Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:37

Als je googled naar vegan bodybuilders dan vind je vele websites boordevol tips :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:09

Vanavond twee andere borstspier oefeningen gekregen, zit nu helemaal tussen de mannen _O- de laatste twee "dames"aparaten zijn weggevallen en verandert in simpel bankdrukken, snap er niks van. Met de aparaten kom ik geen steek verder en krijg ik nog niet eens 7,5 kilo weg. :? En met ouderwets bankdrukken mocht ik vandaag alleen een lege stang van 30 kilo doen. En dat gaat moeiteloos. Ra ra wat is de logica? Ik snap er niks van in ieder geval. Alleen wel grappig dat sommige mannen bijna hun ritme kwijt zijn omdat er een vrouw in "hun" hoekj staat. :+

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:26

Hahaha, ja heel herkenbaar. Ik doe ook de meeste oefeningen daar maar bij ons is het wel gewoon hoor.
Bankdrukken zit ik nu op 35 kg.
Wat ze wel raar vinden is pull ups, daar zijn haast nooit vrouwen mee bezig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:18

Sportschool is best groot en heeft voor alles meerdere soorten apparaten en halters en zo. Eigenlijk alle dames doen de oefeningen met de apparaten en eigenlijk nooit achterin bij de halters. En als ze met dumbels werken is het voorin bij de voorspiegel en niet achterin bij de halters op een enkele uitzondering na. Vandaar dat het eigenlijk een mannenhoekje is geworden. :') ik zat al voor een deel in hun hoek maar nu helemaal.

Pull ups worden wel gedaan en eigenlijk door mannen en vrouwen, maar ook die stangen staan in het midden van de zaal. Ik zat ooit lang geleden tussen 18 en 22 op 100 kilo bankdrukken en beendrukken op 150/160 kilo. Maar dat zal ik met brak lijf nooit meer gaan halen. Moest wel lachen, eigenaar was heel ijverig de halter aan het tegenhouden omdat hij bang was dat ik hem zou laten storten. Omdat ie 30 kilo was dus. Ze zijn langzaam nu gewend aan een kreupele tuinkabouter die met kruk of krukken komt binnenwandelen om daarna flink aan de slag te gaan. :+ al is het daar een goede mix tussen jong en hoogbejaard.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:24

Bankdrukken 100 kg :wow: _/-\o_

Wat heb je aan je lijf dat je dat nooit meer gaat halen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:49

Combinatie van dingen. Inmiddels twee volledig verrotte knieen en door linker knie rest trombose klachten door drie keer trombose en post traumatische dystrofie. Ze hebben me lang verdacht van ms al is dat ook weer omgezet naar solk. Wel heb ik lang een erg b12 te kort gehad met de nodige klachten van oa uitval van armen benen enz. (Heb 10 maanden niet kunnen lopen en zelfs naar de wc gaan ging niet zelfstandig). Heb lyme gehad met restklachten. Schildklier doet niet wat ie moet doen ook. En door laatste val van paard een bloeding in mijn rechterschouder opgelopen die nooit meer 100% is geworden.

Maar door prisma glas zijn heel veel klachten spontaan verdwenen, schildklier is met pillen aardig ok en b12 wordt bijgeprikt. In combinatie met veel rust en regelmaat heb ik mijn leven langzaam weer terug en lukt na ruim 9 jaar het trainen ook weer. *\o/* maar spieren en sturing blijven een zwakke plek en met de dystrofie en schouder is het een smalle balans tussen vooruit gaan en heel veel klachten krijgen.

Moet door trainen lijf op orde en sterk genoeg houden. Maar niet te ver gaan omdat ik dan terug val naar nul weer.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:58

Amai, dat is nogal wat zeg.... Pech, wat kan een mens allemaal wel niet oplopen!

Wel goed om weer te gaan trainen. Ik had allerlei (kleine) klachten zoals frozen shoulder en zo, die zijn door krachttraining allemaal verdwenen. Wel veel pijn gehad in het begin maar toch stug doorgegaan. ben nu helemaal pijnvrij!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:07

Als je het voorzichtig aanpakt is bewegen vaak wel een goede oplossing. En nog leuk ook, tenminste vind ik.

Ik heb me met revalidatie ook het schompes getraind. Verplicht uren aan gewichten moeten sleuren ook. Tot vervelens toe soms. Maar wel met goed resultaat uiteindelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:47

Ik schop het topic even omhoog met een vraagje. dankzij mijn voedselallergie en het trainen nu heb ik een eiwittekort opgelopen. -O- helaas. Ik merk dat mijn spieren iets te vaak gaan piepen en stijver worden. Vroeger nooit last van gehad maar nu dus wel. Krijg het niet aangevuld met mijn eten jammer genoeg.

Heb me gek gezocht en laten zoeken naar eiwit aanvulling te vinden. Uiteindelijk de eco zaak bracht uitkomst. Alleen brrr wat is dat spul smerig, :r zonnebloem poeder. Grijzige smurrie die zelfs in de ranja echt zo goor is. Maar ja het moet maar. Amandelversie is besteld en wordt vrijdag bezorgd hoop dat die beter weg te krijgen is.

Alleen er is een discussie ontstaan in hoeveel ik nu nodig zou moeten hebben. Verpakking zegt 30 gram per dag als aanvulling. ziekenhuis dietiste en huisarts heeft het over tussen de 0,8 en 1,2 gram per kilo lichaamsgewicht in totaal met alles op een dag. Dat zou voor mij ongeveer 60/80 gram per dag zijn. Voedingsdeskundige op sportschool heeft het over 1,5/1,7 gram per kilo per dag wat dus ver over de 100 gram per dag zou zijn. Maar zij kijken naar spiergroei als resultaat wat dus mijn insteek niet is.

Vraag is hoeveel is een handige hoeveelheid zonder te veel of te weinig binnen te krijgen? En heeft iemand eventueel nog andere merken die ik zou kunnen vinden. Moet melk/wey/soya en peulvruchten vrij zijn. Geen pompoen ook. Ik eet relatief weinig vlees/vis max 5 keer per week ook.

O ja een "grapje" _-:( gisteravond van een mij verder onbekende op de sportschool. Die vond het grappig om bij een schouderoefening even met zijn volle gewicht op rechts te gaan hangen terwijl ik net omhoog duwde en hem niet had gezien. Resultaat een rechterschouder (die toch al mijn zwakste punt is samen met mijn knie en de maat in hoever ik kan gaan met trainen) die me vanacht uit de slaap heeft gehouden van de pijn. Ben ook gestopten heb alleen benen en buik afgemaakt. De rest ging niet meer door de pijn. Hoop werkelijk dat het alleen een korte overbelasting is en niet weer een serieus probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:01

Ken je eetpatroon niet, dus moeilijk op in te spelen :) Een eiwittekort is wel iets wat niet snel voorkomt, dus als je dat oploopt dan betekend dat vaak dat je echt wel flink moet aanpassen in je voeding. Hoe is het eiwittekort vastgesteld?

Normaal gesproken is het advies 0.8-1.2gr/kg inderdaad, tenzij je vegetarisch bent, dan zou ik ietsjes hoger gaan zitten. Als je krachtsport doet zou ik iets hoger gaan zitten dan dat.
Bij sportscholen en onder de "brede jongens" is de trend om heel hoog te zitten, tot 2.0 tot zelfs 3.0gr/kg lichaamsgewicht. Niet echt functioneel want je lichaam kan zulke hoeveelheden tegelijk niet opnemen en bovendien beperkt het je in je andere macro's die je ook heel hard nodig hebt. Maar daar hebben de jongens die 3500kcal op een dag eten wat minder last van misschien dan wij dames :+
Over wat optimaal is is heel veel discussie en onder gezonde jonge mensen ook weinig onderzoek naar gedaan. Ik zou je adviseren rond de 1.5gr te gaan zitten, als vegetariër wellicht wat hoger (1.7gr).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:08

Bloedonderzoek en urine test na check bij de ziekenhuis dietiste. Ik ben niet vegetarisch maar heb een stevige voedselallergie en geen heel grote eter meer door een af en toe weigerende maag en door heel veel ab als klein pukkie is de opname van sommige stoffen verstoord. Prik al heel lang b12 omdat ik daardoor een stof mis om het op te nemen.

Heb ook regelmatig contact met ziekenhuis dietiste om te controleren dat ik nog steeds voldoende binnen krijg aan alles. Voor niet sporten dus wel maar nu met trainen kom ik met tekorten die ik niet meer bijgegeten krijg kennelijk. Op zich een goed teken alleen ja krijg het maar eens weg. Vloeibare voeding als aanvulling zou een optie zijn maar kwa calorien heb ik dat niet nodig. Het is puur de eitwit die aangevuld moet worden zonder dat de calorien omhoog schieten.

De hoeveelheid die van sportschool afkomt was al bekeken als vrouw. :j dan ga ik daar wel tussen hangen. Tussen de 1,2 van dietiste en 1,5 van sportschool. Brr rond de 100 gram per dag in totaal. Wordt nog even een gepuzzel dan. Zit kwa eten op een gemiddelde week rond de 50 gram per dag of ietsje lager in totaal. Jakkes dan zou ik drie tot vier glazen van die smurrie moeten wegwerken. O bah :r
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-10-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:09

vloeibare voeding met eiwitten die voldoet aan je eisen ken ik ook niet eerlijk gezegd... Meeste bevatten of melk of soja. Of bevatten weinig eiwitten. Lijkt me pittig iig om zo'n tekort te hebben opgebouwd. Wat meer vlees en vis eten geen optie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:13

Heb ik al iets verhoogd laatste paar weken. Zat eerder op 3 tot 4 keer per week 75 tot 100 gram de normaal voor een persoon hoeveelheid die nodig is om geen tekorten te krijgen. Dat heb ik al verhoogd naar 5 keer per week. Daarin zitten mijn principes me dan wat in de weg.en iedere dag vind mijn maag ook niet fijn.

Was twee jaar geleden ook een ramp, heb om de een of andere reden bijna 3 maanden geen vast voedsel kunnen wegkrijgen. Maag accepteerde het niet meer en is gaan stilliggen en ben er goed beroerd van geweest. Ruim een week opgenomen geweest voor controle en heel grondig uitrekenen wat weg te krijgen om voldoende te kunnen eten. Had razende honger maar binnenkrijgen en houden ging niet. :n na veel gezoek twee merken gevonden van vloeibare voeding die ik mag hebben. Een op fruitbasis en een die echt in elkaar geknutseld is chemisch.

Daarna is gewoon eten weer gelukt alleen niet meer de hoeveelheden die ik ooit wegkreeg. Op zich geen drama kon wel wat missen en ik zit al lang op een mooie balans. Die dus nu goed verstoord is weer. Alleen dietiste in ziekenhuis is een magere duursportster met veel kennis maar voor haar is dit ook puzzelen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-10-16 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:15

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:17

Ei zit ik op 5 per week, meer geeft maagklachten. Jezzi die had ik nog niet gevonden. Die ga ik onthouden als de amandel ook zo vies is als deze zonnebloem versie.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-10-16 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:18

hmmm, klinkt alsof je situatie zo complex is dat ik er niet heel veel van durf te zeggen aangezien ik je niet ken :) Ik zou je dietist in het ziekenhuis volgen en je twijfels voorleggen over haar hoeveelheid eiwitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:22

Niet compex maar een flinke allergie en door b12 te kort wat schade die oa ook aansturing van maag en darmen kennelijk in de war heeft gstuurd. Erg onhandig vooral als je van eten houdt en eerder flinke hoeveelheden kon wegkrijgen. Nu eet ik nog meer dan een gemiddelde vrouw denk ik maar voor nu dus te weinig.

Ik ga wel tussen beide hoeveelheden inzitten en eens kijken hoe dat gaat vallen

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:33

Sunwarrior inderdaad het allerbeste! En ook top qua smaak.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:51

Mijn eiwit inname schreef ik op door Skyr, eieren, Huttekase, kip, broccoli en Orangefit proteïnepoeder.
Orangefit vind ik veel lekkerder dan Sunwarrior. Ik had laatst die nieuwe Sunwarrior (gold) maar die vinden we allemaal naar kots smaken, echt erg smerig.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:59

Sunwarrior vanille vind ik heel erg lekker!

Orangefit bevat meer Stevia (en daardoor 'lekkerder') en veel minder amino's dan Sunwarrior. Dus het is maar net wat je belangrijk vindt.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:03

karuna schreef:
Vraag is hoeveel is een handige hoeveelheid zonder te veel of te weinig binnen te krijgen? En heeft iemand eventueel nog andere merken die ik zou kunnen vinden. Moet melk/wey/soya en peulvruchten vrij zijn. Geen pompoen ook.

Dan valt orangefit (wat gemaakt is van erwten) ook al af :) Evenals de skyr en huttekase die je noemt Vera.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:09

Heb je rijsteiwit al geprobeerd? Heb een kennis die het daar heel goed op doet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:39

Monnie_ schreef:
Orangefit bevat meer Stevia (en daardoor 'lekkerder') en veel minder amino's dan Sunwarrior. Dus het is maar net wat je belangrijk vindt.

Orangefit bevat meer eiwitten per serving en minder vet. Daarnaast is het ook wat voordeliger ;)
Dus als je je eiwit inname wilt verhogen dan ben je met Orangefit beter af.
Daarnaast bevat Sunwarrior meer suikers.

Had even niet gezien dat het peulvruchtenvrij moest zijn. In daggeval valt Orangefit inderdaad af.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:48

En vanwege de stevia ook trouwens. Alleen suiker suiker van biet, riet of fruit valt goed. Stevia of zoetstoffen moet ik erg uit de buurt blijven. Ook beter geen smaakjes omdat dan het risico op allergisch worden weer groter is.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:04

Amai, wat een ingewikkelde toestand voor je :))