Ervaringen Tramadol.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 00:45

Ik slik al vanaf april 2015 dagelijks tramadol, echt super!
Vanaf het begin eigenlijk geen bijwerkingen, ja bij de snelwerkende flink slapen maar bij de retard niks bijzonders.
Had toen geen auto of rijbewijs, maar ik kon na een dag of 2-3 echt weer prima functioneren en autorijden.
Heb met rijles ook bewust gelest met 100 mg snelwerkende tramadol in overleg met mijn instructeur, voor mij de max dosis wat ik 'mag' om alles te testen.
Ondanks dat ik het pas redelijk kort gebruikte ging dat prima.

Ben er erg blij mee, vorige week begonnen met zwemmen en ik start zoveel minder moeilijk op, en ik heb gewoon best vaak dat ik pijnvrij ben icm supplementen.
De belastbaarheid is niet hoog, maar man wat ben ik dat spul dankbaar.
Daarbij prik ik strikt magnesium en acupunctuur ik, zo houdt ik de dosis mooi laag.
Doe ik dat niet moet ik elke keer verhogen, het heeft me echt weer een leven gegeven waarin ik me ook stukjes normaal kan voelen.
Enige nadeel is overbelasting, ik ga gauw te ver omdat ik de pijn niet of minder voel en daar heb ik wel mee om moeten leren gaan.

Ik heb ook morfine voor uitzonderingen, maar tramadol vind ik fijner.
Sowieso slaap ik van beiden slecht als ik meer neem als 50 mg tegelijk. :+
Enige wanneer ik op moet letten is vermoeidheid, dan is het soms echt wel een beetje opletten geblazen vind ik met tramadol.
Dan zorg ik dat ik het of ná het autorijden neem, of ruim ervoor dat de sufheid er dan dus niet meer is die ik bij extreme vermoeidheid krijg bij tramadol.
Nu heb ik een 45 km autootje, dus in het ergste geval bij licht suf of minder reactievermogen neem ik het fietspad en zet ik de cruise control op 25 km/h.
Tis zo ver niet, en dan kom ik er ook en het is polder en rustig.
Ben ik echt heel suf laat ik me brengen, maar dat is zelden.

pandour4evuh

Re: Ervaringen Tramadol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 01:23

Officieel vanuit de boekjes en vanuit een aansprakelijkheidsniveau gezien mag je als je de tramadol iedere dag een zelfde hoeveelheid inneemt ( dus bijvoorbeeld 3x per dag 1 capsule) en niet wiselt van dosering (1-3x per dag 1 capsule) na 2 weken auto rijden. (tenzij klachten) als je het zo nodig inneemt (1-3x per dag) is het 48 uur na inname van de laatste tablet. Als jij tussen deze tijden gaat autorijden en je veroorzaakt een ongeluk ben je ook aansprakelijk en ben je niet verzekerd.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 01:37

:wave:

Ik heb ze een paar weken gehad.. Maar ik kon er niet tegen, ik werd duizelig, misselijk, ziek.. |o Moest overgeven.. Conclusie, ik kan ze niet verdragen!

Mijn vader heeft ze gehad, (2 per dag) en die reed er gewoon auto mee :j , hij nam er 1 sochtens en 1 na het eten..

Onthoud wel dat tramadol een van de voorgangers van morfine is! En dus een aardig sterk middel is!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:23

Ik heb ook lange tijd flink hoge dosis tramadol gebruikt. Ben uiteindelijk over moeten gaan naar wat sterker spul, omdat ik vaak ver over de maximum dosis moest gaan om nog effect te hebben.

Dat is dan dus ook een flink nadeel van tramadol, je went er aan. Iemand zei ook dat je spiegel moet opbouwen, maar dat je moet je eigenlijk juist niet doen. Je gaat namelijk steeds meer en meer nodig hebben door gewenning.

Verder moet je wel echt uit kijken wat betreft auto rijden, want de eerste twee weken (bij eenzelfde dosis) mag je ook gewoon echt niet rijden. Of je dat nu wel of niet kan. Stel dat er een ongeluk gebeurd, je bent niet verzekerd of iets.

Oh en als je stopt met tramadol, maar je wil je niet zo enorm ziek voelen van het afkicken. Vraag om druppels, die kan je rustig heel ver afbouwen waardoor je stuk minder beroerd voelt!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:45

Ik heb tramadol gebruikt, maar het werkte niet ik mocht maximaal 2 pillen per dag maar uiteindelijk moest ik er 2 per keer gebruiken in de hoop dat het zou werken..

Moest wel lachen dat er op het doosje stond dat ik niet meer mocht buitenspelen :') :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:02

weet iemand eigenlijk hoe snel je lichaam tramadol af breekt? Dus hoe lang het duurt eer bv 50mg volledig uit je systeem is? (niet de werking, de stof zelf)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:23

geen idee ayasha, naar aanleiding van de aansprakelijkheid gisteren ook naar gezocht, maar kan dat niet vinden..

vind het antwoord van even hierboven wel apart 48 uur na 'indien nodig' want ik heb van arts en apotheek meegekregen dat ik na 24 uur gewoon mocht rijden :(..

ik merk wel dat wanneer ik er slechts 1 voor de nacht inneem, ik s ochtends lastig op gang kom.. beetje het gevoel van een kater, wat dizzy, lichaam wil graag weer terug in slaapstand, beetje 'mokkend' gevoel.. ik luister er naar en neem rustig de tijd om op gang te komen, mijzelf dwingen leidt anders naar misselijkheid of zelfs hoofdpijn.. als ik rustig een bakje koffie pak, terugkruip in bed met gedimd licht en de tv zachtjes aanzet, dan wordt het langzaamaan beter.. Na een uur ongeveer heb ik vrijwel nergens meer last van.. Ik zou dan echter zeker nog niet achter het stuur kruipen. maar de volgende ochtend (ik neem ze voor de nacht, dus dan ben je zo'n 36 uur verder) is er toch geen spoor meer van enige werking of bijeffect voor mijn gevoel (heb dan al bijna 20 uur geen effecten meer)

in mijn beleving is dat 'vraag naar een nieuwe' dus dan zit je al flink in de afname van de medicatie in je lichaam

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:52

Ik merk niks van gewenning, maar dat heb ik maar met weinig..
Enkel met pammetjes, benzo's dus.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:45

Halfwaardetijd is 6 uur, dus reken maar uit. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:05

Om op 0.000....... (puntjes zijn wel nog cijfertjes) kom ik voor zaldiar op 4.25 dagen... Zou dat kunnen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:17

Uren en % stof aanwezig
0 = 100%
6 = 50%
12 = 25%
18 = 12.5%
24 = 6.25%
30 = 3.125%
36 = 1.562%
42 = 0.78125%
48 = 0.39062%

Als de grens 48 uur is en dan de hoeveelheid ruim onder de 1% zit, dan lijkt mij dat dan de werkzaamheid wel afgelopen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:19

Het ging me niet om de werkzaamheid, die is al eerder sterk verminderd. Maar wanneer je lichaam dus niets meer van de stof in zich heeft. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:29

4/5 dagen wordt inderdaad gezegd, dus dat kan wel kloppen.

Werkzaamheid is er eerder al niet meer.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:31

Je kan ook morgen even de apotheek bellen (en vragen of je de apotheker mag spreken, niet de apothekersassistent die waarschijnlijk de telefoon opneemt). Of het CBR.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:48

Bij mij deed Tramadol helemaal niks, hielp niet tegen de pijn, had er ook geen bijwerkingen van oid. Ik denk dat je gewoon even moet kijken hoe je je voelt, als je je suf voelt of roze olifantjes ziet zou ik niet autorijden. Als je je wel goed voelt, de eerste keer even met iemand naast je rijden zodat die kan beoordelen of je ook echt in staat bent om te rijden.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:10

isabel_94 schreef:
Bij mij deed Tramadol helemaal niks, hielp niet tegen de pijn, had er ook geen bijwerkingen van oid. Ik denk dat je gewoon even moet kijken hoe je je voelt, als je je suf voelt of roze olifantjes ziet zou ik niet autorijden. Als je je wel goed voelt, de eerste keer even met iemand naast je rijden zodat die kan beoordelen of je ook echt in staat bent om te rijden.

Dat heb ik toen ook gedaan. Maar dat ging meer om het feit of ik wel genoeg controle over mijn voet had. Ik zat toen nog wel vol aan de pijnstillers overigens.

Ik ben met mijn moeder naar een parkeerplaats gereden. Zij reed heen. Daar heb ik even 10 minuutjes gereden. En daarna ben ik terug naar huis gereden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:13

Mn vader heeft nu het liefste dat ik op 1 tramadol leef per dag (alleen 's avonds innemen)
zo dat ik bij de Fysio aan kan geven dat het 'pijn/irriteert' doet/is en het zelfde geldt voor aanstaande Woensdag.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:20

Siggislief schreef:
Mn vader heeft nu het liefste dat ik op 1 tramadol leef per dag (alleen 's avonds innemen)
zo dat ik bij de Fysio aan kan geven dat het 'pijn/irriteert' doet/is en het zelfde geldt voor aanstaande Woensdag.

Weet niet of je leeftijd klopt in je profiel ? Als dit zo is doe niet wat je het vader het liefste wilt maar waar jij je het beste hij voelt. Je bent volwassen en voelt zelf de pijn hierna moet je handelen.
Overleg de volgende keer als je bij de fysio bent wat hij/zij het verstandigst vindt qua pijnstilling .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:25

Mijn leeftijd klopt in mijn profiel, ik doe ook niet wat mijn vader wilt hoor. :n
Zo heb ik er gisteren 3 gehad, en vandaag nog maar 1 (vanmorgen) en ben er nu nog moe van. :')

Maar zal Dinsdag met de Fysio overleggen wat volgens hem verstandig is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:54

Vind 3 per dag als opstartdosis best een fixe dosis eigenlijk... Als je bedenkt dat bij chronisch gebruik je lichaam er aan gaat wennen...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:11

Zijn er nog meer mensen die er echt niet op reageren?
Ik heb een vrij heftige operatie gehad en heb van alles gehad Zaldiar tramadol in samen werking met diclo plus paracetamol,valium om mijn spieren te laten ontspannen.Maar ik reageer nergens op word nergens suf of ziek van,zelfs niet in olifant dosissen.In het ziekenhuis waren ze erg verbaasd.In uiterste nood heb ik een tijdelijke zenuwblokade gehad dat werkte wel tot zolang de blokade duurde.Ik heb zelfs het tegenovergestelde effect van tramadol word ik zeer wakker en allert,ik kan dan ook niet meer slapen.
De artsen snappen het niet en ik kan er ook niks over vinden verder.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:17

Ik heb het zonder uitleg mee gekregen door de huisartsenpost.
Ik had waarschijnlijk gekneusde rib en of spieren en ik kon helemaal niks.
Dokter wou me niks geven maar ik kon absoluut niet bewegen (en zeeeker niet liggen), dus de dokterswacht gebeld, mocht wel komen om een sterkere pijnstiller op te halen.
Thuis 1 tablet gehad, en half uur later kon ik gelijk slapen, uitkomst dacht ik!!

2 dagen later, echt zooooooooooo beroerd, overgeven.... Heb paar dagen amper gegeten, ik kon niks, echt dag en nacht misselijk. Dus na 2 dagen ben ik er mee gestopt, kon het echt aan bahhhh

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 01:11

Beatje, ik slaap er ook slecht van hoor.
Ik heb er veel baat bij, diclo en paracetamol nul.
Tramadol word ik s'nachts erg actief van, dus ik gebruik dan een beetje wietolie, thc dus mede om mijn spieren te kalmeren.
Op morfine kan ik een marathon lopen voor mijn gevoel zo hyper, dan slaap ik gewoon echt niet.
Daardoor krijg ik dus meer pijn omdat ik dan zo gespannen ben in mijn spieren.
Daarbij dus ook altijd een lage dosis thc.

Sowieso is die thc bij mij heel belangrijk voor de nachten.
Ik rust anders gewoon qua spieren niet uit en kom veel slechter op gang.
Dat is wel een stabiele lage dosis trouwens, vind het niet zo boeiend om high te zijn.
Het is puur dat mijn spieren het er zoveel beter op doen, en dat ik daardoor minder tramadol kan slikken overdag!
Als de tramadol redelijk uitwerkt is het bijna tijd voor de wietolie.
Dan is de wietolie 50% van de tijd genoeg om de tramadol weer genoeg te laten doen.
Net zoiets als net ff erdoorheen breken en het met paracetamol wat boosten o.i.d.

Maar enkel diclofenac, ibuprofen, paracetamol enzo doet bij mij geen donder.
Daarbij vind ik chronisch diclofenac of ibuprofen ivm mijn leeftijd wat heftig.
Met name ivm hart en vaatziekten waarop je 2x zoveel kans schijnt te krijgen.
Sinds ik dat weet heb ik het nooit meer geslikt, daarbij doet t ook niks ook..

Nu lijkt het allemaal heftig, maar eigenlijk heb ik het goed onder controle zo.
Moet er alleen flink bovenop zitten, het kost echt veel tijd.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:34

beatje schreef:
Zijn er nog meer mensen die er echt niet op reageren?
Ik heb een vrij heftige operatie gehad en heb van alles gehad Zaldiar tramadol in samen werking met diclo plus paracetamol,valium om mijn spieren te laten ontspannen.Maar ik reageer nergens op word nergens suf of ziek van,zelfs niet in olifant dosissen.In het ziekenhuis waren ze erg verbaasd.In uiterste nood heb ik een tijdelijke zenuwblokade gehad dat werkte wel tot zolang de blokade duurde.Ik heb zelfs het tegenovergestelde effect van tramadol word ik zeer wakker en allert,ik kan dan ook niet meer slapen.
De artsen snappen het niet en ik kan er ook niks over vinden verder.

Dat heb ik ook! Maar ik reageer sowieso op geen enkele pijnstiller

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:39

Ik heb ook Tramadol gebruikt maar de drupel versie, zijn wat zwaarder dan de tabletten, die hebben we ook gehad.
ik rij niet met de auto wanneer ik ze genomen heb, ik word er sloom en zo at high van.
Ik sliep er ook heel slecht van.

Mijn vriend neemt ze nu ook na een operatie, weet niet hoe het zit met de tabletten maar mijn vriend zat behoorlijk verstopt na een tijdje de druppelversie in te nemen. :p