Vanaf het begin eigenlijk geen bijwerkingen, ja bij de snelwerkende flink slapen maar bij de retard niks bijzonders.
Had toen geen auto of rijbewijs, maar ik kon na een dag of 2-3 echt weer prima functioneren en autorijden.
Heb met rijles ook bewust gelest met 100 mg snelwerkende tramadol in overleg met mijn instructeur, voor mij de max dosis wat ik 'mag' om alles te testen.
Ondanks dat ik het pas redelijk kort gebruikte ging dat prima.
Ben er erg blij mee, vorige week begonnen met zwemmen en ik start zoveel minder moeilijk op, en ik heb gewoon best vaak dat ik pijnvrij ben icm supplementen.
De belastbaarheid is niet hoog, maar man wat ben ik dat spul dankbaar.
Daarbij prik ik strikt magnesium en acupunctuur ik, zo houdt ik de dosis mooi laag.
Doe ik dat niet moet ik elke keer verhogen, het heeft me echt weer een leven gegeven waarin ik me ook stukjes normaal kan voelen.
Enige nadeel is overbelasting, ik ga gauw te ver omdat ik de pijn niet of minder voel en daar heb ik wel mee om moeten leren gaan.
Ik heb ook morfine voor uitzonderingen, maar tramadol vind ik fijner.
Sowieso slaap ik van beiden slecht als ik meer neem als 50 mg tegelijk.

Enige wanneer ik op moet letten is vermoeidheid, dan is het soms echt wel een beetje opletten geblazen vind ik met tramadol.
Dan zorg ik dat ik het of ná het autorijden neem, of ruim ervoor dat de sufheid er dan dus niet meer is die ik bij extreme vermoeidheid krijg bij tramadol.
Nu heb ik een 45 km autootje, dus in het ergste geval bij licht suf of minder reactievermogen neem ik het fietspad en zet ik de cruise control op 25 km/h.
Tis zo ver niet, en dan kom ik er ook en het is polder en rustig.
Ben ik echt heel suf laat ik me brengen, maar dat is zelden.