ik word tonnetjes rond...... help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:40

Suusje1986 schreef:
Janneke2 schreef:
...eh - tijdens de overlevingsmodus op zo'n Robinson eiland kom je niet aan, nee.
Maar als je na afloop nog steeds in overlevingsmodus staat ("...waar zit dat knopje precies??") en terug bent in het rijke Nederland met haar supermarkten, dan (etc.)

Kom je aan omdat je alles weer gaat eten waar je al die tijd naar hebt verlangd :+

In mijn pubertijd (alweer een hele tijd terug) heel veel gelijnd i.v.m. een balletopleiding. Daarna gestopt met dansen en gewoon gaan eten. Dus niet meer permanent hongeren maar 3 normale maaltijden per dag. Na 2 maanden was ik van maat 34 naar 44. Ik schrok me wild. Daarna maar weer gaan hongeren. Maar het ging er niet meer af. Pas nadat ik zo'n 2 a 3 jaar normaal had gegeten begon ik de overtollige kilo's vanzelf kwijt te raken en ben ik nu al jaren op hetzelfde gewicht zonder dieet en maat 36/38 en als ik niet oppas zelfs weer 34. De overlevingsmodus bestaat wel degelijk en ik ken meer mensen die hier mee te maken hebben gehad. En nee, je krijgt het niet van 1 x een crashdieet.

Sjolvir

Re: ik word tonnetjes rond...... help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:42

SC wat rot dat je ouders je zo'n zelfbeeld hebben geschetst met een toen normaal gewicht voor je lengte en helaas was het een waardeloze dieetist, 800 kcal.. dat is niet reeel.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:08

Dat wist ik niet dat je metabolisme zo verknalt met een crashdieet! Weer wat geleerd. Maar uiteindelijk blijft de energiebalans leidend.

63 kilo bij een lengte van 1.55 is trouwens best zwaar hoor.. bereken de bmi maar!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:14

Suusje1986 schreef:
Dat wist ik niet dat je metabolisme zo verknalt met een crashdieet! Weer wat geleerd. Maar uiteindelijk blijft de energiebalans leidend.

63 kilo bij een lengte van 1.55 is trouwens best zwaar hoor.. bereken de bmi maar!

Toch zegt een BMI op zichzelf niet zoveel. Zo is spiermassa zwaarder dan vet, wat betekent dat iemand die een gespierd afgetraind lichaam heeft zomaar 'overgewicht' zou kunnen hebben als je alleen naar de BMI kijkt. Wat dat betreft zou bijv. vetpercentage meten veel accurater zijn.

Daar is dus echt weinig over te zeggen, zeker zonder kennis over TS haar lichaamsbeweging, spiermassa etc. Maar los van dat alles is het niet prettig als je telkens weer gewezen wordt op je gewicht, terwijl het je verdrietig maakt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:15

Bmi is helaas ook alweer achterhaald, mijn trainer had laatst een aantal foto's bij zich van 6 vrouwen met allemaal hetzelfde bmi (gezond volgens de richtlijnen), 2 vrouwen waren echt te zwaar, 1 vond ik aan de dunne kant en de andere 3 zagen er goed uit!

Zelf heb ik meer vertrouwen in een vetmeting!

Edit: Wat Hanmar zegt dus :p

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:27

Bmi is een maat om de verhouding van het lichaam tov de lengte aan te geven. Hoe dat ooit verheven is tot dé meetmethode voor het lichaam snap ik ook niet. Het moet in lijn worden gezien met andere meetmethodes: klinische blik(hoe ziet iemand er uit), taille-omvang, vetmeting, enz. Enz.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:44

Oh oh oh wat herken ik mezelf in jou verhaal. Ik heb jaren lang af en aan flink gelijnd, iets met in de koers willen rijden maar een best hoog basisgewicht hebben.
Oftewel een 500kcal per dag 6 dagen in de week sportschool exclusief het dagelijkse werk op stal, moest ik koersen om nog wat gewicht kwijt te raken dan maar aan de plaspillen diarree pillen,zweetpak in de sauna etc etc.
Inmiddels met het gebeuren gestopt en normaal gaan eten en ben dus net als jij de hele andere kant op geschoten, tonnetje en tonnetje rond.
Ik durf ook rustig te zeggen dat ik nog steeds aardig weinig eet, al zie ik er uit of ik minstens 5x per week naar de Mac donalds ga.
Ook hier ervaar ik dus inderdaad die zogenaamde overlevingsstand en tot nu toe nog geen manier gevonden om een compromis te stellen. Niet te veel of te weinig eten en juiste voedingsstoffen etc etc.
Ik hoop voor jou dat het probleem snel opgelost wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:21

Jezelf uithongeren en kalorieën verminderen heeft geen zin... :n

Ga gezond eten. Vermijd die koolhydraten en suikers en vetten die in al die frisdranktroep en aanmaaklimonade...

groenten, vlee, vis, kikkererwten, zoete aardappel, havermout... allemaal voorbeelden van wat je moet eten in plaats van al dat brood, rijst en aardappel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:30

Het is niet verstandig om willekeurige personen te vertellen een hele voedselgroep uit hun voedingspatroon te halen :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:59

Suusje1986 schreef:
Azmay schreef:
Je eet wel heel weinig, kan zomaar zijn dat je lichaam in overlevingsmodus is gegaan en alles op is gaan slaan wat er binnen komt voor barre tijden.

Dit is dus echt onzin. Dan zou toch iedereen die op dieet is in de overlevingsmodus gaan en dus juist aankomen?

Als je aankomt en er is geen lichamelijke oorzaak, dan betekent dat dat je meer calorieën binnen krijgt dan dat je verbrandt.

Dat is helemaal geen onzin. Als je te weinig eet slaat je lichaam vet op. Dat is een instictieve reactie van je lichaam van heel vroeger toen eten niet altijd te verkrijgen was.

Dieten is niet goed. Je moet je zelf een manier van leven aanmeten. Je zal altijd, altijd, altijd weer bijna het dubbele bijkomen na een crash dieet.
Ik vind het ook best wel ernstig dat de diettiste een shake-dieet heeft aangeraden. Onbegrijpelijk.
800kcal per dag is veel te weinig. 1200-1300 is wat een lichaam nodig heeft per dag. Meer als je zwaar fysiek bezig bent.

Wat voor brood eet je?

Wit brood, yoghurt, aanmaaksiroop, frisdrank (ook zero producten) zijn allemaal dikmakers.
Overal zit MSG in wat zorgt dat je lichaam ''verslaafd'' raakt aan suikers.
Bovendien zijn de meeste dingen die we eten heel laag in voedingswaarden waardoor je lichaam alsnog ''uitgehongerd'' is, ook al zit je vol.

Ook niet lunchen is niet goed voor je lichaam. Je moet de motor draaiende houden door voldoende te eten.
Mijn personal trainer geeft zelfs aan 5x per dag (waarvan 2 snacks kunnen zijn, zoals noten, fruit, groenten). Maar ook in fruit gematigd zijn.
Suikers zijn suikers en het maakt niet uit of de suiker uit fruit komt. Een hele ananas eten is vooralsnog een hele lading suiker.

Zelf geloof ik in Alkaline eten. Dit is geen dieet maar een levensstijl. Je vervangt als het ware het ongezonde met het gezonde en je duwt het ongezonde er uit omdat je ''vol zit'' met gezond eten.
Een cheat meal/dag/vakantie hoort er bij. 20% van de moeite is 80% van het resultaat.

Groene groentes zijn heel belangrijk aangezien die je lichaam detoxen.
Omdat veel van wat we eten zurig is ''acid'', en schadelijk voor je lijf, gaat er meer vet rond je organen zitten om ze te beschermen. Zodra je dus minder ''toxic'' gaat eten, gaat het vet ook (langzaam) weg.
Veel bladgroenten eten. Spinazie, boerenkool, selderij, komkommer, sla, kool, tomaten, paprika, avocado, parsley (peterselie?) coriander, broccoli.. alles wat groen is, is goed.

Zoveel mogelijk wegblijven van brood, melk producten (en ze zeggen vlees, maar ik eet wel nog vlees.. en af en toe heb ik een yoghurtje en in het weekend trakteer ik mezelf op brood) en ook niet teveel fruit (1 hoogstens 2 stuks per dag). Ook vervang ik witte rijst door quinoa of bruine rijst, honing door bruine rijst siroop (letterlijk uit het engels vertaald) en kook ik met cocosolie en niet met olijfolie.
Ook juice is graag.

Daar en tegen kun je wel zoveel eten als je wilt.

Als je geinteresserd bent hier staat heel veel info + een schema welke groenten goed voor je zijn: http://liveenergized.com/wp-content/upl ... rt-4.0.pdf

Niet iedereen zal hier in geloven, maar ik heb geen honger door de dag heen, weet dat ik gezond bezig ben, sport 4x per week en hoef geen calorien meer te tellen. En af en toe eet ik nog steeds pizza of een burger of een donut of brood.

Overigens: 0% vet op een yoghurt betekend niets. Het kan 0% vet zijn maar alsnog 12g suiker hebben..

*edit: ik geloof ook meer in een vetmeting dan een weegschaal/bmi/whatever.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:05

Nagini, de helft van wat je noemt is ondertussen achterhaald en gewoon niet op waarheid gestoeld. 5x per dag eten om je stofwisseling te bevorderen, spaarstand waarbij je meer vet opslaat. Hele voedingsgroepen gewoon weigeren...
Prima dat je een methode hebt die fijn werkt voor jou en lekker mee doorgaan, maar het is geen vereiste voor je lichaam en niet iets om zomaar te adviseren zoals phor ook zei.

En dat is een beetje het nadeel van zo'n topic, er zijn 100en manieren en wat voor persoon a werkt hoeft niet voor persoon b geschikt te zijn. Zeker als er sprake is van verstoring in je lichaam (ga daar maar vanuit bij jou) heb je iemand nodig met kennis en verstand en niet iemand die denkt de holy grail te hebben op basis van 1 ervaring...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:17

Daarom zeg ik; IK geloof.

Bijna alles wat ik aan heb gevoerd kun je onderzoeken over vinden.
Ook geef ik nergens aan dat je dingen totaal moet schrappen; maar wel moet minderen.)

Mij lijkt een gezonde ontbijt - lunch - diner waarbij de focus ligt op groenten, een (klein) stuk vlees en een bijgerecht (zoals rijst) nou niet echt achterhaald.

Dat ik dan aanraad om in plaats van witte rijst bruine rijst te eten of ipv gewone aardappel zoete aardappel omdat er minder koolhydraten inzitten, is dat gewoon een feit en niet een hersenspinsel die ik ergens neer kwak.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:20

Je mixt het helaas wel met hersenspinsels als het alkaline dieet en detoxen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:28

Ik denk dat TS eerst maar eens moet gaan werken aan het houden van zichzelf en van haar lichaam en zo weer geestelijk in balans moet raken. Als ik het zo lees is het daar namelijk flink verkeerd gegaan. En vervolgens thuis eens flink van haar afbijten als er gezeurd wordt over haar lichaam. Dat haar moeder problemen ervaart met haar gewicht is haar probleem en moet ze lekker op haar eigen schouders leggen en niet op die van haar dochter.

Als je van jezelf leert houden ga je automatisch gezonder eten en kom je weer op een fijner gewicht uit. En nee dat hoeft niet te betekenen dat je super slank wordt (waarom wil iedereen slank zijn? Er is niks mis met een wat gevuldere vrouw) maar ook niet ongezond dik. Smijt die smerige weegschaal de deur uit en verwen jezelf met lekkere fruit en groente. Maar af en toe ook met een lekkere zak chips. Het leven is veel te mooi en jij bent veel te belangrijk om jezelf constant uit te hongeren of vieze dingen te eten!

Google eens op intuitive eating! Ik vond het super interessant in elk geval.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:48

Nagini schreef:
Daarom zeg ik; IK geloof.

Bijna alles wat ik aan heb gevoerd kun je onderzoeken over vinden.
Ook geef ik nergens aan dat je dingen totaal moet schrappen; maar wel moet minderen.)

Mij lijkt een gezonde ontbijt - lunch - diner waarbij de focus ligt op groenten, een (klein) stuk vlees en een bijgerecht (zoals rijst) nou niet echt achterhaald.

Dat ik dan aanraad om in plaats van witte rijst bruine rijst te eten of ipv gewone aardappel zoete aardappel omdat er minder koolhydraten inzitten, is dat gewoon een feit en niet een hersenspinsel die ik ergens neer kwak.

Misschien toch even aan je feitenkennis gaan werken dan.

Aardappel: 17 gram koolhydraten per 100 gram
Zoete aardappel/bataat: 21 gram koolhydraten per 100 gram

De zoete aardappel bevat daarnaast ook meer kcal dan de gewone aardappel.

Witte rijst: 78 gram koolhydraten per 100 gram
Bruine rijst: 77 gram koolhydraten per 100 gram

Bruine rijst bevat dan wel weer wat meer vezels, maar daar ging jouw argument niet over geloof ik. En voor die ene gram kun je niet zeggen dat je het moet eten vanwege de mindere hoeveelheid koolhydraten.

En dit is dus waarom ik en nog een aantal anderen het zo belangrijk vinden dat TS een proffessional (en dit keer een echte) in de hand neemt. Er wordt vanalles geroepen, goedbedoeld ongetwijfeld, waar TS mogelijk alleen nog maar verder door van huis raakt. Koolhydraten schrappen, foutieve informatie verstrekken. Veel mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

TS zoek alsjeblieft een deskundig iemand (volgens mij hebben zowel phormicola als secricible in dit topic ook al hun diensten aangeboden) want door nu te gaan aanrommelen met allerlei zogenaamde goeroe dieetjes kan je echt alleen nog maar verder van huis raken.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:27

Ik denk dat je je in eerste instantie niet moet focussen op het afvallen an sich, maar gewoon op gezond eten, hierdoor zit je automatisch al beter in je vel.
Op dit moment is je stofwisseling waarschijnlijk helemaal van slag, waardoor diëten toch niet direct gaat aan slaan. Ik heb na het lezen van je posts vooral het idee dat je te weinig eet, en velen met mij zie ik.

Ik lees trouwens niets over lichaamsbeweging naast je werk. Ondanks dat je fysiek zwaar werk doet is het toch misschien slim om nog 2 keer per week te gaan sporten, je zult zien dat je hier uiteindelijk ook energie van krijgt en je bouwt spieren op en die spieren zorgen weer voor een hogere verbranding.

Denk bijvoorbeeld aan bootcamp of een leuke groepsles op de sportschool.
Ik doe nu aan crossfit en bootcamp en ook onderling motiveren we elkaar ontzettend om gezond te eten en te leven.

Mijn tip: Probeer zo veel mogelijk onbewerkte voedingsmiddelen te eten. In bewerkte producten zit vaak suiker en zout toegevoegd, hier krijg je júist honger van. Eet dus ipv een mueslireep een handje ongezouten noten (hazelnoten, walnoten, amandelen, cashewnoten of pinda's, of een mix van deze noten)of kook een eitje en neem deze mee als snack. Fruit zie ik ook niet terug komen in je voedingspatroon, probeer fruit te eten.

Daarnaast wil ik je aanraden om meer water te drinken, desnoods met wat munt, citroen of klein gesneden fruit.

Heel veel succes! Probeer je niet te veel te focussen op het afvallen, maar vooral op een gezonde levensstijl.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:54

henshem schreef:
In mijn pubertijd (alweer een hele tijd terug) heel veel gelijnd i.v.m. een balletopleiding. Daarna gestopt met dansen en gewoon gaan eten. Dus niet meer permanent hongeren maar 3 normale maaltijden per dag. Na 2 maanden was ik van maat 34 naar 44. Ik schrok me wild. Daarna maar weer gaan hongeren. Maar het ging er niet meer af. Pas nadat ik zo'n 2 a 3 jaar normaal had gegeten begon ik de overtollige kilo's vanzelf kwijt te raken en ben ik nu al jaren op hetzelfde gewicht zonder dieet en maat 36/38 en als ik niet oppas zelfs weer 34. De overlevingsmodus bestaat wel degelijk en ik ken meer mensen die hier mee te maken hebben gehad. En nee, je krijgt het niet van 1 x een crashdieet.

Dank voor dit verhaal!
Dit was een reactie op eerdere postings, waarin oa de woorden crashdieet en overlevingsmodus vielen.
Met een soort van knipoog stelde ik de vraag 'waar toch het knopje zou zitten om die overlevingsmodus uit te zetten...' (....een dressuurpaard heeft ook geen knopje 'schouderbinnenwaarts').

Maar wellicht bestaat dit knopje uit 2 a 3 jaar normaal eten (denkbaar aangevuld met de afwezigheid van schuldgevoel dat je zou moeten lijnen, etc etc.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:09

kitobeer schreef:
Ik ben er nu pas veel te laat achter gekomen dat ik een stress eter ben. En dat alles waar veel suiker in zit . Of suiker. Letterlijk blijft vast plakken. Brood , pasta , koeken met chocola natuurlijk.
Al 16 jaar komt er elk jaar 1 kilo bij . Maar dat is momenteel dus echt veel te veel.

Maar wat is het moeilijk om karakter te vinden.

Karakter...? Je bent niet slap, hoor, alleen maar misleid!

Goed om te weten dat stress een deel van het probleem is. "Eet je stress niet op!" Je baas recht in zijn gezicht uitschelden is doorgaans een slecht advies - maar niet per se noodzakelijk.

Behalve "stress voorkomen" kun je ook datgene proberen te doen waar stresshormonen voor bedoeld zijn: hard weghollen, vechten, schreeuwen etc. Zelfs op het werk kun je dingen doen als even de kamer uitlopen en dan een paar karatetrappen 'in de lege lucht' weggeven. Dat lucht doorgaans op.

En gezond eten, bedenk dat juist een gestressed lijf behoefte heeft aan koolhydraten - dat is een overlevingsmechanisme, als je moet vluchten voor een beer in de oertijd is iets suikerigs een zegen, want om vetten te gaan verbranden heb je dan geen tijd. Ook dat is geen slapte, maar ons (oude) systeem mbt leven en dood.

En 'zet je lichaam op vetverbranding', donkere chocolade mag lekker nog steeds en ook heel erg veel andere smakelijke dingen. In combinatie met beweging gaan die 16 kilo er dan heus wel af.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:28

Janneke2 schreef:
Karakter...? Je bent niet slap, hoor, alleen maar misleid!

Goed om te weten dat stress een deel van het probleem is. "Eet je stress niet op!" Je baas recht in zijn gezicht uitschelden is doorgaans een slecht advies - maar niet per se noodzakelijk.

Behalve "stress voorkomen" kun je ook datgene proberen te doen waar stresshormonen voor bedoeld zijn: hard weghollen, vechten, schreeuwen etc. Zelfs op het werk kun je dingen doen als even de kamer uitlopen en dan een paar karatetrappen 'in de lege lucht' weggeven. Dat lucht doorgaans op.

En gezond eten, bedenk dat juist een gestressed lijf behoefte heeft aan koolhydraten - dat is een overlevingsmechanisme, als je moet vluchten voor een beer in de oertijd is iets suikerigs een zegen, want om vetten te gaan verbranden heb je dan geen tijd. Ook dat is geen slapte, maar ons (oude) systeem mbt leven en dood.

En 'zet je lichaam op vetverbranding', donkere chocolade mag lekker nog steeds en ook heel erg veel andere smakelijke dingen. In combinatie met beweging gaan die 16 kilo er dan heus wel af.

Het huidige gestresste lijf is niet vergelijkbaar met "vluchten voor een beer". Tegewoordig wordt ons lijf chronisch blootgesteld aan stress, chronisch hoge cortisol levels en hebben veel mensen ook nog overgewicht, wat elkaar allemaal in de hand werkt. Tel daar bij op dat deze vorm van stress niet samengaat met beweging (zoals dat wel is bij jou beer) Juist dat allemaal samen zorgt er voor dat koolhydraten steeds slechter bruikbaar wordt omdat Het diabetes, insulineresistentie en watalnietmeer in de hand werkt.
En ik zeg niet dat dat voor iedereen geldt, dat zul je per persoon moeten bekijken. Maar claimen dat we khd nodig hebben als we gestresst zijn vanwege het vroegere rennen van een beer is echt te simpel gedacht.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 11:06

heel veel reacties en zelf weinig tijd om te reageren maar ik ga proberen om een paar dingen te beantwoorden.

toen ik 63 kilo woog was ik een beetje mollig maar wel tevreden, ik had toen werk waarbij ik veel spierkracht moest gebruiken en daar zat ook een deel van mijn gewicht in.

ik beweeg buiten mijn werk inderdaad te weinig, wel proberen we om meer te gaan fietsen.... helaas werken we beide vijf dagen in de week, moeten daarnaast het huishouden doen en onze weekenden zijn de laatste tijd erg druk.

wat betreft brood, wij eten hier altijd volkoren brood bruin en afentoe eens wit brood voor de afwisseling.

ik probeer al een tijdje om meer fruit te eten, dat lukt nu wat beter aangezien ik de toegang heb tot een moestuin waar ik gratis kan plukken.

bij het avondeten proberen wel altijd wel iets van groenten te eten, maar ik vind groenten niet lekker..... ik eet wel altijd wat.

gisteren heb ik de siroop weggegooid en alleen maar water gedronken door de dag heen, mijn ontbijt bestond uit paprika, komkommer en tomaatjes, zo ook mijn middageten.... heb me lekker vol gegeten...
's avonds heb ik zo'n 30-40 gram rijst gehad met kipfilet erbij.... en als groenten nog een bakje paprika. wel nog een klein glaasje fris gedronken aangezien ik echt geen zin meer had in water.

Het is me door drukte nog steeds niet gelukt om mail te beantwoorden..... mijn excuses daarvoor.

morgenvroeg gaan we een weekendje weg naar Duitsland dus zal pas maandagavond/dinsdag kunnen verder reageren. we hebben een heel druk weekend voor de boeg.....

voor vanmiddag op het werk staat er trouwens fruit op het menu.... vanmorgen geplukt in de moestuin bramen en frambozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:10

Klinkt echt hartstikke goed TS! :j

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 11:14

Resistance schreef:
Klinkt echt hartstikke goed TS! :j

dankje, ik ben alleen benieuwd hoe lang ik het vol ga houden haha..... ik hou namelijk niet zo van komkommer.... dan maar wat meer paprika als beloning hihi

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:16

silvericathy schreef:
, mijn ontbijt bestond uit paprika, komkommer en tomaatjes, zo ook mijn middageten.... heb me lekker vol gegeten...
's avonds heb ik zo'n 30-40 gram rijst gehad met kipfilet erbij.... en als groenten nog een bakje paprika. wel nog een klein glaasje fris gedronken aangezien ik echt geen zin meer had in water.

Ik heb dit even ingevoerd (gewicht van de groepen op 200 gram zelfs gezet wat echt veel volume is en kip of 100 gr) in fitness pal maar kom uit op rond de 500 calorieen, dat is dus echt veel en veel te weinig! Dit is ontzettend ongezond!

Gezond is minimaal 1500 calorien wil je het a-volhouden en b-je lijf niet stuk maken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:18

Als je in korte tijd zo aankomt laat dan toch je schildklier checken

Ik kwam in 1 maand 10 kilo aan terwijl ik amper at.

Kleine moeite om even te laten prikken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:19

Mando schreef:
Als je in korte tijd zo aankomt laat dan toch je schildklier checken

Ik kwam in 1 maand 10 kilo aan terwijl ik amper at.

Kleine moeite om even te laten prikken.

moet je dat extra vragen of wordt dat standaard nagekeken?