Op welke leeftijd hebben jullie je verstandskies verwijdert?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:07

2 weken geleden en ik ben 31. De onderste kwam opeens door en daar had ik last van. Nu heb ik er nog 1 aan de rechterkant en zodra rechtsonder door komt mag ik weer.

Bij mij zijn ze bij de kaakchirurg eruit gehaald, boven getrokken en onder gesneden en die ging er lastig uit. Helaas ontsteking gekregen en daarna allergisch voor de antibiotica. Ik ben bijna helemaal de oude maar nog niet helemaal.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:18

Splash_ schreef:
2 weken geleden en ik ben 31. De onderste kwam opeens door en daar had ik last van. Nu heb ik er nog 1 aan de rechterkant en zodra rechtsonder door komt mag ik weer.

Bij mij zijn ze bij de kaakchirurg eruit gehaald, boven getrokken en onder gesneden en die ging er lastig uit. Helaas ontsteking gekregen en daarna allergisch voor de antibiotica. Ik ben bijna helemaal de oude maar nog niet helemaal.

Ook al zo'n vervelend verhaal. Hoe lang is het geleden? Beterschap!

Hier inmiddels ruim 2 weken terug en de zwelling begint wat af te nemen, in elk geval geen koorts meer ed. Maar voel me nog wel zwakjes. Mond gaat nog steeds niet open :').

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:20

Elmira schreef:
Ook al zo'n vervelend verhaal. Hoe lang is het geleden? Beterschap!

Hier inmiddels ruim 2 weken terug en de zwelling begint wat af te nemen, in elk geval geen koorts meer ed. Maar voel me nog wel zwakjes. Mond gaat nog steeds niet open :').

Niet zo erg als jij, dat is echt verschrikkelijk! Vandaag is het precies 2 weken geleden, maar pas 2 dagen dat ik eigenlijk alleen 's nachts nog een pijnstiller gebruik. Ook moet ik nog na elke maaltijd de wond uitspoelen en heb ik speciale mondspoeling.

Beterschap, hoop echt voor jou dat het snel beter gaat!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:53

31 jaar toen er twee uitgehaald zijn (niet tegelijk) ze liggen schuin en kwamen half door. tandarts heeft ze zelf verwijderd. op een paar dag napijn na helemaal geen problemen gehad.
de een was gehecht, de ander niet.
er zitten er nog twee, maar zolang ze niet doorkomen en ik er geen last van heb mogen ze blijven zitten.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:10

Ik kreeg ze tegelijk met mijn 'grote mensen tanden' :o dus een jaar of 11. Toen zijn ze getrokken voor mijn beugel. En nu ben ik 18 en sinds mijn 16e heb ik ze weer alle 4. Zowel tandarts en ik snappen er niets van.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:26

Fair schreef:
Ik kreeg ze tegelijk met mijn 'grote mensen tanden' :o dus een jaar of 11. Toen zijn ze getrokken voor mijn beugel. En nu ben ik 18 en sinds mijn 16e heb ik ze weer alle 4. Zowel tandarts en ik snappen er niets van.

Toch is het niet zo vreemd :) De meeste mensen hebben 4 verstandskiezen maar ook meer, minder en geen komt voor :j

doezel2

Re: Op welke leeftijd hebben jullie je verstandskies verwijdert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:34

Ik heb er totaal 3 waarvan 1 helemaal doorgekomen is. 1 die. Met puntje eruit. Die staat volgens de tandarts scheef. En een die nog niet doorgekomen is. Ben als de doods voor zulke dingen. Dus laat ze lekker zitten zolang ze niets doen.

Eigenlijk Zijn die kiezen gewoon k*t kiezen. Zorgen alleen maar voor elende

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:43

Ik ben 20, moet er volgende week voor het eerst aan geloven :') Doordat de verstandskies tegen mijn andere kiezen aan drukt, gaan die scheef staan.. 8)7 Heel leuk, na jarenlang een beugel te hebben gehad.. maar goed, als de verstandskies eruit is komt er weer ruimte vrij en gaan ze (misschien) weer recht staan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:49

Ik ben nu 26 en heb ze 2,5 jaar geleden laten trekken bij de kaakchirurg. Geen idee of een tandarts het had kunnen doen (ze zaten niet heel gek ofzo) maar ga daarvoor toch liever naar de kaakchirurg. Ik heb er amper last van gehad. Wbt zenuwschade, dat lijkt me toch een zéér klein percentage. Ik word binnenkort geopereerd aan mijn onderkaak en daar is er 4% kans op blijvende zenuwschade (en verminderd/geen gevoel in een deel van de onderlip). Als de kans bij een operatie al maar zo klein is (en daar gaan ze precies snijden daar waar die zenuw loopt) kan ik me niet voorstellen dat dat percentage bij verstandskiezen groter is. Ik zou daar eens naar informeren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:16

Fair schreef:

Dat is toch juist de reden dat je ze niet te vroeg moet trekken :o zei mijn tandarts toentertijd iig, dus het zal wel een vaker voorkomend iets zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:22

Toen ik 32 was. 4 kiezen in 2 behandelingen verwijderd. Geen problemen gehad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:08

Ik heb ze alle 4 nog en ben 38.
Als ze er ooit uitmoeten, dan laat ik ze alle 4 in 1 keer weghalen. Ik weet dat ze dit vaak niet willen, maar ik ken er die er op gestaan hebben en daar is dat ook gebeurd. Ik hoop natuurlijk dat het nooit hoeft, maar zo gaat het dan gebeuren. Verder enorm veel pijnstillers want na maximaal 5 dagen lig ik weer onder water. Tijd om voor zoiets onbenulligs uit de running te zijn heb ik niet.
Ik hoor er te veel horrorverhalen over.

4% vind ik overigens een zeeeeeer hoog percentage. Dan was het voor mij al een nogo.