het aparte haarkleurtjes forum!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:46

dynara schreef:
sabine1979 schreef:
Dit is de kleur van de extensions

[ [url=m/oFfTfh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar mijn mening, een mooie kleur paars <3

Deze kleur heb ik nu in mijn haar geverft en in het licht ziet het er nog mooier en feller uit

Ohh gaaf :D
Ik heb vanmezelf donker bruin haar, dus lichter maken doe ik niet.
Vandaar de extensions

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:56

Vroeger ook alle kleuren van de regenboog gehad, maar in die tijd verfde mijn man mijn haar nog. Toen ik een keer naar een gewone kapper ging (knippen), was die verbaasd hoe netjes het gedaan was. Daarna ben ik gaan sparen voor Stichting Haarwensen, dus niet meer kleuren. Bij het afknippen dacht ik nog: oh, ik heb best een mooie kleur van mijzelf. Toch weer gaan kleuren, maar ondanks dat ik er in eerste instantie blij mee was, is het nog niet naar mijn zin. Ik heb nu blonde, rode en chocostrepen, maar wil nog steeds het liefst deze één op één een keer laten doen:
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:01

Ik heb net mijn haar af laten knippen en ga het doneren aan de Nederlandse Haarstichting, die nemen wel geverfd haar aan. :)
Mss iets om in je achterhoofd te houden voor een volgende keer?
Ik ben overigens van heel lang naar heel kort gegaan (haar hing ong op navelhoogte).
Ook gelijk een kleurtje er weer in gedaan, bruinzwart (zwarte koffie), hierna maar eens kijken voor andere kleurtjes en best kans dat ik iets laat doen als galaxy oid of m'n haar bleek en met manic panic oid ga werken.
Zo is het nu iig:
Afbeelding
en dit is eraf gegaan:
Afbeelding

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:10

Mijn haar is nu weer saai en zwart maar ik heb het echt bijna elke kleur behalve geel en groen gehad. Roze, paars, blauw, rood, een mix van alles, roze/paarse ombre, echt allemaal toffe kleuren. Helaas was het echt te veel werk in het onderhoud dus heb ik het weer zwart geverfd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:39

lor1_1984 schreef:
Ik heb net mijn haar af laten knippen en ga het doneren aan de Nederlandse Haarstichting, die nemen wel geverfd haar aan. :)
Ik ben overigens van heel lang naar heel kort gegaan (haar hing ong op navelhoogte).
Ook gelijk een kleurtje er weer in gedaan, bruinzwart (zwarte koffie), hierna maar eens kijken voor andere kleurtjes en best kans dat ik iets laat doen als galaxy oid of m'n haar bleek en met manic panic oid ga werken.
Zo is het nu iig:
[ Afbeelding ]
en dit is eraf gegaan:
[ Afbeelding ]

Wat goed van je! Elk beetje is meegenomen voor een ander, vind ik. Zelf heb ik meegedaan voor de kinderen (Stichting Haarwensen). Voor degenen die dat ook willen doen:

PRUIKEN VOOR KINDEREN
Onze pruiken zijn alleen bestemd voor kinderen, niet voor volwassenen. Dit betekent dat het haar dat wij gebruiken voor het maken van de pruiken, ook geschikt moet zijn voor een kind. Je kunt je voorstellen dat wij een kind bijvoorbeeld niet blij maken met een grijze pruik. De gedoneerde haren worden niet bewerkt, de kleur van het toegestuurde haar wordt dus ook de kleur van de pruik. Bedenk dus vooraf goed of een kind van nature jouw haarkleur kan hebben. Wanneer dit het geval is, ontvangen wij het haar graag.

En:

Moet het haar echt 30 cm lang zijn?
Ja, het haar moet echt minimaal 30 cm lang zijn. De meeste pruiken worden aangevraagd door meisjes. En zij wensen lang haar. Met 30 cm kunnen wij een pruik maken tot net op de schouders. Voor korte pruiken en de pruiken voor jongens hebben wij voldoende haar op voorraad liggen. Langer haar is vanzelfsprekend ook heel erg welkom!

Waarom mag er geen geverfd of haar met high lights gedoneerd worden?
Voordat het haar wordt verwerkt tot een pruik wordt het deels ontschubt, dit voorkomt klitten in het haar. Wanneer wij dit doen bij behandeld (geverfd) haar zal dit juist averechts werken. Wanneer het haar chemisch behandeld wordt worden de haarschubben open gezet om het haar een andere kleur te geven. Deze haarschubben gaan niet meer helemaal dicht.
Na het ontschubben worden alle haren stuk voor stuk op een netje geknoopt. In eerste instantie zal de pruik er prachtig uitzien, maar na enkele uren dragen kunnen er veel klitten in komen. Deze klitten zijn in het verleden zo erg geworden dat de pruik weggegooid moest worden.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:08

Vanmorgen de extensions opgehaald bij mijn ouders.
Kleur is toch echt anders als de foto op hun site |(

Afbeelding

Maar daar heb ik iets op gevonden :j
Andere kleur paars erbij.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:23

Shenavallie schreef:
lor1_1984 schreef:
Zo is het nu iig:
[ Afbeelding ]
en dit is eraf gegaan:
[ Afbeelding ]

Wat goed van je! Elk beetje is meegenomen voor een ander, vind ik. Zelf heb ik meegedaan voor de kinderen (Stichting Haarwensen).

Ik heb zelf in 2010 borstkanker gehad en ben in 2011 kaal geweest vd chemo's, zelf had ik geen behoefte aan een pruik maar toen is er ook een behoorlijke staart afgegaan die ik achteraf gezien ook best had willen doneren.
Alleen kende ik toen alleen haarwensen en mijn staart toen had ook verf erin dus heb de hele bups weggegooid, ook omdat ik het te confronterend vond om naar te kijken terwijl wat ik nog had als een malle uitviel. ;(
Nu was mijn haar weer heel lang maar viel de verzorging me enorm zwaar omdat het veel dikker is teruggekomen na de chemo's en de klitten er bij wijze van spreken al in vielen als je er naar keek en nadat ik zelf kappertje had gespeeld vd week omdat ik een hele verklitte/vervilte plak in m'n haar had moest ik toch weer naar de kapper. :+
Lang haar houden zag ik niet zitten dus vandaar in 1x zo kort, met in mijn achterhoofd dat het toch weer aangroeit. :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:53

Nederlandse haarstichting heb ik het ook aan gedoneerd :j

Ik ben heel erg opzoek naar een leuk kleurtje. Heb eigenlijk alle tinten blond voor mijn gevoel wel gehad, dus dat ben ik nu zat :')
En stiekem wil ik het echt wel heel bont (figuurlijk :') ) maken, maar ik moet wel in mijn achterhoofd houden dat ik volgend jaar in het ziekenhuis sta te werken voor stage en ik niet met halfgeschoren regenboog haar aan kan komen zeg maar.

Het donkerpaars vind ik super mooi, en donkerrood ook. Maar heb eigenlijk altijd lichte haarkleuren gehad (op 1x na en die was achteraf niet zo mooi), dus nu bang om die stap te nemen. En aparte lichte kleuren nog niet 1 die ik echt mooi vond, vind het haar dan zo snel op stro lijken :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:35

@ lor1_1984: Jeetje, wat heftig. Kan me voorstellen dat je niet geconfronteerd wilde worden. Nooit geweten dat je haar dikker wordt na een chemo. Ik was in de veronderstelling dat het juist dunner zou zijn, maar - afkloppen - ik heb er dan ook geen ervaring mee. Kan me ook voorstellen dat je er op een gegeven zo gek van wordt, dat je zelf maar kappertje gaat spelen. Ben je wel weer helemaal 'cellenvrij'?

P.S. Haar waar maar een klein percentage verf in zit kan wel gedoneerd worden, maar dat wordt dan voor volwassenen gebruikt. Het precieze weet ik er verder niet van, aangezien ik alleen voor de kinderen gespaard heb.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:37

laraxXxemma schreef:
Nederlandse haarstichting heb ik het ook aan gedoneerd :j

Ik ben heel erg opzoek naar een leuk kleurtje. Heb eigenlijk alle tinten blond voor mijn gevoel wel gehad, dus dat ben ik nu zat :')
En stiekem wil ik het echt wel heel bont (figuurlijk :') ) maken, maar ik moet wel in mijn achterhoofd houden dat ik volgend jaar in het ziekenhuis sta te werken voor stage en ik niet met halfgeschoren regenboog haar aan kan komen zeg maar.

Het donkerpaars vind ik super mooi, en donkerrood ook. Maar heb eigenlijk altijd lichte haarkleuren gehad (op 1x na en die was achteraf niet zo mooi), dus nu bang om die stap te nemen. En aparte lichte kleuren nog niet 1 die ik echt mooi vond, vind het haar dan zo snel op stro lijken :o

Dat herken ik, van het niet al te bont maken: ik werk één keer in de maand bij het Speciaal Onderwijs en de kinderen daar kunnen niet zo goed tegen veranderingen. Toen ik ineens een bril had, vonden ze dat al wennen. Nu heb ik sinds een aantal weken mijn bril in de kast laten liggen en is het wederom weer wennen voor ze. Ik doe het dan ook stapje voor stapje, maar oh wat zou ik graag - net als jij - ook lekker willen uitpakken, ha ha ha! :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:58

Shenavallie schreef:
@ lor1_1984: Jeetje, wat heftig. Kan me voorstellen dat je niet geconfronteerd wilde worden. Nooit geweten dat je haar dikker wordt na een chemo. Ik was in de veronderstelling dat het juist dunner zou zijn, maar - afkloppen - ik heb er dan ook geen ervaring mee. Kan me ook voorstellen dat je er op een gegeven zo gek van wordt, dat je zelf maar kappertje gaat spelen. Ben je wel weer helemaal 'cellenvrij'?

P.S. Haar waar maar een klein percentage verf in zit kan wel gedoneerd worden, maar dat wordt dan voor volwassenen gebruikt. Het precieze weet ik er verder niet van, aangezien ik alleen voor de kinderen gespaard heb.

Ik ben geheel schoon, alleen hebben ze het etiketje 'genezen' tegenwoordig op 10 jaar gezet ipv 5 jaar dus officieel ben ik nog niet genezen.
Maar sta onder controle en het gaat goed met me.
Chemohaar komt in eerste instantie idd dun terug, van dat pluis zegmaar maar als je dat afscheert of afknipt komt er over het algemeen een mooie volle bos voor terug.
Je hoort ook vaak krullen, maar ik ken er genoeg die nog net zulk stijl haar hebben als voorheen en de meesten hebben grijzer haar nadien.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:52

Weer wat geleerd! En het allerbelangrijkste: ik ga voor je duimen dat het weg mag blijven!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:13

Niet alles doorgelezen. Maar ik verf mijn haar nu zo'n twee jaartjes. Echt van alles al gehad, meerdere keren rood (telkens een andere kleurtintding), splitdye (rood/zwart), oranje, zwart, bruin, roze, paars (ook meerdere tinten) en weet ik veel nog meer wat voor kleuren XD. Rood is echt een verschrikkelijke kleur om er weer uit te krijgen merkte ik elke keer wel weer, pfoe. Nooit meer rood voor mij.

Ik heb nu zo'n dikke anderhalve maand alweer blauw haar, me is in love <3. Anderhalf potje turquiose van La Directions gebruikt. Eerst gebleekt natuurlijk, daarna geverfd (niet bij de kapper, maar gewoon zelf gekocht en door mijn vriend laten bleken & verven).

Afbeelding

*en mijn natuurlijke haarkleur was blond, nu is mijn uitgroei bruinachtig?*
Ik ga zo even de rest (bij)lezen.

Dawn1993

Re: het aparte haarkleurtjes forum!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:39

Mijn haar is nu mosgroen, hiervoor was het blauwig had Rockabilly blue van Manic Panic gebruikt.. ERg mooi helaas moet ik voor mijn werk het mosgroene eruit hebben dus mijn vraag is kan ik hier met zwart overheen gaan? ik kan niet bleken namelijk....

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:29

nog een foto zwart wit, van voor schuin naar onder , en de andere kan helemaal geen zwart .
btje lastig te zien maar voor het idee
Afbeelding

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:39

mooi mooi mooi allemaal! mijn haar is momenteel half rood half blond. upload nog wel een fototje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:29

Hier nog een foto van mijn allereerste kleurtje <3

Afbeelding

Ik wil echt weer wat leuks met mijn haar doen.. Maar wat..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:44

Dawn1993 schreef:
Mijn haar is nu mosgroen, hiervoor was het blauwig had Rockabilly blue van Manic Panic gebruikt.. ERg mooi helaas moet ik voor mijn werk het mosgroene eruit hebben dus mijn vraag is kan ik hier met zwart overheen gaan? ik kan niet bleken namelijk....

Ik zou een colour fading behandeling doen. Kunt op Facebook wel lezen hoe dat werkt. Daarna kun je makkelijker verven.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:07

Ik heb het van de week al zwart geverfd, gelukkig is 't gelukt :-P

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:58

Ik heb mijn haar al jaren ehh vanaf mijn 14e of zo heel donkerbruin geverfd met een gekleurde lok er in
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit idee dus, voor de kleur gebruik ik altijd la directions, en verf het heel regelmatig, sommige kleuren wekelijks omdat ik het bij sommige kleuren heel lelijk vind als het vaal van kleur word.
Verder hou ik me niet aan een bepaalde kleur maar varieert dat van coraal rood tot alpine green
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:18

Ik kijk ook even mee, wat een prachtig haar komt er voorbij <3 en een knap paard, ook leuk hihi

Ik heb mijn haar al een tijdje niet geverfd, maar dat van mijn vriend wel. Dat werd zwart met een blauwe lok erin (moest gebleekt worden). Dat blauw was er erg snel uit helaas, dus nu verven we het rood, dat blijft beter zitten en dan hoeven we het niet elke week bij te werken :=

Mijn huisgenootje verft ook veel, toen ze hier kwam wonen was het zwart-wit, daarna roze-paars, oranje met Koningsdag, vaak kauwgomroze en nu donkerrood. We doen soms haarverffeestjes :D

Ik heb het een tijdje terug heel gaaf gehad, was een beetje een kunstige constructie waarbij ik de buitsenste 2-3 cm haar op heel mijn hoofd zwart verfde en het 'midden' blond (ik ben van mezelf al blond maar had al eerder gemerkt dat het zwarte niet zo opviel op mijn natuurlijke haarkleur, dus we hebben het wat lichter gemaakt). Dat gaf een heel leuk effect :D En leuk ook als je het in een vlecht draagt, of een staart. Kan helaas geen goeie foto vinden. Heb nu wel weer zin om weer eens iets leuks te gaan doen :)

Edit: oja heb ook een keer helemaal rood gehad een paar jaar terug:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 1310_o.jpg

leadhooves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:46

deksel schreef:
Niet alles doorgelezen. Maar ik verf mijn haar nu zo'n twee jaartjes. Echt van alles al gehad, meerdere keren rood (telkens een andere kleurtintding), splitdye (rood/zwart), oranje, zwart, bruin, roze, paars (ook meerdere tinten) en weet ik veel nog meer wat voor kleuren XD. Rood is echt een verschrikkelijke kleur om er weer uit te krijgen merkte ik elke keer wel weer, pfoe. Nooit meer rood voor mij.

Found ya again. XD ik heb zelf geen problemen met het rood (het is dat ik geen pakjes verf koop).

Wat een supergave kleuren allemaal hier. Ik heb ze zelf knalrood - ga over een paar weekjes over naar paars.

Dit is een foto van een jaar geleden, met wat filters eroverheen gegooid XD
Ik kan je verzekeren, het is nu alleen nog maar feller geworden, haha. Moet ze één keer in de maand verven door de snelle uitgroei die ik krijg, jammer genoeg..
Afbeelding

Het is de bedoeling om mn haar eerst weer blond te verven en er de tweede kleur over te gooien of zwart met paars, ombre (ben nog aan 't twijfelen haahha):
Afbeelding Afbeelding

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 14:34

leadhooves schreef:
deksel schreef:

Found ya again. XD ik heb zelf geen problemen met het rood (het is dat ik geen pakjes verf koop).

Wat een supergave kleuren allemaal hier. Ik heb ze zelf knalrood - ga over een paar weekjes over naar paars.

Dit is een foto van een jaar geleden, met wat filters eroverheen gegooid XD
Ik kan je verzekeren, het is nu alleen nog maar feller geworden, haha. Moet ze één keer in de maand verven door de snelle uitgroei die ik krijg, jammer genoeg..
[ Afbeelding ]

Het is de bedoeling om mn haar eerst weer blond te verven en er de tweede kleur over te gooien of zwart met paars, ombre (ben nog aan 't twijfelen haahha):
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

ohhhhh die kleur is gaaafffff!!!! ik ben dol op paars!

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:08

Gekste wat ik heb gehad was dit!

Afbeelding

Afbeelding

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:04

Dat vind ik nou echt een mooie kleur rood! Als de kleur te licht is vind ik het zo snel op een pakje touw lijken. Maar te donker moet ook niet want dan zie je niet dat het rood is.