Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Je hebt volkomen gelijk.
De kreet 'huuuuu - wat een vlees' ontsnapte mij en wie wil weten wat de nare bijverschijnselen van vlees zijn, krijgt antwoord.
Blijft staan dat ik sta voor mijn mening: veel vlees eten terwille van je eigen welbevinden is kortzichtig en egoïstisch.
Sammie schreef:Niemand eet 24 of 12 uur per dag constant. Als je gewoon 3 maal daags eet (ontbijt, lunch, avond) dan 'doe' je al IF. Ook tussen 13.00 en 18.00 zit je niet constant te snoepen. Alleen nu heeft het een naam en is het opeens weer een (wonder)dieet. Terwijl je feitelijk niks anders doet dan iemand die tussen ontbijt, lunch en avond ook nog (kleine) tussendoortjes doet. Opletten op wat je eet. Dáár ligt de sleutel, want als je s ochtends bepaalde (suiker)voeding (ontbijtkoek, ontbijtgranen) eet kan je idd last van bijv. een suikerdip krijgen waardoor je lichaam een verkeerd signaal af geeft.
Sammie schreef:Terwijl je feitelijk niks anders doet dan iemand die tussen ontbijt, lunch en avond ook nog (kleine) tussendoortjes doet.
Sammie schreef:Maar ik zeg ook niet dat het niet werkt..En ik zeg ook niet dat iemand het niet zou moeten doen. Jammer dat dat soort vergelijkingen altijd getrokken moeten worden. De vraag is eerder waarom werkt dít wel (bij sommigen) .. Heeft dat niet gewoon te maken met opletten op wat je eet ipv ik eet dan wel en dan niet.
Sammie schreef:Maar ik zeg ook niet dat het niet werkt..En ik zeg ook niet dat iemand het niet zou moeten doen. Jammer dat dat soort vergelijkingen altijd getrokken moeten worden. De vraag is eerder waarom werkt dít wel (bij sommigen) .. Heeft dat niet gewoon te maken met opletten op wat je eet ipv ik eet dan wel en dan niet.
lisanne1989 schreef:Ik denk wel dat het voordeel van IF is dat - aangezien je in je window van 6-8 uur je redelijk wat (gezond) mag eten - je uiteindelijk minder honger zult hebben. Als je van 9.00u tot 21.00u iedere keer een klein beetje eet, zul je nooit echt 'vol' zitten.
Omdat ik vandaag pas om 12.00u mag eten merk ik wel dat ik nu al aardig wat water heb gedronken, en normaal gesproken heb ik moeite om (zeker 's ochtends) genoeg water te drinkenBijkomend voordeel!
Mensen hier die aan IF doen, kunnen jullie voorbeelden geven van jullie dag, wat eet je zoal verdeeld over de dag?
Maanlicht schreef:lisanne1989 schreef:Ik denk wel dat het voordeel van IF is dat - aangezien je in je window van 6-8 uur je redelijk wat (gezond) mag eten - je uiteindelijk minder honger zult hebben. Als je van 9.00u tot 21.00u iedere keer een klein beetje eet, zul je nooit echt 'vol' zitten.
Omdat ik vandaag pas om 12.00u mag eten merk ik wel dat ik nu al aardig wat water heb gedronken, en normaal gesproken heb ik moeite om (zeker 's ochtends) genoeg water te drinkenBijkomend voordeel!
Mensen hier die aan IF doen, kunnen jullie voorbeelden geven van jullie dag, wat eet je zoal verdeeld over de dag?
Precies dit! Je eet hetzelfde aantal calorieën in een kortere tijd, dus voelt het alsof je meer mag eten.
Ik kan mijn lijstje van vandaag wel geven:
13:00 uur: Groene smoothie (karnemelk, spinazie, banaan, mango, perzik, ananas), AH excellent bruine pistolet met huttenkase en runderrookvlees
15:00 uur: een paprika, Starbucks skinny latte
16:00 uur: cup-a-soup champignon creme
19:00 uur: doperwten bavarois met garnalen, gambaspies met rijst en groente, glas bier
Tijden zijn natuurlijk bij benadering haha