Dubbele bekken breuk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:25

Dat gaat volgens mij gewoon om geld.
Een bokker heeft in een topic over zorgverzekeringen verklaard hoe die rekeningen opgebouwd worden.
Het was zoiets:
Behandeling x, voor behandeling x staat ik noem maar wat vast 5000 euro voor.
Valt dat letsel bij jou duurder uit is dat pech voor het ziekenhuis.
Een volgend geval met behandeling x is mogelijk zo thuis en kost dus minder als 5000.
Dat maakt het voor iedereen betaalbaar en zo loopt het ziekenhuis geen geld mis, omdat de persoon die zo thuis was minder gekost heeft voor het ziekenhuis. :)

Neemt niet weg dat het vreemd is hoor ts.
Ik vind zelf kunnen lopen met hulpmiddelen en in/uit bed kunnen komen echt iets wat gewoon redelijk moet kunnen.
Hebben jullie opties om eventueel steunen bij het toilet/douche te kunnen plaatsen?
Dat zijn van die dingen die mijn oma miste, het handvat boven haar bed, steunen in de wc en bij de trap extra steun.
Vergeet ook niet na te denken over de douche, zorg dat de vloer niet te glad is en kijk wat je aan hulpmiddelen nodig hebt.
Een douchestoel en evt een steun in de douche is denk ik wel prettig, of gewoon echt nodig als ik zo gok.
Er zijn zelfs krukken met meerdere pootjes, dat lijkt me erg handig voor iets als douchen in jou geval omdat uitglijden echt niet handig is.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 07:36

Ow mijn hemel ik heb een nieuwe buurman, ze hebben mij vannacht expres niet wakker gemaakt voor mijn medicijnen want dan had ik nooit meer in slaap gevallen! Ik schrok net wakker en het leek wel of er een hond naast mijn bed stond te grommen!! Dus ik schrok en en voelde ik meteen ontzettend veel pijn, keek ik op mijn klok was het al half 7 had ik zelfs al voor de tweede keer pijnstillers nodig gehad dus logisch dat ik pijn had dus ik snel die zuster gebeld en die vertelde dus dat ze me expres niet wakker hadden gemaakt om die luidruchtige buurman. Ze vertelde dat hij zijn roes uit lag te slapen, dus ik vroeg of hij bij lag te komen van een narcose en daar fout op ging ofzo, maar nee het is van de drank echt gooi zo iemand ergens in de bezemkast ofzo dit is niet normaal!

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 07:38

Stille meelezer wil je even heel veel sterkte wensen.

Ke zou iemand langs de thuiszorgwinkel kunnen sturen. Die kunnen precies uitleggen welke hulpmiddelen geschikt zijn en uitleggen hoe ze te gebruiken. Vaak kun je deze producten lenen of huren zodat je niet direct hoeft te kopen.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 07:41

moonfish13 schreef:
Neemt niet weg dat het vreemd is hoor ts.
Ik vind zelf kunnen lopen met hulpmiddelen en in/uit bed kunnen komen echt iets wat gewoon redelijk moet kunnen.
Hebben jullie opties om eventueel steunen bij het toilet/douche te kunnen plaatsen?
Dat zijn van die dingen die mijn oma miste, het handvat boven haar bed, steunen in de wc en bij de trap extra steun.
Vergeet ook niet na te denken over de douche, zorg dat de vloer niet te glad is en kijk wat je aan hulpmiddelen nodig hebt.
Een douchestoel en evt een steun in de douche is denk ik wel prettig, of gewoon echt nodig als ik zo gok.
Er zijn zelfs krukken met meerdere pootjes, dat lijkt me erg handig voor iets als douchen in jou geval omdat uitglijden echt niet handig is.



Wij hebben helaas de douche boven zitten dus voorlopig kan ik daar niet heen. En we hebben maar een hele kleine toilet dus we hebben zo'n douche/postoel nodig en dan moet ik beneden in de woonkamer gewassen worden.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 07:44

wortel115 schreef:
Stille meelezer wil je even heel veel sterkte wensen.

Ke zou iemand langs de thuiszorgwinkel kunnen sturen. Die kunnen precies uitleggen welke hulpmiddelen geschikt zijn en uitleggen hoe ze te gebruiken. Vaak kun je deze producten lenen of huren zodat je niet direct hoeft te kopen.



Ja mijn vriend heeft al contact gehad met het bedrijf dat hier zorg regels in de buurt, daar kunnen we lid van worden en heel veel van lenen. Ook vanuit het ziekenhuis helpt iemand ons mee om dat te regelen gelukkig

Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 07:49

Hopelijk snel minder pijn.
Heftig hoor!
En heb je een goed gevoel bij je geen operatie nodig?

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 07:56

Daar ik ik eerst een beetje angst bij, was bang dat het dan nooit zou gaan helen, maar gelukkig las ik hier van wat mensen dat ze ook zonder operatie genezen waren en de artsen hebben het duidelijk uitgelegd dus nu heb ik er wel een beter gevoel bij

Sabbientje

Berichten: 4745
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:43

Is voor de eerste paar weken een zorghotel anders niets.
Die hebben verplegend personeel om je zo nodig in en uit bed te helpen en te helpen met douchen.
En meestal zit er ook een fysio in huis.
Als je dan iets mobieler bent, kun je thuis ook wat beter uit de voeten.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 09:32

Ja daar hebben we ook al aan zitten denken maar dat is niet in de buurt, dan wordt het al een verzorgings/bejaardenhuis en dat was volgens die mevrouw hier in het ziekenhuis ook echt niet ideaal, ze zei dan wil je wss na een week heel snel weg.

Maar ik heb net de zuster gesproken die mij overdag verzorgd en ook steeds meehelpt als de fysio er is. Ik vertelde haar dat de arts wil dat ik vrijdag naar huis ga, hier is zei het echt niet mee eens. Ze vind dat de pijn nog niet voldoende onder controle is (gisteren avond had ik weer behoorlijk veel pijn dus hebben ze me weer een paar pillen extra gegeven voor het slapen) en dat ik nog niet mobiel genoeg ben. ze gaat dit zometeen tijdens de visite ronde ook met de arts bespreken.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:37

Als jij zelf ook van mening bent dat dit niet haalbaar is, geef het dan zeker aan. :-)

Verder kan je, voor als je naar huis gaat, kijken of het mogelijk is om iets van thuiszorg te regelen. En uiteraard de hulpmiddelen. Veel hulpmiddelen (bed, rolstoel, papegaai boven je bed etc) zijn voor 26 weken te lenen bij de thuiszorg winkel.

Ik weet niet of je alleen woont thuis? In dat geval zou misschien huishoudelijke ondersteuning ook nog verlichting kunnen bieden.

Een handige website voor jou is www.regelhulp.nl

Sterkte :(:) en geef goed aan hoe je je voelt. Als de pijn nog niet onder controle is, zou ik zeker het ziekenhuis niet verlaten.

Bjarni
Berichten: 2221
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:43

Wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt, en dan ook nog zo'n snurker naast je helpt niet mee voor een goed humeur! Hopelijk is hij snel weer weg!

Heb je elke keer dezelfde arts? Mijn ervaring is dat ze allemaal iets anders zeggen }:0
Waar de 1 vond dat ik na 2 dagen misschien wel naar huis kon, heeft de ander me bijna een week laten blijven. Uiteindelijk mocht ik naar huis toen ik zelf in en uit bed kon komen, me met krukken kon voortbewegen en kon traplopen. Het ging niet heel soepel, maar ik kon het wel.

Ik zou het als ik jou zo hoor nog niet zien zitten en dat ook zeker aangeven.
Ik wilde toen heel graag naar huis en elk uitstel was een flinke tegenvaller, maar eenmaal thuis viel het me toch nog tegen zo zonder hulp. Mijn vriend moest gewoon werken en daar zat ik dan.

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:50

Pff, ongelooflijk dat ze zo iemand naast je 'dumpen'. Hopelijk is hij snel terug weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:56

saga schreef:
Ja daar hebben we ook al aan zitten denken maar dat is niet in de buurt, dan wordt het al een verzorgings/bejaardenhuis en dat was volgens die mevrouw hier in het ziekenhuis ook echt niet ideaal, ze zei dan wil je wss na een week heel snel weg.

Maar ik heb net de zuster gesproken die mij overdag verzorgd en ook steeds meehelpt als de fysio er is. Ik vertelde haar dat de arts wil dat ik vrijdag naar huis ga, hier is zei het echt niet mee eens. Ze vind dat de pijn nog niet voldoende onder controle is (gisteren avond had ik weer behoorlijk veel pijn dus hebben ze me weer een paar pillen extra gegeven voor het slapen) en dat ik nog niet mobiel genoeg ben. ze gaat dit zometeen tijdens de visite ronde ook met de arts bespreken.



dan is in het ziekenhuis blijven misschien nog niet zo'n verkeerde keuze, dan heb je zelf ook iets meer tijd om te leren lopen en bewegen zonder al te veel pijn, jeetje zeg wat een ongemakken kan een mens toch hebben, alle sterkte, en als je leesvoer nodig hebt....................laat he me weten en ik stuur het op.
mce

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:03

milatje schreef:
Een handige website voor jou is http://www.regelhulp.nl


Thx voor de tip daar gaan we zeker even op kijken. Ik woon samen met mijn vriend maar hij moet vanaf volgende week ook weer gewoon werken)


De arts van de pijnpoli was net ook hier, zij wil mij morgen nog niet laten gaan, er is nog geen goede balans in de pijnstilling. Ik denk dus dat het toch nog wel even uitgesteld word. Zij zei ook dat pas nu ik ga bewegen er goed gekozen kan gaan worden voor bepaalde pijnstillers. Ze hebben gisteren bijvoorbeeld de pijnstillers verhoogd voordat de fysio kwam, dit hielp wel bij het opstaan, dit ging echt wat beter, maar later op de dag had ik veel meer pijn ook in een rust houding omdat het bewegen dus schijnbaar veel van mijn lichaam vergt. Voor vandaag heb ik ook weer extra morfine gekregen voor zometeen als de fysio komt. En voor de napijn heb ik een extra morfine pleister gekregen gisteren en die moet nu als het goed is ook werken dus dat moet ik vandaag dus in de gaten gaan houden. En morgen komt deze arts weer langs om te kijken wat er nu nog meer aangepast mag worden aan de pijnstillers.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:07

MCE schreef:
dan is in het ziekenhuis blijven misschien nog niet zo'n verkeerde keuze, dan heb je zelf ook iets meer tijd om te leren lopen en bewegen zonder al te veel pijn, jeetje zeg wat een ongemakken kan een mens toch hebben, alle sterkte, en als je leesvoer nodig hebt....................laat he me weten en ik stuur het op.
mce



Dankjewel voor je aanbod, ik had van een vriendin ook al wat boekjes gekregen maar de letters dansen over de bladzijde door de morfine haha dus heb ze snel aan de kant gelegd, maar nogmaals wel super lief dat je het aanbieden!

Ik kijk nu wat Nederlandse series enzo op mijn tablet, iemand nog aanraders voor Nederlandse series of programma's?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:13

Niet specifiek Nederlandse series, maar als je Netflix hebt: The Crown is echt geweldig!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:32

Zo jij hebt echt een goede knal gemaakt..
Heel veel sterkte!

Ik kan je de serie Petticoat aanraden. Veel te zoetsappig en voorspelbaar, maar toch erg leuk. Verder zou ik een premium account op rtl nemen voor de maand. Dat kost dan 3,99 voor 1 maand en wordt automatisch opgezegd.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:49

Ik zou eens goed navragen of je wel thuiszorg krijgt, want ik weet uit eigen ervaring dat heel erg moeilijk is om te krijgen. Dit omdat ze ervan uitgaan dat D alle zorg op zich gaat nemen.
Wij hebben dit ook gehad toen M&F nog klein waren, en ik niks kon en mocht. Ze gingen ervan uit dat J alles wel zou regelen en doen. Uit eindelijk hebben we met heel veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat ze naar school gebracht werden. Maar hulp voor me zelf kregen we niet. M&F hielpen me met aankleden omdat ik dat zelf niet kon. J was om 5.30 al de deur uit voor zijn werk.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:16

Wat betreft huishoudelijke hulp zal dat m dan niet worden omdat er inderdaad gekeken wordt naar de gebruikelijke hulp.

Het is even de vraag of je dan wel thuiszorg krijgt, maar hoe de regels hier precies zijn weet ik niet. Ik denk dat dit ook afhankelijk is van de intensiviteit van de zorg.

Qua series vond ik Orange is the new black wel goed te volgen, ook met morfine op. :')

Wellicht dat je nog luisterboeken kan proberen?

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 14:34

kiki1976 schreef:
Ik zou eens goed navragen of je wel thuiszorg krijgt, want ik weet uit eigen ervaring dat heel erg moeilijk is om te krijgen. Dit omdat ze ervan uitgaan dat D alle zorg op zich gaat nemen.
Wij hebben dit ook gehad toen M&F nog klein waren, en ik niks kon en mocht. Ze gingen ervan uit dat J alles wel zou regelen en doen. Uit eindelijk hebben we met heel veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat ze naar school gebracht werden. Maar hulp voor me zelf kregen we niet. M&F hielpen me met aankleden omdat ik dat zelf niet kon. J was om 5.30 al de deur uit voor zijn werk.



Ja dat klopt dat hebben we ook al gehoord dus dat wordt nog even een gedoe dit zijn we nu aan het uitzoeken. Ik hoop wel dat het lukt.


Femek2902 schreef:
Zo jij hebt echt een goede knal gemaakt..
Heel veel sterkte!

Ik kan je de serie Petticoat aanraden. Veel te zoetsappig en voorspelbaar, maar toch erg leuk. Verder zou ik een premium account op rtl nemen voor de maand. Dat kost dan 3,99 voor 1 maand en wordt automatisch opgezegd.


Petticoat volg ik al echt zo'n leuke serie, vanavond is er weer een nieuwe aflevering.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:07

Ik hoop dat het lukt! Overdrijf desnoods gewoon extra en laat je niet afschepen, want wij hebben een heel gevecht moeten leveren om het in ieder geval voor de kids te krijgen.
Ze gaan er al vanuit dat de familie het allemaal wel oplost en komt opdraven iedere dag.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 22:34

Gelukkig is mijn buurman verruilt voor een rustiger exemplaar . Ik ben zojuist voor een tweede keer vandaag uit mijn bed geweest en heb aan tafel zitten eten . Daarna wel snel mijn bed weer in want ben helemaal bekaf!
Maar ik krijg toch echt het idee dat de pijn steeds beter onder controle is. En ik heb de arts gesproken hij vond het een beetje vervelend dat hij me een beetje bang had gemaakt dat ik morgen al weg moest, dit was niet zijn bedoeling geweest en hij zag nu ook wel in dat het gewoon niet haalbaar is om morgen naar huis te gaan. Ik moet echt eerst makkelijker in en uit mijn bed kunnen en een heel klein beetje kunnen lopen. Het streven is nu om maandag naar huis te kunnen. hier heb ik zelf ook een goed gevoel bij. Ik merk dat ik zelf ook steeds handiger wordt met opstaan en als ik sta kan ik nu ook echt recht staan zonder dat alles kraakt etc.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:58

Wat fijn dat je iets langer de tijd krijgt om wat mobieler te worden en dat de pijn nu beter onder controle is.
Beter dat die snurker weer weg is.
Hopelijk vannacht een goede nacht.

Anoniem

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:10

Heel veel sterkte!!!

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:21

Fijn dat je nog even kan blijven, thuis terwijl je niet eens kan lopen is gewoon van de zotte.