Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:30

Pol1:
Droge mond is inderdaad wel een verschijnsel van de e-sig, vooral in het begin. Gewoon veel water drinken. Maar natuurlijk heb je nu ook een droge mond van de keelontsteking. Wat smaakjes betreft, ik ben al heel snel van de tabakssmaken afgestapt, die smaken nooit als een echte sigaret. Als je het daarom gaat word je al heel snel teleurgesteld.
Als je bedenkt dat het de nicotine is die je verslaafd houd, neem dan gewoon een vloeistof met nicotine en een smaakje die je lekker vind en daar zijn er honderden van. Zelf vond ik honing het lekkerst, die geeft ook nog een beetje een "bite". Nu ben ik over naar perzik.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:38

gohya schreef:
Ik heb afgelopen nacht weer slecht geslapen,pfff ik droom nu iedere keer,voorheen had ik eigenlijk nooit dromen.En ze zijn niet prettig,ze gaan steeds over doodgaan van iemand of iets.
Maar dat zal vast wel overgaan.

Als je droomt over de dood droom je over een verandering. Oude dingen die dood gaan.

Heel veel succes TS, wat dapper dat je dit doet. Ik als anti-roker juich je toe *\o/* *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 09:42

24 uur rookvrij nu! voel me wel goed verder.
Heb net wel een pleister geplakt om het iets makkelijker te maken voor mezelf.
Je weerstand schiet omlaag als je niet meer rookt, je krijgt je dagelijkse dosis AB niet meer binnen,dit zit n.l. óók in een sigaret.Zolang ik rookte was ik ook nóóit ziek,kijken hoe dat straks word.
Miss. moet ik extra vitamine nemen nu ik niet meer rook?

Balen pol1,maar niet opgeven hoor! ook al moet je opnieuw beginnen,je bent er nooit te laat mee.

Koper,dat zei iemand anders ook al tegen mij.Dat zal het vast zijn.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:46

Even terugkomend op de reactie dat mijn collega's het allang geroken zouden hebben. 1 rookt zelf. Mijn bazin kan niet ruiken ( ooit na val van paard was dat ineens weg) en onze stagair rookt ook.
Daarnaast ruik Ik eigenlijk vrijwel altijd naar rook omdat iedereen waar ik Veel mee omga rookt. ( ouders. Vriend. Schoonmoeder. Dat maakt stoppen ook niet echt makkelijker)

Ik heb een vraag. Ik heb vanmorgen een pleister geplakt. Maar dat Brand/jeukt nogal. Is dat normaal? En hoe lang duurt dat ongeveer?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 11:48

Mijn 1ste pleister jeukte ook best wel,maar het brande niet.Wel ff in de gaten houden,want je kan er ook allergisch voor zijn!
Ik ken n.l. iemand die er allergisch voor is,haar huid ging helemaal kapot.
Na de 1ste pleister geen jeuk meer gehad.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:58

Oké. Ik hou het in de gaten. Vind het wel al vast geruststellend dat ik niet de enige ben. Ik dacht al zul je zien ik ben weer die 1 op de zoveel duizend die er rare dingen van krijgt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 12:17

Nee hoor,je bent zeker niet de enige.Als het goed is staat er in de bijsluiter wanneer je moet stoppen met zo'n pleister plakken,de bijverschijnselen staan er bij geloof ik.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:49

Meh toch een sigaretj gerookt... komt omdat mijn shag nog niet helemaal op is. Zitten nog voor 2 sigaretjes shag in denk ik.
Maargoed, normaal gesproken had ik nu al een stuk of 7/8 gerookt rond dit tijdstip. En ben nu niet thuis en geen behoefte om te roken.... :-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 17:05

Dat had ik ook hoor Mikkiej . De mijne waren gistermorgen 9 uur op,en vanaf toen pas echt gestopt.
Daarvoor ook een paar gerookt,maar ook veel minder als normaal,maar dat tel ik niet mee als stoppen.
Zolang er nog wat te roken in huis is,is het zeer verleidelijk.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:13

Alles wat je minder rookt als al mooi meegenomen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:41

Zorg ervoor dat in het begin je pleister hoog genoeg gedoseerd is, door de pleister heb je een constante spiegel nicotine en zijn iig die schommelingen weg die je bij roken hebt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 18:46

Ik heb de hoogste dosis [21mg/24uur] dat is ook stap 1 voor 7 dagen.Stap 2 is 7 dagen een lagere dosering.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:11

De dames die gestopt zijn, zijn super bezig.. Ik was 5 jaar gestopt.. Ik rookte alleen op feestjes nog waar ca 90% rookte.. Deed ik dit niet, dan stond ik met een half uur weer buiten en had ik het stik benauwd.. Als ik zelf rookte had ik hier geen last van.. Alleen de volgende ochtend wel.. Maar goed.. Na 5 jaar ben ik dus weer begonnen.. De reden hiervoor?? Ik werd in m'n elleboog gebeten door een grote hond.. Met als resultaat dat m'n telefoonbotje/elektriciteitsbotje aan gruzelementen was en ik dat gevoel van dat puntje stoten ca een jaar heb gehad, waarna het langzaam is gaan verminderen.. Tot het niveau waarop het nu is.. Hanteerbaar dus.. Het stomme is.. Mijn pakjes liggen boven in een la.. Als ik geen zin heb om naar boven te lopen om een pakje te pakken rook ik zo 4 dagen niet.. En toch begin ik elke keer weer..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 08:34

rainbow8 zolang er sigaretten in huis liggen blijft de verleiding groot,dat heb ik wel gemerkt.
Dat is volgens mij de reden dat jij tóch weer steeds begint.
Ik heb ook de niet roken App. ge-download,best handig,en je kan zien hoeveel % alles uit je lichaam enzo is,hoe je gezondheid vooruit gaat.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:49

Dat denk ik niet.. Want waarom ben ik anders te lui om naar boven te lopen om een pakje te pakken?? Ook al liggen ze voor m'n neus.. Als ik geen zin heb,dan rook ik niet.. In het weekend rook ik wel veel en doordeweeks amper..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:29

rainbow8 schreef:
Dat denk ik niet.. Want waarom ben ik anders te lui om naar boven te lopen om een pakje te pakken?? Ook al liggen ze voor m'n neus.. Als ik geen zin heb,dan rook ik niet.. In het weekend rook ik wel veel en doordeweeks amper..

Misschien moet je in het weekend het pakje ook boven leggen :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:35

phormicola schreef:
Je bent de eerste die dit tegen me zegt! Niemand gelooft dat dit werkt :')

Met sigaretten werkt het prima. :)) Ik probeer nu jouw tip op snoep toe te passen 'dit is plastic'. Maar dat werkt toch minder goed. :+

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:58

Ik kom even binnen vallen,ik rook nl.zelf niet maar des te meer rookten mijn zus,haar man,haar dochter en ook haar man. Deze 4 personen hebben heel veel baat gehad bij Champix wat te verkrijgen is bij de huisarts. Alle 4 roken nu meer dan een jaar niet en het kost hun vooralsnog geen moeite. Alleen mijn nicht vond het de eerste 14 dagen moeilijk maar nu totaal niet meer.

Pers. verbaas ik me er over hoe goed ze er uit zien,huid ziet er stukken beter uit,niet meer zo grauw en wat ze zelf zeggen is dat hun geur en smaak zoveel beter is geworden. Misschien is dit een stok achter de deur voor meer mensen die overwegen om te stoppen met roken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 11:05

Ik persoonlijk vind Champix helemaal niks,het is immers wel een Anti-Depressivia,en dat wil ik nooit meer slikken.
Met pleisters én een sterke wil,gaat het ook lukken.Oke je hebt het op momenten ff moeilijk,maar is zeker wel de moeite waard.
Stoppen met roken heeft alleen maar goede voordelen,er is geen enkel nadeel.Althans voor mij niet,sommige mensen moeten opassen dat ze niet dikker worden,want je gaat immers wel meer eten.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:28

Wat ik vooral merk is dat roken zo'n gewoonte is. Daar heb ik dan ook de meeste moeite mee, sigaretje na het ontbijt, sigaretje bij de koffie, na het eten..
Verder gaat het me aardig af. Gisteren heb ik alles op gerookt wat er te roken valt en vandaag mijn eerste echte rook vrije dag.
Ik doe trouwens niet aan nicotine pleisters of kauwgom. Binnen een week is de drang om te roken weg dus kwestie van doorbijten... :-D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:45

Ik weet niet of het al aangegeven is maar als je kiest voor het boek stoppen met roken van Alan Carr is het juist belangrijk dat je nog niet stopt met roken maar door blijft roken tot je het boek uit hebt.
Geloof me na een aantal pagina's staat het zo tegen om er een op te steken dat je niet kan wachten er helemaal mee te stoppen.
Heb er zelf 10 jaar niet meer door gerookt.
Helaas....eens een roker altijd een roker, ik heb mezelf weer verslaaft gekregen en nu rook ik 5 peuken op een dag.
Ik ben de enige binnen het gezin dus het is wel gemakkelijker thuis vanaf te blijven.
Zo heb ik nog nooit gerookt waar de kinderen bij zijn.
Zij waren de reden waarom ik uberhaubt gestopt was. Ik wilde niet dat mijn kinderen met rokende moeder op zouden groeien. Dat is gelukt tot de jongste 16 was....
Helaas werkt het boek van Alen Carr nu niet meer bij mij... heb het weer geprobeerd maar helaas.
Heel veel succes allemaal! Super van jullie dat jullie het proberen.
Ik ben zelf nog niet zover dat ik graag genoeg wil stoppen maar ben wel op Lucky strike groen/blauw overgegaan zodat ik niet al die extra schadelijke stoffen meer binnenkrijg.
Alleen nog teer, nicotine en koolmonoxide , ook erg natuurlijk maar verder niet die 70 toegevoegde troep.
Jullie kunnen het !
Ik blijf jullie volgen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:09

Mikkiej, roken is geen gewoonte maar een verslaving. (Vervelende) gewoontes kan je namelijk heel simpel afleren maar roken kan je niet afleren. :+ Stel dat het jou gewoonte is om 3x per dag tanden te poetsen op een vast tijdstip en het is ineens volop in het nieuws dat het slecht en ongezond is om 3x per dag te poetsen en dat het advies vanaf nu 2x per dag tanden poetsen is, dan kun je zonder moeite stoppen met 1 van de 3 tandenpoetsbeurten.
Stel het is iemands gewoonte om een deuntje te fluiten als ie de trap af loopt. Je hoeft iemand er maar op te wijzen dat het irritant is (of nouja, 2x erop wijzen) en diegene kan er moeiteloos mee stoppen.

De grootste vergissing is dat roken een gewoonte is, het is gewoon een keiharde verslaving.

Willl65, je kan ook de cursus doen van Allen Carr, voor als het boek niet (meer) werkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:12

Is die methode van Allan Carr geheim ofzo? Ik rook niet maar lees wel mee (ik vind het wel intrigerend en ik vraag me gewoon af hoe dat gaat). Ik ga het boek dus niet kopen ofzo, maar staat er een disclaimer in dat je niks over de inhoud mag zeggen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:16

Neehoor ik wil alles over de inhoud zeggen, alleen is het niet samen te vatten in een paar zinnen op bokt. Maar o.a. wat ik net uitleg over dat roken geen gewoonte is maar een verslaving staat ook in dat boek. Verder is het voor mij alweer 4jr geleden dat ik het heb gelezen dus kan niet meer herinneren wat er allemaal letterlijk in staat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 15:34

En tóch is roken voor het grootste deel een Gewoonte! toen ik rookte deed ik dat niet omdat het lekker was,maar puur uit gewoonte.Als ik niks te doen had dan rookte ik binnen een uur wel 6 peuken weg.Niet omdat me lijf dat nodig had,maar puur uit verveling en gewoonte.Niks te doen? ach laat ik er eentje roken.
Daarom is het geestelijk veel moeilijker dan lichamelijk,de nicotine is na 1 dag al bijna uit je lijf,maar die gewoonte duurt veel langer om daaruit te komen.
Bij elke handeling op een dag,denk ik: ow ja effe 1 opsteken,omdat het de gewoonte was,niet omdat me lichaam er om vroeg.
Je bent verslaafd aan je gewoonte.

Het gaat me vrij makkelijk af nu,vandaag bijna 3 dagen rookvrij.Pleister gaat er pas op als ik het echt moeilijk krijg.

Willl65 het is 600 toegevoegde troep,waarvan 70 kankerverwekkend is.