Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:58

Dat is tegewoordig heel normaal :j kijk je nooit op instagram? :j :j :j -O-

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:26

MorganeR schreef:
Doubtless, omdat er vaker gezegd werd "hoe een gewicht bij een persoon uitziet kan heel erg verschillen van persoon tot persoon", vandaar. Om te laten zien hoe die 63 kilo bij mij uitzien.

En dat ziet er helemaal prima uit zo :j.
Een gewicht zegt effectief wel héél erg weinig. Ik ben maar 1.63m, en als ik +-69kg weeg zit ik "goed" naar uiterlijk (als in: vergelijkbaar met jouw bovenste foto, met wel iets meer aflijning op mijn buik). Zodra ik onder de 66/67kg ga (wat voor mijn lengte eigenlijk nog overgewicht is), begin ik van verschillende mensen te horen dat er toch niet meer af mag. Maar ik zit dan wel met een vrij hoge spiermassa. Rond die 66kg (of daaronder) begin ik bv ook echt heel duidelijke aflijning van mijn buikspieren te zien.

Als je iets wil doen, doe dat zeker NIET alleen maar buikspieroefeningen. Daar ben je niets mee. Train alles, liefst met goeie compound oefeningen. Ik denk effectief dat wat 'spier' je wel zou staan. Wat meer schouder, meer quads en glutes, steviger in je core. Het zou je iets vrouwelijker in je vormen maken denk ik (iets bredere schouders, iets meer kont, geeft meteen ook de illusie van een smallere taille te hebben)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:30

Sleeper schreef:
Waarom zet je je zelf in beha op internet?

Je bent ook zo na te trekken op het internet TS, voornaam en plaatsnaam staan in je profiel de rest is een beetje slim zoeken.

Gitana

Re: Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:43

Ik heb een tip voor je, vanuit mijn persoonlijke omstandigheden
ik ben zelf 173 en woog altijd 65 kilo. ik vond mezelf altijd wat dikkig, wilde wel naar 62
ik ben héél even 62 kilo geweest, vond het eigenlijk wel geweldig, maar werd al snel weer wat dikker.

ik ben nu 74 kilo, maar doe veel meer (heb een bijbaan die vrij zwaar is) waardoor ik meer spieren heb
ik vind zelf dat ik er nu veel beter uit zie, gewoon omdat ik meer spieren heb zie ik er minder flubbig uit
ik zit nog steeds wel met dat getal, die 74 kilo.. maar ik heb t eigenlijk wel geaccepteerd want ik zie er niet dik uit en ik pas dezelfde kleding als toen.

dus kijk niet teveel naar het aantal kilo's.. ga eerder meten met een meetlint om je heen o.i.d.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:56

Of je nou met je bikini of bh op internet staat?
Who cares nog tegenwoordig?

Zelf ben ik 1.70m en op mn laatste weeg moment... 77 kilo! (aaaaaaaaaaaaAAAAAAaaaa help momentje gehad)
Nu inmiddels aan het afvallen.
Met GROTE MOEITE overigens..
Heb coeliaki en voorheen viel ik onverklaarbaar af en woog of 53 kilo of hoogstens 65 kg.

Ik kijk overigens niet meer naar mn gewicht maar naar wat ik zie in de spiegel.
Ben type alles zit op de buik en heupen. Vrij slanke (lange) benen en armen.

Heb geen weegschaal btw.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:12

Sleeper schreef:

Ik kan me daar echt niet druk om maken :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:14

Maanlicht schreef:
Sleeper schreef:

Same := Alsof je iets ziet behalve wat extra huid

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:32

Maanlicht schreef:
Sleeper schreef:

Misschien denk ik meer aan het grote geheel dan jij ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 13:43

Ik kan me er ook echt niet druk om maken. Zodra je online gaat heb je in principe je privacy toch al weggegooid haha.

Ben helaas nog steeds goed verkouden dus veel vooruitgang is nog niet geboekt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:56

Sleeper schreef:
Maanlicht schreef:
]

Misschien denk ik meer aan het grote geheel dan jij ;)

En bedankt, ik vraag me nog steeds af wat er nou erg is aan een beetje extra huid. Ik sta ook halfnaakt op het internet hoor, alleen is dat dan op een startblok voor een zwemwedstrijd :D Dat is imo niet anders

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:21

Pff, wat een onzin Sleeper... Fijn die aanname

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:03

MorganeR , ik heb je foto gezien en je ziet er goed uit met 63 kg. Je zou er gezonder uit zien wanneer je meer in shape bent dan dat je wat kilo's verliest. De kilo's die je wil verliezen kun je beter omzetten in spieren, want met spiermassa heb je zelf ook een vetverbrandingsmotor aan de praat (ook wanneer je rust).

Zelf ben ik sinds vorige week gaan stoppen met het eten van overmatig vet en producten met snelle koolhydraten zoals brood, pasta, chips, koek etc. Een soort paleo (alleen ga ik niet knagen op kanariezaad en foekiewoekie olieën)
Ik voel mij, misschien klinkt dat wel heel cliche, fitter. Minder moe, minder dipjes. Ik heb ook mijn inname m.b.t. koffie een stuk geminderd en meer water en groene thee gaan drinken, mijn acne is hiermee ook een stuk verminderd. Zelfs nu ik ongesteld ben geworden heb ik niet zo'n mega-uitbraak gehad als ik normaal had.

Ik heb zelf pinterest op mijn telefoon en met simpele zoektermen als: home workout, low carb, etc... kun je echt een hele boel geinig en leuke dingen vinden die je gewoon thuis kan doen. Ik heb nu bijvoorbeeld zo'n maandelijkse challenge voor jezelf met planken, wat is nu die luttele seconden voordat je naar bed gaat en je hoeft daarvoor niet eens in je gala-sportkleding voor naar de sportschool. (ik heb een allergie voor sportscholen, sorry)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:09

Ik ben ook al langer aan het klooien met mijn gewicht ik ben 1.78 en weeg 73 kilo. Ik wil zo graag die strakke buik. Ik heb geleerd om niet in kilo's te rekenen verder maar gewoon in de spiegel te kijken.

Ik heb afgelopen week vanalles besteld van de body en fit shop en hoop zo snelmogelijk fanatiek te kunnen gaan sporten en gezonder te gaan eten. Alleen heb ik mijn enkelbanden uitgerekt dus kan ik op het moment niet zo veel. Het gezonder gaan eten en meer water drinken ben ik al wel mee bezig.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:13

jasmijn16 schreef:
Ik ben ook al langer aan het klooien met mijn gewicht ik ben 1.78 en weeg 73 kilo. Ik wil zo graag die strakke buik. Ik heb geleerd om niet in kilo's te rekenen verder maar gewoon in de spiegel te kijken.

Ik heb afgelopen week vanalles besteld van de body en fit shop en hoop zo snelmogelijk fanatiek te kunnen gaan sporten en gezonder te gaan eten. Alleen heb ik mijn enkelbanden uitgerekt dus kan ik op het moment niet zo veel. Het gezonder gaan eten en meer water drinken ben ik al wel mee bezig.

Ben erg benieuwd hoe dat bevalt van de body fit shop, wat heb je besteld??

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 23:15

Ik ben sowieso vorige week cold turkey overgestapt van frisdrank op water (met prik) dus dat bevalt al heel goed!
Merk alleen wel dat het moeilijker is om "lekkers" te laten staan nu ik weer trek krijg (had helemaal geen trek of zin in wat dan ook door flinke verkoudheid)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:32

Zorg dat je fruit in huis hebt, dan kun je dat pakken :j En natuurlijk iets wat je lekker vindt, geloof dat bijv druiven nu goed verkrijgbaar zijn

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:11

Magrathea schreef:
Zorg dat je fruit in huis hebt, dan kun je dat pakken :j En natuurlijk iets wat je lekker vindt, geloof dat bijv druiven nu goed verkrijgbaar zijn

Meer dan twee stuks fruit is echt niet heel erg gezond helaas.. Ben zelf gek op komkommer en wissel dit af met andere groente voor de afwisseling

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 00:19

Ik maak vaak met de dunschiller "wortelraspjes" of hoe je ze ook wil noemen, heel lekker! En je eet lang op één wortel.

Afbeelding

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:21

Ik kijk voor een groot deel ook niet meer naar de weegschaal :) Ik weeg nu 61,5kg en ik ben 1.55m, volgens mijn BMI zit ik onder de 60kg op gezond gewicht. Maar de omtrek van mijn buik is nu rond de 95/98cm en bij vrouwen is het pas gezond als dit onder de 80cm zit. Dus dan kan ik wel op gezond gewicht zijn straks, maar mijn buikomtrek moet toch echt nog 15 a 20 cm minder worden :=

Dus ik raad ook aan gewoon een meetlint te pakken (en eventueel vetpercentagemeter) zodat je kan zien hoe het er nu voor staat ipv alleen maar te wegen! :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 10:09

Ik zit nu op 78cm buikomtrek, houd het toevallig bij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:32

MorganeR schreef:
Ik zit nu op 78cm buikomtrek, houd het toevallig bij.

Weet je dat jou bericht voor mij echt een schop is om de weegschaal met rust te laten. Ik ben net zo lang als jij (2cm langer) en weeg 74kg met dezelfde omtrek als jij. Bizar hoe bouw kan verschillen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:45

Gerritt schreef:
jasmijn16 schreef:

Ben erg benieuwd hoe dat bevalt van de body fit shop, wat heb je besteld??

Afbeelding

Ik heb behoorlijk wat besteld haha.

De 14 Day killer body 'kuur' ga ik mee beginnen zodra ik er ook fatsoenlijk bij kan sporten. De smart proteine voor na het sporten en de ultra creatine zodat ik wat eerder resultaat zie qwa spieren, ik heb namelijk dat ik 2/3 weken super gemotiveerd ben, op mijn eten let en 5x in de week sport maar omdat ik dan vaak nog helemaal geen verschil zie houd ik er maar mee op.

Ik heb 3 zakken musli, 2x de goiji bes en 1x naturel. De pindakaas met cacao, die staat niet op de foto want die heb ik al in gebruik.. super lekker! De Bee pollen gebruik ik als een soort suiker vervanger voor in de thee/koffie. Ook heb ik nog de superfruitmix, dat roze, die wil ik door een smoothie doen, maar nu ik geproefd heb hoe zoet die is, is het denk ik ook super lekker door de yoghurt. En verder heb ik nog gedroogd fruit voor tussendoor of door de yoghurt en de pompoenzaden voor tussendoor, of in een salade maar die vind ik zelf super lekker.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:29

joyceberends schreef:
Magrathea schreef:

Meer dan twee stuks fruit is echt niet heel erg gezond helaas.. Ben zelf gek op komkommer en wissel dit af met andere groente voor de afwisseling

Huh meer dan 2 stuks fruit niet gezond? Ik heb tijden ontbeten met sap uit de sapcentrifuge en dat heeft echt wonderen gedaan voor m'n lijf, kreeg toen echt wel meer dan 2 stuks fruit per dag binnen :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:37

joyceberends schreef:
Magrathea schreef:

Dit is echt zo'n onzin..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:00

Dat is inderdaad niet waar. Maar vooral ook heel erg persoonlijk. Als diabeet kun je beter groenten dan fruit eten. Maar twee stuks of meer is echt prima. Helemaal als het slechte voeding moet vervangen.