niks meer kan? Wat is er mis met een hulp die er voor zorgt dat een groot percentage mensen ook werkelijk een gezond gewicht bereikt en deze ook behoud zonder constant in gevecht te moeten zijn met eten? Waarom die afgunst?? Ik ken trouwens echt niemand die ondanks een gbp elke dag een halve taart naar binnen werkt..dat kan nog niet eens.
DShots schreef:Maar weten mensen niet dat er 3 soorten operaties zijn? Er wordt alleen gesproken over een GBP, maar er is ook een mini GBP en een sleeve.