Wat kind geven ipv brood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 04:30

antje_vip schreef:
Gewoon laten staan, hij krijgt vanzelf wel honger en als de enige keus brood is, dan gaat dat er vast wel in. Geen snoepjes tussendoor, eerst bord leegeten. Kinder van die leeftijd hebben bij mij niks te willen.

Hahaha _O- _O-
Ja.. Een 10 maanden oude baby zal inderdaad al om snoepjes vragen.
En bord leeg eten... 10 maanden... Wat een grap dit :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 07:37

Mijn dochter eet bijna alleen maar brood met boter en een vork.
Geen idee waarom. Ze at al heel snel met vork (maand of 10). Het prikken vindt ze blijkbaar leuk.

Een droge cracker was ook favoriet.

gewoon sabbelen op een korstje doet hij ook niet?

Papfles?

Nele80

Re: Wat kind geven ipv brood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:03

heb je al geprobeerd om de stukjes brood in soep te doppen? mijn zoontje lustte als hij klein was zo wel boterhammen, maar droog moest hij ze ook lang niet hebben.

(ik heb niet alle pg's gelezen, dus mss is dit al gevraagd)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:08

Herkenbaar. . Hier bleek geroosterd brood de oplossing. . Dat eet onze zoon heel erg graag.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:21

antje_vip schreef:
Gewoon laten staan, hij krijgt vanzelf wel honger en als de enige keus brood is, dan gaat dat er vast wel in. Geen snoepjes tussendoor, eerst bord leegeten. Kinder van die leeftijd hebben bij mij niks te willen.

Dan nodig ik je bij deze uit om deze aanpak eens bij mijn zoontje uit te proberen .....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:49

Ja dat werkt hier ook echt niet.
Dan eet ze simpelweg niet

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:01

Bij een baby van tien maanden laten staan tot ze honger krijgen?
Volgens mij had jij zelf geen kinderen meende ik ooit eens te lezen. Vandaar dat ik je reactie misschien wel begrijpt maar bij een baby kan je zulke dingen gewoon weg niet doen.

Als hij geroosterd wel wil geef je dat toch, misschien is dat ook wel makkelijker weg te krijgen. Gaat wat minder soppen in je mond of hoe je het ook maar wil noemen. Komt allemaal vanzelf wel goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:05

Ach joh. Dat begrip komt vanzelf wanneer er kinderen komen. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:56

Zo jong eten ze vaak gewoon nog niet zo goed, allang fijn dat het avondeten goed gaat en het slapen waarschijnlijk ook, aan de tijd van dat enige flesje te zien :P

Hier is hij begonnen met goed brood eten nadat we eerst een paar keer brood in kleine stukjes hadden gemaakt, vervolgens een klein stukje op een gebaksvorkje en even onderdompelen in soep. Daar vrat meneer het vorkje haast bij op :))

Verder was en is favoriet op brood:

- avocado (lekker romig!)
- boter of kokosolie op ene boterham en andere boterham met pure gemalen notenkaas (pindakaas) er bovenop
- boterham met plak kaas en dan even kaas in magnetron laten smelten
- fruit op brood zoals banaan of aardbei
- lekker een gebakken eitje op brood

En als hij even niet wil eten, dan een staafje komkommer of paprika in het knuistje geven, slokje water...en hij kan weer *\o/*

Maar rond de 10 maanden at hij nog helemaal niet zo best hoor...maar dronk dan meestal wel weer veel meer melk maar het is toch wisselvallig wat ze nodig hebben.

Nu (15 maanden) eet hij zoveel dat een volwassene op kan leven :=

Gerust 's ochtends en om 12 uur nog eens 2 boterhammen....wel nog in hapklare stukjes en grotendeels zonder korstjes omdat dat gewoon nog een stuk makkelijker weg knaagt.

En dan 's avonds een beste prak / avondmaal. En nog fruit en iets van een kaakje / rozijntjes / rijstewafeltje ofzo tussendoor..... en dan nog dreumesmelk voor het slapen gaan tussen de middag en 's avonds, soms klein papflesje 's ochtends, soms nog 180 's nachts.... maar er zijn ook tijden geweest dat hij amper wat at / dronk...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 05:44

hier eet mijn dochter 3 ook nog steeds niet veel brood, net als ik vind ze het niets.
Een boterham per keer en dan met dik beleg omdat dat dan wel lekker is en zou ze als je niet oplet het beleg zo er van tussen eten!
Maar de warme hap is heilig...dan eet ze veel heel veel idem met pannekoeken 3 stuks met doorsnede van 24 cm en friet ook. maar desondanks doet ze het goed! blijf kalm en nuchter geef alternatieven als het echt niet gaat ,maar blijf ook het brood wel aan bieden !
Hij zal het echt wel eten als hij volwassen is ;)