Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:35

Grappig dat je dat aanhaalt, ik denk inderdaad dat je met alle geneesmiddelen kritisch moet zijn. Hoe erg is een keer hoofdpijn? Moet er meteen een paracetamol in of kun je ook een tukje doen. Medicijnen zijn goed als ze echt nodig zijn.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:36

pmarena schreef:
Yunomi schreef:
Vaccineren maakt niet gegarandeerd immuun, maar maakt het ziekteverloop wel milder als je de ziekte alsnog oploopt. Dat een kind na een vaccinatie zich niet helemaal lekker voelt is vrij logisch want hoewel je een verzwakt of dood virus binnenkrijgt moet dit toch opgeruimd worden, het aanmaken van de antistoffen en geheugencellen duurt even.

Ik las ook iets over dat je beter een stof kunt binnenkrijgen via voedsel dan direct in de bloedbaan. Maar de stoffen uit voedsel worden ook opgenomen in het bloed. Er werd gezegd dat de nieren bij vaccineren geen kans hebben om te zuiveren. Maar wat in de nieren wordt gezuiverd zijn stoffen uit het bloed.. Het maakt niet uit hoe het in het bloed is terecht gekomen, dat kan het lichaam niet detecteren.

Ik heb het gevoel dat bij veel tegenstanders van vaccineren een goede basis biologie en kennis van het menselijk lichaam (+ werking) mist.

In de praktijk zien ouders en behandelaars vaak het tegenovergestelde: dat de niet gevaccineerde kinderen een milder ziekteverloop hebben. En je weet simpelweg niet bij 1 individu hoe het ziekteverloop met / zonder vaccinatie had geweest. Dus dat vind ik van beide kanten niet zo'n heel sterk argument eigenlijk :)

Over dat getut van het inspuiten van schadelijke stoffen, dat we die met voeding ook binnenkrijgen:

Mag ik dan aannemen dat de mensen die dit geloven, het goed vinden als de dokter bij hen thuiskomt en een willekeurig voedingsmiddel bij hen uit de koelkast pakt en dat vervolgens in hun arm spuit?

Iets onschuldigs zoals noem eens wat.... appelsap ingespoten kan best een interessant effect geven denk ik :P

Ik vind het een beetje een scheve vergelijking. Niks mis met water maar bij een extreme hoeveelheid gaan we er hartstikke dood aan. Formaldehyde wordt bijvoorbeeld door ons lichaam zelf aangemaakt, zit in voedsel en in vaccins (bij allen in kleine hoeveelheden), neemt niet weg dat formaldehyde een gevaarlijke stof is. Maar dat is het pas in te grote hoeveelheid en daar is helemaal geen sprake van. Dus als er dan een dokter komt en die wil een klein beetje inspuiten bij me, prima. Gaat het om een schadelijke hoeveelheid, dan nee bedankt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:40

Ik heb het topic even vluchtig doorgelezen, en ik heb eigenlijk een vraag aan je pmarena. Ik las dat je een kleine hebt en ik neem aan dat je daardoor ook bezig bent met wel of niet enten.

Wat betreft het ontstoren van entingen. Zou je je kindje laten enten en dat laten ontstoren om alleen de zware metalen (hopelijk heb ik dit goed onthouden) er uit te halen, zodat de enting verder zijn werk kan doen? Of denk ik te simpel wat ontstoren betreft?

Dus is de keuze dan uit enten + ontstoren, of helemaal niet enten?

of zou je juist jezelf willen laten ontstoren? Ben je zelf ingeent, en ondervind je problemen?

Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij hoor, maar zo heb ik het een beetje begrepen. En ik ben benieuwd waarom je hier over nadenkt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:43

piezze schreef:
Het leuke is, of eigenlijk helemaal niet leuk, dat niemand met zekerheid kan zeggen wat waarheid is.
Je kunt je nog zo verdiepen en nog niet weten wat je moet doen. Met je kinderen, je waardevolste bezit kun je geen risico's lopen. Maar wat zijn nou eigenlujk de risico's? Hoe groot is die kans dat uitgerekend jouw kind een kinderziekte krijgt en er dan ook nog wat aan overhoudt? Ik geloof dat die kans best klein is. Mijn kinders zijn allemaal braaf inge-ent. Maar mijn peuter kreeg dus wel gewoon kinkhoest en we zijn daar maanden mee zoetgeweest. Je krijgt dus nergens garantie. Wel knap hoe rotsvast vertrouwen sommige van jullie hebben in de medische wetenschap. Ik denk wel dat er grote belangen zijn van de farmaceutische industrie en dat bijwerkingen en uitwerkingen er zeker zijn en niet onderkent worden. Juist omdat het vaak niet meteen na het prikje plaatsvindt maar dat kan nog jaren later en niemand die dat nog in verband brengt met het prikje. Ik heb wel spijt van de baarmoederhalskanker in-enting van mijn dochter. Ze is daadwerkelijk veranderd. En nee ik heb geen enkel bewijs dat dit door die prikken komt maar veranderd is ze wel. Van een sportieve en ambitieuze meid verandert in passief. Kan toeval zijn en puberteit maar achteraf hoorde ik dat het nog best de vraag is of het uberhaupt helpt tegen die rotziekte.

Fijne reactie Piezze :)

En wat zonde van je dochter.....het schijnt vooral na de derde HPV vaccinatie vaak fout te gaan. Die is her en der nu ook afgeschaft meen ik, maar in die vaccinatie heb ik me niet zo verdiept.

De HPV is wel echt een hele gemene qua vaccinatieschade en je kan daar heel veel ellende over vinden van meisjes wiens leven gewoonweg kapot gemaakt is er door. En dan proberen ze het ook nog aan jongens te slijten.... waarmee het regelmatig al niet veel beter afloopt...

Ik vind het ook heel knap dat zoveel mensen zo'n vertrouwen hebben in een industrie die keer op keer weer bewijst dat ze ethisch gezien niet zo'n geweldige moraal hebben....

Denk dat heel veel mensen ook nu nog als ze zwanger zijn en een "prikje" aangeboden krijgen dat de kans op een miskraam voorkomt... dat gewoon klakkeloos laten zetten want de dokter zou het niet aanbieden als het niet veilig was. Dat ze dan 20 jaar later DES dochters blijken te hebben gekregen is weer een foutje - bedankt geval....

Het is gewoon naïef om te denken da dit nu niet meer voor zou kunnen komen. Zika vind ik ook zo'n verdacht geval, zou me niks verbazen als dat door medicatie blijkt te komen i.p.v. door een mugje dat al decennia lang mensen prikt zonder dat dit probleem ontstaat.

Overigens schijnt het polio nog zo te zijn dat daar flink met cijfers gegoocheld is... dat juist het vaccin polio-verschijnselen veroorzaakte maar die weggeschreven zijn onder de naam van andere aandoeningen want immers het kan gaan polio zijn als je daar tegen gevaccineerd bent toch :P Waardoor dan de cijfers omlaag lijken te zijn gegaan na invoering van het vaccin...

Dat hoor je nu ook nog bij bvb. kinkhoest, dat gevaccineerde kinderen een hele tijd met zo'n hoest rondlopen voordat de dokter wil erkennen dat het kinkhoest is.... dat kan het immers toch niet zijn.... terwijl het bij een ongevaccineerd kind met hoest al sneller gedacht wordt: dat zal wel kinkhoest zijn, die is immers niet "beschermd" er tegen.

Of mazelen, ongevaccineerd kind met rode vlekken en mazelen looks wordt sneller weggeschreven als een mazelen geval dan een kind dat er tegen gevaccineerd is, want dan zullen het vast geen mazelen zijn maar bvb. een 5e of 6e ziekte ofzo :P

Wat ook een verklaring zou kunnen zijn waarom er volgens statistieken meer mazelen voorkomen in de Bible belt. Omdat het simpelweg sneller als mazelen gediagnosticeerd wordt.

Ik vind dat helemaal geen rare verklaring. Zeggen dat dat onmogelijk is vind ik naïever dan zeggen dat het best wel zou kunnen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:46

Yunomi schreef:
pmarena schreef:
Nee. Dat is het niet waard. Sorry Verootje.

Voor een groeiend aantal mensen is geen geld ter wereld is het risico waard dat je kind door een vaccinatie (met twijfelachtige werking!) ineens terechtkomt in een shock, hartstilstand, hersenvliesontsteking, regressie, zwakke gezondheid met allerlei moderne chronische aandoeningen of wat er allemaal op de lange termijn nog maar kan gebeuren....

Ik denk dat men daar best respect voor op mag brengen dat ouders een zeer bewuste keuze maken....welke keuze dat ook is :)

Oprechte vraag en interesse, waar ligt jou grens dan qua bijwerkingen? Want zo geschreven neem ik dan aan dat je geen enkel medicijn gebruikt, want elk medicijn heeft mogelijke bijwerkingen. Zelfs van een simpele paracetamol kun je leverschade, nierschade en bloedafwijkingen krijgen. Van aspirine psychische klachten, hartvaatafwijkingen en ga zo maar door.. En dit zijn nog heel gebruikelijke medicijnen met milde bijwerkingen.

Voor mij is het best simpel: je neemt medicatie op het moment dat het nodig is en er geen goede alternatieven voor handen zijn.

Je gaat niet aan iets sleutelen dat niet kapot is. En naar mijn mening doe je dat wel met vaccineren: je loopt het risico op bekende en onbekende bijwerkingen voor een twijfelachtige bescherming. Dat vind ik het niet waard.

Je behandelt als er iets aan de hand is, zo niet dan ga je niet je gezondheid in gevaar brengen met een op dat moment onnodige behandeling.

Ben benieuwd of we nu een scala aan voorbeelden krijgen met de vraag: wat zou je doen :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:49

piezze schreef:
Ik heb wel spijt van de baarmoederhalskanker in-enting van mijn dochter. Ze is daadwerkelijk veranderd. En nee ik heb geen enkel bewijs dat dit door die prikken komt maar veranderd is ze wel. Van een sportieve en ambitieuze meid verandert in passief. Kan toeval zijn en puberteit maar achteraf hoorde ik dat het nog best de vraag is of het uberhaupt helpt tegen die rotziekte.

Balen van de gedragsverandering van je dochter!
Maar idd: "gedrag is het buuitenste laagje" - en het hoe en waarom, dat is lastig!

En er is ook gewoon regulier gepubliceerd dat het maar beperkt werkt. (De cijfers ken ik niet uit mijn hoofd maar de denkfiguur is dat er 7 minder ideale virusstammen zijn en het werkt tegen 5 of 6.)
"Dan maar liever dat uitstrijkje" - maar 2x geld uitgeven blijft men waarschijnlijk niet doen. (En geld ivm entingen en ivm bevolkingsonderzoek.)

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:51

Pmarena ik denk dat je je vraag eerlijk gezegd beter kan stellen op de Facebook pagina van vaccinvrij als je een antwoord wil hebben.

Ik ben ook 1 van de ouders die bewust is gestopt met vaccineren. De eerste 3 heeft hij gewoon gehad en nadat ik in mijn omgeving zelf een geval heb meegemaakt van een jongetje dat van een vrolijk pratend kindje veranderde in een gesloten peuter na de bmr prik ben ik eens goed gaan nadenken en praten met ander ouders uit mijn omgeving en hebben we besloten dat er geen vaccinaties meer worden gedaan bij zoonlief. Hij kreeg kort na de eerste prikjes last van erge eczeem op zijn wangen, armpjes en beentjes terwijl er niks in de situatie was veranderd (kreeg geen bijvoeding of zo).

Ik heb juist het idee dat de ouders die ervoor kiezen om niet te vaccineren er juist goed over nadenken en onderzoeken doen. Ook ik neem niet alles klakkeloos aan wat er beweerd word, maar als je zoiets meemaakt in je directe omgeving kan je het niet zomaar negeren.

Tuurlijk zouden ze bij het rivm nooit zeggen dat het schadelijk zou kunnen zijn. Daar gaat veel te veel geld in om. En geld en macht is nu eenmaal belangrijker dan gezondheid.

Het grootste gedeelte van Nederland is niet eens beschermd meer tegen de ziektes doordat de vaccinaties maar een bepaald aantal jaren werken. En regelmatig krijgt een kind toch een ziekte waar het voor is geënt dus dat werkt ook niet 100%

Vraag me af waarom de ouders van gevaccineerde kinderen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen? Hun kinderen zijn gevaccineerd dus beschermd lijkt mij :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:54

Neem daarbij dat we heel zeker weten dat niet of nauwelijks gevaccineerde mensen heel gezond heel oud kunnen worden: die voorbeelden lopen nu nog steeds rond +:)+

Van volop gevaccineerde mensen moeten we dat nog maar afwachten... iedere generatie krijgt er een boel meer en ik heb er nog veel minder gehad dan het Rijks Vaccinatie Schema nu op de lijst heeft staan.... dus we weten nog niet eens of mijn generatie (jaren 80) gezond oud kan worden....laat staat hoe dat met die ukjes van nu zal gaan die alweer veel meer, veel jonger en meer gecombineerd krijgen.

Het is gewoon een experiment op de bevolking, wordt in de praktijk getest. Men denkt dat het wel goed zal gaan en verzint wel wat experimentjes om dat min of meer aannemelijk te maken maar er is niemand van oudere leeftijd die als baby / peuter alles ingespoten heeft gekregen wat de kinders nu krijgen....

Ik heb daar geen veilig gevoel bij, ik vind het risico op problemen te groot.

Tijdens de zwangerschap eet je verdorie nog geen zachtgekookt ei en zo'n uk is er net 2 maanden oud en kan eigenlijk nog niks, en dan ga je er dergelijk zwaar spul in spuiten...ik vind het nogal wat.

Maargoed nu laat ik me toch verleiden tot een discussie waar ik best verhit van kan worden omdat het niet tof is om weggezet te worden als een moeke die na een half uurtje Google-en besluit dat ze niet gaat prikken :P

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:57

Ik ben in ieder geval gestopt met enten hond en paard en voorlopig zijn ze nog niet ziek geworden :D
Portemonnaie is ook meteen een stuk gezonder daarbij.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:59

pmarena schreef:
Neem daarbij dat we heel zeker weten dat niet of nauwelijks gevaccineerde mensen heel gezond heel oud kunnen worden: die voorbeelden lopen nu nog steeds rond +:)+

Van volop gevaccineerde mensen moeten we dat nog maar afwachten... iedere generatie krijgt er een boel meer en ik heb er nog veel minder gehad dan het Rijks Vaccinatie Schema nu op de lijst heeft staan.... dus we weten nog niet eens of mijn generatie (jaren 80) gezond oud kan worden....laat staat hoe dat met die ukjes van nu zal gaan die alweer veel meer, veel jonger en meer gecombineerd krijgen.

Het is gewoon een experiment op de bevolking, wordt in de praktijk getest. Men denkt dat het wel goed zal gaan en verzint wel wat experimentjes om dat min of meer aannemelijk te maken maar er is niemand van oudere leeftijd die als baby / peuter alles ingespoten heeft gekregen wat de kinders nu krijgen....

Ik heb daar geen veilig gevoel bij, ik vind het risico op problemen te groot.

Tijdens de zwangerschap eet je verdorie nog geen zachtgekookt ei en zo'n uk is er net 2 maanden oud en kan eigenlijk nog niks, en dan ga je er dergelijk zwaar spul in spuiten...ik vind het nogal wat.

Maargoed nu laat ik me toch verleiden tot een discussie waar ik best verhit van kan worden omdat het niet tof is om weggezet te worden als een moeke die na een half uurtje Google-en besluit dat ze niet gaat prikken :P

Ja dit is ook mijn basisgevoel hierbij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:02

Op het moment dat mensen weloverwogen besluiten om niet te enten (en dan niet gebaseerd op geloof) vind ik het prima, niets te maken met googlewijsheid oid. Maar ik heb moeite met het feit dat er meteen weer over pro of anti gepraat word. Zeker weten dat vaccinaties wat kunnen uitlokken , zelf gezien bij één van mijn kinderen. Maar zou ik alles over mogen doen dan werd er weer geent maar dan op oudere leeftijd. Dus niet met een paar weken maar op de tijd dat school er aan zit te komen. Waarom weet ik niet maar gevoelsmatig lijkt me dit beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 21:07

esmolove schreef:
Pmarena ik denk dat je je vraag eerlijk gezegd beter kan stellen op de Facebook pagina van vaccinvrij als je een antwoord wil hebben.

Ja ik weet het wel zeker :j

Maar ik dacht laat ik het eens op een niet-vooringenomen plek in de groep gooien, kijken of daar nog nieuwe inzichten uit komen. Daarbij even vergeten dat een groot deel van de Bokkers juist extreem vooringenomen is en klakkeloos van die bijna schokkend simpele Lubach uitspraken en veroordelingen rondstrooit :P

Citaat:
Ik ben ook 1 van de ouders die bewust is gestopt met vaccineren. De eerste 3 heeft hij gewoon gehad en nadat ik in mijn omgeving zelf een geval heb meegemaakt van een jongetje dat van een vrolijk pratend kindje veranderde in een gesloten peuter na de bmr prik ben ik eens goed gaan nadenken en praten met ander ouders uit mijn omgeving en hebben we besloten dat er geen vaccinaties meer worden gedaan bij zoonlief. Hij kreeg kort na de eerste prikjes last van erge eczeem op zijn wangen, armpjes en beentjes terwijl er niks in de situatie was veranderd (kreeg geen bijvoeding of zo).

Ah balen is dat, en wat sneu voor dat andere ventje... er zijn zó veel van dergelijke ervaringen dat het gewoon geen toeval meer kan zijn...en dat is nu natuurlijk ook gebleken gezien die CDC man naar voren is gekomen dat zij zelf ook die link tussen de MMR en "vaccine induced autism" hebben gelegd.... toch verschrikkelijk dat er duizenden nieuwe slachtoffers zijn gemaakt terwijl men dit achter de schermen al wist -O-

Citaat:
Ik heb juist het idee dat de ouders die ervoor kiezen om niet te vaccineren er juist goed over nadenken en onderzoeken doen. Ook ik neem niet alles klakkeloos aan wat er beweerd word, maar als je zoiets meemaakt in je directe omgeving kan je het niet zomaar negeren.

Wat dat betreft is het behalve héél naar eigenlijk ergens ook wel weer fijn als je in eigen omgeving meemaakt dat het allemaal niet zo onschuldig is als het wordt gebracht, dan kan je dat tenminste als reden aangeven waarom je kritisch bent geworden en het niet meer wilt. Of zouden mensen dan nog het fraaie lef hebben om je een "hippe meeloopmoeder" te noemen -O-

Citaat:
Tuurlijk zouden ze bij het rivm nooit zeggen dat het schadelijk zou kunnen zijn. Daar gaat veel te veel geld in om. En geld en macht is nu eenmaal belangrijker dan gezondheid.

Het grootste gedeelte van Nederland is niet eens beschermd meer tegen de ziektes doordat de vaccinaties maar een bepaald aantal jaren werken. En regelmatig krijgt een kind toch een ziekte waar het voor is geënt dus dat werkt ook niet 100%

Vraag me af waarom de ouders van gevaccineerde kinderen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen? Hun kinderen zijn gevaccineerd dus beschermd lijkt mij :o

Dat laatste is natuurlijk wel logisch, men gaat dan steeds weer uit van de veronderstelde kudde-immuniteit. Dat ze bang zijn dat ongevaccineerde kinderen ziektes verspreiden en dan vooral bij mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn.

Als je daarin gelooft dan is het een logische gedachtengang :j

Ik vraag me wel altijd af hoe ze het dan zien dat een ongevaccineerd aan die ziekte komt :P
Een gewoon gezond geboren niet gevaccineerd kind heeft geen ziektes bij zich.

Het is niet zo dat die zelf ziektes aanmaakt :P Die pikt het ook maar gewoon ergens op.
Net zoals een wel gevaccineerd kind (of volwassene met / zonder nog werkende bescherming) ergens iets op kan pikken en mee kan dragen.

Sterker nog: degenen die wèl gevaccineerd worden die krijgen die ziektes ingespoten dus die lopen er wèl mee rond....en zijn met een beetje pech dan besmettelijk!

De grap is dan wel weer dat als een net gevaccineerd kind bvb. een hele school aansteekt, de kans natuurlijk groot is dat de ouders met hun vinger gaan wijzen naar een kind dat geen prikjes heeft gehad want daar zal het wel vandaan komen, dat arme kind met die domme, onverantwoorde ouders :j

Afijn, ik ga me niet langer opwinden over allerlei beschuldigingen hier, en ga ons gezonde ventje lekker op bed leggen :+:

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:09

Wat ik problematisch vind aan jouw reacties, pmarena, is dat jij uit lijkt te gaan van spannende indianenverhalen - levens die "kapotgemaakt" zijn door een vaccin, "het schijnt dat er met cijfers gegoocheld is".. Ik lees veel wantrouwen en bangmakerij in jouw reacties, zonder dat je bronnen noemt (ja, je noemde één video van iemand met een PhD in biologie, maar reageerde vervolgens niet op onderbouwing van specifieke claims die jij hier noemt).

Terwijl ik hier al meerdere van jouw aannames met betrouwbare bronnen hebt weerlegd. Kritisch zijn is goed, maar onjuiste informatie geloven puur omdat je kritisch of anti-establishment wil zijn is soms zelfs gevaarlijk.

*Wetenschappelijk onderzoek werkt niet zoals jij zegt (er zijn niet "enkel wat testen op ratten", maar een geheel traject waarvan de laatste stap een gecontroleerd onderzoek is op mensen met verschillende groepen om een betrouwbaar effect te meten. (Mijn bron: wetteksten van de Europese uni).

*Tevens is statistisch onderzoek doen niet zo simplistisch en onbetrouwbaar als jij stelt: door een onderzoek te doen met verschillende groepen (placebo's, een groep met een ander medicijn, een groep zonder medicijn) kun je precies een effect meten, terwijl veel homeopatische studies zich niet aan deze wetenschappelijke basisprincipes houden.

* Die studie over autisme en vaccinaties was wetenschappelijk zéér onbetrouwbaar (een groep van 12 kinderen waarvan meerderen al vantevoren autistische kenmerken hadden) terwijl veel kern-studies over vaccinatie wel een miljoen deelnemers hadden die heel voorzichtig in verschillende testgroepen zijn geplaatst en dubbelblind getest zijn met placebo, een ander medicijn, en het vaccin.

*Correlatie is geen causatie: het feit dat twee dingen samen voorkomen (meer autisme-gevallen en een hoge vaccinatiegraad) wil niet zeggen dat deze dingen een statistisch verband, laat staan een oorzakelijk verband, hebben. Je kunt bijvoorbeeld ook zogenaamde "causaties" vinden tussen films waar Will Smith in speelt en het aantal mensen dat onder de auto komt.

*Het feit dat polio is uitgestorven in het Westen is niet domweg "toeval', maar door die betrouwbare studies aangetoond als duidelijk verband houden met vaccinaties (als in: de gevaccineerde groep in deze studies had overduidelijk véél minder polio dan de ongevaccineerde groep, zie de bron die ik hier eerder over quotte). Dat komt niet door "meer hygiëne" (want deze ziekten worden niet per se meer overgebracht in on-hygiënische gebieden) of door "betere gezondheidszorg" (want er worden simpelweg minder mensen ziek, dat heeft niks te maken met 'snel herkennen' of niet).

*Vaccins werken eigenlijk heel natuurlijk: mensen in Turkije bijvoorbeeld maakten al eeuwen wondjes die ze zelf met runderpokken besmetten om geen mensenpokken meer te krijgen, de voorloper van de vaccin. Er wordt letterlijk een verzwakt natuurlijk virus ingebracht, samen met natuurlijke hulpstoffen die bijvoorbeeld ook in bananen (!) zitten, om je lichaam te "leren" op te treden tegen ziekteverwekkers.

*Er is 0,0001% kans dat je reageert op één van de stoffen in het vaccin, maar sommige kinderen hebben wel 50% om te overlijden aan een polio-besmetting. Die risico's zijn juist wel heel duidelijk tegen elkaar af te zetten.

Ik sta heus open voor andere "zienswijzen" en kijk heus niet heilig op tegen instituten of de academische wereld, maar ik heb van jou nog geen enkel argument gehoord dat mij doet twijfelen aan mijn opleiding in de statistiek en wetenschappelijk onderzoek, mijn gezond verstand, de betrouwbare bronnen die ik lees en professionals die ik ken en die veel weten over het menselijk lichaam en immuunsysteem.

Ik vind het gevaarlijk dat jij zulke ongefundeerde claims maakt die mensen kunnen doen twijfelen aan iets terwijl er dus geen bewijs voor is, en terwijl dit andere mensen in ernstig levensgevaar kan brengen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 21:11

bigone schreef:
Op het moment dat mensen weloverwogen besluiten om niet te enten (en dan niet gebaseerd op geloof) vind ik het prima, niets te maken met googlewijsheid oid. Maar ik heb moeite met het feit dat er meteen weer over pro of anti gepraat word. Zeker weten dat vaccinaties wat kunnen uitlokken , zelf gezien bij één van mijn kinderen. Maar zou ik alles over mogen doen dan werd er weer geent maar dan op oudere leeftijd. Dus niet met een paar weken maar op de tijd dat school er aan zit te komen. Waarom weet ik niet maar gevoelsmatig lijkt me dit beter.

Heel verstandig ook +:)+ Steeds meer artsen raden dit aan omdat het immuunsysteem van een kind dat normaal heeft kunnen vormen en ze de ingespoten stoffen veel beter kunnen verwerken :j

Iets over beter werkende nieren en het sluiten van de bloed-hersenbarrière waardoor die zware metalen niet meer (zo makkelijk?) in de hersenen opgeslagen kunnen worden :)

Ygritte: jouw uitspraken zijn niks betrouwbaarder dan de mijne. Jij baseert op jouw bronnen, ik op de mijne. Bij jou zie ik ook geen bewijzen. Meer woorden maak ik er niet aan vuil, een ieder mag zelf gaan graven om zijn / haar waarheid bij elkaar te sprokkelen...dat is toch een proces dat je zèlf met je eigen gevoel en verstand moet doen :j

Goed nu ga ik echt afsluiten, welterusten allemaal en hopelijk slaapt iedereen gewoon lekker met zijn eigen bewuste keuze, daar gaat het maar om :j

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:15

esmolove schreef:

Dat is omdat kinderen pas vanaf een bepaalde leeftijd kunnen worden gevaccineerd (mede vanwege maternale immuniteit). Als jouw oudere koter dan bijvoorbeeld 10 is en ongevaccineerd geïnfecteerd is, zal hij er misschien zelf alleen een beetje ziek van worden, maar kan hij een baby die nog niet is ingeënt wel infecteren wat ook tot de dood van datzelfde kindje kan leiden.
Dat zijn de verhalen die ik heb gehoord over ongeënte kinderen in plaats van geënte kinderen. Niet dat ze zo'n gevaar voor zichzelf zijn, maar ook voor de omgeving. Denk aan mensen die een verzwakt immuunsysteem (bijvoorbeeld door stamceltherapie) hebben, die zijn ook kwetsbaar voor deze ziektes. Hun eigen immuunsysteem werkt niet meer, dus hun enting heeft ook geen zin meer, omdat hun geheugencellen niet worden geactiveerd om antilichamen aan te maken. Waarbij jouw kindje dan misschien de mazelen zal overleven, kan dat wel de dood betekenen voor deze persoon.
Dat betekent niet dat jullie moeten enten, ik vind het alleen maar goed dat er kritisch wordt gekeken naar de entingen. Wel moet ik zeggen dat ik, vooral pmarena, juist niet meer kritisch vindt. Want ook tegenover de verhalen van anti-vaxers mag je zeker kritisch zijn. Bedenk goed dat één geval nog niet meteen in zijn algemeenheid wordt getrokken, want je zegt dat vaccins alleen maar op een muisje in een laboratorium worden getest en omschrijft hoe er met verschillende cijfers en onderzoeken is geknoeid. Dat heb je namelijk "gehoord". Nu bestaat er op Facebook o.a. een groep van een paar duizend man die volledig is gericht op "De gevaren van Bravosect": ook allemaal anekdotes. Gelukkig maakt anekdote geen feit, maar helaas maakt een anti-vaxers nog niet iemand die zich bewust is van hoe geënt wordt...

Edit:
Citaat:
Sterker nog: degenen die wèl gevaccineerd worden die krijgen die ziektes ingespoten dus die lopen er wèl mee rond....en zijn met een beetje pech dan besmettelijk!

Hier ga ik toch nog even op reageren, want dit schiet me het verkeerde keelgat in. Kritisch zijn is prima, maar dit is gewoon niet geïnformeerd. Heb je je überhaupt wel ingelezen (in plaats van eerst meningen te lezen) in wat een vaccin primair kan zijn? Die "ziektes" die worden ingespoten zijn niet langer meer schadelijk en kunnen dus ook niet overgedragen worden! Dit is ook gewoon overal op internet te vinden en zou je weten, mits je je fatsoenlijk had geïnformeerd.
Laatst bijgewerkt door ChiVet op 05-11-16 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:17

Ik vind het helemaal prima dat men kiest om niet te enten. Daarnaast bid ik wel dat er genoeg mensen wel blijven enten, om uitbraken te blijven voorkomen. Want dat men oud kan worden zonder entingen is logisch, zolang ee maar genoeg mensen wel worden geent en de ziektes op afstand worden gehouden. :(:)

Ik houd ook niet van medicatie, helaas is er nog wel meer aan de hand dan wen beetje hoofdpijn dus dan is het middel niet meer erger dan de kwaal op een gegeven moment.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:20

Ik laat mij ontstoren als mijn dochter klaar is met borstvoeding. Zij is niet gevaccineerd en gaan we ook niet doen. Wil zelf mijn vaccinaties laten ontstoren, stoffen van de pil en van het inleiden van de bevalling. Omdat ik niet wil dat er iets van afval in de borstvoeding komt en je er ook wisseling in stemming van kan ondervinden wacht ik maar even tot ze er klaar mee is :) ik zou zeggen doen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:33

Urion schreef:
Wil zelf mijn vaccinaties laten ontstoren, stoffen van de pil en van het inleiden van de bevalling. Omdat ik niet wil dat er iets van afval in de borstvoeding komt en je er ook wisseling in stemming van kan ondervinden wacht ik maar even tot ze er klaar mee is :) ik zou zeggen doen!

Eh - niet om een trap na te geven met wijsheid achteraf, maar wellicht was het handiger geweest om in elk geval rommel van de pil en de vaccinaties voor de zwangerschap kwijt te spelen....?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:35

@ Ygritte: wat versta jij onder 'polio is uitgestorven in het westen '?
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-11-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:36

Ik ben niet tegen inenten op zich, maar wel zeer kritisch. Ik heb geen kinderen, het lijkt me moeilijk voor hen te beslissen. Wel ben ik zeer terughoudend met het enten van mijn paard en mijn honden.
Mijn honden hebben altijd holistische behandeling gekregen als ze wel geënt werden, om het lichaam te helpen herstellen na een zware belasting.
Mijn hond die hartproblemen had mocht van de da absoluut niet de hele cocktail krijgen, dit zou ze niet overleven. Ik laat wel enten, maar niet alles en niet zo vaak. Influenza voor mijn paard vind ik (en mijn da ook trouwens) het spekken van de farmaceutische industrie en volstrekt onnodig. Tetanus daarentegen ent ik wel, maar eens per drie jaar is genoeg.

Iedereen moet zelf overwegen of hij wel of niet wil enten, maar voor inentingen geldt NIET "Baat het niet dan schaadt het niet" (voor homeopathie overigens meestal wel)

Ik ben ook verbaasd over het vaste geloof van mensen in de wetenschap.
Wetenschap is ook gebaseerd op aannames en afspraken, het is geen absolute waarheid ofzo. En er gaat verschrikkelijk veel geld en macht (status) in om. Volgens mij kent toch iedereen wel verhalen over fouten of fraude in de (medische) wetenschap en ook simpelweg ontwikkelingen die wat eerst goed was nu als fout zien en andersom.
Het simpele voorbeeld dat je absoluut geen spinazie mocht opwarmen want dat was zeer ongezond voor je en nu mag het wel want het blijkt niet ongezond te zijn.
Wetenschap heeft dus veel te maken met het inzicht VAN DAT MOMENT.
En waarom worden ervaringsverhalen zo gemakkelijk terzijde geschoven? Is dat niet veel meer de praktijk dan de wetenschap?

Het is een heel interessant onderwerp, goed dat je dit topic hebt geopend pm arena. En trek je niets aan van mensen die dit in het belachelijke trekken; dat hou je altijd en zegt meer iets over hun dan over jou.

Oh ja even over het risico op uitbraken als er minder geënt wordt: zo'n uitbraak is natuurlijk een eng idee. Maar waarom is het voor de meeste mensen dan geen zorg dat het een kwestie van tijd is dat er weer een uitbraak komt in de bio industrie die meer (menselijke) slachtoffers gaat eisen dan de vorige vogelpest bijvoorbeeld? Waarom accepteren we de mega productie van dieren met alle risico's vandien?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:44

Wat mij opvalt bij veel mensen die niet enten is dat ze hun mening klaar hebben over mensen die wel enten.
Maar ook roepen dat ze dat onjuist vinden van de mensen die wel enten over hun die niet enten.

Ze doen hetzelfde waarvan ze de andere groep beschuldigingen.

Ik ga niet verder in op de discussie. Ieder moet doen wat hij/zij het beste lijkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:48

http://spotzi.com/nl/kaarten/milieu-en- ... nederland/

Dit is even voor mensen die het zo natuurlijk en gezond mogelijk willen doen voor zichzelf en vooral voor hun kinderen. Het is BEWEZEN dat fijnstof zeer schadelijk is voor de gezondheid dus ik zou zeggen, woon je in een gebied dat zeer hoog scoort, dan zou ik maar snel gaan verhuizen want die dosis fijnstof die je kind hier binnen krijgt is een veel grotere kans op astma en allergien dan de entingen.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:52

esmolove schreef:

Dat heeft o.a. met infectiedruk te maken :Y) als één iemand in je omgeving snottert, hoef je niet direct ziek te worden. Als iedereen in je omgeving snottert, gaan er zoveel bacteriën en virussen in de rondte, dat je afweer die hoeveelheid gewoon niet meer aan kan en, ondanks een goede weerstand, je toch ziek wordt. Om als goed gekend voorbeeld aan te geven bij onze geliefde viervoeters (honden dan :+ ): kennelhoest!

Gevaccineerde kinderen kunnen nog steeds ziek worden, maar hun immuunsysteem is hierop getraind (zolang de ziekteverwekker geen mutaties heeft ondergaan) en om deze reden gaan ze de ziekte beter kunnen aanvechten en minder virus/bacteriën etc. uitscheiden. Als een niet-gevaccineerd kind de ziekte oploopt, gaan die significant meer virussen/bacteriën uitscheiden, waardoor de infectiedruk hoger is en de andere kinderen meer risico lopen. Dit ervan uitgaande dat de kinderen (wel/niet gevacc) verder gelijk waren qua gezondheid etc. En dat is natuurlijk nooit zo en hierdoor zijn er individuele verschillen. Wat meteen kan verklaren waarom niet-gevaccineerde kinderen soms minder ziek zijn dan wel-gevaccineerde kinderen met eenzelfde ziekte.

Dat gezegd zijnde is dit een welles-nietes verhaal. Interessant om te lezen, want ik sta overal voor open en als ik daadwerkelijk harde bewijzen zie (Web of Science, PubMed artikelen etc.) i.p.v. Youtube filmpjes, dan wil ik best daar serieus over na gaan denken. Maar voor nu heb ik betere dingen te doen (genetica studeren bvb.) en heb ik geen zin om me hier verder in te verdiepen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:12

Toen ik bij een farmaceut werkte, leerde ik tijdens een cursus dat griep een soort puzzlestukje is. Heb jij het stukje in je waar de puzzle in past, krijg je de griep. Heb je dat stukje niet, krijg je de griep ook niet. Dus dat heeft niet alleen met je "weerstand" te maken.
Verder kijkt men inderdaad naar Azie, welke variant daar actief is. Op basis daarvan wordt het vaccin bereid. Maar tegen de tijd dat hier de griepperiode aanbreekt, kan de griep gemuteerd zijn of er kan zelfs een andere variant actief zijn. Een griepspuit halen is dus geen garantie.
Verder krijg je met een enting verzwakt of dood materiaal van een "ziekte" ingespoten om je immuun systeem wakker te schudden. Je krijgt niet de ziekte zelf ingespoten.

Van het ontwikkelen van een medicijn tot het daadwerkelijk op de markt is kan wel 10jr duren. 10jr van studies en testen. Desondanks dat weet men helaas toch niet of er lange termijn gevolgen zijn. Zoals lijkt te blijken uit dat HPV verhaal inderdaad.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:42

Ygritte schreef:
Wat ik problematisch vind aan jouw reacties, pmarena, is dat jij uit lijkt te gaan van spannende indianenverhalen - levens die "kapotgemaakt" zijn door een vaccin, "het schijnt dat er met cijfers gegoocheld is".. Ik lees veel wantrouwen en bangmakerij in jouw reacties, zonder dat je bronnen noemt (ja, je noemde één video van iemand met een PhD in biologie, maar reageerde vervolgens niet op onderbouwing van specifieke claims die jij hier noemt).

Terwijl ik hier al meerdere van jouw aannames met betrouwbare bronnen hebt weerlegd. Kritisch zijn is goed, maar onjuiste informatie geloven puur omdat je kritisch of anti-establishment wil zijn is soms zelfs gevaarlijk.

*Wetenschappelijk onderzoek werkt niet zoals jij zegt (er zijn niet "enkel wat testen op ratten", maar een geheel traject waarvan de laatste stap een gecontroleerd onderzoek is op mensen met verschillende groepen om een betrouwbaar effect te meten. (Mijn bron: wetteksten van de Europese uni).

*Tevens is statistisch onderzoek doen niet zo simplistisch en onbetrouwbaar als jij stelt: door een onderzoek te doen met verschillende groepen (placebo's, een groep met een ander medicijn, een groep zonder medicijn) kun je precies een effect meten, terwijl veel homeopatische studies zich niet aan deze wetenschappelijke basisprincipes houden.

* Die studie over autisme en vaccinaties was wetenschappelijk zéér onbetrouwbaar (een groep van 12 kinderen waarvan meerderen al vantevoren autistische kenmerken hadden) terwijl veel kern-studies over vaccinatie wel een miljoen deelnemers hadden die heel voorzichtig in verschillende testgroepen zijn geplaatst en dubbelblind getest zijn met placebo, een ander medicijn, en het vaccin.

*Correlatie is geen causatie: het feit dat twee dingen samen voorkomen (meer autisme-gevallen en een hoge vaccinatiegraad) wil niet zeggen dat deze dingen een statistisch verband, laat staan een oorzakelijk verband, hebben. Je kunt bijvoorbeeld ook zogenaamde "causaties" vinden tussen films waar Will Smith in speelt en het aantal mensen dat onder de auto komt.

*Het feit dat polio is uitgestorven in het Westen is niet domweg "toeval', maar door die betrouwbare studies aangetoond als duidelijk verband houden met vaccinaties (als in: de gevaccineerde groep in deze studies had overduidelijk véél minder polio dan de ongevaccineerde groep, zie de bron die ik hier eerder over quotte). Dat komt niet door "meer hygiëne" (want deze ziekten worden niet per se meer overgebracht in on-hygiënische gebieden) of door "betere gezondheidszorg" (want er worden simpelweg minder mensen ziek, dat heeft niks te maken met 'snel herkennen' of niet).

*Vaccins werken eigenlijk heel natuurlijk: mensen in Turkije bijvoorbeeld maakten al eeuwen wondjes die ze zelf met runderpokken besmetten om geen mensenpokken meer te krijgen, de voorloper van de vaccin. Er wordt letterlijk een verzwakt natuurlijk virus ingebracht, samen met natuurlijke hulpstoffen die bijvoorbeeld ook in bananen (!) zitten, om je lichaam te "leren" op te treden tegen ziekteverwekkers.

*Er is 0,0001% kans dat je reageert op één van de stoffen in het vaccin, maar sommige kinderen hebben wel 50% om te overlijden aan een polio-besmetting. Die risico's zijn juist wel heel duidelijk tegen elkaar af te zetten.

Ik sta heus open voor andere "zienswijzen" en kijk heus niet heilig op tegen instituten of de academische wereld, maar ik heb van jou nog geen enkel argument gehoord dat mij doet twijfelen aan mijn opleiding in de statistiek en wetenschappelijk onderzoek, mijn gezond verstand, de betrouwbare bronnen die ik lees en professionals die ik ken en die veel weten over het menselijk lichaam en immuunsysteem.

Ik vind het gevaarlijk dat jij zulke ongefundeerde claims maakt die mensen kunnen doen twijfelen aan iets terwijl er dus geen bewijs voor is, en terwijl dit andere mensen in ernstig levensgevaar kan brengen.

Wat een fijne post! Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Pmarena zoals eerder genoemd, ik hoop dat je geen chronische ziekte krijgt, want de kans is wel heel groot dat je doodgaat of autistisch wordt van de medicijnen.