41 en nog kinderwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:00

Wendy schreef:
Ik lees nergens dat het ontkend wordt, maar mensen zien het blijkbaar als een minder zwaarwegende factor dan jullie.
Op zich terecht, het is niet het einde van de wereld ofzo.

Inderdaad , ik denk dat niemand er bewust voor kiest maar er zijn zoveel ergere/vervelender dingen. Daarnaast staat het een ieder vrij zich te laten testen en op grond van de uitslag weer andere beslissingen te nemen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:02

<<) Ts, waar ben je gebleven?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:03

Risico's met zwangerschap zijn er altijd, wil je kinderen dan zul je zo reeel moeten zijn dit in te calculeren. En elke 40plusser weet dit, hoeft niet ineens als een extraatje te worden belicht, dit is nl een eigen keuze.

Net zo goed als dat mensen kiezen om een kind waarvan al in een vroeg stadium in de baarmoeder bekend is dat het niet gezond is, gewoon toch liefdevol te laten komen.

Moederkind verzorging en tussentijdse controles zijn de laatste jaren erg goed, veel beger dan 2 generaties geleden.

Iemand die denkt dat je als jonge meid een leukere en betere moeder bent en dan alleen gezonde kinderen kunt baren zonder zich al te veel op haar huidige gezondheid te hoeven letten, kan nog wel eens een grote teleurstelling te wachten staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:45

Whizz schreef:

ik denk dat ze bezig is om haar wens te verwezelijken :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:54

geerke schreef:
Whizz schreef:

ik denk dat ze bezig is om haar wens te verwezelijken :D

Het is anders nog best vroeg op de avond. :P

Anoniem

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:03

Je zou ook kunnen kijken voor een pleegkind.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:15

Waarom moet ts zo snel reageren? Misschien geven jullie berichten een hoop stof tot nadenken of zit ze niet aan haar pc of telefoon gekluisterd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:04

Diablo schreef:
kwita schreef:
Hier in deze vraag zit een stukje van mijn levenservaring ...het klinkt dan misschien bot al is dat zo niet bedoeld. Ik hoefde ook geen antwoord op die vraag.En relaties kunnen veranderen he, en dan zijn de financien wel eens een puntje (iets wat jij niet kan weten over onbeleefd gesproken!).

En relaties kunnen alleen veranderen als je voltijds moeder bent?

Nee maar als je een kind hebt dan heeft dat nog wel wat meer invloed dan als je alleen voor jezelf moet zorgen.
Ik begrijp ook niet dat mensen op 41 nog aan kinderen willen beginnen. Verhoogd risico voor het kind, voor de moeder en een grotere kans dat het kind al jong zonder ouders op de wereld staat.
En nee, in wezen is 56 niet "oud" maar als ik kijk naar die generatie, dan valt toch niet te ontkennen dat ze gemiddeld genomen niet meer kunnen wat een twintiger doet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:07

Wat doet een gemiddelde 20er dan precies beter behalve stressen over geld, opleiding, banen, huis, relaties en carriere?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-12-16 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:08

Bewegen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:09

Veel uitgaan en nog volop stress aan de carrière werken bedoel je...? :P
De rust en zekerheid die een wat oudere verzorger vaak uitstraalt is ook wat waard :)

Als je het zo heel droog bekijkt dan zie je al snel meer nadelen dan voordelen om na je 40e nog aan kinderen te beginnen :j

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je zelf die leeftijd hebt bereikt en een hele sterke kinderwens hebt.... en je voelt je goed, je ziet het helemaal zitten en hebt er hopelijk goed over nagedacht dat een kindje wel alle kansen heeft om goed terecht te komen (net zoals iedereen zou moeten doen!) dan is het toch een iets andere situatie.

Ik denk dat heel veel mensen "nu" over allerlei situaties denken dat ze het dan-en-dan niet meer zouden willen...maar als je eenmaal ooit daadwerkelijk midden in de situatie zit dat het dan toch wel een poepie anders aanvoelt vaak :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:11

Bewegen deed ik zat ja: Tot mijn 35e alleen maar minimale inkomentjes gehad op korte contracten, kleine 2 kamer woningkjes, om de have klap verhuizen, 60 uur per week werken, savonds nog naar paard, concours in het weekend, eigen bedrijf opzetten, geen vakanties opnnemen.
Geniale condities voor een kind toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:13

Degene die aan kinderen beginnen op die leeftijd zijn vaak niet degene die veel uit gaan. :) De gemiddelde 50'er is verder ook gewoon nog met z'n carriere bezig in de huidige maatschappij. :) En vaak nog aan het afbetalen ook. :) Dus die stress heeft een gemiddelde 50'er ook gewoon.

Sizzle: en als je 50'er bent dan vallen al die mogelijke nadelen ineens wonderlijk weg?
Kan niet wachten tot 'k 50 ben dan! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:15

Op mijn 35e was ik eindelijk in staat een "fatsoenlijke" baan te vinden en ging de drang om te 'winnen' weg.

Hoeveel ouders jagen niet nog van alles na ten koste van het kind?

Dus inderdaad, die rust en een financieel zekerder leven is hier pas rond de 40 begonnen. De hoop op een koophuis is sowieso al een tijdje weg, dat geeft ook rust ;)
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-12-16 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:17

En dat zijn enkel jongeren? :)
Nee, daar zitten ook gewoon 50'ers tussen. Voor de discussie ga ik even uit van ouders die het beste voor hebben met hun kind en ook echt kiezen voor hun kind. Dus geen ouders (ongeacht leeftijd) die ten koste van het kind nog van alles willen.
Die vind je in elke leeftijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:18

Maar dan beginnen ze doorgaans ook jong toch?

Het laat aan kinderen beginnen is doorgaans omdat eerder de voorwaarden er nog niet geschikt voor waren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:19

Ayasha schreef:
Bewegen.

Dus een vijftiger doet iets langer over de marathon dan toen hij twintig was. Ja, daar heb je een punt :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:19

Hebben mensen het nou over bewegen :+ ik heb tot mijn 19e paardgereden en sindsdien sport ik helemaal niet ben nu bijna 10 jaar verder.ik heb wel wat vrienden die kids hebben maar inderdaad ook nog studeren of geen baanzekerheid hebben, die onzekerheid en dan kids erbij zou voor mij echt geen goede combinatie zijn maar ik ben ook wel een controlfreak daar in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:20

Oh het gaat over degenen die bewust aan kinderen beginnen op jonge leeftijd ;)

Nee joh, zoveel verschillende mensen en situaties in elke leeftijdsgroep, je kan echt niet zeggen dat 20-ers fijnere ouders zijn dan 40-ers...of dat elke 40-er het beter voor elkaar heeft dan de 20-er....voor elke situatie is wat te zeggen :)

Het enige dat je kan zeggen is dat naarmate de moeder ouder wordt, de KANS groter wordt dat er dingetjes fout gaan. Maar als een kindje heel, héél erg welkom is dan doet dat er niet zoveel toe denk ik en wil je toch een poging wagen om zwanger te worden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:24

Ja maar wat maakt dat allemaal uit?
Dat veranderd toch niks aan hun leeftijd?
Dat is kl*te dat het leven je voorheen het nog niet toe liet maar je krijgt niet altijd wat je wil. Ik vind op 41 er nog aan beginnen simpelweg te oud. Omdat je IMO gewoon niet meer "mee kan".
Hier is nu een kleintje in de familie gekomen. De nonkels en tantes en oma's en opa's (allemaal 50'ers) zeggen allemaal hetzelfde: het is mooi maar je merkt toch dat je er niet meer zo mee weg kan als "vroeger".
En zij kunnen haar op het eind van de avond mee terug geven aan de ouders.... Maar als je moeder bent moet je ze houden.

mysa; niet de marathon. Het spelen, het kunnen volgen van een druk kind. Het 's nachts op staan volhouden... Vergelijk het met nachtshiften en op stap gaan: De gemiddelde 20'er kan beter herstellen na een korte nacht dan de gemiddelde 40'er/50'er.

pmarena: nee, het gaat over VERGELIJKBARE situaties behalve de leeftijd. Ga jij een drugsverslaafde 20'er vergelijken met een 40'er die het leven op de rit heeft, is die 40'er idd een betere ouder. Maar da's geen faire vergelijking. Ga je uit van een 40'er met het leven op de rit dan ook een 20'er met het leven op de rit.
Anders ben je appelen met peren aan het vergelijken puur en alleen om je gelijk te halen. :) Nu als je dat graag wil is dat voor mij prima maar zeg het dan even. Want dan steek ik er verder mijn energie niet meer in. :) Dan geef ik je gewoon gelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:28

Ik was als tiener niet bepaald geinteresseerd in de beweeglijkheid van mijn ouders (dat waren ze ook niet ondanks zeer jong) maar meer in hun auto en de mogenlijkheid daarvan een trailer te trekken :')

Ik heb een jong kind maar heb geen hol aan beweeglijkheid, want het gemiddelde tempo naar de winkel is ongeveer 0,5 km per uur.

Ik heb al eerder gezegd dat iedere leeftijd voor en nadelen heeft. Uiteindelijk is het je gezondheid dat de doorslag geeft.
Ik ben blij dat ik geen kind had toen ik in een burn-out zat op jonge leeftijd.
Mijn moeder heeft het zwaar gehad met heftige gezondheidsproblemen eind 20 begin 30. toen ze 40 was is ze daarover heen gekomen en was met 50 fitter dan ooit.
of wat dacht je van het topic van Quir? En Pharmicola?
Het leven is extreem onzeker.

Ja ouder geeft zekere risico's en daarom wil ik mede geen 2e meer, maar ouder geeft ook bepaalde zekerheden.

Je bent altijd appels en peren aan het vergelijken want geen mens is hetzelfde.
Je hebt het te doen met het leven dat je leeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:32

Je hoeft mij niks te vertellen over gezondheidsproblemen op jonge leeftijd. :D

Kijk begrijp me niet verkeerd. Als TS perse een kleine wil, moet ze daar vooral voor gaan, dat moet ze IMO niet laten af hangen van bokkers. Máár ik vind net als iemand voor me al zei dat er gewoon erg licht overheen gegaan wordt. :)
Jij gaf er niks om maar wellicht wordt TS haar kind een voetballer die wil kunnen voetballen met mama en papa of whatever... :) Alles kan. ;)
En vooral: het uithoudingsvermogen. :) Dat moet je zelf bepalen of je dat nog "zou kunnen". Want dat is ook voor ieder verschillend. MAar dat zijn IMO wel allemaal dingen waar je op oudere leeftijd wellicht nog meer moet bij stilstaan dan wanneer je 25 bent en in de bloei van je leven. :)

Ik lees op bokt in kinderwens topics vaak bokkers van jongere leeftijd met gezondheidsproblemen die om precies die problemen (sneller moe, minder beweeglijk, minder goed herstelvermogen) niet aan kinderen willen beginnen. :) Waarom zou je daar dan niet bij stil moeten staan/zou dat niet genoemd mogen worden bij een 40'er die statistisch gezien simpelweg meer kans heeft om te maken te krijgen met gezondheidsproblemen. :)
Net zoals ik toe juich dat die jongere bokkers met die problemen, stilstaan bij hun beperkingen. Je ogen sluiten voor factoren die het moeilijker kunnen gaan maken is niet realistisch. Of dat nu leeftijd, financiën of gezondheidsproblemen zijn. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-12-16 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:33

Wat je nog niet hebt kun je geen rekening mee houden :n
Dan kun je niets meer.
Ik kan ook morgen werkeloos worden of ernstig hoofdletsel oplopen.

Statistiek is prima, maar als je op statistiek gaat leven dan wordt het allemaal erg saai.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-12-16 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:34

sizzel dat laatste zinnetje :Wat vergeten we dat vaak, maar het is echt waar.
Alles komt op zijn eigen tijd dat is ook mijn ervaring....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:36

Jeetje er wordt gewoon makkelijker gedaan over een kind dan over het aanschaffen van een hond of paard... Vind dat altijd zo apart.

Als iemand op bokt een pup wil of een paard moet ie een half boek aan risico-berekeningen enz voorleggen maar wil je een kind: Wat je niet hebt kan je ook geen rekening mee houden, vergeet die risico's en ga der voor! :+