Ik weet niet of ik het hier heb getypt, maar het coachingstraject dat ik graag wilde is afgewezen door mijn werkgever. Omdat het advies van de bedrijfsarts gevolgd moest worden. Ikzelf denk dat het een kostending is, psycholoog is gedekt door mijn ziektekosten verzekering natuurlijk.
Laatste dag gehad, overuren zijn opgenomen. Ik ga na vandaag loskomen van mijn werk!
Voor nu op deze vragen:
laetitia schreef:En ga de volgende dingen na:
1. Word ik gelukkig van dit werk? Werd, ik heb een gouden functie, veelzijdig, eigen eigenaar inbreng, mooie branche, vlakbij huis etc.
2. Past de functie eigenlijk wel bij mij? Plannen, regelen, overzicht houden, multitasken, bemiddelen. Dat zijn mijn sterke kanten.
3. Wat vind ik van de werksfeer? Niet best, de druk is hoog en lijkt te worden opgevoerd om maar efficiënter te worden en vernieuwend te zijn.
Is de sfeer goed, of is de collegialiteit en teamspirit ver te zoeken? Vanwege de werkdruk werken wij op eigen eilanden, samen koffie, lunchen of een praatje tussendoor is er nooit. En we houden het in stand omdat de cultuur nu eenmaal zo is. De drempel tussen werknemers op de vloer en ons (management)team is ook groot.
4. Wil ik dit nog jaren doen? Ja, als ik weer de grip heb, het enthousiasme terug en balans kan houden. Maar of dat reël is? Ik moet natuurlijk ook bekennen dat de relatie met mijn manager niet goed is, en dat blijkt best bepalend te zijn voor mijn gemoed. Plus het risico dat en zodanig gereorganiseerd wordt dat ik het echt niet meer bij kan benen. Of eruit lig door bezuinigingen.....