Kinke schreef:Tja, zo maken we ook keuzes voor onze huisdieren en onze paarden. Ook voor mijn paard beslis ik misschien wanneer zijn/haar leven beëindigd wordt, net als voor onze hond. En misschien wil onze hond helemaal niet bij ons wonen maar veel liever gewoon in het wild loslopen. Of werkt de kinderloze vleeseter bij de kringloopwinkel, heeft geen auto, shopt met eigen verpakkingen bij een speciale winkel waar ze de verpakkingen voor je vullen, rijdt de vegetariër/vega in een auto, werkt bij een bedrijf wat flink vervuilt, heeft kids die ook de nodige voetstappen achterlaten op deze aarde etc.etc.
Je hebt wel enigszins gelijk, maar ik denk dat het gemiddelde huisdier best een redelijk leven heeft, en dat dat meeste mensen die over hun dier beslissen een keuze maken in het diers 'best interest'. Terwijl bij het eten van vlees alleen egoïstische redenen een rol spelen.
Zo'n houding vind ik ook jammer want het nodigt niet uit tot verbetering, als je zo gaat redeneren. Het één is objectief gezien gewoon beter dan het ander. Dat niemand perfect leeft doet daar niks aan af.