Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luca03 schreef:@ Djeradalover
Ja er is specifiek op getest. En omdat ik zo'n heftige stemmingswisselingen heb anders. Het was om mijn levenskwaliteit te verbeteren.
Djeradalover schreef:Luca03 schreef:@ Djeradalover
Ja er is specifiek op getest. En omdat ik zo'n heftige stemmingswisselingen heb anders. Het was om mijn levenskwaliteit te verbeteren.
Maar uit je verhaal maak ik op dat je levenskwaliteit niet is verbeterd, of heb ik het mis? Merk je echt effect van de AD? En worden er spiegels bepaald wb je waarde van de anti depressiva in je bloed?
Fish_n_Chips schreef:Djeradalover schreef:
Maar uit je verhaal maak ik op dat je levenskwaliteit niet is verbeterd, of heb ik het mis? Merk je echt effect van de AD? En worden er spiegels bepaald wb je waarde van de anti depressiva in je bloed?
Niet alle AD's hebben een bepaalde spiegel nodig volgens mijn psychiater. Als ik het me goed herinner SSRI's niet, en TCA's en lithium wel.
A3a1 schreef:Laatst was er een heel artikel over antidepresiva, pffff de bijwerkingen zijn soms erger dan de ziekte zelf.
Wij hadden een cliënt die erg veel baat heeft gehad bij St,Janskruid tabletten.
Maar die had verder geen medicatie, hulp zoeken bij fytotherapeut die samenwerkt, zou hiervoor wel noodzakelijk zijn.
En waar je bv eens naar zou kunnen kijken is kunsttherapie, dus dan is de inzet acteren, schilderen of muziek.
Luca03 schreef:Inmiddels al weer 3 dagen bezig met school en ik ben weer dood moe. Waar ik vorige week een sprankeltje meer energie had is nu weer helemaal weg... ook m'n nagels weer helemaal kort gebeten van de stress. Daar komen dan ook nog eens de piekergedachten boven op, ook heb ik het gevoel dat ik niet beter meer wil worden. Ik heb zo'n angst om terug gelukkig te zijn eerlijk gezegd maar toch wil ik het zo graag...
Phoebert schreef:Luca03 schreef:Inmiddels al weer 3 dagen bezig met school en ik ben weer dood moe. Waar ik vorige week een sprankeltje meer energie had is nu weer helemaal weg... ook m'n nagels weer helemaal kort gebeten van de stress. Daar komen dan ook nog eens de piekergedachten boven op, ook heb ik het gevoel dat ik niet beter meer wil worden. Ik heb zo'n angst om terug gelukkig te zijn eerlijk gezegd maar toch wil ik het zo graag...
Is het niet mogelijk om een paar dagen naar school te gaan, dan rust nemen, weer een paar dagen naar school etc?
Luca03 schreef:Dat is het probleem, de school heeft beslist dat ik nu geen examens meer moet inhalen. Maar ze gaan er vanuit dat ik nu gewoon terug mee het schoolritme volg en aan het eind van het schooljaar mijn xamens doe.