Baby's en doorslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:34

moonsparkle schreef:
Oei ik wil ook ooit kids maar als ik dit lees ben ik zo bang dat ik het niet ga trekken zo weinig slaap. Klopt het echt dat je door veranderen van hormonen dit beter vol kunt houden? Sorry dat het wat off topic is

Je hebt geen keus en doet dat gewoon. Nouja, gewoon.. ik heb regelmatig jankend boven de wieg gehangen. Maar het is tijdelijk. Dat was mijn mantra :')
En het is je eigen kindje, volledig afhankelijk van jou. Je voelt echt wel dat het jouw zorg en liefde nodig heeft en dat geef je. Die liefde zit in je vezels. Zelfs na nachten van 2 uurtjes slaap :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:37

Ik denk dat bij ons de flesvoeding ertoe bijgedragen heeft dat ze zowel bij papa als mama evenveel tevreden is. Ik kolfde snachts en papa gaf fles.
Ze lag zelfs liever bij papa op de borst.

Logeren heb ik nooit gedaan, dat kon ik zelf mentaal niet aan :P
Echter hadden we dat ook niet nodig gelukkig.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:40

De neusspray (zoutwateroplossing, iets anders mogen die kleintjes niet zomaar hebben), zorgt er voor dat de luchtwegen vrij blijven en je kindje makkelijker kan ademen. Dit is vooral handig tijdens het voeden, omdat ze stoppen met drinken als ze geen lucht krijgen. Daarnaast helpt het ook tegen oorontsteking, omdat je de luchtwegen vrij houdt. En die wil je echt voorkomen. Het cb heeft niet vaak goede dingen, maar in dit geval zou ik er wel naar luisteren.

Daarnaast zeg je iets over dat je kindje compleet overstuur raakt als een ander hem voedt. Eigenlijk moet je dat nu gelijk aanpakken, anders heb je straks kans dat je helemaal nooit weg kan zonder dat je een compleet overstuur kind achter laat. En die tijd voor jezelf heb je echt af en toe nodig. Hiermee zeg ik niet dat je je kindje nu al moet wegbrengen en het uit moet laten zoeken, of dat de halve wereld jouw kindje moet kunnen voeden, maar de vader en oma en opa is misschien wel handig. En het heel geleidelijk aanpakken. Ga er gewoon naast zitten terwijl de vader of oma de fles geeft, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Gaat ie overstuur, troosten en weer terug geven. Zo laat jij merken dat het heel normaal is en niets aan de hand en heb jij uiteindelijk ook eens een nachtje dat je langer dan een half uur achtereen kan slapen. En geloof me, dat ga je echt nodig hebben.

En ik weet niet of je samen met je kleintje slaapt? Maar zo niet, misschien is dit het overwegen waard. Veel kleintjes slapen beter en rustiger als ze bij mama liggen en een bijkomend voordeel is dat je met bv niet eens compleet wakker hoeft te worden om te voeden. Na een paar keer gaat dit op de automatische piloot en slaap je dus ook na de tijd veel sneller weer door. Ik vind het nu nog steeds een uitkomst als de kleine eens onrustig is. Je bent wel even bij, maar wakker word je niet echt meer.

De slaapjes meepakken vond ik trouwens zo'n dooddoener...alsof je tijd hebt om samen te slapen overdag. Want ja, het huishouden, het werk en de voorbereidingen voor de rest van de dag gaan allemaal vanzelf :roll: .

En water mogen ze in principe gewoon hebben, alleen moet je heel erg uitkijken dat je daarmee niet de voeding vervangt zodat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen. Maar al heel snel kun je ze best een slokje water geven.

Trouwens, hou je wel eens in de gaten hoeveel hij drinkt aan de borst? Want als hij standaard te weinig naar binnen krijgt, is het natuurlijk ook logisch dat hij snachts gewoon verder gaat.

Edit:
Je schrijft dat je overdag ook wel om de 2 uur voedt, dan kom ik weer uit bij de vraag of je kindje per voedingsbeurt wel voldoende binnen krijgt. Maar ik heb weinig kennis van bv, dus het kan ook de normaalste zaak van de wereld zijn. Ik heb kv gegeven en ik weet dat ik de eerste week om de 3-4 uur een voeding gaf en snachts om de 4 uur (alles op verzoek) vanaf week 2 kwam hij gemiddeld om de 4 uur, snachts 5-6 uur. Wanneer hij meerdere keren sneller kwam of steeds de fles leeg dronk, was het tijd voor grotere voedingen. Bv regelt zich dat natuurlijk in principe vanzelf, maar het kan natuurlijk zijn dat hij per keer gewoon te weinig binnen krijgt om meerdere uren te overbruggen en daardoor vaker aangelegd moet worden
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 23-01-17 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:47

Mijn dochter is 15 maanden en pas sinds kort zijn er af en toe nachten dat we niet naar haar toe hoeven. Ze slaapt nog ontzettend vaak bij ons in bed omdat ik 's nachts de strijd niet aan ga (lees; vaker wel dan niet :') ) Haar record staat op 3 nachten achter elkaar in haar eigen bedje. Betekent niet dat ik doorslaan, moet vaak nog wel een speentje geven.

Tot zeker 6 maanden gaf ik iedere nacht om de 2 uur bv. Tot zeker een jaar werd ik in de nacht wel 4x wakker, soms vaker, soms minder.

Laat je niet gek maken met verhalen over hoe het 'moet'. Ook tips zijn lastig.. het enige wat ik je kan zeggen is, heb geduld. Probeer het je tot die tijd zo gemakkelijk mogelijk te maken om aan je rust te komen en pin je niet vast op het doorslapen. Go with the flow, leg er geen druk op.

Wat betreft het flesje, geef deze zelf ook zo nu en dan en ga er naast zitten als een ander dit geeft. Gaat het niet, stop er direct mee en probeer het een andere keer weer. Ik zou voorkomen dat de kleine er een negatieve associatie mee krijgt.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 23-01-17 23:53, in het totaal 2 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:48

cynthia5 schreef:
Nog wel een vraag aan bokkers die ook borstvoeding hebben gegeven, ik kan dus onmogelijk mijn baby bij iemand anders laten als ik er niet ben omdat hij zichzelf laat stikken van verdriet als hij het flesje heeft gehad. Hebben meerdere bokkers hier ervaring mee? Is dit een kwestie van nog meer oefenen of gaat dit vanzelf weg?

Op die leeftijd is hun wereldje nog zo klein. Uit een fles kun je drinken, maar het is geen borst. Op dit moment kan niemand hem nog de geborgenheid geven die hij aan de borst ervaart. Ik geloof zelf niet dat oefenen helpt. Integendeel eigenlijk, volgens mij is een baby die overstuur raakt nergens goed voor. Het goede nieuws is dat het ook zonder oefenen vanzelf beter zal gaan. Als ik nu even wegga zonder mijn baby heb ik daar volgens mij meer moeite mee dan zij.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:07

Onze dochter was rond die leeftijd ook onrustig en op aanraden van CB zijn we toen het schema van Ria Blom gaan volgen. Ik gaf trouwens geen borstvoeding omdat dat vanwege onrust in kraamperiode niet gelukt is (ze teigerde ook niet na de natuurlijke bevalling), maar ik heb wel 12 weken lang alles afgekolft.

Ze lag vanaf dag 3 op haar eigen kamer in het donker omdat ik niet kon slapen van al haar lieve baby geluidjes :') zowel overdag als in de nacht.

Overdag hadden we het Ria Blom ritme: wakker-schone luier-eten-spelen-slapen-wakker-schone luier-eten-etc. Met minimaal 3 uur tussen elke voeding overdags. Als ze eerder kwam ging ik even wandelen.
's Nachts hadden wij een wekker staan om de drie uur. Tzt gaf ze echter zelf het volgende aan voor 's nachts, omdat wij na de nachtwekkers steeds een meisje wakker moesten maken voor eten, dus toen het volgende: om 11 uur 's avonds en 5 uur 's ochtends kreeg ze in het donker in haar kamer de fles. En dan legden we haar na de fles van 05:00 weer weg, en sliep ze nog verder tot 8/9 uur in de ochtend. Toen was ze drie maanden oud. En die zes uur slaap aan een stuk, werden er steeds meer naarmate ze ouder werd. Ik denk dat haar eigen donkere kamer (ook tijdens voeden snachts dus!) hierbij de sleutel is geweest.

Mijn moeder en schoonmoeder hebben trouwens ook keurig geholpen door ook bij hun dit ritme van Ria aan te houden, ik was erg van de consequentie :').

Ze is nu 4 en slaapt 12 uur aan een stuk, elke nacht tenzij ze ziek is of dromen heeft ;) ik weet niet beter, best erg :')

Mungbean

Re: Baby's en doorslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:11

Dat 3 uur moet ook maar net werken.
Wij hadden een top slaper (12 uur bij 12 weken) maar overdag ging er een tijd lang iedere 1,5 uur een fles in :+
Viel niets aan te wandelen :')
Idem met dragen, dat keek me reuze handig, maar dat eindigde hier standaard in een overstuur krijsen en kotsend kind. leuk geprobeert, maar mislukt _O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:13

Werkt voor elke baby anders idd. Uit wanhoop ook een keer 'geriablomd'..
De horror.. :') Zowel kind als ik werden er bloednerveus van haha!
Loslaten en go with the flow paste beter.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:16

Bijzonder hè, al die verschillende kindjes :j ik was heel blij dat het ons toen verlichting bood maar kan ook heel goed begrijpen dat er vele zijn die er kriegelig van worden. Ik had het zelf ook liever soepeler gehad, maar het schema werkte voor ons gewoon :o

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:23

Misschien heb ik er stomweg overheen gelezen. Ons zoontje was ook een moeilijke slaper. Inmiddels slaapt hij nu (vorige maand 1 jr geworden) eindelijk wat beter door.
Wij hebben hem tot 6 maanden (langer mag ook niet ivm omrollen) ingebakerd gehad tijdens het slapen.. voor ons was dat wel een uitkomst..
Hopelijk gaat t snel beter bij jullie!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:33

Mijn baby *ahum peuter* slaapt nog steeds niet door. Volg je gevoel zo veel mogelijk en wees niet te bang om hulp te vragen, misschien kan een lactatiekundige je een beetje op weg helpen of bijvoorbeeld het consultatiebureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:35

Ik was 's nachts wakker en overdag sliep ik, tot ergernis van mijn ouders. Ik was dus gewoon andersom. :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:13

@moonsparkle: bij je eigen kindje gaat het 'makkelijker' al blijft het pittig.

@ts: elk kindje heeft wel een periode dat het zich alleen laat troosten door mama. Je kan het oefenen door papa steeds de fles te laten geven en hem daarna zelf over te nemen voor troost maar dat moet ook maar net werken.
Onze kleine kreeg de eerste weken in de nacht de fles van papa terwijl ik kolfde. Was op dat moment voor ons het meest efficiënte. Ook voedde ik rond 9 uur en ging dan slapen terwijl papa haar bezig hield tot een uur of 12 waarna ik dan weer kon voeden. Op die manier had ik vast de eerste uurtjes te pakken.
Maar wederom dat moet maar net willen. Uiteindelijk sliep onze kleine meid door met 7 weken en begon het 'geheibel' weer toen ze een maand of 4 was. Dus toen weer op zoek naar een nieuw ritme.
En steeds als je denkt dat er een ritme in zit wordt alles weer omgegooid. Honderd baby's, honderd verschillende manieren. Zoek de manier die bij jullie past, neem mee wat je nuttig lijkt en leg de rest naast je neer. Er is hier in niet echt een goed en een fout. En echt: het komt goed :(:)

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 06:34

Het is nog wel heel vroeg natuurlijk, maar ik kan voor nu zeggen dat hij heel goed heeft geslapen! 2 uur voor het laatst gedronken en hij is om 05 00 pas weer wakker geworden!

De baby slaapt inderdaad naast mij. Wat ik moet zeggen niet altijd een voordeel te vinden aangezien ik soms het idee heb dat hij mij ook gewoon ruikt.

Er vroeg een bokker of het echt zo is dat je hormonen veranderen en je daardoor minder slaap nodig hebt; als ik uit mijn ervaring spreek veranderen ze wel alleen Is het zo dat ik sneller weer kan slapen normaal als ik eenmaal wakker ben slaap ik niet meer.
Maar als ik slecht geslapen heb ben ik ook gewoon moe alleen niemand die het huishouden voor je doet en het kind verzorgd dus je haalt ergens toch weer energie vandaan.

Wat ik vooral lastig vond Is dat ik best cola verslaafd was en heel veel thee dronk met als eind resultaat dat mijn zoontje op een dag niet meer dan een uur sliep en heel veel darmkrampen kreeg. Ik drink nu geen cola meer, eet geen koolsoorten meer en drink alleen nog maar borstvoeding thee of kamille thee. Met als resultaat dat ik soms wel die oppeppende middelen mis!

Ik slaap iedere dag eind van de middag met de baby mee als ik alles in huis klaar heb. Ik heb super veel waardering voor moeders die gewoon naar hun werk moeten en zo weinig slapen!! Dat lijkt me pas niet vol te houden. Ik mag eigenlijk niet eens echt klagen aangezien ik mijn eigen werk gewoon kan indelen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 07:19

Wat goed Ts dat de kleine zo lang geslapen heeft.
Hier ook een kleine van 8 weken.
Hij deed enorm aan clusteren en gilde veel. Hij had behoorlijk last van verborgen reflux waardoor hij steeds kleine slokjes dronk om het zuur te remmen.
Nu met medicatie slaapt hij 7 uurtjes per nacht
Ook heb ik een paar dagen voor de nacht gekolfd en dat gegeven zodat ik zeker wist dat hij voldoende binnen kreeg. Het flesje gaf ik dan in gedeelten omdat ze aan de borst ook steeds even stoppen met zuigen en ze dan langer aan de zuigbehoeften kunnen voldoen.
Daarnaast legt mijn man hem in zijn bedje anders wil hij ook wat moeilijker in slaap vallen omdat nu eenmaal de fijnste slaapplek op mijn borst is. Ik ga dan in de tussentijd even lekker douchen zodat we echt even gescheiden zijn. We hebben een muziekmobiel op zijn kamer die de hartslag zachtjes afspeelt en vermoed dat dat ook wel helpt.
Overdag heeft hij wel veel behoefte aan contact en dan draag ik hem on de draagzak en slaapt hij binnen 5 minuten en ook echt een paar uur lang.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 07:59

Mijn zoontje had ook verborgen reflux.. Mijn zoontje had ook stikmomenten maar weet niet of dat dezelfde zijn! Maar dit had dus bij hem te maken met de verborgen reflux en de vastzittende wervels. Zodra hij huilde spande alles zich aan waardoor er druk op zijn maag kwam en er automatisch maagzuur naar boven werd gedrukt en als hij dan ook nog huilde en hij had pijn Door zijn wervels kreeg hij zo n stikmoment. Huisarts, ziekenhuis en consultatiebureau zeiden dat hij niks had. Maar ons gevoel zei wat anders, het huilen, de stikmomenten, vuistjes, benen opgetrokken, onrustig slapen, enzovoort. Iemand adviseerde toen de chiropractor. Wij geloofden er niet in maar uit wanhoop geprobeerd. Het was geen kraker... en we hebben hem nog uitgelachen. Maar dezelfde nacht geen enkel stikmoment meer gehad en hij sliep Door, de reflux werd minder, hij was vEel relaxter

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:11

cynthia5 schreef:
De baby slaapt inderdaad naast mij. Wat ik moet zeggen niet altijd een voordeel te vinden aangezien ik soms het idee heb dat hij mij ook gewoon ruikt.

Dat is ook zo :')

Wat fijn dat hij in ieder geval vannacht een langere tijd achter elkaar heeft gepakt! Die uurtjes heb je in ieder geval te pakken.
Enne, je komt helemaal niet klagend over hoor, gewoon als een moeder opzoek naar info :) . En niet slapen is hoe dan ook poedersuiker, of t normaal is of niet ;)

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:21

Interessant topic!

Hier eenzelfde probleem. Kindje van 13 weken, krijgt kv en blijft stug om de 4 uur komen.
Nou zou dat niet een groot probleem zijn, maar na elke voeding is hij minimaal 1.5 uur wakker.
Gezien ik alweer fulltime werk en mijn partner wegens werk mij niet kan overnemen, merk ik nu toch dat ik langzaam steeds vermoeider aan het worden ben.
3 a 4 uur slaap per nacht is gewoon erg weinig als je dit overdag niet kan inhalen.

Ik lees daarom graag mee!
TS, een neusspray werkte hier wel mee voor het makkelijker slapen van mn zoontje. Hij kreeg gemakkelijker lucht en was hierdoor meer tevreden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:24

Ik snap ook niet dat mensen kunnen werken zolang je kind niet slaapt snachts...
Ik heb gewoon heel lang verlof genomen zodat ik meer kans had dat ie doorsliep :+

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:26

verootjoo schreef:
Ik snap ook niet dat mensen kunnen werken zolang je kind niet slaapt snachts...
Ik heb gewoon heel lang verlof genomen zodat ik meer kans had dat ie doorsliep :+

Ik heb helaas geen andere keuze. Qua mogelijkheden op het werk is er vrij weinig tot eigenlijk niets behalve onbetaald verlof en dat is op dit moment geen optie :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:34

Hoi
Hier een mama van een dochter van 3 en een zoon van 15 maanden.
Dochter was rond een week oud vreselijk huilerig en niet tevreden te krijgen. Bij een weeg bezoek aan het CB bleek ze afgevallen. Of het aan mijn melk lag, het niet goed genoeg herkennen van honger signalen (ik wist niets van clusteren toen dus snapte er niks van dat ze niet lang tevreden bleef terwijl ze gedronken had) of iets anders weet ik niet. Vanaf dat moment kreeg zij na elke voeding een fles bij om aan te komen.wat niet ten goede kwam aan mijn productie. Toen ik weer ging werken zorgde de stress ervoor dat ze ook steeds minder bij mij wilde drinken. Uiteindelijk heb ik tot 6 maanden gekolfd, op het laatst kreeg ik niet eens meer 1 volledige voeding. Alles koste me toen zoveel stress dat we hier wel hebben afgesproken dat bij de tweede niet zo lang te doen als het zoveel stress zou leveren.

Zoonlief was de eerste dagen teveel afgevallen, eigenlijk zoveel dat hij naar het ziekenhuis zou moeten. Omdat hij heel levendig was mocht hij thuis blijven maar dan moest hij wel een fles kv na elke voeding. Ik was gelijk bang dat we weer hetzelfde drama zouden krijgen. Hij dronk heel wisselend van de flessen. Soms schoon op, soms geen druppel. Uiteindelijk ben ik langzaam gestopt met de extra flessen en extra aan gaan leggen. Zo kon ik het bij hem volledig weer op bv doen.

Maar: de nachten.. hij was s nachts vaak wakker. Ik kan ontzettend slecht tegen slechte nachten dus ik vond het het wel waard om te kijken wat hielp. Van alles geprobeerd. Laatste avond voeding kv, eerst zonder, later met pap. Poos na de bv poos die voeding alleen fles en bv afgekolfd. Eigenlijk werkte niks... Soms sliep hij twee drie nachten wat langer door om vervolgens weer 10x wakker te worden.
Wat uiteindelijk het beste hielp was accepteren. Soms was ik zo moe dat ik met kind aan de borst in slaap viel. Om vervolgens een uur later wakker te worden en m dan nog maar even om te leggen of terug te leggen in bed... Maar door het te accepteren hield ik het het beste vol. Uiteindelijk sliep hij met 8 maanden minimaal 8 uur achter elkaar en nu slaapt hij zo'n 12 uur.

Ik weet nog dat mijn schoonzusje tijdens een weekendje samen vroeg waarom ik in vredesnaam kv probeerde voor de nacht. Bv was toch het beste en als het kind het nodig heeft moet je niet gaan klooien. En tja, dan zag je er na twee jaar uit zoals zij. Toen dacht ik:dat is nou precies de reden dat ik het wel probeer. Ik wil er niet uitzien als een broodmagere verlepte vaatdoek die over vermoeid is... Fijn dat het voor jou goed voelt. Ik wil dat niet.toen niks werkte was ik bereid het te accepteren, maar ben wel blij dat ik alles getest heb...

Kortom: je moet doen waar je je goed bij voelt, kijken wat voor jou werkt. Iedere moeder is anders, ieder kind is anders. Kv bij geven oid kan invloed hebben op je productie maar hoeft niet. Volg je hart en kijk wat het beste bij jou en je kindje past

Wbt het meer aan kunnen door hormonen? Ik weet het niet. Je hebt ook gewoon geen keus.
Als zl hier 10x in een nacht kwam kon ik de volgende dag simpelweg niet blijven liggen oid. Er liep immers nog een kind rond. Als in geluk had en ze tegelijk sliepen pakte ik ook een uurtje, maar meestal had ik pech en lagen ze om en om in bed...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:35

Ai :(:) en ook nog fulltime.
Ik had idd wat onbetaald. En was het hele jaar ziek geweest dus had al m'n vakantiedag nog, 5weken en nog wat onbetaald. Ik kwam op zo'n 6mnd na de bevalling uit.
Gelukkig maar, want eerder had ik het echt niet gered :o

Er staat hier in het topic wel dat iedereen het redt als je moet. En natuurlijk moet je, ik laat ook mijn baby nooit huilen. Maar je hebt ook de plicht om goed voor jezelf te zorgen als moeder. Je bent toch vaak de spil van het hele gezin en als jij je niet goed voelt zakt het hele gezin in.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:43

verootjoo schreef:
Ai :(:) en ook nog fulltime.
Ik had idd wat onbetaald. En was het hele jaar ziek geweest dus had al m'n vakantiedag nog, 5weken en nog wat onbetaald. Ik kwam op zo'n 6mnd na de bevalling uit.
Gelukkig maar, want eerder had ik het echt niet gered :o

Er staat hier in het topic wel dat iedereen het redt als je moet. En natuurlijk moet je, ik laat ook mijn baby nooit huilen. Maar je hebt ook de plicht om goed voor jezelf te zorgen als moeder. Je bent toch vaak de spil van het hele gezin en als jij je niet goed voelt zakt het hele gezin in.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik wel van alles geprobeerd heb. Tja, dat dat dan ook niet werkt, dan houdt het op. Accepteren helpt dan wel om het beter aan te kunnen...

Maar als dan naar mijn schoonzusje kijk. Jongste is zo'n 9 maand. Kind accepteert fles ook. Beide haar kinderen slapen s nachts bagger (ik denk dat ze daarin vooral bij de oudste nog best wat opties hadden om te proberen maar goed, dat is wat anders en ook daarin moet iedereen zelf weten wat goed is).
Mijn ouders slapen daar regelmatig, laatst waren mijn broertje en zij lekker uit eten geweest, filmpje etc. Maar uiteindelijk slaapt ze dan toch bij de jongste zodat ze bv kan geven (en het is niet dat ze geen voorraad heeft, melk zat) en dus nog niet een nacht bij kan tanken. Tuurlijk als je je daar niet goed bij voelt moet je het niet doen, maar waarom gun je jezelf dat niet?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:58

Mijn oudste zoon ( nu 14 jaar ) kwam 1.5 jaar lang om de 2 uur s´nachts. Kon niet uit het flesje drinken dus ook s´nachts moest ik borstvoeding geven. In die tijd was ik echt gebroken en doodop.

Mijn jongste zoon net 4 jaar geworden was heel gemakkelijk en sliep na een paar weken al door. Kreeg om 23;00 uur laatste flesje en sliep toen heerlijk door tot een uur of 09;00 uur . Wat was dat fijn.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:07

Hier zoon van 2,5 jaar welke tot 2 jaar bv heeft gehad. Nu met 2,5 slaapt hij nog steeds niet door EN is iedere dag om 6 uur klaarwakker.....

Binnen nu en 2 weken komt nr 2 dus houdt mijn hart vast