Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:17

nou ik hoop dat het wat oplevert, vervelend de hele toestand voor jullie!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:00

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus ik weet niet of het al genoemd is, maar is er getest op kinkhoest? Hoe jij het beschrijft zou het best kunnen.

Edit: nu gezien dat het inderdaad al genoemd is. Ik ben benieuwd!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:09

Wat kan helpen om het slijm wat losser te maken is even lekker stomen voor het slapen gaan. Dus evt samen gaan douchen. (wat ik deed was zelf lekker heet douchen en dan water kindvriendelijk en samen douchen)

Verder evt vochtigheidsmeter op de kamer om de vochtigheidsgraad te bekijken. Wij hebben winters in huis echt een lage vochtigheid die we ook niet met een paar bakjes water omhoog krijgen. Dan werkt alleen een luchtbevochtiger.

Succes vanmiddag! Mijn jongste heeft het rs-virus gehad en sindsdien ben ik bij hem nogal snel bezorgt bij hoesten. Maar mijn kinderarts is daar heel serieus mee. Maar hij heeft sindsdien gewoon wat langer last van hoest-virusjes (niet persé rs) Maar goed, dat duurde weken. Geen maanden. :o

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:37

Hoelaat moet je bij de huisarts zijn? Laat je ons weten wat er is gezegt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:44

Storm schreef:
We hebben vanmiddag om 15:00 een afspraak. Vannacht 'slechts' 2 aanvallen gehad. Wel merk ik dat ze bang is om te gaan slapen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:47

Ook iets om naar te kijken omdat het vaak aan het begin van de nacht is.
Hoe is de temperatuur verschil tussen beneden en haar slaapkamer? Want ondanks dat mijn dochter absoluut geen verwarming verdroeg/verdraagt op haar slaapkamer is ze wel gevoelig voor temepratuur verschillen. Dit uit zich bij haar ook altijd weer in flinke hoestbuien.

Succes vanmiddag.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:59

Ik heb het topic globaal doorgelezen, maar sommige kinderen vinden kokosmelk erg lekker (van nature zoet) en die is gezond en koemelkeiwit vrij. Alleen lactosevrije melk zou ik niet doen. Kinderen reageren ook vaak op de melkeiwitten helaas. Niet (alleen/perse) op de lactose. Volwassenen meestal wel.

Verder heeft ze het vooral met slapen? Ik heb zelf in bepaalde snotter periodes last van huisstofmijt en dan lig ik meestal zoveel te hoesten dat ik er spierpijn in mijn hals van krijg. Gedurende zo'n periode gaan mijn luchtwegen in "overdrive" waardoor ik vervolgens al kan reageren op temperatuur verandering buiten/binnen. Vreselijk. Vloerbedekking is hier een NO GO. En met name kussen zit permanent in een anti-allergie hoes. Dekbed en matras overigens ook. Sindsdien gaat het beter.
Mocht het zoiets zijn: ook niet stofzuigen waar de kleine meid bij is. Stofzuigen is niet tof voor huisstofmijt allergie.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:37

Succes bij de ha vanmiddag.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:55

Als mijn dochter bij de kno kwam en haar oren waren met, dan zei ik ze heeft iets verkeerds gegeten.Ik legde dat dan uit, maar ik werd nog n8et niet uitgelachen.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:03

Jeetje ts, veel succes vanmiddag! Idd metde vuist op de tafel! Dit kan zo niet....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 17:26

Weer bedankt iedereen.

Ik ben geweest en aansluitend is er bloed afgenomen bij mijn dochter.
Allergie tegen melkproducten werd gezegd dat dit wel kon maar dat het wel een beetje een hype was. Slechts 1 procent van de mensen kan er echt niet tegen. Een tijdje minderen/stoppen om te kijken mag altijd natuurlijk zei hij.

Verder heeft ze voor nu even een hoestdempend drankje gekregen, sirupus promethazini. Dat dempt alleen maar neemt de oorzaak niet weg dus daar gaan we nu naar zoeken.

Later is er dus bloed afgenomen in het ziekenhuis en ze wordt op allergieën en op kinkhoest getest. Hij denkt in 1 van deze toch de oorzaak te vinden maar zo niet, gaan we weer verder zoeken.

Donderdag kan ik bellen voor de uitslag zodat we voor de vakantie nog het juiste medicijn voor haar kunnen halen als dit van toepassing is.

Ik hou jullie op de hoogte. Ook of het drankje helpt. Het werkt ook wat versuffend dus ik hoop zo hard dat we aankomende nacht een rustige nacht hebben. Ik ben zo moe en loop zo op mijn tandvlees dat ik ieder moment van de dag in tranen uit kan barsten.
Laatst bijgewerkt door Storm op 06-06-16 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:45

Dokter weteb over het algemeen heel weinig over eten, dus daar zou ik ze niet echt op geloven
Volgens mij komt lactose intolerantie echt veel voor ( zeker in azie, even terzijde)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:00

In Azie ja, in Europa relatief weinig.
Maar een lactose-intolerantie zorgt normaal niet voor benauwdheid of hoesten. Dan moet je echt denken aan een allergie en dat komt gewoon niet zo vaak voor.
Los daarvan kan het wel passen bij de klachten en het komt wel degelijk voor, dus het geheel terzijde schuiven is ook niet terecht. Een half advies van misschien wat minderen of stoppen heeft weinig zin... om die optie uit te sluiten is goede eliminatie en provocatie nodig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:03

Ik moest op mijn vierde bijna naar een astma centrum wegens heel erge benauwdheid. Alleen door een geelzucht mocht ik niet em ben toen op een speciaal,dieet gezet. Ik liste geen melk maar wel,chocomelk. En cacao mocht niet met geelzucht. Binnen een dag was mijn benauwdheid weg. Toen geweten aan cacao. Maar op mijn 25 e is toch wel een lactose intolerantie (geen allergie) vastgesteld vanwege het missen van een stofje. Breek het niet af. Maar sinds ik echt volledig lactose vrij ben zijn mijn longen er een stuk beter aan toe. En ben ik minder vaak ziek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:07

Hartstikke mooi karuna, maar dat hoeft niet te betekenen dat er een verband is tussen je longen en lactose. Veel mensen met longaandoeningen doen het goed zonder zuivel omdat ze er benauwd van worden, maar kunnen wel wheydranken als taksi en rivella verdragen (wat ook lactose bevat). Dat daar in jou geval ook een lactoseintolerantie naast bestaat hoeft niet te betekenen dat er een verband is. Normaal gesproken is dat verbamd er eigenlijk nooit en bestaan ze "alleem" wel naast elkaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:25

Mijn oudste is bij de huisarts 3 keer getest maar er kwam niks uit.Ze is 6 jaar ziek geweest,alternatief kwam er wel wat uit.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:29

Ja Marleen, we weten dat jij vooral van het alternatieve circuit bent.
Maar TS is met haar dochter bij de arts geweest en er staan nu heel wat bloedtesten in, dus dat loopt allemaal nog. Het is niet dat er 'niks uit komt'.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:37

Poeh wat vervelend.

Als ze de volgende keer weer zo'n hoestaanval krijgt. Zet de douche aan en op zijn heetst, duren en ramen dicht en er naast gaan zitten.
De vochtige lucht maakt dat de prikkel om te hoesten weggaat.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:42

Beste Storm, ik heb hier heel veel ervaring mee, mijn dochter is
al meerdere malen opgenomen geweest. Doet ze echt alleen hoesten of
is ze ook echt benauwd :) ?

Ook heeft mijn dochter kinkhoest gehad, en dit duurde echt vreselijk lang, als advies kan ik je eigenlijk alleen maar meegeven, volg je gevoel, ook als dit betekend dat je tegen de HA in moet gaan, want daardoor kwamen wij erachter dat onze dochter toch kinkhoest had, hij vond het namelijk niet zo nodig om haar hierop te testen ;)

Suikerwater wil ook nog wel eens helpen, ik maakte dat vaak door veel siroop gemengd met water aan haar te geven. Stomen zoals hierboven wil ook nog wel eens helpen, maar dat is eigenlijk achterhaalt als het een pseudokroepaanval betreft. Als ze echt kinkhoest heeft werkt dit niet.

Sterkte :(:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:45

Het verbaast mij niet dat de huisarts koemelkallergie 'een hype' vindt. Het is wel jammer. Het is maar net welke arts je tegenover je hebt zitten. Gelukkig heb ik een arts die dat soort dingen serieus neemt en ondanks wat er uit testen komt, verder durft te kijken en andere dingen wil proberen. Maar daar heb jij niks aan. Probeer die koemelkallergie (of intolerantie) nog niet aan de kant te schuiven, inmiddels is de ervaring dat er ontzettend veel kinderen (en volwassenen) zijn die koemelk niet goed verdragen.
Uiteraard wil je ook afwachten wat er uit de testen komt, is ook zeker aan te raden. Maar hou er rekening mee dat het heel goed kan dat haar klachten veroorzaakt worden door voeding. Voeding is de benzine van je lijf, het heeft echt heel veel invloed.
Sterkte!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:47

Ook al is geen melk nu meer een hype gaan worden, net zoals gluten, de kans is er nog wel, al is die maar 1% dat je dochter er last van heeft, dus het is altijd het proberen waard. Ook al heeft ze geen lactose intolerantie, melk en melk producten zorgen wel voor veel slijm vorming, dus ik zou sowieso wel gaan minderen als ze veel slijm ophoest. Zeker als ze het 3x per dag krijgt, wat ook steeds meer bewezen word dat het ongezond is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:41

ElineS schreef:
Ook al is geen melk nu meer een hype gaan worden, net zoals gluten, de kans is er nog wel, al is die maar 1% dat je dochter er last van heeft, dus het is altijd het proberen waard. Ook al heeft ze geen lactose intolerantie, melk en melk producten zorgen wel voor veel slijm vorming, dus ik zou sowieso wel gaan minderen als ze veel slijm ophoest. Zeker als ze het 3x per dag krijgt, wat ook steeds meer bewezen word dat het ongezond is.

Inderdaad :j en het zou toch leuk zijn mocht het maar zoiets kleins zijn en zo makkelijk op te lossen? Het proberen waar vind ik dan!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:01

Goed dat er nu onderzoeken gestart zijn, hopelijk komt er niets vervelends uit en is het makkelijk op te lossen!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:04

Damned schreef:
ElineS schreef:

Inderdaad :j en het zou toch leuk zijn mocht het maar zoiets kleins zijn en zo makkelijk op te lossen? Het proberen waar vind ik dan!

Lactose intolerantie is geen allergie. Bij intolerantie mis je een stofje die de lactose kan afbreken.

Als je over melk allergie hebt dan heb je het over koemelkeiwitallergie. En dit is niet iets kleins. Je kan dan heel veel dingen niet eten. Wand in de gekste dingen zit melk of weipoeder wat puur eiwitten zijn.
Mijn moeder heeft het vandaar dat ik weet hoe lastig het is.

Ik lees namelijk steeds weer over lactose allegie wou dit toch ff verduidelijken.

En de koemelkeiwit allergie is niet heel makkelijk aan te tonen. Is namekijk niet altijd met bloedonderzoek aan te tonen.
Enigste is echt elimineren maar dan ook echt helemaal. En dan na een tijd een provocatie test doen.
Dit vertelde ons de kinderarts. Mijn dochter werd verdacht op koemelkeiwitallergie. Gelukkig heeft ze het (niet) meer.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:09

het hoeft niet altijd te betekenen dat ze totaal niks meer mag eten va koemelkeiwit
kijk, mocht ze nu stoppen met de pure melk, en het kindje wordt beter dan is het toch prima zonder moeite?
misschien is ze niet volledig allergisch maar gewoon gevoelig en is dit teveel melk. misschien is ze wel allergisch en moet ze volledig alles uitbannen, tja iets minder makkelijk maar goed doenbaar hoor!