misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 09:45

Andere arts gebeld, daar kom ik helaas niet verder :@ alle medische gegevens zijn doorgestuurd naar mijn eigen huisarts.
Maar dat was mijn vraag niet, ik wil haar persoonlijke gedachten weten hierover.
Straks veilig thuis bellen, maar eerst even werken.

Ik heb redelijk kunnen slapen gelukkig, al lag ik wel veel te malen, dus kan er weer flink tegenaan vandaag.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:49

Ik bedoelde ook hulp voor jou he, het is nogal beladen om dit in de familie te bespreken vermoed ik. Gewoon bellen met die andere huisarts. Meer zekerheid voor jezelf. Goh wat zul jij je machteloos voelen... Heel veel sterkte weer vandaag.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:16

Allereerst, een dikke knuffel voor jou en je dochter :(:) .

Is haar kleding de afgelopen tijd veranderd? :o

Icecrystal

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:33

Ik ben benieuwd waarom je dat vraagt Iejoor ?

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:40

Ik hoop dat je snel antwoorden vind. Heel veel sterkte voor jou en je dochter

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:41

Icecrystal schreef:
Ik ben benieuwd waarom je dat vraagt Iejoor ?

Omdat ik tijdens de periode geen strakke kleding, jurkjes, korte rokjes/broekjes aan wilde doen :).. Het enige wat ik droeg was een lange broek, en een vest met lange mouwen. Mede omdat ik bang was dat de persoon door zou gaan, ik wilde niks verder "uit lokken" :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:45

Nogmaals heel veel sterkte voor jullie beide TS.
Jullie hebben er beide echt last van, hopelijk help het plaatse van updates hier ook een beetje voor jezelf, ik wens jullie beide heel veel sterkte in deze periode, je zet goede stappen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:58

Wat Iejoor zegt klinkt mij ook heel bekend trouwens. Altijd lange en liefst wijdere broeken aan, grote slobbertruien met muts enzovoorts. Bij mij was het niet zozeer dat ik bang was om uit te lokken, maar omdat ik mezelf wilde verbergen, niet gezien wilde worden enzovoorts.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:22

loez schreef:
Wat Iejoor zegt klinkt mij ook heel bekend trouwens. Altijd lange en liefst wijdere broeken aan, grote slobbertruien met muts enzovoorts. Bij mij was het niet zozeer dat ik bang was om uit te lokken, maar omdat ik mezelf wilde verbergen, niet gezien wilde worden enzovoorts.

Heel bekend,draag ik nu nog steeds,alles moet een maatje groter zijn en lekker ruim.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 12:03

Haar kledingstijl is niet veranderd.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:12

Wat naar, lijkt mij een nachtmerrie voor zowel jou als je dochter.

Heb ik er helemaal overheen gelezen, maar ik vind nergens iets over politie?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:51

loez schreef:

Ja ik dit dus ook, alles te groot aantrekken.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:06

TS, ik zou de politie inschakelen. Zedenrechercheurs zijn getraind in het omgaan met jonge slachtoffertjes. Daarvoor zijn speciale verhoorstudio's. Wellicht kun je er terecht om je vermoedens te uiten en kun je kijken wat ze er verder mee kunnen doen. Als het misbruik echt heeft plaatsgevonden, lijkt dit mij stap nummer één. Wil jou en je kind verder heel veel sterkte wensen, wat een nachtmerrie.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:38

loez schreef:

Precies :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:43

Ow jeetje wat heftig!!!

Ik heb niks nuttigs te vertellen, maar wil je veel sterkte wensen. En hopenlijk dat het zorgenvriendje je dochter wat kan helpen!

Is toch de nachtmerrie van elke moeder :x :n (Als het zo blijkt te zijn)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:11

Inderdaad één van de grootste nachtmerries van een moeder. Ik heb ook geen adviezen of kennis die ik met je kan delen. Ik wil je alleen heel veel sterkte, wijsheid en kracht toewensen voor de komende tijd.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 16:14

Na overleg met een persoon die hier ervaring mee heeft, ga ik nu inderdaad de politie inschakelen, al is het alleen al voor advies.
Hopelijk kunnen we daar verder mee.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:17

Oeh wat een nachtmerrie is dat! Ik heb er helaas niet veel verstand van, dus ik kan ook niet veel adviezen geven, maar ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte voor beide!
Hopelijk kom je wat verder op weg..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:22

TS, ik weet niet of ik al eerder gepost heb, maar ik volg mee, maar elke keer als ik het weer lees, heb ik tranen in mijn ogen :x Ik weet niet of het een mogelijkheid is, maar kan de politie dan niet meer haar praten? Ook als ik het geen misbruik, maar de aanwijzingen zijn sterk helaas. Ook kan het haar meer vertrouwen geven in de zin van ''de politie beschermt mama/mij/papa etc...''.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:53

Ik denk dat je een goede stap hebt gezet. Dan kunnen jullie er later, mocht het iets zijn geweest, er wel op terug denken dat jullie in elk geval wat hebben geprobeerd. Ze zal trots op je zijn hoe serieus en goed je dit oppakt en wat je ermee doet. Heel veel sterkte!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:55

Heel veel sterkte, voor jou en je dochter!

Ik denk dat het enorm slim is om de zedenpolitie in te schakelen...
Al is het inderdaad maar voor advies.

Alles wat je opschrijft klinkt inderdaad heel erg naar misbruik..
Ik wens dat t niet zo is en er een andere verklaring is.

Probeer jezelf ook er de schuld niet van te geven in je hoofd. Je bent een fantastische en bezorgde/bekwame moeder, als er echt iets is gebeurd is dat alleen de schuld van de walgelijke persoon die daar verantwoordelijk voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:07

Goed stap, vind ik. Iemand die zoiets doet functioneerd niet normaal en hoort ergens ver weg gestopt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:23

Hoenuverder schreef:
Na overleg met een persoon die hier ervaring mee heeft, ga ik nu inderdaad de politie inschakelen, al is het alleen al voor advies.
Hopelijk kunnen we daar verder mee.

De zedenpolitie in Utrecht hielp iig 20 jaar geleden bij het voeren van gesprekken tussen slachtoffer en dader.
Dat zou ook nog een overweging waard kunnen zijn.

Daar kon je ook als slachtoffer als het delict verjaard was, heengaan , je melding doen. En met hun hulp dader confronteren met wat er was gebeurd.

Zo kundig, zo betrokken, subliem!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:30

Jeetje, allereerst wil ik jou een ontzettend grote knuffel geven.

Ik kan geen advies geven over wat je nu moet of kan doen. Maar ik wil je wel advies geven dat je ook om jezelf denkt. Het is voor jou ook ontzettend heftig en je geeft zelf al aan dat je het liever niet aan andere verteld omdat de wereld soms zo klein is. Zoek zelf ook iemand om mee te praten, je hart te luchten zodat je zelf ook wat steun en een uitlaatklep hebt.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 08:01

Straks contact opnemen met de politie,gister niet van gekomen aangezien mijn dochter thuis was.
Er zijn nog wat dingetjes die me niet lekker zitten maar daar kan ik helaas niks over zeggen ivm herkenning.
We gaan vandaag ook een zorgenvriendje kopen, ze heeft gister al tekeningen gemaakt om erin te stoppen.
Ik heb haar heel duidelijk verteld dat het enkel en alleen voor haar is, dat niemand zal weten wat ze schrijft of tekend.

Verder heb ik haar nog nooit bezig gezien op een rare manier met poppen/knuffels en op (huis) dieren reageerd ze normaal.
Maar ik heb haar ook nog nooit bezig gezien met zelf-onderzoek e.d, wat op deze leeftijd misschien ook een beetje vreemd is.
Ik heb geen idee.

M'n emotie's blijven van links naar rechts gaan, en het ligt als een steen op m'n maag.
Maar goed, eerst politie bellen zo meteen.

Wederom weer iedereen bedankt voor het meedenken en de steun.

Pb's zal ik later vandaag proberen te antwoorden.