Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silvia schreef:Onderstaand heb ik gekopieerd uit de link die ik op de vorige pagina geplaatst heb:
En om maar meteen ook het laatste misverstand uit de weg te ruimen: nee, je wordt niet gestraft en je krijgt niet alsnog ‘dubbel en dwars’ de overgang voor je kiezen als je stopt met hormoontherapie. Van Dijken: “Dat broodje aap is hoogstwaarschijnlijk in de wereld geholpen doordat huisartsen vaak maar een half tot een jaar hormonen geven. Ja, als je dan stopt, zit je er hoogstwaarschijnlijk nog middenin, met alle klachten van dien. Gynaecologen schrijven doorgaans vier jaar HST voor; het overbrugt dan die periode van oestrogeenverlies, maar legt het proces niet stil. Het geeft alleen nét dat snufje hormonen extra waarop vrouwen het goed doen. En als je na een paar jaar rustig afbouwt, beperk je de kans op opvliegers en dergelijke tot een minimum.”
Boras schreef:Silvia schreef:Onderstaand heb ik gekopieerd uit de link die ik op de vorige pagina geplaatst heb:
En om maar meteen ook het laatste misverstand uit de weg te ruimen: nee, je wordt niet gestraft en je krijgt niet alsnog ‘dubbel en dwars’ de overgang voor je kiezen als je stopt met hormoontherapie. Van Dijken: “Dat broodje aap is hoogstwaarschijnlijk in de wereld geholpen doordat huisartsen vaak maar een half tot een jaar hormonen geven. Ja, als je dan stopt, zit je er hoogstwaarschijnlijk nog middenin, met alle klachten van dien. Gynaecologen schrijven doorgaans vier jaar HST voor; het overbrugt dan die periode van oestrogeenverlies, maar legt het proces niet stil. Het geeft alleen nét dat snufje hormonen extra waarop vrouwen het goed doen. En als je na een paar jaar rustig afbouwt, beperk je de kans op opvliegers en dergelijke tot een minimum.”
Dat neemt niet weg dat er helaas vrouwen zijn met hele andere ervaringen tijdens en na het toedienen van hormonen. Je krijgt er geen garantie bij en blijkt dat je de verkeerde keuze maakte, dan zit met de gebakken peren.
De ervaring heeft mij geleerd dat ervaringsdeskundige vrouwen meer zinnigs kunnen zeggen dan de gemiddelde arts of andere professional.
Pandora2 schreef:Over die fsh-waarde... kan iemand mij iets verduidelijken![]()
Net een bloeduitslag van meer dan 2 jaar geleden teruggevonden.
Staat letterlijk : FSH Foll:2.0 - 1 U/L 2.9
Die 2e kolom zijn de '' normaalwaarden '' , laatste kolom is mijn resultaat.
Iemand een idee wat dit wil zeggen ?