A3a1 schreef:Alleen haal jij nu alles bij elkaar.
Niet constant lijnen voor je lief, wil niet zeggen dat je niet je best voor hem/haar doet.

Dat zeg ik OOK niet

De kern is niet het wel/niet afvallen/lijnen maar het wel/niet je best doen voor je lief of daten; waarom wel moeite kunnen doen voor het aantrekken van een partner en niet voor de partner zelf.
Blijkbaar raakt dat een gevoelige snaar bij veel hier.
Ik voel me goed als ik wat extra doe voor mijn lief waardoe die zich goed voelt, mij super vindt. Hoffelijk zijn, gezond/goed uitzien, een detail in huishouden, superjebestdoen voor een lief heel persoonlijk cadeautje. Er zijn legio voorbeelden van gedrag waarmee mensen een partner proberen te versieren, wat ze achterwege laten na het 'verwerven'.
IK vind dat niet netjes, niet correct en valse voorlichting, misleiding. Beetje sterk verwoord, maar daarmee probeer ik de kern uit te drukken.
Begrijp het ook niet: Lijkt MIJ dat je voor je lief JUIST wat extras WIL doen. Waarom niet en voor naamloze wildvreemden wel?
Vergelijk het met sex. Sexy doen en de pretendent(m/v) het hoofd gek ne@ken en na commitment voor een 'vaste' relatie de creativiteit begraven.
Relatie gaat aan sleur ten onder en hoppa de trukendoos kan dan ineens weer wel open.
Nee, ik zie het niet.