Zwanger met een donker randje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:00

Volgens mij ben je enorm gegroeid. Fijn om dat te lezen.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap en een goede bevalling. En een blauwe wolk van een zoon op je eigen roze wolk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:03

Hoi TS, het Is al een tijdje geleden dat je hebt gereageerd.

Hoe gaat het inmiddels met je, want volgens mij loop je redelijk op het eind van je zwangerschap. Toch?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 14:16

Wat lief Rocamor, dat je ernaar vraagt :o

Ben idd stil geweest, wat ergens wel goed nieuws is, want er was eerlijk ook niet zoveel te melden :)
Hulpverlening ligt nu even helemaal stil, of beter gezegd standby. Het e.a. word na de bevalling afgesloten en andere zaken opgestart.

Ik zal nog een tijdje begeleid worden door de Pit verpleegkundige en krijg een coach vanuit het wijkteam om me te helpen met balans vinden in het leven.

Ik voel me psychisch echt goed, oprecht stabiel.
Ik heb sterk her gevoel dat de zwangerschap bepaalde deuren geopend heeft die ik ervoor, bewust of onbewust, gesloten hield. Hierdoor kon ik vele handvatten niet toelaten en/of toepassen.

Ik heb enorm veel inzichten gekregen, een heleboel geaccepteerd en rust gevonden, een heleboel rust. Het was keihard werken maar mijn leven is zo'n stuk aangenamer nu. Het blijft iedere dag hard werken, het is niet mijn natuur dus ik moet alert blijven. Maar net als oud aangeleerd gedrag zal dit ook steeds makkelijker worden.

Het hele huis ligt vol met plannen en lijstjes, voor ieder scenario is een plan gemaakt, we zijn op alles voorbereid. Ik heb er alle vertrouwen in :j

Ik ben nu een week van mijn uitgerekende datum verwijderd, dus het is spannend nu :)) ons mannetje maakt het ook best spannend, nu al een 3tal keer in het ZH geweest ivm verminderd leven en vermoeden van een minder werkende gal. Gelukkig allemaal vals alarm en heb nu met hem afgesproken dat de volgende keer dat we naar her ZH gaan het is om te bevallen :)).

Kan niet wachten tot we hem vast kunnen houden en ons leven met hem te starten <3

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:25

Jeetje, Bowena wat een fijne update. En wat een groei heb je doorgemaakt, ik vind het ongelooflijk. Diepe buiging.

Wat vindt jouw man ervan? Zal jullie beiden veel rust geven denk ik.

Nog een spannende laatste week dus. Kan wel zeggen, geniet ervan, maar met dit weer zal het af en toe best afzien zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:32

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je zwangerschap je zoveel stabieler heeft gemaakt. Sterkte/succes met de laatste loodjes, binnenkort heb je een kleintje in je armen :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 15:39

Mijn man is met mij mee gegroeid, heeft zelf ook flinke stappen gezet. We zijn samen sterker geworden, dat is echt een heel gaaf gevoel! Geeft vertrouwen dat we een stevige basis neer kunnen zetten.

De laatste weken verbaas ik hem best vaak met mijn gedrag, op een positieve manier, en spreekt dat ook uit. Vind ik heel fijn!

Dit weer is voor niemand leuk denk ik haha. Ik kan het nog best goed hebben, lig lekker op de bank met de ventilator aan en voetjes in een bak water. Kunt her slechter treffen :D maar hij mag wel komen wat mij betreft :))

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes :o

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:09

Goed te lezen dat het zo goed met je gaat! Sterkte nog de laatste daagjes, zeker met de warmte!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 21:45

Zo, nu dan eindelijk een momentje om het heugelijke nieuws te delen dat wij papa en mama zijn geworden *\o/*

Het verhaal begint op maandag 26 juni, 2 dagen voor de uitgerekende datum. We lopen de voorgaande 2 weken af en aan naar het ziekenhuis ivm minder leven en jeukklachten bij mij.
Zo ook die maandag, weer aan de ctg (hartfilmpje van de baby). Mijn verloskundige is er ook en na het horen van een aantal klachten/symptomen vraagt ze of ze me inwendig mag onderzoeken. Hieruit blijkt dat ik al wat ontsluiting heb en ze vraagt of ze me zou strippen. Nja je bent toch al zo ver, laat maar gaan.

Het strippen kan 2 kanten op gaan, of het zet de bevalling in gang of het doet niks. Bij mii het laatste geval.
Tot dinsdag middag, toen ik rond een of kwart voor 3 iets warms voelde lopen. Ik dacht eerst vruchtwater maar het was de slijmprop. Rond 5 uur bleef het echter lopen en om 6u bevestigde de VK vruchtwater!

Toen begonnen de 24 uur te lopen. Zou ik binnen die 24 uur geen weeën krijgen zou ii naar het zh moeten. Met spanning wachten we af, maar geen weeën. Op mijn uitgerekende datum mogen we dus naar het zh. Weer ctg en testen, alles was zo goed dat de arts vond dat we nog voor een nachtje naar huis mochten. Zou het die nacht op gabg konen mocht ik bii de vk bevallen, zou er niets gebeuen mocht ik me om half 8 de volgende ochtend melden.

Onze boef vond her nog prima bij mama dus de volgende octend naar het zh waar ik om 09.10u een infuus met weeën opwekkers kreeg. Lig je dan aan allemaal snoertjes.
Rond 11.30 krijg ik de eerste weeën die goed te doen zijn.
Rond 15.30 raak ik in een weeën storm en blijk ik bij controle pas 3cm ontsluiting te hebben. Ik kan de weeën nog opvangen maar raak aardig uitgeput. Ik kies voor een ruggenprik, hemels <3

Helaas vorderd de ontsluiting niet en kunnen ze de weeën slecht registreren waardoor ze voorzichtig zijn met de weeën opwekkers ophogen. Manlief en ik pakken onze rust waar we kunnen.
Uiteindelijk blijk ik om 23.30 eindelijk 5cm ontsluiting te hebben, schot in de zaak.
Na een tijdje veranderd er iets, krijg ik een vreemd soort druk en als ze om 01.30 weer controleren blijk ik 9cm te hebben. *\o/*

Mannetje ligt echter nog vrij hoog en de arts vraagt of ik nog even de weeën weg kan puffen zodat hij goed kan zakken. Dat was wel pittig. Om 2.20 mag ik dan eindelijk gaan persen, maar poeh dat valt tegen...

Doordat de ruggenprik nog niet helemaal uitgewerkt is voel ik nog niet goed hoe ik moet persen of waarnaar toe. Er blijkt ook iets niet helemaal in de haak te zijn want de vacuüm pomp word klaar gezet en de gynaecoloog word ingeseind.
Ik krijg er niet veel van mee want ik moet alle kracht verzamelen om ons kleintje op de wereld te zetten. De arts communiceert ondertussen wel keurig over wat ze doet en wat ze gaan doen als het niet vordert. Ondertussen word ik stevig aangemoedigd door de mensen om me heen!

En dan eindelijk voel ik dat er schot in de zaak komt en waar ik heen moet persen. Met hernieuwde oerkracht geef ik alles. Ik voel dat onze kleine man eraan komt en word er zo euforisch van dat ik zeg 'wat is dit lekker' := De arts valt bijna van haar stoel van verbazing :')

Op het moment supreme zegt de arts dat ze toch een knip gaat zetten en ik denk alleen maar Doe maar! En dan is hij er eindelijk, om 3.35!!!
Een klein warm lijfje word op me gelegd en 2 dingen vallen me meteen op; hij heeft een punthoofdje en hij huilt niet. De arts en vpk beginnen hem stevig af te drogen en ik smeek hem om te huilen. En dan eindelijk een kreetje! Helaas is het niet genoeg en word hij snel afgenavelt en mee genomen. Mijn man vliegt erachteraan en mij word verteld dat de kinderarts even komt kijken. Ze zijn in de ruimte naast de verloskamer en ik kan ze bezig zien.

Ondertussen word ik onder handen genomen, mijn baarmoeder wil niet goed krimpen dus het bloeden moet gestelpt worden. Door de knip moest er natuurlijk ook nog het nodige herstel werk gebeuren. Na een paar minuten werd ons mannetje bij mij gelegd en werd mij verteld dat ze hem preventief op gaan nemen op de medium care ivm langdurig gebroken vliezen en een moeilijke start.

Toen ik opgelapt was werd ons mannetje meegenomen, papa uiteraard mee en lag ik plots helemaal alleen op de verloskamer. Gelukkig kwam de vpk snel terug en vroeg of ik wilde douchen of gewassen worden. Ik kon geen pap meer zeggen dus koos voor wassen en vroeg om 2 boterhammen :+

Tijdens het wassen kreeg ik te horen dat de situatie op het laatst heel spannend was geweest. De kleine man heeft een hele tijd klem gezeten en ze waren bang voor een klem zittend schoudertje.
Ze zagen mijn motivatie dus hebben mij de kans gegeven om het op eigen kracht te doen. Uiteindelijk bleek dus dat zijn navelstreng echt stevig om z'n nekje zat waardoor hij niet goed kon zakken. Hierdoor heeft zn hoofdje lang gestaan en heeft hij en bloeduitstorting op zijn hoofdje gekregen, vandaar zijn punthoofdje. Ze legde me kalm en helder uit wat er gebeurde en hoe en waarom ze gehandeld hebben.

Toen ik gegeten had en gewassen was werd ik naar boven gebracht. De adrenaline gierde door me heen. En toen was ik eindelijk weer samen met mijn 2 grote liefdes en werd onze kleine man eindelijk bloot op mijn borst gelegd. Dat gevoel.... Niet te beschrijven <3

Hij kreeg een infuusje met antibiotica en regelmatig pcm want hij heeft vreselijke hoofdpijn gehad. We zijn 2 dagen opgenomen geweest en zijn zondagmiddag om 4u naar huis gegaan. Inmiddels is onze kleine man een week oud en doet het fantastisch! Mijn borstvoeding loopt als een tierelier en hij is al over zijn geboortegewicht heen, vreetzakje :Y)

Zoals je kunt lezen heb ik een pittige bevalling gehad, waarbij ik vooral het laatste stukje behoorlijk in de dissociatie beleefd heb. Gelukkig heeft mijn man alles gefilmd en gaan we dit over een tijdje terug kijken.
Toch kijk ik met een mega goed gevoel erop terug. Het personeel was fantastisch, we zijn super verzorgd en begeleid. Ook vind ik het super hoe ik door de bevalling geleid ben en hoe adequaat de arts gehandeld heeft.

Ik geloof er heilig in dat ik deze bevalling en de tijd erna zo goed doorgekomen ben door al het harde werk van de afgelopen maanden. Ik kon het allemaal los laten en over me heen laten komen. Hoewel het heftig was zou ik het zo nog 10x doen.

Tijdens het persen schijn ik nog behoorlijk melig te zijn geweest, wss door de endorfinen. Zo zei ik dus dat ik het persen lekker vond en heb ik nog liggen gieren dat de Vlaamse dokter tegen me zei dat ik moest doen alsof ik moest poepen. Poepen is nml iets anders in het Vlaams :+
Zo riep ik het ene moment dat ik niet keer kon en het volgende moment moedigde ik mezelf aan als een ware cheerleader *\o/*

Nou, na een heel lang verhaal kort;

Op 30-06-2017 om 03.35 uur hebben wij V.ince Y.mme M.artien mogen ontmoeten. 53cm lang en 3514 gram schoon aan de haak.

Afbeelding
Afbeelding

De roze wolk bestaat misschien niet maar ik bevind me toch op een lichtblauwe. Het is allemaal best pittig zo'n klein mannetje in huis waarvan je de gebruiksaanwijzing nog moet leren kennen. Heb al de nodige kraamtranen gehad. Maar alles wat ik nu beleef en voel is hetgeen wat iedere kersverse moeder beleefd en voelt. De kraam is onder de indruk van de rust die ik heb en uit straal en ik voel me een geboren moeder. Ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen, en als het dan toch iets minder gaat heb ik voldoende vangnet om me heen!
Laatst bijgewerkt door bowena_84 op 07-07-17 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:50

Lieve Shanna en hubs, van harte gefeliciteerd met de knappe kerel!!
Het ging niet vanzelf zo te lezen.. pfoe.. maar wat heb je het goed gedaan!!

Geniet van de komende tijd!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:50

Wat een heftige bevalling maar wat heerlijk om te lezen dat je je zo goed voelt!

Voor nu, hup, van bokt af, en lekker genieten van de kleine man.
Gefeliciteerd mams! *en pap natuurlijk ook ;) *

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:54

Gefeliciteerd!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:21

Jeetje wat een verhaal zeg! Wat ontzettend fijn dat je er goed op terug kunt kijken en dat kleine Vince lekker thuis is.
Tot woensdag!!!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:21

Ik heb al die tijd meegelezen, maar mag nu eindelijk onder mijn steen vandaan komen om jullie te feliciteren. Gefeliciteerd met dit knappe mannetje, ga volop genieten met z'n drietjes! <3

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:37

Lieve lieve Shanna. Wat heb jij dit goed gedaan! Wauw, krijg er kippenvel van. Gedeliciteerd met jullie mannetje. Wat een mooi jochie en wat wwn prachtige naam!

Ga heerlijk genieten nu! ❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:45

Jezus Shan wat is het toch een prachtig kind!

Jullie hebben het top gedaan met zijn drieën! Fijn om het uitgebreidere verhaal even te lezen. :D

Bevallen doet rare dingen met je... Ik had het bij mijn oudste tussen de persweeen door over "als er een tweede komt..."

Die gynaecoloog zei toen ook; "jij bent gek, zullen we deze eerst maar even doen?" :))

Geniet maar lekker van elkaar. Die gebruiksaanwijzing komt vanzelf. Hoewel een deel voor eeuwig Chinees blijft hoor :))

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:46

Gefeliciteerd!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:55

Van harte gefeliciteerd!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:17

Lees al een tijdje af en toe mee. Wat een heftige tijd heb je gehad.

Gefelicteerd en heel veel geluk met het kleine mannetje!! Je hebt het fantastisch gedaan als ik het zo lees. Geniet van de komende tijd en rustig aan. ;)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:28

Wauw gefeliciteerd met je prachtige zoon!! Wat een bevalling zeg! Sterke vrouw!!!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:46

Gefeliciteerd, wat een ontzettend mooi ventje <3

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 18:24

Dankjullie wel voor de felicitaties :o
Wat issie knap he <3 Verbazen we ons iedere dag over, hoe zoiets knaps uit mij en mijn man ontstaan is :')

Nu ik het verhaal zo terug lees hakt het er wel weer even in. Niet in negatieve zin, maar wel dat het echt pittig was. De kraam vroeg van de week of ik het gevoel had dat ik gefaald had, maar dat heb ik helemaal niet. Integendeel zelfs, ik ben zwaar onder de indruk van mezelf, vind mezelf best een stoere chick := :o Ik heb alles op alles gezet om ons mannetje gezond ter wereld te zetten!
En als ik hem dan heerlijk tevreden zie liggen in zijn wiegje, dan barst ik uit mijn voege van trots :D

Ik word zo nu en dan compleet overspoeld door emoties, zowel positief als negatief, dat brul ik er dan gewoon lekker uit. Ik merk dat ik het soms nog moeilijk vind om de touwtjes wat te laten vieren en de controle los te laten, dat voelt akelig en onstabiel. Toch gaat me dat steeds beter af! Verder is het gewoon énorm genieten!
Morgen laatste dag kraamzorg, dat vind ik wel spannend! Maar ook dat gaat goed komen :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:17

Van harte proficiat met jullie knappe mannetje TS. Dat hebben jullie mooi gedaan.

Ik sta nog steeds in positieve mate versteld van jouw enorme groei. Ook hoe je de bevalling beschrijft. Ik neem mijn pet voor je af. Jouw beide mannen mogen zich in de handen knijpen met zo'n stoere vrouw / moeder.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:33

Wat is een bevalling toch een bizar moment he. Het mooiste maar ook het allerzwaarste wat ik ooit heb gedaan.

Je hebt het echt fantastisch gedaan, powermamma! En wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 07:58

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine man!

Pittige bevalling zo. Kraamtranen zijn gelukkig heel normaal dus dat gaat vast goedkomen. Geniet van de kleine man!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:39

meelezer meldt zich. Gefeliciteerd en wat klink je goed nu!!!! Moest wel erg lachen om je " wat is dit lekker" en de zo wat van haar stoel vallende arts :D

En je bent ook stoer!