Vaak ziek, waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:15

Anoniem schreef:
Of ik langdurig gestresst ben... Ja en nee. Dit jaar ben ik geopereerd aan mijn ogen, heb ik best voor gestresst. Ook heb ik vrijdag te horen gekregen dat ze me nog een keer gaan opereren omdat de vorige operatie niet geholpen heeft.

Mijn beste vriendin is ongeneeslijk ziek. Dat laatste heb ik ontzettend veel moeite mee, maar ik ben er niet heel actief mee bezig. Misschien dat ik daar onbewust erg om stress. En school brengt veel stress met zich mee, al weet ik niet of dat door school zelf komt of door mijn klachten waardoor het moeilijker wordt om naar school te gaan en daar iets voor te doen.

Vrijdag ging ik ziek naar huis dus moest ik naar mijn coördinator om dat te 'regelen'. Toevallig stond mijn mentrix daar ook. Toen ze vroeg hoe het ging brak ik gewoon en kon nog net voorkomen dat ik ging huilen. Ik huil nooit, althans, niet waar andere mensen bij zijn. Maar op dat moment kon ik het gewoon niet tegenhouden. Heel naar :n. Zij weet er overigens ook niets van.

Wat vervelens, amyyy55 :(. Een beetje wat ik heb maar toch ook niet. Gelukkig gaat het steeds iets beter. Ben je ook naar de HA geweest en zo ja, wat zei deze?

Mijn huisarts neemt de klachten niet serieus en heeft enkel een bloedtest laten afnemen twee keer.
Ik word een beetje afgewimpeld en daardoor wil ik het niet eens meer melden.. Word een beetje neergezet als watje dan

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:36

Citaat:
Mijn huisarts neemt de klachten niet serieus en heeft enkel een bloedtest laten afnemen twee keer.
Ik word een beetje afgewimpeld en daardoor wil ik het niet eens meer melden.. Word een beetje neergezet als watje dan

Dat is echt heel erg. Andere huisarts zoeken of toch echt op je strepen gaan staan.... heb ik ooit ook gedaan. Ik ben gaan zitten en heb gezegd niet weg te gaan voordat ik een serieus behandelplan kreeg. Bij mij bleek het uiteindelijk mijn schildklier te zijn, zou ook bij jullie nog kunnen gezien de klachten.

Maar speculeren heeft weinig zin, gewoon doorgaan met onderzoeken tot ze wat gevonden hebben !

Anoniem

Re: Vaak ziek, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:59

Uitslag van de test is binnen. Ik heb een vitamine D-tekort, meteen medicijnen voor gehaald bij de apotheek. Wbt de Pfeiffer: de arts heeft de verkeerde test aangevraagd dus nu ben ik getest op waterpokken ipv Pfeiffer. Dus even kijken of ik nog een keer ga testen of dat de klachten met de nieuwe medicijnen weggaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:36

Anoniem schreef:
Uitslag van de test is binnen. Ik heb een vitamine D-tekort, meteen medicijnen voor gehaald bij de apotheek. Wbt de Pfeiffer: de arts heeft de verkeerde test aangevraagd dus nu ben ik getest op waterpokken ipv Pfeiffer. Dus even kijken of ik nog een keer ga testen of dat de klachten met de nieuwe medicijnen weggaan.

Ik had enorm veel klachten door vit D gebrek, voel me nu veel beter!
Belangrijk dat je olie capsules gaat gebruiken, geen tabletten!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:38

Zou gewoon eerst je vit D opkrikken, hier zul je je al stukken beter door voelen. Ik heb het toen ook gehad, heel naar.

En zoals hierboven gezegd, oliecapsules worden vaak beter opgenomen. Ik had vrij hoog gedoseerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:39

Ik heb oliecapsules/ampullen idd. Voor een keer per week.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:42

Lees het boek van Wim Hof.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:52

Ik zou zeker met je arts op zoek gaan naar een medische reden van je klachten, maar onderschat ook zeker mentale stress niet.

Sinds het overlijden van mijn moeder vorig jaar heb ik het ene na het andere kwaaltje, terwijl ik daarvoor nooit iets had. Heel frustrerend. Ik ben normaal erg nuchter maar ik kan er ook geen andere verklaring voor vinden. Voor haar overlijden stonden wij voor haar in de overleefstand en het is net alsof mijn lichaam alles opgespaard heeft tot het kon. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:21

Net gebeld door HA nav de uitslag vd test. Mijn waarde was 26, de gemiddelde waarde zit tussen de 70 en de 100, optimale waarde tussen 80 en 100. Ze gaf aan dat ik dus een groot tekort heb en dat ze die dmv die capsules willen opkrikken. En als m'n stootkuur afgelopen is moet ik vitaminepillen van de Kruidvat oid gaan slikken. Hopelijk helpt het.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:26

Vraag voor een jaar D-cure ampullen aan je huisarts. Dan behandelt ze je pas goed.
Nu al 26 met nog een winter in aantocht ga je anders echt je D niet flink kunnen opkrikken. Heb je echt minimaal 5000 IU per dag voor nodig. In D-cure zit 25.000IU
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 06-12-16 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:26

Gek idee hoor, maar heb je last van stress? Voel je je wel prettig in je hoofd en gevoelsmatig? Ik had dit namelijk ook jaren, maar bij mij waren het achteraf somatische klachten door psychische problemen. Wellicht gaat er bij jou een lampje branden. Ik was ook om de haverklap ziek.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:49

Anoniem schreef:
En als m'n stootkuur afgelopen is moet ik vitaminepillen van de Kruidvat oid gaan slikken. Hopelijk helpt het.

.....ik moet bekennen dat ik dit raar vind.
"Ga maar (na de stootküur) naar het kruidvat...."
Een braaf verhaal over capsules (vitamine D is olie oplosbaar en 'droge tabletten ' doen niets) en hoeveel IE per dag lijkt mij het minste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:01

Ik ben er zelf heel eerlijk gezegd niet van overtuigd dat m'n klachten alleen hier door komen. Ik vroeg aan de HA waarom dat tekort er dan is. Ze vraagt aan mij wat voor huidskleur ik heb en ik geef aan dat ik licht getint ben, m'n vader is Noord Afrikaans maar niet bruin/zwart (ben nogal voorzichtig met de term zwart maar jullie begrijpen wat ik bedoel), echt een klein beetje getinter dan de gemiddelde Nederlander. Maar volgens haar zou ik daardoor veel pigment hebben die de zonnestralen tegenhoudt waardoor ik een tekort oploop en meer buiten moet zijn met blote armen.

Echter heb ik twee jaar lang op een stal gewerkt waar ik dagelijks zonder mouwen gelopen heb en met blote benen maar de klachten bleven. Ik kom echt veel in de zon dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt, misschien is er een afwijking oid in m'n huid waardoor die vit D minder snel opneemt.

Hoe dan ook, ik heb inmiddels m'n tweede ampul ingenomen (iedere zaterdag) en merk tot nu toe nog geen verbetering. Sterker nog, ik zit ziek thuis :P, maar er gaan ook redelijk wat weken overheen voordat ik verschil zou moeten merken volgens het meisje in de apotheek. Dus ik wacht dit af en kan daarna altijd nog terug gaan.

Oh ja vergeten te vermelden, van die vitaminepillen vd Kruidvat heb ik al een tijd geslikt maar merkte zelf geen verschil dus daar ben ik ook weer mee gestopt.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:30

Gedoe he... ik ben zelf ook al jaren lang de halve winter lang ziek zo ongeveer. Is nooit wat gevonden, 1 jaar longontsteking maar verder niet. Vitamine D een klein tekort. Ik ga vandaag ook maar naar de dokter

Beterschap!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:54

Anoniem schreef:
Ik ben er zelf heel eerlijk gezegd niet van overtuigd dat m'n klachten alleen hier door komen. Ik vroeg aan de HA waarom dat tekort er dan is. Ze vraagt aan mij wat voor huidskleur ik heb en ik geef aan dat ik licht getint ben, m'n vader is Noord Afrikaans maar niet bruin/zwart (ben nogal voorzichtig met de term zwart maar jullie begrijpen wat ik bedoel), echt een klein beetje getinter dan de gemiddelde Nederlander. Maar volgens haar zou ik daardoor veel pigment hebben die de zonnestralen tegenhoudt waardoor ik een tekort oploop en meer buiten moet zijn met blote armen.

Echter heb ik twee jaar lang op een stal gewerkt waar ik dagelijks zonder mouwen gelopen heb en met blote benen maar de klachten bleven. Ik kom echt veel in de zon dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt, misschien is er een afwijking oid in m'n huid waardoor die vit D minder snel opneemt.

....eh, hoezo moet je ha dat vragen, dat ziet ze toch?
Feit is op zich wel, dat "Scandinaviers" zich maximaal hebben aangepast/ opengesteld voor zonlicht; als mensensoort komen we oorspronkelijk uit Afrika waar genoeg zon was.
En als de zonkracht minder dan 4 is (kijk op de website van het knmi) maakt geen enkele huid vitamine D aan.
Tot plm 40 jaar terug was het gebruikelijk om levertraan te slikken - smerig en niet vegetarisch, maar de gewoont had zin.

Citaat:
Hoe dan ook, ik heb inmiddels m'n tweede ampul ingenomen (iedere zaterdag) en merk tot nu toe nog geen verbetering. Sterker nog, ik zit ziek thuis :P, maar er gaan ook redelijk wat weken overheen voordat ik verschil zou moeten merken volgens het meisje in de apotheek. Dus ik wacht dit af en kan daarna altijd nog terug gaan.

Oh ja vergeten te vermelden, van die vitaminepillen vd Kruidvat heb ik al een tijd geslikt maar merkte zelf geen verschil dus daar ben ik ook weer mee gestopt.

Er zijn natuurlijk twee of drie dingen.
Ten eerste het tekort, dat moet weg. Monitoren zou netjes zijn.
Dat tekort veroorzaakt 'gedoe', zoals een minder ideaal werkend immuunsysteem. Du momente dat het tekort weg is, kan het zo zijn dat de schade ervan nog een poosje doorwerkt.
....en dan de kwestie, wat er nu toch echt, precies aan de hand is. (Een tekort aan vitamine hoort niet, punt. Maar wellicht speelt er meer.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:04

Nee, dat kan ze niet zien, want zoals ik al zei heeft ze mij opgebeld ;).

Ach we gaan het zien of het gaat werken. Ik twijfel of ik me nog op Pfeiffer zal laten testen want dat was in de eerste instantie wel het idee maar toen vroeg ze de verkeerde test aan. Maar de arts gaf aan dat het geen zin heeft want er is toch geen behandeling voor. Al zou ik het wel fijn vinden om dat te weten.

Dit is de derde HA waar ik nu bij loop en heb toch het idee of ze me zsm aan de kant willen schuiven oid, erg jammer.

Joolien, naar mijn idee heb ik best wat stress idd. Weet alleen niet precies of dat nou juist de klachten veroorzaakt/verergert of dat het door de klachten veroorzaakt/verergerd wordt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:44

Anoniem schreef:
Nee, dat kan ze niet zien, want zoals ik al zei heeft ze mij opgebeld ;).

...accoord, maar het klinkt mij in de oren als dat je niet echt een huisarts hebt die jou van haver tot gort kent en met wie je een echte band hebt.
Citaat:
Ach we gaan het zien of het gaat werken.

Zo wordt het gezegd in de betavakken: "Het experiment geeft de doorslag".
Citaat:
Ik twijfel of ik me nog op Pfeiffer zal laten testen want dat was in de eerste instantie wel het idee maar toen vroeg ze de verkeerde test aan. Maar de arts gaf aan dat het geen zin heeft want er is toch geen behandeling voor. Al zou ik het wel fijn vinden om dat te weten.

Je hebt groot gelijk als je het wilt weten.
De arts is in een artsenvalkuil gevallen: ze kan idd niet ff een recept voor middel x tegen pfeiffer uitschrijven, dat klopt.
Maar er zijn wel degelijk middelen en maatregelen die je kunt nemen om jouw immuunsysteem te helpen om pfeiffer de baas te worden!
Citaat:
Joolien, naar mijn idee heb ik best wat stress idd. Weet alleen niet precies of dat nou juist de klachten veroorzaakt/verergert of dat het door de klachten veroorzaakt/verergerd wordt.

....wat is kip en wat is ei?
Een slechter functionerend immuunsysteem maakt 'dat alles je te veel is'.
En stress maakt dat je immuunsysteem niet goed kan werken.
Dus hier dreigt een vicieuze cirkel. Die is best te doorbreken, maar net niet met recept x van een gebruikelijke arts, een reguliere orthomoleculaire arts kan hier veel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:28

Nouja dat is dus het probleem, m'n 'eigen' huisarts (niet dat ik haar vaak zag, ben meer van het 'we kijken het aan en zien wel hoe het gaat') is zwanger of op reis ofzo, die vervanger was ook zwanger en die vervanger van de vervanger (dus inmiddels al de 3e arts) heb ik nu. Maar zij heeft mij nog nooit gezien en ik haar ook niet. Heel lastig.

Mocht het Pfeiffer zijn dan weet ik dat iig en zou ik daar evt op school ook over kunnen praten mbt minder uren volgen etc. Maar zonder bewijs en met het argument 'ik ben veel moe' gaan ze me toch niet een aangepast rooster geven. Ik heb het idee dat die HA er niet zo over nadenkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:57

Stress komt meestal vanuit het hoofd, dus meestal is het een oorzaak. Vaak wordt dat ook verward door mensen.
Als jij voor langere tijd aan stress bent blootgesteld, of andere spanning, raakt je lichaam overstresst. Je lichaam krijgt geen kans meer om te herstellen, en raakt vermoeid, of je krijgt lichamelijke klachten. Eigenlijk kan dat val alles zijn, van spierpijn, tot vermoeiheid, tot hoofdpijn, tot buikpijn, tot griepverschijnselen, tot hartklachten en ga zo maar door. Vaak zijn het klachten die lichamelijk verder onverklaarbaar zijn, dat komt omdat er geen medische ookrzaak is, maar een psychische. Je lijf probeert te vertellen dat je rustig moet doen. Dat heten somatische klachten.

Denk er maar eens over na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:42

Klinkt logisch inderdaad. Bedankt voor he reactie :)!

Ik ben er net achter gekomen dat mijn keel piept als ik uitadem door mijn mond. Heb dit nooit eerder gemerkt. En de laatste tijd heb ik ook vaak last van hartkloppingen. Maar heb geen idee of het er iets mee te maken heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:17

Waarschijnlijk interesseert het niemand maar ik wil toch even updaten, al is het maar voor mezelf.

Ben inmiddels klaar met de vit D kuur en heb weer bloed geprikt. Vit D is weer op peil de klachten zijn zeer zeker niet minder geworden, nog steeds veel ziek, de laatste tijd zelfs vijf van de zeven dagen per week.

Op Pfeiffer ben ik ook getest maar de uitslag is daar niet nog van, moeten we volgende week voor bellen. En anders gaan we naar het ziekenhuis, kijken of ze daar wel weten wat het is. Wordt vervolgd dus -O-.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:21

Balen dat er nog geen verbetering is. Eerst maar de pfeiffer afwachten

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:58

Heb je ooit al pfeiffer gehad? VOlg je topic al lang maar ben het ff kwijt. Ik heb het gehad en heb elk jaar weer last, niks meer te vinden in mijn bloed. Ik heb een soort broertjes, zusjes neefjes en nichtjes van pfeiffer die amper te binden zijn. Je hoeft niet per se het zelfde te hebben maar zulke uiteenlopende vage klachten duiden er wel een beetje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:07

Uitslag is terug. Geen Pfeiffer. As woensdag afspraak bij de HA en dan word ik hopelijk doorverwezen naar het ziekenhuis/internist.

Het gaat m'n dagelijks leven steeds meer beïnvloeden. Stond vorige week 2 uurtjes te mesten en gelijk een paar dagen ziek. Dat is afgezwakt maar nu is het er weer en voel me echt beroerd. Hopelijk komt er snel een oplossing.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:00

Toevallig niet tegen een Burn out aan? Of is er ook echt in je bloed te zien dat er infecties of verminderd afweersysteem is?