Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:00

Hier nog niks te merken van de griep. Vorige jaar ook geen griep gehad, verwacht niet veel van.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:08

Ik hoop niet op een terugval hier, want mijn collega is ook ziek geworden dit weekend en zij is er morgen nog niet.

Ben ik blij dat ik aardig opgeknapt lijk.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:35

Bij ons is iedereen minstens 2 keer ziek geworden in 3 weken.. Ik hoop dat het jullie allemaal wel beter zal vergaan

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:59

Oké, ik had niet moeten zeggen dat ik morgen weer aan het werk ga. Ik heb last van een brandend gevoel bij mijn longen. Dus morgenochtend eerst de huisarts bellen. Ik heb nu ook weer last van m'n oren en keel. Ik heb vanmiddag gestoomd met dampo.

Zo eerst even een lekkere kop thee. <3

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:17

Hier heeft het ook echt doorgezet vanochtend uit eigenwijsheid nog wel naar het werk geweest maar ik werd alleen maar beroerder en op gegeven moment had ik echt geen stem meer zelfs mijn collega's hoorde niet wat ik zei. Dus toch maar naar huis gegaan.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:34

Ik dacht ook dat ik mij beter ging voelen dus vandaag ook weer gewerkt. Helaas heeft dit iets minder goed uitgepakt dan ik had verwacht.. morgen maar weer wat rustiger aan doen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:27

mijn man heeft ook de griep te pakken, geen man flu gelukkig :') hij is wel echt ziek haha. Ik blijf nu uit zijn buurt mijn mams komt eindelijk weer eens langs toch al weer een paar maanden niet gezien dus ik wil echt niet ziek worden :P

beterschap aan iedereen!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 02:55

Meld zich!

Hier ook flink de griep, spierpijn(m'n nek zit zo vast als een paal) keelpijn,oorpijn hoofdpijn, koorts en ook zwanger dus mag/wil praktisch niks innemen..
Gister was de hoofdpijn niet uit te houden meer toen paracetmol genomen maar dat hielp geen eens terwijl dat normaal bij mij super werkt :=

Voor me keel water gekookt met zout en lekker vies lopen gorgelen dat werkt gelukkig altijd nog wel goed!(strepsils mag ik nu ook niet :+ )

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 04:07

Ik meld me ook

Ben al ruim twee weken aan het kwakkelen en nu zet het zich goed door ben al ruim twee uur wakker snot verkouden , alles zit vol , enorm misselijk en ben bang ook koorts

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 05:06

Ik meld mij ook. Natuurlijk ziek in de vakantie (werk in het onderwijs). Vrijdagavond kreeg ik keelpijn, zaterdag last van m'n longen en sinds zaterdagavond flinke koorts (39+), flink koud (echt ijskoud) en vervolgens weer kletsnat. Lig nu ook onder een slaapzak omdat ik geen puf meer had mijn beddengoed te verschonen. Verder vreselijk hoesten en zeer benauwd. Ik baal zo had dat weekje vakantie echt nodig om even bij te komen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:08

Gister een flinke zware dressuurles gehad, zag er erg tegenop maar toen ik eenmaal aan het rijden was ging het super. Nu voel ik me ook een stuk fitter. Heb ook eindelijk eens goed geslapen. Hopelijk blijft het zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:03

Hier geen griep maar Een fikse bacteriële luchtweg infectie dus ik ben de vakantie nog wel zoet :(

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:17

Hier ontzettend verkouden al twee weken.
Hoest mijn longen mijn lijf uit. Ontzettend veel dwarszittend slijm, wat meer op lijm lijkt, zo vast zit het. Ik gebruik slijmoplossers en dan gaat het wel beter.
Maar wel last van gebroken nachten en hoofdpijn door het hoesten. En kotsmisselijk als ik het slijm eruit moet gooien, want dan wil mijn maag altijd salto's maken.....

In het begin ook spierpijn, maar dat is gelukkig weer een beetje weggetrokken.

Van mij mag het wel weer over gaan.
Gisteren wel gereden, maar om de drie rondjes draf moest ik een rondje stappen om op adem te komen.
En mijn (normaal luie) paard was veel te fanatiek dus die was het daar totaal niet mee eens. Die vond dat dribbelen ook als stap gold. :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:01

Gratis af te halen. Virus. Als je er per se iets voor wil geven had ik graag mijn stem terug gehad. En een pizza.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:31

:brr: ik meld me ook !
Na 7 weken van mijn nieuwe opleiding (hbo fysio ) heb ik herfstvakantie -> ik lig met griep op bed omdat ik me er nu aan over kan geven

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:15

Ik werd vanmorgen wakker met koorts hier.
Zit dus in joggingbroek op de bank.
Voel mijn keel iets vaag, maar met 100 mg tramadol die ik toch wel moet slikken krijg ik heus geen keelpijn. :+ :')
Soms heeft het toch wel zijn voordelen. :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:30

Getverdemme ik ben er nu toch wel klaar mee. :Z

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:42

Morgen ben ik een week ziek. Gelukkig knapt het aardig op. Mijn moeder vond mij er in ieder geval al beter uit zien. Ik was gisteren echt een hoopje ellende met dikke ogen. Ik ben nog wel een bleke Bep.

Ik word echt helemaal gestoord van die rot hoest. Steeds als ik op bed lig, begint het gekloot.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:01

Ik ben bang dat die hier door begint te zetten
Hoesten, snotteren, heel duizelig en misselijk. Paniek aanval erbij omdat ik bang ben om over te moeten geven...

Lange nacht ben ik bang...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:51

Na een extreem onrustige nacht (geen idee waarom) lijk ik nu een beetje op te knappen. Alleen met vlagen nog last van extreem vast zittend slijm. Helaas hoestdrankjes daarvoor niet echt een optie, ga daarvan over mijn nek.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:09

Oh hoestdrankjes vind ik ook verschrikkelijk. Wat bij mij helpt is de combi van neusspray(ja, dat werkt bij mij door in mijn keel :P ) en Noscapect.

Beterschap weer iedereen hier.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:44

Zit nu in mijn 2e week griep, dagenlang hoge koorts, rillerig en spierpijn, maandag weer geprobeerd te werken, maar na paar uurtjes weer terug naar huis.
Check bij dokter, verhoogde ontstekingswaardes, ontstoken oor, verkouden, hoesten etc.. ben zijn 1e echte griepgeval dit jaar in zijn praktijk.
Ironie: griepprikbrief viel de vrijdag voor ik ziek werd op de mat.. mag de 31e komen prikken.. sla maar even over geloof ik..
Al met al, 2 weken echt ziek door deze k griep

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:27

Yavanna schreef:
Zit nu in mijn 2e week griep, dagenlang hoge koorts, rillerig en spierpijn, maandag weer geprobeerd te werken, maar na paar uurtjes weer terug naar huis.
Check bij dokter, verhoogde ontstekingswaardes, ontstoken oor, verkouden, hoesten etc.. ben zijn 1e echte griepgeval dit jaar in zijn praktijk.
Ironie: griepprikbrief viel de vrijdag voor ik ziek werd op de mat.. mag de 31e komen prikken.. sla maar even over geloof ik..
Al met al, 2 weken echt ziek door deze k griep

Jeetje dat is al lang zeg.... Ik loop al te piepen over een week.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:43

Ik begon gister ook met overgeven... heb net 2 boterhammen met suiker op om te kijken of dat erin blijft en lig nu dus weer op de bank, begin het aardig beu te raken...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:48

Beterschap allemaal!!!

Bij mij begon het gisteren... keelpijn, vol hoofd, brandende ogen...

En ja hoor vandaag gloeiend zeer lijf... Straks maar ff aan de paracetamol en door bikkelen...

Vanavond thuis een bakkie gember, kurkuma, citroen, honing thee met rum oid maken... dan helpt bij mij altijd.. een soort van croq...

En een lekkere grote pan kippesoep...

Eigenlijk wil ik nog rijden.. maar misschien kan ik iemand vinden die vandaag even wat aandacht en beweging aan mijn vriendje wil geven...