Ik zei altijd dat ik wel ooit kinderen zou willen, maar pas toen ik mijn man tegenkwam, wilde ik echt kinderen. Alleen toen het zover was dat ik stopte met de pil, sloeg de twijfel toe. Wil ik het wel echt? Kan ik het wel? En mijn leven dan? En het paardrijden? En alle leuke dingen?
Manlief wilde ook graag kinderen, maar als ik ze echt niet wilde, dan hoefde het voor hem ook niet. Dus daar had ik niks aan. Ik durfde niet meer...
Uiteindelijk toch de stap genomen omdat manlief me kon overtuigen, maar ik had niet echt DE kinderwens, ik twijfelde echt. Zwanger zijn vond ik tegenvallen, want ik kon niet alles meer wat ik wilde (duh), maar ik heb tot 2 dagen voor de bevalling paard gereden, dus geen reden tot klagen. En de twijfel bleef hoor! Pas toen de kleine geboren is en het allemaal een beetje liep, kwam de liefde. Dat moest bij mij echt groeien en daar schaam ik me niet voor.
Na 6 weken reed ik weer paard, na 3 maanden weer wedstrijden, eigenlijk heb ik hetzelfde leven als voorheen. Maar... mijn ouders en schoonouders passen wel regelmatig op, zodat ik kan rijden. Ik beken dat ik misschien per week 2 uurtjes op de bank lig, voor de rest ben ik bezig met huishouden/paarden/kind. Sociaal leven is iets minder geworden. Ik beken dat ik een moeder ben die gewoon ook haar eigen leven wil houden. Mijn kind staat echt voorop, zeker, mijn planning komt niet altijd uit en ideaal is misschien anders, maar echt, mijn leven met kind: I love my life

Succes met je beslissing!