Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Salsa schreef:In stukjes??? Hoe bedoel je dat precies?
A3a1 schreef:Lay d
Wij vonden het juist zo fijn om te bedenken wat in de geest van de overledenenieuwe was.
Juist dat bracht ons samen en maakte dat dat het heel helendruk was.
Ik weet dat mijn zus wel alles klaar heeft liggen tm de teksten toe.
Maar de plekken waar ik dat eerder heb meegemaakt ervaart ik het als wat afstandelijker.
Ik heb daar over nagedacht en denk, degene die is overleden is al weg. Het zijn de overlevenden die afscheid nemen. Zij moeten verder.
Ik vertrouw erop dat ze het in mijn nagedachtenis doen.
Het enige feestje op het leven, door een terminale vriendin, was voor mij geen feestje.
De "spontane" samenkomsten in een kroeg daarna vind ik meestal het fijnste.
MarliesV schreef:Voor de mensen die zeggen dat ze hun lichaam aan de wetenschap beschikbaar willen stellen:
Hebben jullie dat ook al geregeld?
Wat vinden jullie nabestaanden hiervan dat je binnen 24 uur weg bent en geen uitvaart/crematie volgt?
En mocht je toch niet geschikt of nodig zijn heb je dan al nagedacht over je uitvaart?
Sonja_vR schreef:BloemBloem , thuis blijven kan gewoon hoor... de gehele versprgong van de overledene kan gewoon in eigen huis plaatsvinden. Geen probleem.
Lay_D schreef:A3a1 schreef:Lay d
Wij vonden het juist zo fijn om te bedenken wat in de geest van de overledenenieuwe was.
Juist dat bracht ons samen en maakte dat dat het heel helendruk was.
Ik weet dat mijn zus wel alles klaar heeft liggen tm de teksten toe.
Maar de plekken waar ik dat eerder heb meegemaakt ervaart ik het als wat afstandelijker.
Ik heb daar over nagedacht en denk, degene die is overleden is al weg. Het zijn de overlevenden die afscheid nemen. Zij moeten verder.
Ik vertrouw erop dat ze het in mijn nagedachtenis doen.
Het enige feestje op het leven, door een terminale vriendin, was voor mij geen feestje.
De "spontane" samenkomsten in een kroeg daarna vind ik meestal het fijnste.
Ik heb er 3 jaar geleden bewust voor gekozen om het op mijn manier alvast vooruit te ''regelen'' ivm de onrust en angst die er al heerste wegens mijn gezondheid, ik wil(de) dat mijn kinderen juist dan niets tekort komen en dat hun vader dan alle aandacht voor hun vier hebben ipv mijn uitvaart te regelen.
Voorlopig laat ik het daarom ook nog zo beschreven staan, af en toe vul ik het aan met iets wat mij te binnen schiet zoals bijv een muzieknr.
Ik hoop uiteraard nog heel lang te mogen leven en ik zal het vast nog allemaal wel een keer opnieuw beschreven willen hebben, maar voor nu is het nog prima zoals ik het beschreven heb.
id_keers schreef:vd week in duitsland een gezin, moeder en 3 kinderen..voor een pas geborene bedenk je toch nog geen uitvaart
SAKKIA schreef:Nayan schreef:
Hier kan ik me helemaal in vinden. Er zijn best wel dingen waarvan ik denk hey ja dat vind ik wel wat, maar ik ben niet degene die verder moet. Ik heb persoonlijk meer met cremeren dan met begraven maar als mijn nabestaanden heel graag een graf willen waar ze naartoe kunnen gaan, ook prima.
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar wilde hier alvast even op reageren.
Maar is het niet zo dat als jij het geregeld hebt zoals jij het graag zou willen, hun dat al heel gauw het gevoel zal geven dat ze het juist hebben gedaan zoals jij het graag wilde, een afspiegelen hoe jij bent. Daar zou ik me als nabestaande juist heel erg prettig bij voelen.